Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Fiscalitate


276 replies to this topic

#21 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 03 September 2008 - 09:30 AM

Vezi postareaaryanna, la Sep 3 2008, 10:14 AM, a spus:

am si eu o nelamurire: daca se acorda cadouri la salariati peste limita neimpozabila de 150 cum se procedeaza. e probl 100 la fiscalitate
si ce spune codul fiscal poate fi interpretat: in masura in care valaorea cadoului oferit fiecarei persoane nu depaseste 150 atunci e neimpozabil, dar daca depaseste se ia totul ca impozabil sau doar ce depaseste???http://www.conta.ro/forum/style_emoticons/default/lostit%20(13).gif ajutati-ma pls

se impoziteaza doar ceea ce depaseste 150 de ron, in cazul problemei de fata la brut se aduna diferenta ramasa de impozitat, adica 100 ron



#22 sandina29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 03 September 2008 - 11:56 AM

133. O persoana fizica detine ca locuinta de domiciliu un apartament in mediul urban intr-un bloc cu 4 etaje si 15 apartamente, construit in anul 1940, cu o suprafata desfasurata de 95 mp. Valoarea impozabila a cladirii este de 669 lei/mp, iar coeficientul de corectie pozitiva determinat pe baza rangului localitatii si zonei din cadrul localitatii este de 2.40.
Determinati impozitul pe cladire care trebuie platit de persoana fizica in contul anului 2008.
Raspuns:
Calculam valoarea impozabila a cladirii
95 mp*669=63.555
Reducere 0.1 a coef. De corectie ( apartament in bloc cu 4 etaje si 15 ap.)
Coef. Corectie = 2.4-0.1=2.30
63555*2.30=146.176,5
Constructie mai veche de 50 ani >> reducere 20%
146176.5*0.8=116.941,20
Calculam impozitul pe cladire= valoarea impozabila *cota de impozit
=116941.2*0.1%=116.94 care se intregeste la leu prin adaos
>>> impozit pe cladire anual care trebuie platit= 117 lei care se repartizeaza la termene de plata 31 martie si 30 septembrie

134. O persoana fizica detine ca locuinta de domiciliu o casa in Bucuresti cu o valoare impozabila de 669 lei/mp si cu o suprafata utila de 80 mp , construita in anul 2005. La 15 aprilie 2008 persoana fizica mai achizitioneaza tot in Bucuresti un apartament intr-un bloc cu 2 etaje si 5 apartamente, cu o suprafata desfasurata de 50 mp, cu o valoare impozabila de 669 lei/mp, construit in anul 2006. Incepand cu 1 iulie 2008 persoana fizica da spre inchiriere noul apartament, pentru care incheie un contract de inchiriere pe 3 ani. Coeficientul de corectie este 2.60.
Determinati impozitul pe cladiri care trebuie platit de persoana fizica separat pentru casa si pentru apartament, pentru anul 2008.
Raspuns:
Pentru casa:
S desf. = 80 mp*1.2 = 96 mp
Valoarea impozabila:
96*669=64224
64224*2.6=166982.4
166982.4*0.1%=166.98 >>> impozit pe cladire = 167 lei

Pentru apartament:
50mp*669=33450
33450*2.6=86970
86970*0.1%=86.97 >> 87 lei
Majorare cu 15%>>> 87*1.15=100.05>>>100 lei

Perioada 1 mai -31 iulie = 3 luni
Impozit lunar = 100/12=8.33>> 8 lei/ luna
8*3 luni= 24 lei de plata ( termen de plata 30 septembrie)

Perioada 1 august-31 decembrie=5 luni
87/12=7.25>>> 7 lei/luna
5*7=35 lei de plata ( termen de plata 30 septembrie )

>>> Pt. casa impozit de platit 167 lei
Pentru apartament impozit = 24+35=59 lei

135. O societate comerciala are inregistrata in contabilitate o cladire cu o valoare de inventar de 800.000 lei, amortizata integral. Cota de impozit stabilita prin hotarare a consiliului local este de 0.5%.
Determinati impozitul pe cladire care trebuie platit de respectiva societate comerciala.
Raspuns:
Reducere valoare impozabila cu 15%>>> 800000*0.85=680.000
Impozit = 680.000*0.5%=3.400 lei

136. O institutie de invatamant preuniversitar detine un teren in intravilan destinat constructiilor in suprafata de 500 mp, din care 100 mp sunt ocupati de o cladire. Valoarea impozabila a terenului este de 6148 lei/ ha.
Determinati impozitul pe teren datorat bugetului local.
Raspuns:
Conform prevederilor Codului Fiscal, impozitul pe teren nu se datoreaza pentru orice teren al unei institutii de invatamant preuniversitar si universitar, autorizata provizoriu sau acreditata.
Rezulta ca institutia de invatamant preuniversitar nu datoreaza impozit pe teren bugetului local.

137. Care sunt bonificatiile care pot fi acordate pentru plata impozitului pe teren?
Raspuns:
Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe teren, datorat pentru intregul an fiscal de catre contribuabili, pana la data de 31 martie inclusiv, a anului respectiv, se acorda o bonificatie de pana la 10%, stabilita prin hotarare a consiliului local. La nivelul municipiului Bucuresti, aceasta atributie revine Consiliului General al Municipiului Bucuresti.

138. O persoana fizica detine un autoturism cu o capacitate cilindrica de 2.400 cmc. Valoarea impozitului asupra mijloacelor de transport este de 9 lei/ 200 cmc.
Stiind ca persoana fizica a achizitionat automobilul pe data de 18 februarie 2008, determinati cuantumul impozitului asupra mijloacelor de transport de plata catre bugetul local pentru anul 2008.
Raspuns:
2400 cmc/200 cmc=12 grupe
12*9 lei=108 lei /an
Persoana datoreaza impozit incepand cu data de 1 a lunii urmatoare dobandirii autoturismului, respectiv 1 martie 2008
>>> 10 luni
108/12=9 lei/luna
10luni*9 lei =90 lei impozit datorat pentru anul 2008, care se repartizeaza la termene de plata 31 martie si 30 septembrie

139. O persoană fizică deține în proprietate, într-un oraș, în anul fiscal 2008, un apartament, situat într-un imobil cu două etaje, fiecare etaj cu două apartamente, construit în anul 1990, cu pereții din beton armat, cu instalații de apă, canalizare, electrice și de încălzire, în suprafață construita desfășurată de 57 m2. Localitatea unde se află imobilul a fost încadrată la rangul II, zona D, cu un coeficient de corecție de 2,10.
Stabiliți impozitul pe clădire datorat de proprietarul apartamentului pentru anul 2008, știind că valoarea impozabilă unitară a fost stabilită de consiliul local la 669 lei/m2, iar plata impozitului se face integral până la data de 31 martie 2008 (prin hotărârea consiliului local, pentru plata anticipată a impozitului pe clădiri se acordă bonificația maximă prevăzută în Codul fiscal , de 10%).

Raspuns:
Impozit anual = 57 x 669 x 2,1 x 0,1% = 80 lei
Bonificație = 80 x 10% = 8 lei
Impozit de plată = 80 – 8 = 72 lei.
Consider ca raspunsul poate fi nuantat in sensul ca impozitul datorat pentru un an fiscal este cel calculat fara acordarea bonificatiei. Nu se poate sti daca persoana plateste sau nu impozitul integral pana la 31 martie. Daca nu plateste, impozitul datorat este cel calculat fara bonificatie, iar daca plateste integral pana la 31 martie doar de la data platii se poate considera impozitul datorat ca fiind egal cu cel platit ( adica cel calculat cu acordarea bonificatiei). In acest sens Codul Fiscal prevede:” pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, datorat pentru intregul an fiscal...”

140. În anul fiscal 2008 o persoană fizică deține în proprietate un autoturism înmatriculat în România, cu o capacitate cilindrică de 1895cm3.
Calculați impozitul pe mijloacele de transport datorat de proprietar știind că valoarea impozitului unitar este stabilită de consiliul local la 15 lei/200 cm3 sau fracțiune de capacitate, iar plata impozitului se face integral până pe 31 martie 2008 (prin hotărârea consiliului local, pentru plata anticipată a impozitului pe clădiri se acordă bonificația maximă prevăzută în Codul fiscal, de 10%).
Raspuns:

Nr unități de 200 cm3 = 1895/200 = 10
Impozit anual = 10 x 15 = 150 lei
Bonificație = 150 x 10% = 15 lei
Impozit de plată = 150 – 15 = 135 lei

141. Cine datoreaza impozitul pe cladiri, respectiv taxa pe cladiri?
Raspuns:
Impozitul pe clădiri este datorat de proprietarii clădirilor situate in Romania, cu exceptia situatiilor prevazute de Codul Fiscal.
Taxa pe clădiri este datorată de persoanele juridice care au concesionate, închiriate, primite sau luate în folosință clădiri proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale.

142. Cum se calculează impozitul pe clădiri în cazul în care proprietarul este o persoană fizică ce deține în proprietate doar o clădire?
Raspuns:
În cazul persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de impozitare de 0,1% la valoarea impozabilă a clădirii.
Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulțirea suprafeței construite desfășurate a acesteia, exprimate în metri pătrați, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/m2 (ajustată cu un coeficient de corecție în funcție de rangul localității și zona în cadrul localității). În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri și 8 apartamente, coeficientul de corecție se reduce cu 0,10.
Valoarea impozabilă a clădirii,se reduce în funcție de anul terminării acesteia, după cum urmează:
a) cu 20%, pentru clădirea care are o vechime de peste 50 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referință;
b) cu 10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30 de ani și 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referință.
În cazul clădirii utilizate ca locuință, a cărei suprafață construită depășește 150 de metri pătrați, valoarea impozabilă a acesteia se majorează cu câte 5% pentru fiecare 50 metri pătrați sau fracțiune din aceștia.
Dacă dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, atunci suprafața construită desfășurată a clădirii se determină prin înmulțirea suprafeței utile a clădirii cu un coeficient de transformare de 1,20.

143. Cum se calculează impozitul pe clădiri în cazul unei persoane juridice?
Raspuns:
În cazul persoanelor juridice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de impozitare asupra valorii de inventar a clădirii.
Cota de impozit se stabilește prin hotărâre a consiliului local și poate fi cuprinsă între 0,25% și 1,50% inclusiv. În cazul unei clădiri care nu a fost reevaluată în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referință, cota impozitului pe clădiri se stabilește de consiliul local/Consiliul General al Municipiului București între 5% și 10% și se aplică la valoarea de inventar a clădirii înregistrată în contabilitatea persoanelor juridice, până la sfârșitul lunii în care s-a efectuat prima reevaluare.
În cazul unei clădiri a cărei valoare a fost recuperată integral pe calea amortizării, valoarea impozabilă se reduce cu 15%.

144. Care este scadența de plată a impozitului pe clădiri?
Raspuns:
31 martie și 30 septembrie

145. Cine sunt contribuabilii impozitului pe teren, respectiv taxa pe teren?
Raspuns:
Contribuabilii impozitului pe teren sunt proprietarii acestora.
Taxa pe teren este datorată de persoanele care au concesionate, închiriate, primite sau luate în folosință terenuri proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale.

146. Cum se fundamentează impozitul pe teren, pentru un teren situat în intravilan, la altă categorie de folosință decât teren pentru construcții?
Raspuns:
În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosință decât cea de terenuri cu construcții, impozitul pe teren se stabilește prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu impozitul unitar, iar acest rezultat se înmulțește cu un coeficient de corecție.

147. Care sunt contribuabilii în cazul impozitului asupra mijloacelor de transport?
Raspuns:
Persoanele care dețin în proprietate un mijloc de transport datorează impozitul asupra mijloacelor de transport.
În cazul unui mijloc de transport care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga durată a acestuia, impozitul pe mijlocul de transport se datorează de locatar

148. Cum se stabilește cuantumul taxei asupra mijloacelor de transport în cazul autovehiculelor?
Raspuns:
Impozitul pe mijlocul de transport se calculează în funcție de capacitatea cilindrică a acestuia, prin înmulțirea numărului de unități de 200 de cm3 sau fracțiuni din acestea (determinate prin împărțirea capacității cilindice la 200, iar rezultatul rotunjit la întreg prin adăugare) cu impozitul unitar.


149. O persoana fizica detine ca prima locuinta , in afara celei de domiciliu, o proprietate in mediul urban, avand o suprafata utila de 60 mp, iar valoarea impozabila unitara de 669 lei/mp. La subsol, cladirea are o pivnita nelocuibila, proprietatea contribuabilului, cu o suprafata utila de 8 mp. Cladirea a fost construita in anul 1950, fiind achizitionata de contribuabil la data de 25 ianuarie 2008. Coeficientul de corectie pozitiva a valorii impozabile este de 2.6, iar apartamentul este situat intr-o cladire cu 3 niveluri si 9 apartamente.
Determinati impozitul pe cladiri de plata in 2008 pentru aceasta proprietate a contribuabilului.
Raspuns:
Pentru locuinta:
S desfasurata= 60*1.2=72 mp
Reducere coeficient corectie >>>2.6-0.1=2.5
Stabilire valoare impozabila:
72mp*669lei/mp=48168 lei
48168*2.5=120420 lei
Reducere 20% vechime>50 ani >>> 120420*0.8=96336
Calcul impozit anual= 96336*0.1%=96.34>>>96 lei
Majorare prima locuinta in afara de cea de domiciliu:
96*1.15=110.4>>> 110 lei / an
110/12=9.16 >>> 9 lei /luna
9*11 luni= 99 lei pt anul 2008
Pentru pivnita:
Suprafata desfasurata = 8*1.2=9.6 mp
9.6*(669/2)=3211.2 lei
3211.2*0.1%=3.21>>> 3 lei impozit datorat pentru pivnita pt. 2008
3/12=0.25 lei/luna
0.25*11= 2.75>>> 3 lei impozit datorat pentru pivnita pt. 2008

150. O societate comerciala cu sediul in Bucuresti detine in proprietate o cladire cu o suprafata construita desfasurata de 20 mp, avand o valoare contabila ( de inventar) de 75.000 lei recuperata integral pe calea amortizarii. Cota de impozit pe cladiri stabilita de consiliul local a fost de 1%.
Sa se determine impozitul pe cladire anual datorat de persoana juridica.
Raspuns:
Reducere valoare impozabila cu 15%>>> 75.000*0.85=63.750
Impozit = 63.750*1%=637.5 lei>> 638 lei impozit pe cladire anual

151. O societate comerciala cu sediul in Bucuresti detine in proprietate o cladire cu o suprafata construita desfasurata de 200 mp. Cladirea a fost reevaluata ultima data in anul 2002 la o valoare de 150.000 lei. Cota de impozit pe cladiri stabilita de catre consiliul local a fost de 1% pentru cladirile reevaluate si de 10% pentru cladirile nereevaluate.
Sa se determine impozitul pe cladire anual datorat de persoana juridica in anul 2008.
Raspuns:
150.000*10%=15.000 lei

152. O societate comerciala cu sediul in Bucuresti detine in proprietate o cladire cu o suprafata construita desfasurata de 200 mp. Cladirea a fost reevaluata ultima data in anul 2007 la o valoare de 150.000 lei. Cota de impozit pe cladiri stabilita de catre consiliul local a fost de 1% pentru cladirile reevaluate si de 10% pentru cladirile nereevaluate.
Sa se determine impozitul pe cladire anual datorat de persoana juridica in anul 2008.
Raspuns:
150.000*1%=1.500 lei

153. O persoana fizica detine incepand cu luna decembrie 2007 un autoturism cu o capacitate cilindrica de 1820 cmc.
Determinati impozitul pe mijloacele de transport aferent anului 2008 in conditiile in care impozitul unitar este de 60 lei/ 200 cmc.
Raspuns:
1820/200= 9.1 >>> 10 fractiuni
10*60=600 lei

154. O persoana fizica detine un autoturism cu o capacitate cilindrica de 2620 cmc, achizitionat la data de 20 mai 2008. Impozitul unitar este de 60 lei/200 cmc.
Determinati impozitul de plata in 2008.
Raspuns:
2620/200= 13.1 >>> 14 fractiuni
14*60 =840 lei/an
Persoana datoreaza impozit incepand cu data de 1 iunie 2008>>> 7 luni
840/12=70 lei/luna
70*7=490 lei de plata in 2008, termen de plata 30 septembrie

155. O persoana fizica detine incepand cu 10 aprilie 2008 un teren arabil de 10 hectare in extravilan in zona A.
Determinati impozitul de plata daca impozitul unitar este de 36 lei/ ha.
Raspuns:
10 ha*36=360 lei/an
360/12=30 lei/luna
Persoana datoreaza impozit incepand cu 1 mai 2008>>> 8 luni
8*30=240 lei impozit de plata pentru anul 2008, termen de plata 30 septembrie

156. O persoana fizica detine incepand cu 10 iunie 2008 un teren arabil in intravilan de 10 hectare.
Determinati impozitul de plata daca impozitul unitar este de 20 lei/ha, iar coeficientul de corectie este de 3.00.
Raspuns:
10 ha*20=200 lei
200*3=600 lei/an
600/12=50 lei/luna
Persoana datoreaza impozit incepand cu 1 iulie 2008>>> 6 luni
50*6=300 lei de plata pentru anul 2008, termen de plata 30 septembrie

157. O persoana fizica detine un autoturism cu o capacitate cilindrica de 1897 cmc, achizitionat la data de 20 mai 2007. La 15 iunie 2008 persoana fizica vinde autoturismul. Impozitul unitar este de 60 lei/200 cmc.
Determinati impozitul de plata in 2007 si in 2008.
Raspuns:
1897/200=9.49 fractiuni>>> 10 fractiuni
10*60=600 lei impozit anual
600/12=50 lei/luna
Pentru anul 2007, persoana datoreaza impozit de la 1 iunie 2007 >>> 7 luni
7*50=350 lei impozit de plata pentru anul 2007
Pentru anul 2008, persoana datoreaza impozit pana la de la 1 iulie 2008 >>> 6 luni
6*50=300 lei impozit de plata pentru anul 2008

158. O persoana fizica detine o cladire pentru care impozitul anual este de 1.000 lei. Imobilul este singura proprietate a contribuabilului, fiind si locuinta de domiciliu. Stiind ca imobilul a fost achizitionat la data de 15 februarie 2007 si a fost vandut la data de 12 noiembrie 2008, determinati impozitul de plata in 2007 si in 2008.
Raspuns:
1000/12= 83.33 lei>>> 83 lei/luna
Pentru anul 2007, persoana datoreaza impozit de la 1 martie pana la 31 decembrie >>10 luni
83*10=830 lei impozit de plata pentru anul 2007
Pentru anul 2008, persoana datoreaza impozit pana la 1 decembrie 2008>>> 11 luni
83*11=913 lei impozit de plata pentru anul 2008

Va rog sa postati pareri daca vi se pare ceva rezolvat gresit! le-am rezolvat singura si nu sunt 100% sigura ca e bine. Mai ales la pb. 149 la calculul impozitului pt. pivnita.




#23 aryanna

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 04 September 2008 - 01:31 PM

am luat ceva din rezolvarile de anu trecut si semanau problemele pun aici dar nu stiu daca is corecte ca nu am apucat sa le verific

159. O societate comercială înregistrată în scop de TVA realizează în luna mai 2007 următoarele operațiuni:
- achiziționează 1.000 kg deșeuri metale neferoase la prețul de 1,5 lei/kg fără TVA;
- achiziționează 2.000 kg fructe la preț de 2,0 lei/kg fără TVA;
- livrează 1500 kg fructe la prețul de 2,5 lei/kg fără TVA.
Determinați TVA de plată sau de recuperat aferent lunii mai 2007. Toate achizițiile/livrările se fac pe plan
intern de la/către persoane înregistrate în scop de TVA.
Răspuns:
Pas 1. Determinarea TVA deductibil
Pentru achiziția de deșeuri metale neferoase de la o persoană înregistrată în scop de TVA se aplică măsurile
de simplificare, conform Art. 160 Cod fiscal, în sensul că acestea se supun regimului de taxare inversă. Astfel,
TVA-ul aferent acestora se trece și la TVA deductibil și la TVA colectat, nefăcându-se însă plăți între furnizor și client pentru acest TVA.
Astfel, TVA deductibil = 1.000 * 1,5 *19% + 2.000 * 2,0 * 19% = 1.045 lei
Pas 2. Determinarea TVA colectat
TVA colectat = 1.000 * 1,5 *19% + 1500 * 2,5 * 19% = 997,5 lei
Pas 3. Determinarea TVA de plată sau de recuperat
Cum TVA deductibil > TVA colectat 􀃎 TVA de recuperat = 1.045 – 997,5 = 47,5 lei
160. O persoană juridică înregistrată în scop de TVA ce activează în domeniul producției de mobilier realizează în luna iunie 2007 următoarele operațiuni:
- achiziții de masă lemnoasă pe picior utilizată ca materie primă 850.000 preț fără TVA;
- achiziții de materiale consumabile în valoare de 250.000, preț fără TVA;
- înregistrează facturi pentru cazarea personalului trimis în delegație în valoare de 25.000, fără TVA;
- achiziționează produse alcoolice și din tutun destinate activității de protocol în valoare de 15.000 fără TVA;
- livrează produse finite (mobilier) în valoare de 1.450.000 lei, preț cu TVA.
Determinați TVA aferent lunii iunie 2007. Știind că la sfârșitul lunii mai 2007 societatea raportase TVA de
recuperat în valoare de 2.500 lei, determinați care este valoarea TVA pe care societatea o datorează către bugetul statului la sfârșitul lunii iunie. Toate operațiunile se desfășoară pe plan intern, furnizorii și clienții fiind persoane înregistrate în scop de TVA.
Răspuns:
Pas 1. Determinarea TVA deductibil
Pentru determinarea TVA deductibil vom analiza fiecare tip de achiziție:
- achizițiile de masă lemnoasă pe picior generează un TVA deductibil și un TVA colectat în valoare de
850.000 * 19% = 161.500 lei;
- achizițiile de materiale consumabile generează un TVA deductibil de 250.000 * 19% = 47.500 lei;
- prestarea de servicii de cazare se impozitează cu cota de 9%, deci, TVA-ul deductibil generat de aceste
facturi va fi de 25.000 * 9% = 2.250 lei;
- pentru achiziționarea de produse alcoolice și din tutun destinate activității de protocol societatea nu are
dreptul de deducere a TVA 􀃎 nu se înregistrează TVA deductibil
Deci, TVAdeductibil = 161.500 + 47.500 + 2.250 = 211.250 lei
Pas 2. Determinarea TVA colectat
Pentru determinarea TVA colectat vom analiza fiecare operțiune:
- achizițiile de masă lemnoasă pe picior generează un TVA deductibil și un TVA colectat în valoare de
850.000 * 19% = 161.500 lei
- pentru livrarea de produse finite vom aplica cota de TVA recalculată: TVA colectat = 1.450.000 * (19/119)
= 231.512,61 lei
Deci, TVAcolectată = 161.500 + 231.512,61 = 393.012,61 lei
Pas 3. Determinarea TVA de plată sau de recuperat aferent lunii iunie 2007
TVA colectat > TVA deductibil 􀃎 TVA de plată = 393.012,61 – 211.250 = 181.762,61 lei
Pas 4. Determinarea TVA de plată la bugetul statului
TVA de plată la buget = 181.762,61 – 2.500 = 179.262,61 lei
161. În luna iulie 2007 o persoană juridică plătitoare de TVA realizează operațiunile:
- livrări de bunuri pe piața internă în valoare de 220.000 fără TVA, TVA 19%;
- prestări de servicii pe piața internă scutite cu drept de deducere în valoare de 110.000 lei;
- prestări de servicii pe piața internă scutite fără drept de deducere în valoare de 180.000 lei;
- achiziții de mărfuri în valoare de 100.000 fără TVA, TVA 19%, destinate în întregime operațiunilor cu
drept de deducere;
- achiziții de materiale consumabile și servicii în valoare de 190.000 lei fără TVA, TVA 19%, din care 70%
sunt destinate activităților cu drept de deducere și 30% activităților fără drept de deducere.
Determinați TVA de plată în luna iulie 2007
Răspuns:
Pas 1. Determinarea TVA deductibil
Întrucât societatea a ținut evidența aprovizionărilor separat pentru activitățile cu drept de deducere și pentru
activitățile fără drept de deducere vom lua în calculul TVA-ului deductibil numai acele achiziții destinate realizării operațiunilor cu drept de deducere, nefiind necesară utilizarea pro-ratei.
TVA deductibil = 100.000 * 19% + 190.000 * 70% * 19% = 44.270 lei
16
Pas 2. Determinarea TVA colectat
TVA colectat = 220.000 * 19% = 41.800 lei
Pas 3. determinarea TVA de plată sau de recuperat aferent lunii iulie 2007
TVA colectat < TVA deductibil 􀃎 TVA de recuperat = 44.270 – 41.800 = 2.470 lei
162. În luna august 2007 o societate plătitoare de TVA realizează următoarele operațiuni:
- exporturi (în afara Comunității) în valoare de 400.000 lei;
- livrări de bunuri pe piața internă în valoare de 250.000 lei fără TVA, TVA 19%;
- prestări de servicii pe piața internă scutite fără drept de deducere în valoare de 200.000 lei;
- achiziții de materii prime și materiale consumabile de pe piața internă în valoare de 600.000 lei fără TVA,
TVA 19%, destinate realizării activităților firmei;
- beneficiază de prestări servicii de la terți în valoare de 560.000 lei, preț cu TVA, TVA 19%
Determinați TVA de plată către bugetul statului în luna august 2007.
Răspuns:
Pas 1. Determinarea TVA deductibil
Întrucât societatea nu a reflectat separat achizițiile destinate operațiunilor cu drept de deducere și cele destinate
operațiunilor fără drept de deducere, vom calcula TVA deductibil aferent tuturor achizițiilor și apoi, pe baza proratei,
TVA ce poate fi dedus din TVA colectat.
TVA deductibil = 600.000 * 19% + 560.000 * (19/119) = 203.411,77 lei
Pro rata = (livrări cu drept de deducere) / (total livrări) = (400.000 + 250.000) / (400.000 + 250.000 + 200.000) = 650.000 / 850.000 = 76,47%
TVA ce poate fi dedus = 203.411,77 * 76,47% = 155.548,98 lei
Pas 2. Determinarea TVA colectat
TVA colectat = 250.000 * 19% = 47.500 lei
Pas 3. Determinarea TVA de plată sau de recuperat
TVA colectat < TVA ce poate fi dedus 􀃎 TVA de recuperat = 155.548,98 – 47.500 = 108.048,98 lei
163. Agentul economic X achiziționează de la producătorul Y o cantitate de 1.000 perechi de pantofi la prețul de producție de 250 lei / pereche, preț fără TVA. Producătorul Y decide acordarea unui discount de 10% pentru
această comandă. Agentul economic X aplică un adaos comercial de 30% la prețul de achiziție al pantofilor după care vinde 800 de perechi agentului economic W și 200 de perechi agentului economic Z. Întrucât agentul economic W este un vechi client, X decide să-i acorde un discount de 5% la vânzarea celor 800 perechi de pantofi. Știind că toți agenții economici participanți la circuit sunt înregistrați în scop de TVA România, iar toate operațiunile au loc în România, determinați TVA de plată sau de recuperat pentru agentul economic X.
Pas 1. Determinarea TVA deductibil
Preț de producție pantofi = 250 lei / pereche
Discount = 10%
􀃎 Preț de achiziție fără TVA = 250 – 250 * 10% = 225 lei / pereche
TVA deductibil = 225 * 1.000 * 19% = 42.750 lei
Pas 2. Determinarea TVA colectat
Preț achiziție = 225 lei / pereche
Adaos comercial = 225 * 30% = 67,5 lei / pereche
􀃎 Preț vânzare fără TVA = 292,5 lei / pereche
Pentru vânzarea către W: Preț vânzare = 292,5 lei/pereche
Discount = 5% * 292,5 = 14,63 lei/pereche
􀃎 preț vânzare fără TVA = 277,87 lei / pereche
TVA colectat = 277,87 * 800 * 19% = 42.236,24 lei
Pentru vânzarea către Z: Preț vânzare = 292,5 lei / pereche
TVA colectat = 292,5 * 200 * 19% = 11.115 lei
TVA colectat = 42.236,24 + 11.115 = 53.351,24 lei ≈ 53.351 lei
Pas 3. Determinarea TVA de plată sau de recuperat
TVA colectat > TVA deductibil 􀃎 TVA de plată = 53.351 – 42.750 = 10.601 lei
164 O societate comercială achiziționează un mijloc fix pentru care plătește un avans de 30% din valoare în luna
iulie 2007, urmând ca restul de 70% să fie achitat în luna septembrie, atunci când mijlocul fix îi este livrat. Factura este făcută pentru întraga valoare în luna iulie 2007. Dacă valoarea mijlocului fix este de 500.000 lei, preț fără TVA, determinați TVA-ul deductibil aferent lunii iulie 2007.
Răspuns:
TVA devine exigibilă la data facturii astfel că societatea își înregistrează în luna iulie 2007 un TVA deductibil de 500.000 * 19% = 95.000 lei
165. O societate comercială achiziționează în luna martie mărfuri în valoare de 40.000 lei fără TVA pe care le achită în proporție de 60% în luna martie și 40% în luna aprilie. Tot în luna martie ea facturează către clienți mărfuri în valoare de 50.000 lei preț fără TVA. Pentru care va primi contravaloarea integral în luna aprilie. Determinați TVA de plată sau de recuperat aferent lunii aprilie, știind că toate operațiunile au loc în România, între persoane înregistrate în scop de TVA în România.
Răspuns:
TVA devine exigibilă la data livrării sau data facturării. Astfel, TVA-ul aferent achizițiilor este exigibil în
luna martie, iar TVA-ul aferent livrărilor este exigibil tot în luna martie 􀃎 pentru luna aprilie societatea nu are de plătit sau de recuperat, întrucât ea nu a desfășurat operațiuni impozabile cu exigibilitate în luna aprilie.

166. În cadrul unei societăți comerciale înregistrate în scop de TVA în România au loc următoarele operațiuni în luna iunie 2007:
- emiterea de facturi în valoare de 30.000 lei fără TVA, cota 19% pentru livrarea de bunuri în România;
- emiterea de facturi în valoare de 10.000 lei fără TVA, cota 19% pentru prestarea de servicii având locul în
România;
- achiziția din România, de la furnizorii interni, de bunuri în valoare de 25.000 lei, cota TVA 19%;
- primirea facturii de 1.500 lei fără TVA privind rata 15 de plată aferentă achiziționării unui utilaj cu plata în
rate de pe piața internă (contractul a fost încheiat în 2006);
- primirea facturii externe referitoare la plata ratei de leasing extern pentru un automobil contractat în luna
februarie 2007 prin leasing extern din Franța, în valoare de 280 euro, inclusiv TVA francez în cotă de
19,6%. Conform contractului, data de plată este de 15 a fiecărei luni.
Cursul de schimb este 3,3 lei/euro
Determinați:
a) TVA deductibil;
b) TVA colectat;
c) TVA de plată sau de recuperat.
Răspuns:
a) Determinarea TVA deductibil
Pentru bunurile achiziționate în rate prin contracte încheiate înainte de 31.12.2006, TVA devine exigibilă la
data plății fiecărei rate (Cod Fiscal, art. 161, alin (15)).
Pentru operațiunile leasing extern pentru mijloace de transport, locul prestării este unde este stabilit
prestatorul (Cod Fiscal, art. 133, alin (1)).
Astfel, TVA deductibil = 25.000 * 19% + 1.500 * 19% =
= 5.035 lei
b) Determinarea TVA colectat
TVA colectat = 30.000 * 19% + 10.000 * 19% = 7.600
c) Determinarea TVA de plată
TVA de plată = 7.600 – 5.035 = 2.565 lei
167. Selectați dintre operațiunile prezentate mai jos acele operațiuni pentru care se aplică cota redusă de TVA de 9%:
- prestări de servicii medicale;
- livrări de produse ortopedice;
- livrările de organe, de sânge și de lapte de proveniență umană;
- livrarea de manuale școlare;
- activitatea de învățământ;
- dreptul de intrare la muzee;
- cazarea în cadrul sectorului hotelier;
Răspuns:
Operațiunile pentru care se aplică cota redusă de 9% sunt:
- livrări de produse ortopedice;
- livrarea de manuale școlare;
- dreptul de intrare la muzee;
- cazarea în cadrul sectorului hotelier.
Legislație aplicabilă: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 140, alin 2
168. O societate comercială A produce o cantitate de 2.000 sticle de vin spumos a 0,75 l/sticlă la un preț de
producție de 8 lei/sticlă. Societatea A vinde către societatea B cele 2.000 de sticle în luna aprilie 2007. Valoarea
accizei specifice pentru vinul spumos este de 34,05 euro/hl. produs, iar cursul de schimb este de 3,3 lei/euro
Determinați valoarea accizei și a TVA aferente lunii aprilie pe care trebuie să le declare societatea B la
administrația financiară, dacă B nu mai realizează nici o altă operațiune în luna aprilie 2007
Răspuns:
Societatea B este comerciant, nu producător, ca urmare ea nu are obligații declarative în ceea ce privește
accizele.
Pentru determinarea TVA-ului de declarat trebuie să determinăm prețul fără TVA la care B va cumpăra de
la A. Acest preț = Preț de producție + Acciza
Preț de achiziție fără TVA = (2.000 * 8) + (34,05 * 3,3 * 2.000 * 0,75 / 100) = 16.000 + 1685,48 = 17.685,48 lei
TVA deductibil = 17.685,48 * 19% = 3.360 lei
Deci societatea trebuie să declare un TVA de recuperat de 3.360 lei
169. La inventarierea de la sfârșitul exercițiului financiar 2007 se constată lipsa unui mijloc fix în valoare de
20.000 lei care a fost amortizat în proporție de 30%. Explicați tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA dacă lipsa nu este imputabilă.
Răspuns: Bunul constatat lipsă în gestiune și neimputabil este o livrare către sine pentru care societatea comercială trebuie să colecteze TVA.
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 128 (4), art. 155 (2) și HG
44/2004 privind Normele de Aplicare a Codului Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, Titlul VI TVA, pct. 70 (1) și (2).
170. Un furnizor acordă clientului său în momentul facturării mărfurilor o reducere comercială. Să se determine
TVA aferentă mărfurilor vândute de către furnizor, cunoscând următoarele:
Preț de vânzare ..........................................................2.000 lei
Rabat 10% acordat mărfurilor vândute.
Răspuns: 342 lei
Metodologia de calcul:
Preț de vânzare ..........................................................2.000 lei
Rabat 10% (2.000 lei x 10%) .......................................200 lei
Baza de impozitare TVA...........................................1.800 lei
(2.000 lei – 200 lei = 1.800 lei)
TVA 19% (1.800 lei x 19%).........................................342 lei
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 137 (3)
171. Un furnizor acordă clientului său în momentul facturării mărfurilor reduceri comerciale. Să se calculeze TVA aferentă mărfurilor vândute de către furnizor, cunoscând următoarele:
Preț de vânzare ..........................................................2.000 lei
Rabat 10% și remiză 5% acordate mărfurilor vândute.
Răspuns: 325 lei
Metodologia de calcul:
Preț de vânzare ..........................................................2.000 lei
Rabat 10% (2.000 lei x 10%) .......................................200 lei
Subtotal......................................................................1.
800 lei
(2.000 lei – 200 lei = 1.800 lei)
Remiză 5% (1.800 lei x 5%) ..........................................90 lei
Baza de impozitare TVA...........................................1.710 lei
(1.800 lei – 90 lei = 1.710 lei)
TVA 19% (1.710 lei x 19%).........................................325 lei
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 137 (3)
172. Se importă din SUA produse finite spre a fi comercializate. Să se calculeze TVA datorată în vamă, în
condițiile în care se cunosc următoarele date:
Valoarea în vamă a mărfurilor ...................................... 40.000 lei;
Taxe vamale 10%, comision vamal 0,5%.
Importatorul nu beneficiază de certificat de amânare la plata TVA în vamă.
Răspuns: 8.398 lei
Metodologia de calcul:
Valoarea în vamă a mărfurilor ..........................................................40.000 lei
Taxă vamală10% (40.000 lei x 10%) .................................................4.000 lei
Comision vamal 0,5% (40.000 lei x 0,5%) ............................................200 lei
Total bază de impozitare TVA...........................................................44.200 lei
TVA 19% (44.200 lei x 19%)...............................................................8.398 lei
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 139
173. Se importă din SUA produse finite spre a fi comercializate. Să se calculeze TVA datorată în vamă, în
condițiile în care se cunosc următoarele date:
Valoarea în vamă a mărfurilor ...................................... 100.000 lei;
Taxe vamale 10%, comision vamal 0,5%, acciza 30%
Importatorul nu beneficiază de certificat de amânare la plata TVA în vamă.
Răspuns: 27.294 lei
Metodologia de calcul:
Valoarea în vamă a mărfurilor ..........................................................100.000 lei
Taxă vamală10% (100.000 lei x 10%) ................................................10.000 lei
Comision vamal 0,5% (100.000 lei x 0,5%) ............................................500 lei
Total ................................................................................
...................110.500 lei
Acciza 30% (110.500 lei x 30%)..........................................................33.150 lei
Total bază de impozitare TVA...........................................................143..650 lei
TVA 19% (143.650 lei x 19%)..............................................................27.294 lei
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 139
174. O societate comercială realizează din producția internă artcole de cristal. Să se calculeze TVA, cunoscând
următoarele date: preț de livrare, mai puțin accizele, al produselor 20.000 lei, acciza 55%.
Răspuns: 5.890 lei
Metodologia de calcul:
Preț de livrare al produselor ................................................................20.000 lei
Acciza aplicabilă 55% (20.000 lei x 55%)...........................................11.000 lei
Total bază de impozitare TVA.............................................................31.000 lei
TVA 19% (31.000 lei x 19%).................................................................5.890 lei
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 137
175. Să se determine pro-rata cunoscându-se următoarele date:
• Venituri obținute din operațiuni taxabile care dau drept de deducere: 115.000 lei;
• Venituri obținute din operațiuni scutite fără drept de deducere 57.500 lei.
Răspuns: 67%
Metodologia de calcul:
Venituri obținute din operațiuni care dau drept de deducere................115.000 lei
Venituri obținute din operațiuni scutite fără drept de deducere............. 57.500 lei.
Pro-rata............................................................................
.............................. 67%
66,67%
172.500
115.000
115.000 57.500
115.000 = =
+
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 147 (6) și (7)
176. Să se determine TVA de dedus aplicând pro-rata, cunoscând următoarele date:
• Venituri obținute din operațiuni taxabile care dau drept de deducere: 115.000 lei;
• Venituri obținute din operațiuni scutite fără drept de deducere 57.500 lei;
• Bunuri și servicii achiziționate atât pentru realizarea de operațiuni care dau drept de deducere, cât și de
operațiuni care nu dau drept de deducere 1.190 lei, din care TVA 190 lei.
Răspuns: 127 lei
Metodologia de calcul:
I. Determinarea pro-rata
Venituri obținute din operațiuni care dau drept de deducere................115.000 lei
Venituri obținute din operațiuni scutite fără drept de deducere............. 57.500 lei.
Pro-rata............................................................................
.............................. 67%
66,67%
172.500
115.000
115.000 57.500
115.000 = =
+
II. Determinarea TVA de dedus........................................................................127 lei
190 lei x 67% = 127 lei TVA de dedus
190 lei x 33% = 63 lei TVA nedeductibilă
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 147 (6) - (11)
177. Să se determine TVA de plată, cunoscând următoarele date:
• Venituri obținute din operațiuni taxabile care dau drept de deducere: 115.000 lei;
• Venituri obținute din operațiuni scutite fără drept de deducere 57.500 lei;
• Bunuri și servicii achiziționate atât pentru realizarea de operațiuni care dau drept de deducere, cât și de operațiuni care nu dau drept de deducere 1.190 lei, din care TVA 190 lei;
• Bunuri și servicii achiziționate destinate exclusiv realizării de operațiuni care dau drept de deducere
119.000 lei, din care TVA 19.000 lei;
Răspuns: 2.723 lei
Metodologia de calcul:
I. Determinarea pro-rata
Venituri obținute din operațiuni care dau drept de deducere................115.000 lei
Venituri obținute din operațiuni scutite fără drept de deducere............. 57.500 lei.
Pro-rata............................................................................
.............................. 67%
66,67%
172.500
115.000
115.000 57.500
115.000 = =
+
II. Determinarea TVA de dedus........................................................................127 lei
190 lei x 67% = 127 lei TVA de dedus
190 lei x 33% = 63 lei TVA nedeductibilă
III. Determinarea TVA de plată
TVA colectată. (115.000 lei x 19%)............................................................21.850 lei
TVA deductibilă.(19.000 lei + 127 lei )........................................................19.127 lei
TVA de plată (21.850 lei – 19.127 lei = 2.723 lei).........................................2.723 lei
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 147 (6) - (11) și art. 1471
178. La data de 31 martie 2007 din evidențele contabile s-au centralizat următoarele date:
TVA de rambursat (recuperat) din decontul lunii precedente..........................3.230 lei
TVA colectată ................................................................................
..................7.460 lei
TVA deductibiliă ................................................................................
.............2.850 lei
Societatea obține numai venituri din operațiuni care dau drept de deducere. Să se calculeze TVA care rezultă din regularizarea datelor la sfârșitul lunii.
Răspuns: 1.380 lei
Metodologia de calcul:
TVA colectată ................................................................................
..................7.460 lei
TVA deductibiliă ................................................................................
.............2.850 lei
TVA de plată în luna martie 2007 ...................................................................4.610 lei
TVA de rambursat (recuperat) din decontul lunii precedente..........................3.230 lei
TVA de plată la 31 martie 2007 (4.610 lei – 3.230 lei)....................................1.380 lei
Legislație: Legea 571/2003, Cod Fiscal cu modificările și completările ulterioare, art. 1471

179. Ce tipuri de operațiuni intră în sfera de aplicare a TVA?
În sfera de aplicare a Tva în România intră: livrările de bunuri (la intern, intracomunitare, exportul), achizițiile
intracomunitare, prestările de servicii și importul.
180. Care sunt cotele de TVA în România?
Cotele de TVA sunt 19% și 9%. Mai pot exista operațiuni scutite cu sau fără drept de deducere, precum și operațiuni neimpozabile în România.
181. Când devine exigibilă taxa pe valoarea adăugată în cazul achizițiilor intracomunitare?
În cazul unei achiziții intracomunitare de bunuri, exigibilitatea taxei intervine la data la care este emisă factura
către persoana care efectuează achiziția, pentru întreaga contravaloare a livrării de bunuri, dar nu mai târziu de a cincisprezecea zi a lunii următoare celei în care a intervenit faptul generator (data la care ar interveni faptul generator pentru livrări de bunuri similare, în statul membru în care se face achiziția – de regulă data la care se face livrarea bunurilor).



#24 sandina29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 09 September 2008 - 09:55 AM

Am postat pe yahoo group http://tech.groups.y...pertClub/files/ raspunsurile la fiscalitate



#25 laura_taby

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:pascani

Postat 10 September 2008 - 09:35 PM

si la expertiza si la fisc am ceva rezolvari... par a fi mai toate :biggrin: (va rog verificati si voi, ok?)

Fisiere atasate





#26 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 11 September 2008 - 05:30 PM

Daca am observat eu bine problema 2 nu este rezolvata propunerea mea de rezolvare ar fi urmatorea:
2 Se cunosc următoarele date din legile bugetului de stat al României pe anii 2006 și 2007:
Indicator 2006 2007
1.Venitri curente, din care: 42761.5 55496.3
a)Venituri fiscale 40486.6 52185.9
b)Contributii de asigurari 271.0 352.0
c)Venituri nefiscale 2003.9 2958.4
2.Venituri de capital 56.1 74.3
3.Incasari din ramburs. imprum.acord. 5.0 4.9
Sursa: Legea Bugetului de Stat pe 2007 nr. 486/2006, publicată în Monitorul Oficial, Nr. 1043/2006 și Legea Bugetului de Stat pe 2008 nr. 388/2007 publicată în Monitorul Oficial nr. 902/2007

Se cunosc de asemenea urmatoarele valori ale produsului intern brut(PIB):
Indicator 2006 2007
PIB 344.535,5 404.708,8

Pe baza datelor de mai sus determinati rata fiscalitatii in fiecare dintre cei 2 ani.

Definitia ratei fiscalitatii este:
Rata fiscalitatii se determina ca raport intre totalul veniturilor fiscale ale statului sau comunitatii respective intr-o anumita perioada de timp si produsul intern brut realizat in perioada respectiva. (de regula perioada de referinta este un an calendaristic).
Rf2006=40486,6/344535*100=11,75%
Rf2007=52185,9/404708,8*100=12,89
Sper ca este corect.



#27 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 11 September 2008 - 06:03 PM

9. Ce se intelege prin caracterul obligatoriu al impozitulu?
Obligativitatea-consta in faptul ca prelevarea impozitului se face fara solicitarea acordului contribuabilului, constituirea si incasarea obligatiei fiind reglementata prin acte normative. Nerespectarea acestei caracteristici de catre contribuabili este considerata abatere financiara iar atunci cand sunt indeplinite conditiile impuse de codul penal este considerata infractiune.



#28 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 11 September 2008 - 08:05 PM

atasez si eu un raspuns mai detaliat pentru intrebarea 9

Caracterul obligatoriu - sarcina achitarii impozitului pe venit revine tutror persoanelor fizice si juridice care realizeaza venit dintr-o anumita sursa prevezuta de lege cum ar fi:
- pentru muncitori si functionary:salariul;
- pentru agentii economici: profitul;
- pentru propietarii funciari: renta;
- pentru detinatorii de hartii de valori(actiuni, obligatiuni); venitul produs de acesta (dividende, dobanzi);
- micii meseriasi si liberii profesionisti suporta impozitul pe venitul realizat de pe urma activitatii desfasurate.
De asemenea, suporta, in mod obligatoriu impozit si persoanele care detin in proprietate anumite bunuri mobile sau immobile: proprietarii de immobile datoreaza impozitul pe cladiri, proprietarii de terenuri datoreaza impozitul pe terenuri, proprietarii de mijloace de transport datoreaza taxa asupra mijloacelor de transport.
Caracterul obligatoriu se refera si la faptul ca efectarea unor cheltuieli genereaza obligatia de plata a unui impozit catre stat. Astfel, la achizitia de bunuri se datoreaza taxa pe valoare adaugata, accizele, taxele vamale. Ce este specifc in cazul lor este faptul ca, spre deosebire de impozitele mai sus amintite, sarcina achitarii impozituluirevine unei alte personae (impozitul este cuprins in pretul platit, deci in cheltuiala, urmand sa-l vireze statului persoana de la care au fost achizitionate bunurile) De asemenea, in cazul acestor bunuri nu se individualizeaza cel care suporta efectiv impozitul, ci doar platitorul impozitului, care retine din pr?t impozitul de la cumparator si il vireaza apoi statului.



Vezi postareabetsaida, la Sep 11 2008, 06:30 PM, a spus:

Daca am observat eu bine problema 2 nu este rezolvata propunerea mea de rezolvare ar fi urmatorea:

la fel am rezolvat-o si eu. :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 September 2008 - 02:40 PM




#29 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 11 September 2008 - 08:46 PM

la fiscalitate, la problema 51...a ajuns cineva sa se uite pe ea?
nu mi se pare corecta rezolvarea care este....la determinarea profitului impozabil...
ce parere aveti?

:thumbup: m-am lamurit pana la urma, este corect...

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 September 2008 - 02:21 PM




#30 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 11 September 2008 - 09:35 PM

A-si avea rugamintea daca este cineva dispus sa discutam reyolvarea de la problema 22:

O societate comercială realizează următoarele venituri și cheltuieli aferente trimestrului I 2008:
- venituri din vânzarea mărfurilor: 50.000 . lei;
- venituri din prestări servicii: 20.000 . lei;
- venituri din dividende primite de la o societate comercială română = 1.000 lei;
- cheltuieli cu mărfurile vândute: 30.000 lei;
- cheltuieli cu serviciile de la terți: 10.000 lei;
- cheltuieli de protocol: 1.000 lei;
- cheltuieli salariale: 2.000 lei
- cheltuieli cu amenzile datorate autorităților române: 3.000 lei
- cheltuieli cu tichetele de masă: 800 . lei, din care 200 lei peste limita legală
Determinați impozitul pe profit datorat de societatea comercială.
R?spuns:
Pas 1. Determinarea veniturilor impozabile
Venituri impozabile = Venituri din vânzarea mărfurilor + venituri din prestări servicii =
= 50.000 + 20.000 = 70.000 lei
Pas 2. Determinarea cheltuielilor deductibile
Pentru determinarea sumei cheltuielilor deductibile vom analiza fiecare tip de cheltuială în parte:
- cheltuielile cu mărfurile vândute sunt integral deductibile Chelt. Ded. = 30.000 lei
- cheltuielile cu serviciile de la terți sunt integral deductibile Chelt. Ded. = 10.000 lei
- cheltuielile cu protocolul sunt deductibile limitat
Limita = 2% x (Venituri impozabile ? Cheltuieli aferente veniturilor impozabile altele
decât cele cu impozitul pe profit și protocolul)
= 2% x (70.000 ? 30.000 ? 10.000 ? 2.000 ? 3.000 ? 800) = 24.200 lei x 2%= 484 lei
și chelt neded = 516 lei.
- cheltuielile salariale sunt integral deductibile Chelt. Ded. = 2.000 mil. lei
- cheltuielile cu amenzile sunt integral nedeductibile Chelt. Neded. = 3.000 mil. lei
- cheltuielile cu tichetele de masă sunt deductibile în limita prevederilor legale
Chelt. Ded. = 600 mil. lei și Chelt. Neded. = 200 mil. lei.
Total cheltuieli deductibile = 30.000 + 10.000 + 484 + 2.000 + 600 = 43.084 lei
Pas 3. Determinarea profitului impozabil
Profit impozabil = 70.000 ? 43.084 = 26.916 lei
Pas 4. Determinarea impozitului pe profit
Impozitul pe profit = 26.916x 16% = 4.307 lei.


Dupa parerea mea intervine o gresala la calculul limitei de deductibilitate a cheltuielilor de protocol. Formula este data corect Limita = 2% x (Venituri impozabile ? Cheltuieli aferente veniturilor impozabile altele decât cele cu impozitul pe profit și protocolul) dar in categoria cheltuielilor aferente veniturilor impozabile nu ar fi trebuit sa se includa toate cheltuielile deductibile adica inclusiv cele salariale si cele cu tichetele de masa care nu depasesc limita legala?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 September 2008 - 02:23 PM




#31 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 11 September 2008 - 10:00 PM

In ceea ce priveste problema 23 a-si dori sa mentioney ca cheltuielile cu dobanzile sunt integral deductibile deoarece gradul de indatorare al capitalului este mai mic sau egal cu trei daca acesta era mai mare decat trei ele erau nedeductibile. (Codul Fiscal art. 23)



#32 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 11 September 2008 - 10:21 PM

....la problema 23 este corecta rezolvarea :thumbup:



#33 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 11 September 2008 - 10:28 PM

Eu nu sunt tocmai de acord cu reyolvarea problemei 23 si anume:
- s-a scazut din totalul cheltuielilor efectuate in semestru impozitul datorat si achitat pentru primul trimestru ceea ce este foarte bine. Acum intrebarea mea este:
Nu trebuia cumva inainte de a se verifica care este suma sponsorizarilor care se vor scadea din impozit sa se scada din acesta impozitul deja inregistrat si calculat? A-si aprecia daca mi-ar raspunde cineva atat la acesta intrebare cat si la cea precedenta. :biggrin:



#34 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 11 September 2008 - 10:54 PM

Codul Fiscal zice la art21 al.4 litera p), asa: cheltuielile de sponsorizare și/sau mecenat și cheltuielile privind bursele private, acordate potrivit legii; contribuabilii care efectuează sponsorizări și/sau acte de mecenat, potrivit prevederilor Legii nr. 32/1994 privind sponsorizarea, cu modificările ulterioare, și ale Legii bibliotecilor nr. 334/2002, republicată, cu modificările și completările ulterioare, precum și cei care acordă burse private, potrivit legii, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente, dacă totalul acestor cheltuieli îndeplinește cumulativ următoarele condiții:

1. este în limita a 3 la mie din cifra de afaceri;

2. nu depășește mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat.

se scad din impozitul pe profit datorat, adica din obligatia de plata la semestrul II.
impozitul pe profit de plata = impozitul pe profit datorat ( care se calculeaza cumulat de la inceputul anului) - impozitul pe profit platit
ex: trimI - impozit 4000 platit 4000
trim II - impozit 5000 de plata 1000 (5000-4000)

in cazul problemei de fata (nr.24) s-a calculat corect ch deductibila cu sponsorizarea

Aceasta postare a fost editata de marra_2000: 11 September 2008 - 10:55 PM




#35 robert.i

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 12 September 2008 - 06:59 AM

Vezi postareabetsaida, la Sep 11 2008, 11:28 PM, a spus:

Eu nu sunt tocmai de acord cu reyolvarea problemei 23 si anume:
- s-a scazut din totalul cheltuielilor efectuate in semestru impozitul datorat si achitat pentru primul trimestru ceea ce este foarte bine. Acum intrebarea mea este:
Nu trebuia cumva inainte de a se verifica care este suma sponsorizarilor care se vor scadea din impozit sa se scada din acesta impozitul deja inregistrat si calculat? A-si aprecia daca mi-ar raspunde cineva atat la acesta intrebare cat si la cea precedenta. :biggrin:
Betsaida poate nu vad eu bine la ora asta dar,la problema 23 nu sunt sponsorizari,poate nu vad bine,scuze. :thumbup:
Eu citesc la problema 24 sponsorizarea.



#36 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 12 September 2008 - 07:28 AM

Da intr-adevar probabil din cauza orei tarzie la care am scris am gresit numarul problemei ma refeream la nr 24. vad rezolvarea in felul urmator:
Intr-adevar pana la calculul imp. pe profit datorat totul este ok adica cuantumul impozitului este 1696 lei.
Calculul cheltuielilor de sponsorizare care se vor scadea din impozitul pe profit:
1696(total impozit)-600(impozit deja achitat)=1096lei
38000*3la mie=114lei
1096*20%=219,2
Deci total impozit datorat pentru trimetrul II:
1096-114=982lei
Sunteti de acord sau nu? A-si aprecia o opinie argumentata. Multumesc

Suma datorata pe aceasta speta este identica folosind oricare dintre rezolvari. Problema ar interveni in cazul altor spete de aceea am vrut sa discutam pe aceasta problema. O sa va rog sa aruncati o privire si peste problema 22.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 September 2008 - 02:24 PM




#37 robert.i

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 12 September 2008 - 07:52 AM

Atasez varianta reuolvata pe forum.
103. O persoană fizică desfășoară activități de servicii de sonorizare muzicală și optează pentru impunerea în sistem real. Ea estimează că în anul 2008 va realiza următoarele venituri:
- venituri din prestarea serviciilor de sonorizare: 70.000 lei
- venituri din dobânzi aferente disponibilităților din conturile la vedere prin care se deruleaza incasarile si platile aferente activitatii economice desfasurate: 500 lei
- venituri din sponsorizări: 3000 lei
În aceeași perioadă, ea estimează că va realiza următoarele cheltuieli:
- cheltuieli cu achiziționarea de materiale consumabile și obiecte de inventar: 20000 lei
- cheltuieli cu chiria spațiului unde își are sediul: 12000 lei
- cheltuieli cu salariile: 18000 lei
- cheltuieli privind amenzile datorate autorităților române: 1500 lei
- cheltuieli de protocol: 1000 lei
Pepersoana fizica estimeaza ca la 1 iunie 2008 va contracta un împrumut în sumă de 30000. lei, rambursabil integral peste 12 luni, de la o altă persoană fizică, la o rată a dobânzii de 20% pe an. Rata dobânzii de referință stabilită de BNR este de 15% pe an
Determinați impozitul plătit sub formă de plăți anticipate în contul impozitului pe venit în cursul anului la scadențele legale.
Rãspuns:
Pas 1. Determinarea venitului brut
Venitul brut = venituri din prestarea serviciilor + venituri din dobânzi = 70000 + 500 = 70500 lei
Pas 2. Determinarea cheltuielilor deductibile
Vom determina deductibilitatea fiecărui tip de cheltuială, astfel:
- cheltuielile cu achiziționarea de materiale consumabile și obiecte de inventar sunt integral deductibile
Ch. Ded. = 20000 lei
- cheltuielile cu chiria spațiului sunt integral deductibile Ch. Ded. = 12000 lei
- cheltuielile cu salariile sunt integral deductibile Ch. Ded. = 18000 lei
- cheltuielile privind amenzile datorate autorităților române sunt integral nedeductibile Ch. Neded. =1500 lei
- cheltuielile cu dobânzile la împrumuturile contractate de la alte persoane fizice sunt deductibile în limita ratei dobânzii de referință a BNR.
Valoarea dobânzii lunare = 30.000x 20% x (1/12) = 500 lei
Valoarea dobânzii conform ratei de referință a BNR: 30.000x 15% x (1/12) = 375 lei
persoana fizică își va putea deduce o cheltuială cu dobânda lunară de 375 lei.
Numărul de luni de plată a dobânzii = 7 Ch. Ded. = 7x375 = 2625 lei
Ch Neded = 7x (500 – 375) = 875 lei
- cheltuielile de protocol sunt deductibile în limita unei cote de 2% aplicată diferenței dintre venitul brut și cheltuielile deductibile, altele decât cheltuielile de sponsorizare, mecenat, protocol și cotizațiile plătite la asociațiile profesionale
Limita deduct= 2% x (70500 – 20.000– 12.000 – 18.000 – 2625 )== 2%x17.875 =358 lei
Ch. Neded. = 1000 – 358 = 642 lei
Total cheltuieli deductibile = 20.000 + 12.000 + 18.000 + 2625+ 358 =
= 52983 lei
Pas 3. Determinarea venitului net
Venit net = Venit brut – Cheltuieli deductibile = 70500 – 52983 = 17517 lei
Pas 4. Determinarea plăților anticipate în contul impozitului pe venit
Impozit pe venit estimat = 17517x 16% = 2803 lei
La 15 martie 2008: plățile anticipate în contul impozitului pe venit = 2803 / 4 = 700,75 lei
La 15 iunie 2006: plățile anticipate în contul impozitului pe venit = 2803 / 4 = 700,75 lei
La 15 septembrie 2006: plățile anticipate în contul impozitului pe venit = 2803 / 4 = 700,75 lei.
La 15 decembrie 2006: plățile anticipate în contul impozitului pe venit = 2803 / 4 = 700,75 lei.

eu zic asa :
30.000 *20 %*(1/2) =3000 din care din care doar 2250 sunt deductibili si 750 nedeductibili doarece am calculat 15% la curs Bnr adica 30.000*15%(1/2) = 2250 lei
nu zic ca este bine doar cer o parere.
sI la protocol am alta valoare dar,tre sa plec la munca si cand vin o sa pun calculul meu.
multumesc.



#38 lili nicula

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 120 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 12 September 2008 - 08:57 AM

Vezi postarearobert.i, la Sep 12 2008, 08:52 AM, a spus:

Atasez varianta reuolvata pe forum. 103. O persoană fizică desfășoară activități de servicii de sonorizare muzicală și optează pentru impunerea în sistem real. Ea estimează că în anul 2008 va realiza următoarele venituri:[...]
eu zic asa :
30.000 *20 %*(1/2) =3000 din care din care doar 2250 sunt deductibili si 750 nedeductibili doarece am calculat 15% la curs Bnr adica 30.000*15%(1/2) = 2250 lei [...]
cred ca poate fi interpretata problema. Eu de ex am inteles ca si dobinda se va plati la sfirsit , la fel ca imprumutul.
Cred ca important este sa precizam la examen ipoteza in care vom lucra ( plateste dobinda lunar incepind cu anul curent sau o plateste la sfirsit ), ca dobinda este deductibila la nivelul dobinzii de referinta si ca imprumutul nu constituie venit, ca protocolul deductibil este la nivelul a 2% din baza de impozitare egala cu (venit brut - chelt de protocol- chelt cu sponsorizarea) Calculele difera in functie de cum vom considera plata dobinzii.
La conta de ex, proful ne spunea tot timpul la curs, unde era o problema abigua, sa precizam ipoteza in care lucram, de aceea zic ca si aici e bine s afacem la fel, pentru a se elimina interpretarile.

am scris o prostie la baza d eimpozitare, dar ati inteles despre ce este vorba... :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 17 September 2008 - 02:26 PM




#39 sandina29

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:

Postat 12 September 2008 - 01:01 PM

74. O societate comerciala detine un mijloc fix cu o valoare de intrare de 25.000 lei, amortizat in suma de 20.000 lei. La data de 15 mai 2008, societatea caseaza bunul, obtinand in urma valorificarii prin vanzare a partilor componente suma de 7.000 lei. Comentati deductibilitatea la calculul profitului impozabil a cheltuielilor cu valoarea ramasa neamortizata a mijlocului fix.
Raspuns:
Cheltuiala de 5000 lei = 25.000 ( val fiscalade intrare )- 20.000 ( amortizarea fiscala) este o cheltuiala deductibila la calculul impozitului pe profit conform art 24, alin 15 din Codul fiscal, completata de art 71, indice 6 din norme.
Aceste cheltuieli se considera a fi facute in scopul realizarii de venituri impozabile.

75. O societate comerciala detine un mijloc fix cu o valoare de intrare de 25.000 lei, amortizat in suma de 20.000 lei. La data de 15 mai 2008, societatea caseaza bunul, obtinand in urma valorificarii prin vanzare a partilor componente suma de 2.000 lei. Comentati deductibilitatea la calculul profitului impozabil a cheltuielilor cu valoarea ramasa neamortizata a mijlocului fix.
Raspuns:
Acelasi raspuns ca la problema 74. Codul fiscal nu prevede ca veniturile obtinute in urma valorificarii partilor componenete ale bunului casat sa fie mai mari decit cheltuiala cu val neamortizata pentru ca, aceasta din urma, sa fie deductibila. In concluzie, se aplica aceleasi articole din CF ca la problema 74

76. O societate comerciala a inregistrat in cursul anului 2008 o suma de 2.500 lei reprezentand cheltuieli cu repararea unui autovehicul, neavand insa contract incheiat pentru aceasta prestare de servicii. La un control asupra impozitului pe profit aceasta suma s-a considerat ca fiind nedeductibila intrucat reprezinta o prestare de servicii de care contribuabilul a beneficiat fara a detine contract de prestari servicii, desi s-a constatat ca acest serviciu a fost necesar si existau toate documentele justificative care sa demonstreze ca serviciul a fost efectiv prestat. Decizia luata in urma controlului este corecta? Explicati.
Raspuns:
Decizia luata in urma controlului nu este corecta deoarece cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente autoturismelor, pentru a fi deductibile fiscal trebuie justificate cu documente legale. Daca in speta existau toate ducumentele justificative care sa demonstreze ca serviciul a fost efectiv prestat si s-a constatat ca acest serviciu a fost necesar, consideram ca suma de 2.500 lei trebuia considerata cheltuiala deductibila la calculul profitului impozabil.
Raspunsul are la baza urmatoarele: art 21, alin 4, lit m) din Codul Fiscal completat cu art 48 din norme in care se precizeaza: "Nu intra sub incidenta conditiei privitoare la incheierea contractelor de prestari servicii, prevazuta la art 21, alin 4, lit m), serviciile cu caracter ocazional, prestate de persoane fizice autorizate si de persoane juridice, cum sint: cele de intretinere si reparare a activelor, serviciile postale, serviciile de comunicatii si de multiplicare, parcare, transport si altele asemenea

77. SC ALFA SRL, platitoare de impozit pe profit, a efectuat in anul 2008 plati de redevente catre o persoana juridica nerezidenta. Conform contractului incheiat intre parti suma de plata era de 10.000 lei. Beneficiarul redeventei nu a acceptat retinerea din aceasta suma a impozitului pe veniturile nerezidentilor , a carui cota este de 10%, astfel ca SC ALFA SRL a calculat ea impozitul, considerand suma de 10.000 lei ca fiind suma neta de impozit, si l-a inregistrat in cheltuielile sale.
Determinati suma impozitului calculat de SC ALFA SRL pentru redeventele platite nerezidentului si comentati deductibilitatea acesteia la calculul impozitului pe profit.
Raspuns:
Impozitul calculat si datorat este de 1.111 ron ( suma bruta este 11.111 lei *10%= 1.111 ron) si este nedeductibila la calculul impozitului pe profit conform art 21, alin 4, lit a) din CF.
89. Care este cursul de schimb care trebuie folosit pentru a transforma veniturile din lei in euro in scopul verificarii, pe parcursul anului, a conditiei de a avea venituri anuale sub 100.000 euro care trebuie indeplinita de platitorii de impozit pe veniturile microintreprinderilor?
Răspuns:
NORME METODOLOGICE CF , TITLUL IV, ART 33. raspunsul este : cursul de schimb din ultima zi a fiecarei luni in care este realizat venitul. Conform art 10, indice 1, de la titlul IV din norme.
90. O societate comerciala, inregistrata ca platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, obtinand venituri din prestari servicii reparatii auto, inregistreaza urmatoarele valori ale veniturilor si cheltuielilor lunare in anul 2008:

lei, valori lunare
Luna Ianuarie feb martie aprilie mai iunie
Venituri 75.000 59.000 85.000 65.000 75.000 56.000
Cheltuieli 50.000 45.000 35.000 50.000 45.000 25.000

Se stie ca evolutia cursului de schimb leu/euro inregistrat in ultima zi a lunii a fost :

lei/euro, in ultima zi a lunii
Luna Ianuarie feb martie aprilie mai iunie
Curs de schimb 3.7246 3.6548 3.7202 3.6531 3.6755 3.6505

Stiind ca valoarea cursului de schimb leu/euro din ultima zi a anului 2007 a fost de 3.6102 lei/euro, precizati daca societatea isi poate mentine statutul de platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor in primul semestru al anului 2008.
Răspuns:
ianuarie : 75.000/3.7246= 20.136,39 euro
februarie : 59.000/3.6548 = 16.143,16 euro
martie : 85.000/3.7202= 22.848,24 euro
aprilie : 65.000/3.6531 = 17.793,11 euro
mai : 75.000/3.6755 = 20.405,39 euro
iunie : 56.000/3.6505 = 15.340,37 euro
Total venituri in euro la sfarsitul sem. I = 20.136,39+16.143,16+22.848,24+17.793,11+20.405,39+15.340,37= 112.666,66 euro
Rezulta ca societatea trebuie sa treaca la statutul de platitoare de impozit pe profit la sfarsitul semestrului I 2008.




91. O societate comerciala, inregistrata ca platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, obtinand venituri din prestari servicii reparatii auto, inregistreaza urmatoarele valori ale veniturilor si cheltuielilor lunare in anul 2008:

lei, valori lunare
Luna Ianuarie feb martie aprilie mai iunie
Venituri 75.000 59.000 85.000 65.000 75.000 56.000
Cheltuieli 50.000 45.000 35.000 50.000 45.000 25.000

Se stie ca evolutia cursului de schimb leu/euro inregistrat in ultima zi a lunii a fost :

lei/euro, in ultima zi a lunii
Luna Ianuarie feb martie aprilie mai iunie
Curs de schimb 3.7246 3.6548 3.7202 3.6531 3.6755 3.6505

Stiind ca valoarea cursului de schimb leu/euro din ultima zi a anului 2007 a fost de 3.6102 lei/euro, precizati suma impozitului pe care trebuie sa il plateasca societatea pentru primele 2 trimestre ale anului 2008 ( impozit pe profit sau impozit pe veniturile microintreprinderilor)
Răspuns:
ianuarie : 75.000/3.7246= 20.136,39 euro
februarie : 59.000/3.6548 = 16.143,16 euro
martie : 85.000/3.7202= 22.848,24 euro

Impozit pe venit micro =2.5%* ( 75.000+59.000+85.000) = 2.5%*219.000=5.475 lei

aprilie : 65.000/3.6531 = 17.793,11 euro
mai : 75.000/3.6755 = 20.405,39 euro
iunie : 56.000/3.6505 = 15.340,37 euro

Total venituri in euro la sfarsitul sem. I = 20.136,39+16.143,16+22.848,24+17.793,11+20.405,39+15.340,37= 112.666,66 euro
Rezulta ca societatea trebuie sa treaca la statutul de platitoare de impozit pe profit la sfarsitul semestrului I 2008.
Profit impozabil = Total venituri – Total cheltuieli+ Cheltuieli nedeductibile+Venituri neimpozabile
Profit impozabil = 415.000- 250.000+5.475=170.475 lei
Impozit profit datorat = 170.475*16%= 27.276 lei
Impozit pe profit de plata = 27.276- 5.475= 21.801 lei

92. O societate comerciala care are ca obiect principal de activitate “ activitati de consultanta pentru afaceri si management” poate fi platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor?
Răspuns:
Da, daca veniturile realizate din activitatea principala “ activitati de consultanta pentru afaceri si management” sunt in proportie de sub 50% din veniturile toatle.

93. O societate comerciala, inregistrata ca platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, obtinand venituri din prestari servicii reparatii auto si consultanta pentru afaceri, inregistreaza urmatoarele valori ale veniturilor in anul 2008 :
lei, valori cumulate de la inceputul anului

Luna ian feb martie aprilie mai iunie
Venituri din prestari servicii 15.000 35.000 50.000 77.000 107.000 115.000
Venituri din consultanta 5.000 10.000 11.000 15.000 20.000 25.000

Precizati suma impozitului pe care trebuie sa il plateasca societatea pentru primele 2 trimestre ale anului 2008 ( impozit pe profit sau impozit pe veniturile microintreprinderilor)
Răspuns:
In toate lunile, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie de peste 50% din veniturile totale. Rezulta ca plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor.
Total venituri trim. I = 226.000 lei
Impozit = 2.5%*226.000 =5.650 lei
Total venituri trim. II = 359.000 lei
Impozit = 2.5%*359.000= 8.975 lei

94. O societate comerciala, inregistrata ca platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor, obtinand venituri din prestari servicii reparatii auto si consultanta pentru afaceri, inregistreaza urmatoarele valori ale veniturilor in anul 2008 :
lei, valori cumulate de la inceputul anului

Luna ian feb martie aprilie mai iunie
Venituri din prestari servicii 15.000 35.000 50.000 77.000 107.000 115.000
Venituri din consultanta 5.000 10.000 11.000 35.000 110.000 135.000
Cheltuieli deductibile 10.000 15.000 33.000 45.000 55.000 85.000

Precizati suma impozitului pe care trebuie sa il plateasca societatea pentru primele 2 trimestre ale anului 2008 ( impozit pe profit sau impozit pe veniturile microintreprinderilor)
Răspuns:
In trim.I, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie de peste 50% din veniturile totale. Rezulta ca plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor.
Total venituri trim. I = 226.000 lei
Impozit = 2.5%*226.000 =5.650 lei
Total venituri prestari servicii trim II = 299.000 lei
Total venituri consultanta trim. II = 280.000 lei
>>> ca in trim II realizeaza venituri din consultanta in proportie de peste 50% din veniturile totale.
Prin exceptie de la prevederile art. 109 alin. (2) si (3), daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 50% inclusiv, aceasta va plati impozit pe profit luand in calcul veniturile si cheltuielile realizate de la inceputul anului fiscal, fara posibilitatea de a mai beneficia pentru perioada urmatoare de prevederile prezentului titlu. Calculul si plata impozitului pe profit se efectueaza incepand cu trimestrul in care s-a depasit oricare dintre limitele prevazute in acest articol, fara a se datora majorari de intarziere. La determinarea impozitului pe profit datorat se scad platile reprezentand impozitul pe veniturile microintreprinderilor efectuate in cursul anului fiscal.
Total venituri cumulate trim I+II = 226.000+299.000+280.000=805.000 lei
Total cheltuieli deductibile trim.I+II = 243.000 lei
Rezultat fiscal = 805.000-243.000+5.650 =567.650 lei
I/P = 567.650*16% = 90.824 lei
I/P de platit pt. trim. II = 90.824-5.650= 85.174 lei
Suma inregistrata ca impozit pe venit in trim. I este nedeductibila la calculul impozitului pe profit din trim. II.

95. O societate comerciala se infiinteaza in anul 2007 ca platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor. Exercitiul financiar al anului 2007 inregistreaza o pierdere de 2.000 lei. In 2008 trece la regimul de platitoare de impozit pe profit.
Poate societatea sa-si recupereze, in scopul calcularii impozitului pe profit pe anul 2008, pierderea inregistrata in anul 2007?
Răspuns: Nu???
Pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani consecutivi.
Contribuabilii care au fost platitori de impozit pe venit si care anterior au realizat pierdere fiscala intra sub incidenta prevederilor alin. precedent de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de titlul privind impozitul pe profit. Aceasta pierdere se recupereaza pe perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 5 ani.

96. Pana cand sunt obligati contribuabilii sa depuna optiunea de platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor in situatia in care indeplinesc conditiile si nu au mai fost niciodata platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor?
Răspuns:
31 ianuarie a anului fiscal urmator




97. Precizati care sunt cheltuielile care pot fi scazute din baza impozabila in scopul calcularii impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
Răspuns:
In cazul in care o microintreprindere achizitioneaza case de marcat, valoarea de achizitie a acestora se deduce din baza impozabila, in conformitate cu documentul justificativ, in trimestrul in care au fost puse in functiune, potrivit legii.

98. Precizati 3 tipuri de venituri care nu intra in baza impozabila in scopul calcularii impozitului pe veniturile microintreprinderilor.
Răspuns:
Baza impozabila a impozitului pe veniturile microintreprinderilor o constituie veniturile din orice sursa, din care se scad:
a) veniturile din variatia stocurilor;
b) veniturile din productia de imobilizari corporale si necorporale;
c) veniturile din exploatare, reprezentand cota-parte a subventiilor guvernamentale si a altor resurse pentru finantarea investitiilor;
d) veniturile din provizioane;
e) veniturile rezultate din anularea datoriilor si a majorarilor datorate bugetului statului, care nu au fost cheltuieli deductibile la calculul profitului impozabil, conform reglementarilor legale;
f) veniturile realizate din despagubiri, de la societatile de asigurare, pentru pagubele produse la activele corporale proprii.



#40 studenta IV

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 12 September 2008 - 03:13 PM

Vezi postareabetsaida, la Sep 12 2008, 07:28 AM, a spus:

Da intr-adevar probabil din cauza orei tarzie la care am scris am gresit numarul problemei ma refeream la nr 24. vad rezolvarea in felul urmator:
Intr-adevar pana la calculul imp. pe profit datorat totul este ok adica cuantumul impozitului este 1696 lei.
Calculul cheltuielilor de sponsorizare care se vor scadea din impozitul pe profit:
1696(total impozit)-600(impozit deja achitat)=1096lei
38000*3la mie=114lei
1096*20%=219,2
Deci total impozit datorat pentru trimetrul II:
1096-114=982lei
Sunteti de acord sau nu? A-si aprecia o opinie argumentata. Multumesc
Ven.total impozabil: 40.000
CA: 38.000
Ch.totale: 30.000, din care ch.imp.profit: 600
Separat: ch.sponsorizare: 250

Profit impozabil = 40.000-30.000+600=10.600 => imp.profit datorat: 10.600x16%=1.696.
3 ‰ din CA: 38.000 x 3‰=114
20% din imp.profit datorat: 1.696 x 20% = 339 se ia in calcul impozitul total intotdeauna , nu cel ramas pe care tocmai vrei sa-l calculezi !!!
 scadem din imp.profit datorat suma de 114=> imp.profit=1.696-114=1.582
in trim I s-a achitat suma de 600 => imp. de plata la 25 iulie: 1.582-600=982






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL