Bon fiscal casa de marcat
#1
Postat 07 July 2008 - 08:30 PM
#2
Postat 07 July 2008 - 08:46 PM
pricipessa, la Jul 7 2008, 06:30 PM, a spus:
#3
Postat 07 July 2008 - 08:51 PM
#4
Postat 07 July 2008 - 09:06 PM
pricipessa, la Jul 7 2008, 06:51 PM, a spus:
da sigur ca da
n M.O. nr. 348 din 25.04.2005 a fost republicate normele metodologice privind pentru aprobarea OUG 28/1999 privind obligatia agentilor economici de a utilize case de marcat electronice fiscale
Art. 4. - (1) Bonul fiscal este documentul emis de aparatul de marcat electronic fiscal, care trebuie sa cuprinda cel putin: denumirea si codul fiscal al agentului economic emitent; adresa de la locul de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal; logotipul si seria fiscala a aparatului; numarul de ordine; data si ora emiterii; denumirea fiecarui bun livrat sau serviciului prestat; pretul sau tariful unitar; cantitatea; valoarea pe fiecare operatiune, inclusiv taxa pe valoarea adaugata, cu indicarea cotei de taxa; valoarea totala a bonului, inclusiv taxa pe valoarea adaugata; valoarea totala a taxei pe valoarea adaugata pe cote de taxa, cu indicarea nivelului de cota; valoarea totala a operatiunilor scutite de taxa pe valoarea adaugata, precum si valoarea altor taxe care nu se cuprind in baza de impozitare a taxei pe valoarea adaugata, daca este cazul.
#5
Postat 06 October 2008 - 09:54 PM
Ce pot sa mai fac daca primul bon fiscal pe care l-am scos din casa de marcat a fost ca proba si am pus aleatoriu un produs si o suma la intimplare?pot sa scriu pe el proba ? iar la inregistrarea bonului stie cineva ce conturi sa folosesc?
#6
Postat 06 October 2008 - 10:55 PM
Art. 103. - (1) La instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service noteaza in cartea de interventii datele sale de identificare, ultimul numar al raportului de inchidere zilnica rezultat la sfarsitul operatiunilor de proba si de initiere a operatorului care va utiliza aparatul.
(2) Bonurile emise in timpul operatiunilor de proba si de initiere, precum si rapoartele de inchidere zilnica emise in faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poarta inscriptia "proba" si se pastreaza de utilizator.
(3) Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala se instaleaza aparatul, care va verifica integritatea sigiliului fiscal si datele inscrise in bonul fiscal.
(4) Instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor cu caracter ambulant si de taximetrie se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul fiscal utilizatorul.
#7
Postat 07 October 2008 - 10:47 AM
katinca, la Oct 6 2008, 11:55 PM, a spus:
Art. 103. - (1) La instalarea aparatului de marcat electronic fiscal la utilizator, tehnicianul de service noteaza in cartea de interventii datele sale de identificare, ultimul numar al raportului de inchidere zilnica rezultat la sfarsitul operatiunilor de proba si de initiere a operatorului care va utiliza aparatul.
(2) Bonurile emise in timpul operatiunilor de proba si de initiere, precum si rapoartele de inchidere zilnica emise in faza de instalare a aparatului de marcat electronic fiscal poarta inscriptia "proba" si se pastreaza de utilizator.
(3) Instalarea aparatului de marcat electronic fiscal se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala se instaleaza aparatul, care va verifica integritatea sigiliului fiscal si datele inscrise in bonul fiscal.
(4) Instalarea aparatelor de marcat electronice fiscale destinate activitatilor cu caracter ambulant si de taximetrie se face in prezenta organului fiscal in a carui raza teritoriala isi are sediul/domiciliul fiscal utilizatorul.
insa ce fac la inregistrari?sau asta nu se inregistreaza de nici un fel?
#8
Postat 17 November 2008 - 04:58 PM
O SC... are 7 puncte de lucru (statii vanzari carburanti si produse alimentare si nealimentare - aproximativ 6.000 produse) dotate cu case de marcat. Pentru fiecare client se elibereaza bon fiscal. Pentru clientii care cer si factura normal ar fi sa se elibereze bon nefiscal si obligatoriu sa se inregistreze factura in contabilitate. Furnizorul meu de case de marcat spune ca pentru cei care solicita factura trebuie eliberat tot bon fiscal, sa se scrie pe factura achitat cu bon fiscal nr... din..... si acea factura nu se mai inregistreaza in contabilitate, urmand ca la declaratia 394 sa se prinda si acea factura. Pana aici totul este ok din punctul meu de vedere. Dar ce fac la societatea la care lucrez si care emite circa 1500-2000 la semestru atunci cand trebuie sa fac declaratia 394? La ian-iun 2008 am muncit 3 saptamani ca sa centralizez aceste facturi si nu sunt sigur ca le-am prins in 394 pe toate. E de ajuns sa fi scapat una singura si tocmai pe aceea o sa o gasesca Garda. Voi cum faceti? Cum credeti ca ar fi si mai usor si mai corect?
Stiti cumva unde scrie ca sunt obligat sa am contract de service pentru casele de marcat cu furnizorul caci am auzit ca se dau amenzi pentru asta de catre Garda?
Multumesc anticipat pentru ajutor!
#9
Postat 17 November 2008 - 10:20 PM
#10
Postat 21 November 2008 - 12:37 AM
Cat despre contractul cu furnizorul caselor de marcat - nu contractul de service este obligatoriu, ci cel pentru consumabile, si pentru asta da Garda amenda.
#11
Postat 25 November 2008 - 04:33 PM
707
4427.
Inregistrarea este facuta automat de sistem si anume: 4111 = %
(client 707
ocazional) 4427. Si descarcarea de gestiune este facuta tot automat.
Cred ca stiti ca nu se mai face 5311 = % ci 4111 = %
707 (client 707
4427 ocazional) 4427
Ca sa fac ce spuneti voi ar trebui ca inainte de incarcarea in sistem a acestor fisiere, adica a vanzarilor, sa stau cu facturile in fata si sa corectez respectivele XML-uri si sa dau jos toate produsele care au fost vandute cu factura. Ca numar de produse vandute zilnic cu factura sunt in jur de 150-200 pe fiecare statie. Tinand cont ca sunt 7 statii de carburanti este imposibil ca de la ora 8 si pana la 10 cand este declansat procesul de incarcare a vanzarilor, sa reusesc sa fac aceste modificari.
Mentionez ca stocurile sunt tinute analitic la CMP.
Eu le-am cerul celor care ne-au vandut sistemul sa imi introduca o alta metoda de plata, fiscala sau nefiscala - mai putin conteaza, numai pentru clientii care solicita factura. Adica clientul care cumpara o cafea si o fanta - o metoda de plata cash, iar clientul care cumpara benzina si vrea si factura o alta metoda de plata. Acesta modificare ar trebuie ca la generarea fisierelor XML sa nu includa si produsele care au fost vandute cu factura. Aceste facturi ar urma sa le inregistrez zilnic pe clienti si pe fiecare produs in parte. Acesta solicitare a mea ma obliga la incheierea unui contract de mentenanta care costa 40.000 RON pe an. Este o suma enorma din punctul meu de vedere. Voi ce parere aveti?
Ca sa fiu si mai explicit avem doua sisteme: unul de vanzare si unul de contabilitate. Cel de vanzare genereaza fisierele XML iar cel de contabilitate le incarca automat. Ele sunt strans legate unul de celalalt.
Multumesc oricum pentru ajutor!
#12
Postat 25 November 2008 - 07:57 PM
#13
Postat 25 November 2008 - 11:58 PM
Ia incearca sa faci o pozitie de falsa pe produs care se numeste ,,cf.bon fiscal'' cu contare null si pe care poti sa introduci manual nr. de bon si valoare (baza/tva). Nu stiu detalii dar poate te descurci. Succes!
***
#14
Postat 26 November 2008 - 10:56 AM
#15
Postat 26 November 2008 - 11:17 AM
adria1955, la Nov 26 2008, 12:56 PM, a spus:
Raportul Z il inregistrez cum il scoate casa de marcat si la el atasez factuile si borderoul.Nu inregistrez in contabilitate fiecare factura emisa si nici nu scad fiecare factura din Z. Cred ca iesi mai ieftin asa si e mai usor de lucrat declaratia 394
#16
Postat 26 November 2008 - 12:37 PM
707 (client 707
4427 ocazional) 4427
Buna!ma poate ajuta cineva cu baza legala pt informatia de mai sus?am intrebat o prietena de la adm financiara hd si mi-a spus ca nuexista nici o prevedere legala in acest sens dar totusi ma confrunt cu situatia asta si nu as vrea sa gresesc!(se poate sa fie ea dezinformata).multumesc!
#17
Postat 26 November 2008 - 01:26 PM
CAPITOLUL VII: Functiunea conturilor
Contul 411 "Clienti" este un cont de activ.
În debitul contului 411 "Clienti" se înregistreaza:
- valoarea la pret de vânzare a marfurilor, produselor, semifabricatelor etc. livrate, lucrarilor executate si serviciilor prestate, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta (701 la 708, 4427);
- valoarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate, evidentiate anterior în contul "Clienti - facturi de întocmit" (418);
- creanta reprezentând ratele aferente leasingului financiar (267);
- dobânda cuvenita locatorului pentru ratele de leasing financiar (766);
- venituri înregistrate în avans sau de realizat, aferente perioadelor sau exercitiilor financiare urmatoare (472);
- valoarea avansurilor facturate clientilor (419, 4427);
- valoarea creantelor reactivate (754);
- valoarea ambalajelor care circula în sistem de restituire, facturate clientilor (419);
- valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti (758);
- diferentele favorabile de curs valutar, aferente creantelor în valuta, la închiderea exercitiului financiar (765);
- diferentele favorabile aferente creantelor exprimate în lei, a caror decontare se face în functie de cursul unei valute, la încheierea exercitiului financiar (768);
- rezultatul favorabil provenit din corectarea erorilor contabile aferente exercitiilor financiare anterioare (117).
Contul 531 "Casa" este un cont de activ.
În debitul contului 531 "Casa" se înregistreaza:
- sumele ridicate de la banci (581);
- sumele încasate de la clienti (411);
- sumele încasate reprezentând decontari între entitati afiliate si decontari privind interese de participare (451, 453);
- sumele încasate de la actionari/asociati si din operatii în participatie (455, 458);
- sumele încasate reprezentând aport la capitalul social (456);
- debite încasate de la salariati si debitori diversi (428, 461);
- sumele încasate de la creditori diversi (462);
- sumele încasate reprezentând venituri anticipate (472);
- sumele încasate si necuvenite unitatii (473);
- sumele virate unitatii de catre subunitati (în contabilitatea unitatii) sau subunitatilor, de catre unitate (în contabilitatea subunitatilor) (481, 482);
- sumele restituite în numerar reprezentând avansuri de trezorerie neutilizate (542);
- sumele încasate din servicii prestate, vânzarea marfurilor si alte activitati (704, 707, 708);
- sumele încasate din studii, redevente, locatii de gestiune si chirii (705, 706);
- sumele încasate din despagubiri si alte venituri din exploatare (758);
- diferentele favorabile de curs valutar aferente operatiunilor efectuate în valuta sau disponibilitatilor în valuta la încheierea exercitiului financiar (765).
#18
Postat 26 November 2008 - 01:34 PM
mariamarin, la Nov 26 2008, 01:26 PM, a spus:
CAPITOLUL VII: Functiunea conturilor
Contul 411 "Clienti" este un cont de activ.
În debitul contului 411 "Clienti" se înregistreaza:
- valoarea la pret de vânzare a marfurilor, produselor, semifabricatelor etc. livrate, lucrarilor executate si serviciilor prestate, precum si taxa pe valoarea adaugata aferenta (701 la 708, 4427);
- valoarea bunurilor livrate sau serviciilor prestate, evidentiate anterior în contul "Clienti - facturi de întocmit" (418);
- creanta reprezentând ratele aferente leasingului financiar (267);
- dobânda cuvenita locatorului pentru ratele de leasing financiar (766);
- venituri înregistrate în avans sau de realizat, aferente perioadelor sau exercitiilor financiare urmatoare (472);
- valoarea avansurilor facturate clientilor (419, 4427);
- valoarea creantelor reactivate (754);
- valoarea ambalajelor care circula în sistem de restituire, facturate clientilor (419);
- valoarea despagubirilor, amenzilor si penalitatilor datorate de terti (758);
- diferentele favorabile de curs valutar, aferente creantelor în valuta, la închiderea exercitiului financiar (765);
- diferentele favorabile aferente creantelor exprimate în lei, a caror decontare se face în functie de cursul unei valute, la încheierea exercitiului financiar (768);
- rezultatul favorabil provenit din corectarea erorilor contabile aferente exercitiilor financiare anterioare (117).
Contul 531 "Casa" este un cont de activ.
În debitul contului 531 "Casa" se înregistreaza:
- sumele ridicate de la banci (581);
- sumele încasate de la clienti (411);
- sumele încasate reprezentând decontari între entitati afiliate si decontari privind interese de participare (451, 453);
- sumele încasate de la actionari/asociati si din operatii în participatie (455, 458);
- sumele încasate reprezentând aport la capitalul social (456);
- debite încasate de la salariati si debitori diversi (428, 461);
- sumele încasate de la creditori diversi (462);
- sumele încasate reprezentând venituri anticipate (472);
- sumele încasate si necuvenite unitatii (473);
- sumele virate unitatii de catre subunitati (în contabilitatea unitatii) sau subunitatilor, de catre unitate (în contabilitatea subunitatilor) (481, 482);
- sumele restituite în numerar reprezentând avansuri de trezorerie neutilizate (542);
- sumele încasate din servicii prestate, vânzarea marfurilor si alte activitati (704, 707, 708);
- sumele încasate din studii, redevente, locatii de gestiune si chirii (705, 706);
- sumele încasate din despagubiri si alte venituri din exploatare (758);
- diferentele favorabile de curs valutar aferente operatiunilor efectuate în valuta sau disponibilitatilor în valuta la încheierea exercitiului financiar (765).
eu am o societate care vinde exclusiv cu bonuri fiscale si asa inregistrez 5311=707 si 4427 dar am vazut mai sus ce a postat dl. popa adrian care spunea "Cred ca stiti ca nu se mai face 5311 = % ci 4111 = %
707 (client 707
4427 ocazional) 4427"si am crezut ca sa schimbat ceva si nu sunt eu la curent!multumesc inca o data mariamarin!o zi buna!
#19
Postat 26 November 2008 - 02:04 PM
pe factura este un client cu CIF (ro)-> aceasta inregistrare se duce in D394, in consecinta contarea se face:
411=%707 si 4427 plus incasarea 5311=411
total Z - total 411 =>5311=% 707 si 4427
Cel putin eu la asta am inteles ca s-a referit Adrian.
***
#20
Postat 26 November 2008 - 02:40 PM
DENISA GRIGORITA, la Nov 26 2008, 02:04 PM, a spus:
pe factura este un client cu CIF (ro)-> aceasta inregistrare se duce in D394, in consecinta contarea se face:
411=%707 si 4427 plus incasarea 5311=411
total Z - total 411 =>5311=% 707 si 4427
Cel putin eu la asta am inteles ca s-a referit Adrian.
707 (client 707
4427 ocazional) 4427"in fine.Eu m-am lamurit si apoi stii cum ecu limba asta a noastra...e interpretabila treaba!
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
Obligatii fiscale cu termen 07.03.2023 |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
||
Intrarea/ieșirea în/din sistemul TVA la încasare în anul 2023 |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
||
OMF 36/2023 pentru aprobarea Procedurii privind calculul, incasarea si plata impozitului, precum si obligatiile declarative stabilite in conditiile art. 4^2 din Legea nr. 17/2014 privind unele masuri de reglementare a vanzarii terenurilor agricole... |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
OG 16/2023 pentru modificarea si completarea Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
Obligatii fiscale cu termen 28.02.2023 - ATENTIE : Lista lunga ! |
Obligatii fiscale, termene | Otilia Alupei |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi