Parerea mea este ca declaratia de inactivitate ar fi in regula, pentru ca practic ti-ai infiintat societatea, ai achizitionat casa de marcat si stampila, dar nu ai folosit nici una, nici alta, pentru ca nici nu ai achizitionat mat. prime, mat., marfuri etc.
si nici nu le-ai vandut, deci nu ai obtinut venituri, le-ai achizitionat pt. ca sunt obligatorii
fara sa stii ca nu vei putea sa desfasori nici o activitate economica in anul precedent.
Legat de constituire :
- trebuie sa ai inregistrate in contabilitate cheltuielile de constituire (in ct.201, fara sa le amortizezi pana cand incepi activitatea ec.) pe baza facturilor emise de Reg. Comertului, facturi care unele contin TVA, altele nu, depinde ce operatiuni sunt trecute, + alte documente justificative.
- nu se poate sa nu ai ct. bancar, sau ai avut si l-ai inchis, dar capitalul social varsat trebuie sa fie evidentiat intr-un cont bancar+ ch. cu comisioanele bancare si dobanzi, daca este cazul. In contab., chelt. le-as inregistra in 2009 pe ct. 471 pana la data inceperii activitatii.
- trebuia sau trebuie (daca nu ai facut-o ) sa achizitionezi registrele obligatorii- se dau amenzi pentru neachizitionarea lor in termen (Registrul unic de control, Reg.de evidenta fiscala, Reg.inventar). Le poti inreg. intr-un cont de materiale, de pilda 3028.
- casa de marcat si stampila le inregistrezi in ct. 303, daca val.fara TVA este <1800 lei (in cazul casei de marcat) si nu le dai in folosinta pana la inceperea activitatii, adica nu le treci pe cheltuieli.
Nu inseamna ca daca nu ai avut activitate, nu esti obligat sa intocmesti balanta de verificare pt. lunile noiembrie si dec. si sa iti organizezi contabilitatea.
Legat de TVA si declaratii: trebuia sa depui Decontul de TVA pt. ca ai in ct. 4426 sume provenind de la facturile de constituire+casa de marcat+stampila etc. si de asemenea trebuia depusa D.394 corect, nu cu zero, gandeste-te ca furnizorii care ti-au emis facturile, au depus declaratia, in care trebuie sa figureze si firma ta si la fel si-au colectat TVA-ul pentru facturile emise. In situatia data ai putea sa inregistrezi la Regularizari in Dec. de TVA urmator aceasta taxa deductibila si sa faci D. 394 rectificativa. Nu prea ar merge o cerere de corectare a Dec. de TVA conform Ordinului 179/2007, nefiind o eroare materiala, dar citeste totusi si intereseaza-te.
Poate au colegii mei si alte opinii...
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 07 February 2010 - 01:54 PM