daca intocmesti chitanta , pe aceeasi sume, dublezi inregistrarile ???, ramane sa intocmesti un document care nu-l vei inregistra in contabilitate.
raport Z
#21
Postat 12 June 2009 - 09:22 AM
daca intocmesti chitanta , pe aceeasi sume, dublezi inregistrarile ???, ramane sa intocmesti un document care nu-l vei inregistra in contabilitate.
#22
Postat 12 June 2009 - 09:45 AM
411. analitic colector populatie=%
707
4427
si chitanta:
5311=411.analitic colector
sau 461.-analitic pe numele vanzatoarei in loc de 411
#23
Postat 12 June 2009 - 11:46 AM
DISPOZIȚIE DE PLATĂ/ÎNCASARE CĂTRE CASIERIE (Cod 14-4-4)
1. Servește ca:
- dispoziție pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispozițiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum și a diferenței de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispoziție pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozițiilor legale;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casă și în contabilitate, în cazul plăților în numerar efectuate fără alt document justificativ.
2. Se întocmește în două exemplare de către compartimentul financiar-contabil:
- în cazul utilizării ca dispoziție de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- în cazul utilizării ca dispoziție de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizării ca dispoziție de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somații de plată etc.).
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 12 June 2009 - 11:47 AM
#24
Postat 12 June 2009 - 12:09 PM
la asta m-am gandit cand am zis de dp ...
#25
Postat 17 June 2009 - 04:00 PM
- daca am un raport Z de la un chiosc si merg sa ridic banii, pot intocmi un monetar pentru suma ridicata si pe care mentionez la punctul de lucru de unde am luat banii, casierul primitor si casierul predator;
- daca am un magazin care este un punct de lucru unde se tine registrul de casa, inregistrez in registrul de casa valoarea Z-ului la incasari, dar pot face un monetar cu banii primiti in caserie de la operatorul de la casa de marcat, suma care poate diferi de cea incasata pentru ca din numerarul casei de marcat se fac plati la furnizori; daca nu s-a gresit nicaieri, atunci suma primita de la casa de marcat in caseria unitatii este egala cu total vanzari ( Z) minus plati (chitante furnizori); daca exita diferente, se intocmeste un proces verbal de minus sau plus de bani la casa de marcat, care se va inregistra si in registrul unitatii; daca de la acest magazin ridic numerar si il duc la sediu, se intocmeste chitanta cu explicatia " transfer de numerar"
#26
Postat 06 July 2009 - 01:26 PM
dar ce faci cand esti PFA (adica eu am PFA frizerie si coafura) sau un simplu magazin in care vand haine , cand ai un singur punct de lucr , nu ai angajati, si tu este si vanz, si casier si contabil si tot
cum trec pe chitanta : la antet si de la cine pt ca sunt cea care a utilizat casa de marcat si cea care predau banii in caserie
antet : PFA FORIS MARIA
CHITANTA seria nr. data
Am primit de la FORIS MARIA
Adresa
Suma de : RON adica
Reprezentand :" incasari pe baza de bon fiscal de la clienti" sau " incasari clienti conform raport z"
este corect??
iar in registrul de inasari si plati , ce trec, raportu z sau chitanta ?? (dupa mine zic raportul z)
#27
Postat 08 July 2009 - 10:51 PM
#28
Postat 09 July 2009 - 05:59 PM
dar atunci de ce la noi in jud. si adica mures ,finantele au dat amenzi ??
iar magazinele alimentare au inceput sa faca cu data de 1 iunie, chitante la raport z sau la monetar
pt ca zic ei ,dupa ce scoti raportul z, acesta sta la baza inregistrarii veniturilor , dar.........pentru inregistrarea incasarilor in registrul de casa , transferul de bani se face pe baza de chitanta.
problema mea e daca se face la fel si pt PFA ???
#29
Postat 11 July 2009 - 01:51 AM
pentru inregistrarea directa a raportului Z fara a face chitanta ?
pentru transferul de bani folosesc dispozitia de plata /incasare de la punctul de lucru si pana acum nu am avut probleme.
Iar dispozitia de plata e mai mult cu regim intern .
#30
Postat 11 July 2009 - 12:37 PM
#31
Postat 11 July 2009 - 01:32 PM
Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 11 July 2009 - 01:33 PM
#32
Postat 11 July 2009 - 04:07 PM
mihaela_cva, la Jul 11 2009, 02:32 PM, a spus:
- S-au incalcat prevederile art. 41, pct. 2, lit. b) din Legea 82/91 rep.,
nerespectandu-se reglementările emise de Ministerul Finanțelor Publice
cu privire la întocmirea și utilizarea documentelor justificative și contabile pentru toate operațiunile efectuate;
- Fapta de mai sus constituie contraventie prevazuta la art. 42, alin (1) si se sanctioneaza cu amenda de 4.000 lei.
@symonica07
Intocmirea chitantei este prevazuta si pentru contabilitatea in partida simpla a PFA.
#33
Postat 13 July 2009 - 12:14 AM
#34
Postat 13 July 2009 - 12:38 PM
symonica07, la Jul 11 2009, 01:37 PM, a spus:
Sfideaza logica si legea ceea ce spui tu ca ti-au facut.
Raportul Z prezinta incasarile totalizate pe o zi (intrare in casa de marcat).
Chitanta ce sa caute suplimentar in reg. de casa, sa iti confirme ca iti functioneaza casa de marcat?
#35
Postat 14 July 2009 - 10:51 PM
#36
Postat 15 July 2009 - 09:39 AM
#37
Postat 15 July 2009 - 09:55 AM
In momentul in care vanzatorii de la punctele de lucru depun banii la casieria unitatii, primesc chitanta pentru banii depusi.
Trecem "Am primit de la Popescu Maria, vanzator la pct. de lucru Magazin Piata Dunarea...., reprezentand numerar din vanzare cu amanuntul".
Chitanta este documentul din registrul de casa. Am pastrat si monetarul, deoarece cu ajutorul lui se verifica mai usor cupiurile pentru sumele depuse.
Dar monetarul nu il folosim ca document de inregistrare a sumelor in contabilitate.
Daca vanzatorul nu depune banii la casierie, ci la banca, atunci avem documentul "depunere numerar".
Pentru inregistrarea veniturilor, folosim un "document de vanzari zilnice" pentru care am dat decizie de inseriere si numerotare, la care atasam raportul Z emis de casa de marcat.
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 15 July 2009 - 09:55 AM
#38
Postat 15 July 2009 - 10:11 AM
Multumesc pentru raspunsuri.
Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 15 July 2009 - 10:11 AM
#39
Postat 15 July 2009 - 11:19 AM
a.d.n., la Jul 15 2009, 10:55 AM, a spus:
In momentul in care vanzatorii de la punctele de lucru depun banii la casieria unitatii, primesc chitanta pentru banii depusi.
Trecem "Am primit de la Popescu Maria, vanzator la pct. de lucru Magazin Piata Dunarea...., reprezentand numerar din vanzare cu amanuntul".
Chitanta este documentul din registrul de casa. Am pastrat si monetarul, deoarece cu ajutorul lui se verifica mai usor cupiurile pentru sumele depuse.
Dar monetarul nu il folosim ca document de inregistrare a sumelor in contabilitate.
Daca vanzatorul nu depune banii la casierie, ci la banca, atunci avem documentul "depunere numerar".
Pentru inregistrarea veniturilor, folosim un "document de vanzari zilnice" pentru care am dat decizie de inseriere si numerotare, la care atasam raportul Z emis de casa de marcat.
Raportul Z in acest caz sta la baza inregistrarii atat a veniturilor,a taxei pe valoarea adaugata cat si a incasarii acestora , in acelasi timp,sub forma
pretului de vanzare cu amanuntul, nc. 5311=707/4427 . Daca se intocmeste chitanta pentru predarea banilor in casierie atunci asta presupune un alt mod de inregistrare a veniturilor din comertul cu amanuntul (si nu e cazul), anume :4111/(global="toti clientii magazinului") =707/4427 ,pe baza raportului Z
si o alta inregistrare 5311=4111 pentru incasare (de la "toti clientii magazinului"),pe baza chitantei ....Predarea sumei la casierie se poate face cu
monetarul intocmit de casier in momentul primirii sumei de la vanzator ,monetar care se anexa la raportul Z,fara a fi inregistrat in contab.separat .In ceea ce priveste depunerea la banca a banilor de catre vanzator,in primul rand acesti bani trebuie incasati in casierie si dupa aceea depusi la banca,prin depunere de numerar,altfel cum inregistrezi in contab. ,direct 5121=4111 ? nu !pentru ca nu clientii ti-au virat suma in contul tau bancar.Deci mai intai iti intra in caserie.
Alte conturi de ex.debitori nu pot fi folosite pentru inregistrarea vanzarilor in numerar -cu amanuntul-(cum ar fi ,ad absurdum:461/vanzator=707/4427 si incasarea cu chitanta :5311=461 ..) Deci,'ramane cum am stabilit '??
#40
Postat 15 July 2009 - 11:58 AM
1.inregistrarea veniturilor din vanzare cu amanuntul
411=% 707,4427
concomitent,
5311.002 analitic "casa magazin" = 411 , pentru incasari de numerar
2.incasarea vanzarilor cu amanuntul prin card
5121.001 analitic "banca xxx" = 411 , pe baza extrasului de cont
3.depunerea numerarului din "casa magazin" la "casa sediu" sau la banca
581=5311.002
4.inregistrarea incasarii depunerii numerarului la "casa sediu" sau la banca
5311.001 analitic "casa sediu" = 581
sau
5121.001 analitic "banca XXX" = 581
Dupa cum se stie, trebuie intocmit registru de casa si la magazinele cu amanuntul, adica la punctele de lucru unde se desfasoara operatiuni cu numerar.
Cred ca asta am omis sa spun in mesajul anterior:
pe baza "documentului de vanzari zilnice" inregistram veniturile din vanzarea cu amanuntul si incasarea acestora (total sau partial, daca se achita si cu card) in casieria magazinului.
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 15 July 2009 - 11:59 AM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi