Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


Fiscalitate


276 replies to this topic

#221 cheerz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:

Postat 13 October 2008 - 01:07 PM

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la Oct 2 2008, 03:01 PM, a spus:

Vezi postareaEugenia24, la Oct 2 2008, 02:06 PM, a spus:

Alte pareri?
Problema 94.
Doamnelor, dar de ce doar ,,credeti"? Textul spune ca sunt deductibile. Punct.
In trim.I, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie mai mica de 50% din veniturile totale. Rezulta ca plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor.
Total venituri trim. I = 61.000 lei
Impozit micro = 2.5%*61.000 =1.525 lei
In trim.II, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie de PESTE 50% din veniturile totale. Rezulta cf. art. 1071 din Legea nr. 571/2003, ca devine platitoare de impozit pe profit si in consecinta recalculeaza an 2008:
I/P = (115.000 + 135.000) – 85.000 = 165.000 * 16% = 26.400 lei
I/P de plata = 26.400 – 1.525 = 24.875 lei
E bine asa! Doar nu era sa-ti dea in problema si ,,chelt.neded cu impoz pe venit/profit de atat'' ca mai apoi sa-ti ceara sa determini de fapt, valoarea acestora?!!!!

Sunt de acord cu varianta prezentata de Denisa :thumbup:
Temei legal: Normele metodologice pt aplicarea art 107 indice 1 cod fiscal:
" Impozitul pe profit datorat de contribuabil, începând cu trimestrul în care s-a depășit limita prevăzută la art. 1071 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, reprezintă diferența dintre impozitul pe profit calculat de la începutul anului fiscal până la sfârșitul perioadei de raportare și impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat în cursul anului respectiv. "



#222 katy39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 13 October 2008 - 03:20 PM

Vezi postareabetsaida, la Sep 16 2008, 08:51 PM, a spus:

91. In trimestrul unu societatea plateste impozit pe venit in valoare de 5475 (75000+59000+85000)*2,5%
In trimestru doi se plateste impoyit pe profit lundu-se in calcul toate veniturile realiyate de la inceputul anului din care se scade ipoyitul pe venit deja achitat:
(75000+59000+85000+65000+75000+56000)-(50000+45000+35000+50000+45000+25000)=165000*16%=26400-5475=20925Sunteti de acord?
buna ziua,
e prima data cand raspund si imi cer scuze daca gresesc cu ceva, dar eu am alta parere despre problema 91
" 5. În sensul alin. (4) și (6) ale art. 104 din Codul fiscal, ieșirea din sistemul de impunere pe veniturile microîntreprinderilor se efectuează începând cu anul următor celui în care nu se mai îndeplinește una dintre condițiile prevăzute la art. 103 din Codul fiscal sau prin opțiune."
anul in curs va plati impozit pe vent, urmand ca anul viitor ca calculeze impozit pe profit"

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 October 2008 - 07:21 PM




#223 mirela 0702

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 920 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Iasi

Postat 13 October 2008 - 04:19 PM

Ti-a scapat art 107, in care se precizeaza ca daca cifra de afaceri sau ponderea veniturilor din consultanta sunt depasite, calculul impozitului pe profit se face incepand cu trimestrul in care are loc depasirea, tinandu-se cont de veniturile si cheltuielile inregistrate de la inceputul anului.



#224 katy39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 13 October 2008 - 07:01 PM

Ai dreptate, mersi mult :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 13 October 2008 - 07:20 PM
CITARE MESAJ ANTERIOR




#225 alexxutza

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 13 October 2008 - 07:47 PM

Buna tuturor,

Abia mi-am facut cont, ma pregatesc si eu pt expert si am o rugaminte la cei care au intrebarile rezolvate de la 100 incolo la fiscalitate sa imi spuna cum as putea face si eu rost de ele. Am vazut ca Razvan Florescu a postat ceva dar dupa ce am salvat fisierul mi-a dat o eroare. Poate cineva sa ma ajute in privinta asta?

Multumesc!



#226 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 13 October 2008 - 07:57 PM

ce adresa de email ai?



#227 katy39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 14 October 2008 - 07:43 AM

la poblema 164? nu se inregistreaza TVA deductibil numai la valoarea avansului
(500000x30%)x19% = 28500

:thumbup: ignorati-ma, am pus o intrebare tampita

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 October 2008 - 12:40 PM




#228 alexxutza

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 14 October 2008 - 08:21 AM

Vezi postareamarra_2000, la Oct 13 2008, 08:57 PM, a spus:

ce adresa de email ai?

poti trimite pe bibliografie.ec@gmail.com? multumesc.



#229 katy39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 14 October 2008 - 09:14 AM

Vezi postareaalexxutza, la Oct 14 2008, 09:21 AM, a spus:

Vezi postareamarra_2000, la Oct 13 2008, 08:57 PM, a spus:

ce adresa de email ai?

poti trimite pe bibliografie.ec@gmail.com? multumesc.


verifica-ti mailul
ti l-am trimis acum :thumbup:



#230 alexxutza

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 14 October 2008 - 10:17 AM

am primit. multumesc.

Pt. katy39:

M-am uitat un pic peste problemele primite de la tine si am o nelamurire la pb. 117: " O pf soc comerciala vinde marfuri si tine conta in partida simpa. In 2008: Ven din vazare mf 135 000lei, Ch cu mf 89 000, cheltuieli cu cotizatia la Asociatia comerciantilor 2 000 si ch sponsorizare 10 000. Determinati: limita de deductibilitate a ch de sponsorizare.
Raspuns:
Limita de deductibilitate sponsorizare: (135 000 -89000) *5%= 46000*5%=2300"

De ce 5%? Nu e 3la mie din CA dar nu mai mult de 20% din impozitul pe profit datorat?

scuze. am citit inca o data. e vorba de o pers fiz. si se aplica art.48 :)

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 14 October 2008 - 12:41 PM
citare mesaj anterior




#231 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 14 October 2008 - 01:11 PM

Vezi postareastudenta IV, la Oct 11 2008, 12:47 AM, a spus:

Vezi postareaTeanca, la Oct 10 2008, 10:27 AM, a spus:

pt problema 227 pana la urma pana la ce data se calculeaza majorari de intarziere? pana la 25.04 (data depunerii cererii de restituire), sau pana la 20 06(data compensarii)? compensare ca urmare a unei cereri de restituire sau compensare din oficiu?
Cod de procedura fiscala, art. 120:
- În cazul creanțelor fiscale stinse prin compensare, majorările de întârziere se datorează până la data stingerii inclusiv, astfel:
a) pentru compensările la cerere, data stingerii este data depunerii la organul competent a cererii de compensare;
b) pentru compensările din oficiu, data stingerii este data înregistrării operației de compensare de către unitatea de trezorerie teritorială, conform notei de compensare întocmite de către organul competent;
c) pentru compensările efectuate ca urmare a unei cereri de restituire sau de rambursare a sumei cuvenite debitorului, data stingerii este data depunerii cererii de rambursare sau de restituire.
Perioada pe care se calculează majorările de întârziere: 26 Ianuarie – 25 Aprilie 2008
Majorări de întârziere = 5.000 x 91 zile x 0,1% = 455 lei :thumbup:
atunci corect e 26 ian-19 iunie pt ca datora imp pe salariu la 25 ianuarie si s-a efectuat plata prin compensare cu nota emisa in urma controlului in data de 20 iunie, adica 146 zile
majorari de intarziere = 5000*146 zile*0.1%= 730 lei



#232 iulia constantin

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Ploiesti

Postat 14 October 2008 - 07:15 PM

Buna!
Am vazut ca te-a rugat cineva sa-i trimiti rasp la fiscalitate la intrebarile peste 100 si i-ai raspuns.
Te rog mult, poti sa-mi trimiti si mie?
Sunt noua pe forum si nu stiu nici macar sa postez mesaje.
Multumesc.

Vezi postareaioana_85, la Oct 5 2008, 09:17 PM, a spus:

si mai am o nelamurire la art.263 CF si implicit problema 153
O persoana fizica detine incepand cu luna decembrie 2007 un autoturism cu o capacitate cilindrica de 1820 cmc.
Determinati impozitul pe mijloacele de transport aferent anului 2008 in conditiile in care impozitul unitar este de 60 lei/ 200 cmc.
1820/200 = 9.1
pretul de 60 lei il inmultesc cu 9; 9,1 sau 10?
intreb asta pentru ca am gasit toate variantele in rezolvari
Legea spune ca pentru fiecare 200cm sau fractiune. Deci se inmulteste cu 10



#233 Nicoleta C.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 14 October 2008 - 08:48 PM

Vezi postareabetty_, la Sep 24 2008, 11:59 AM, a spus:

Vezi postareaRazvanFlorescu, la Sep 17 2008, 09:15 PM, a spus:

La problema 149 pentru beci rezolvarea este:

Suprafata construita= 8mp*1.2 = 9.6 MP
Corectie vechime mai mare de 50 de ani: 20%
Corectie negativa subsol/mansarda/demisol: 25%
Ajustare suprafata nelocuita negativa : 50%
Corectie a doua proprietate fata de cea de domiciuliu: 15%
Taxa: 0.1% * 8mp*1.2*80%*50%*75%* 669lei/mp * (2.6 ? 0.1 )* 1.15= 5.53 lei pe an * 11/12 luni = 5.06 pt 2008

Am o nelamurire de ce ai facut corectie negativa pt subsol de 25%??
In L343/2006 privind completarea Codului fiscal la pct.220 in tabelul privind valoarea impozabila se specifica: "În cazul contribuabilului care detine la aceeasi adresã încãperi amplasate la subsol, la demisol si/sau la mansardã, utilizate în alte scopuri decât cel de locuintã, în oricare dintre tipurile de clãdiri prevãzute la lit. A-D, valoarea impozabila reprezinta 50% din suma care s-ar aplica pentru cladirii".
Enuntul problemei este:"La subsol, cladirea are o pivnita nelocuibila, proprietatea contribuabilului, cu o suprafata utila de 8 mp.", dupa parerea mea calculul impozitului ar fi: 0.1% * 8mp*1.2*50%* 669lei/mp*2.5 *80%* 1.15= 7.39 lei/an, rotunjit la 7 lei, iar pt 2008 7*11/12=6.42, rotunjit la 6 lei.
Ma insel ???


Buna tuturor!
Am o nelamurire de ce la coeficientul de corectie de 2.6 aplicati reducerea cu 0.1? - ap. e intr-un bloc cu 3 niveluri si 9 apar iar in CF "in cazul uni ap amplasat intr-un bloc cu mai mult de 3 niveluri si 8 ap, coef de corectie se reduce cu 0.10" - conditiile nu tb indeplinite simultan? Merci



#234 iozsef39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male

Postat 14 October 2008 - 11:34 PM

problema 149
eu inteleg altfel enuntul problemei
- Dacă dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, atunci suprafața construită desfășurată a clădirii se determină prin înmulțirea suprafeței utile a clădirii cu un coeficient de transformare de 1,20.
cam atata ,nu are rost sa scriu calculul poate o interpretez eu gresit.
ce spuneti?



#235 studenta IV

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 15 October 2008 - 01:24 AM

Vezi postareaiozsef39, la Oct 14 2008, 11:34 PM, a spus:

problema 149
Ai dreptate !
S desfasurata casa= 60*1.2=72 mp
calcul valoare impozabila pivnita nelocuibila : 8x1.2x669x50%=2676
Reducere coeficient corectie =>2.6-0.1=2.5
Stabilire valoare impozabila: 72mp*669lei/mp + 2676=50844 lei
Valoare impozabila :50844*2.5=127110 lei
Reducere 20% vechime>50 ani => 127110*0.8=101688
Calcul impozit anual= 101688*0.1%=101,68lei
Majorare prima locuinta in afara de cea de domiciliu:101,68*1.15=116,94 => 117 lei / an
impozit de plata :117/12=9,75lei /luna
9,75*11 luni= 107,25 lei pt anul 2008 =>107
:thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 October 2008 - 02:35 PM




#236 katy39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Braila

Postat 15 October 2008 - 08:13 AM

Vezi postareaiulia constantin, la Oct 14 2008, 08:15 PM, a spus:

Buna!
Am vazut ca te-a rugat cineva sa-i trimiti rasp la fiscalitate la intrebarile peste 100 si i-ai raspuns.
Te rog mult, poti sa-mi trimiti si mie?
Sunt noua pe forum si nu stiu nici macar sa postez mesaje.
Multumesc.

ce adresa de mail ai?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 October 2008 - 10:55 AM




#237 tveratt

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Location:Oradea

Postat 15 October 2008 - 11:59 AM

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la Oct 2 2008, 04:01 PM, a spus:

Vezi postareaEugenia24, la Oct 2 2008, 02:06 PM, a spus:

Alte pareri?
Problema 94.
Doamnelor, dar de ce doar ,,credeti"? Textul spune ca sunt deductibile. Punct.
In trim.I, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie mai mica de 50% din veniturile totale. Rezulta ca plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor.
Total venituri trim. I = 61.000 lei
Impozit micro = 2.5%*61.000 =1.525 lei
In trim.II, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie de PESTE 50% din veniturile totale. Rezulta cf. art. 1071 din Legea nr. 571/2003, ca devine platitoare de impozit pe profit si in consecinta recalculeaza an 2008:
I/P = (115.000 + 135.000) – 85.000 = 165.000 * 16% = 26.400 lei
I/P de plata = 26.400 – 1.525 = 24.875 lei
E bine asa! Doar nu era sa-ti dea in problema si ,,chelt.neded cu impoz pe venit/profit de atat'' ca mai apoi sa-ti ceara sa determini de fapt, valoarea acestora?!!!!
Buna ziua

Am si eu o nelamurire in legatura cu aceasta problema. Nu ar fii trebuit insumate cheltuielile deductibile de pe parcursul celor 6 luni? Textul problemei spune ca numai valorile veniturilor sunt cumulate de la inceputul anului, nefacand nicio precizare asupra cheltuielilor.Caz in care , rezolvarea ar fii:

TRIM I
VT=50.000+11000=61.000 *2,5% =1525 (impozit micro)

TRIM II
VT=115.000+135.000=250.000
CT=243.000
Impzit =250000-134000=7.000 * 16% =1120 (impozit profit)

Din care s-a achitat 1525 in cursul anului ca si impozit pe venit micro, rezulta de recuperat diferenta 1525-1120= 405 lei


Si inca o maare nelamurire..la problema 32 si 34, odata se aplica cota de TVA asupra intregii cheluieli cu protocolul (probl 32) iar la problema 34 se aplica doar la partea de cheltuiala nedeductibila din cheltuiala cu protocolul. Ma puteti lamuri, va rog? :thumbup:



#238 Cosmi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 15 October 2008 - 12:37 PM

Si pe mine m-au pus in dilema prb 32 si 34!!! :thumbup: Ne poate lumina cineva?? :tongue:



#239 tazsb

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 October 2008 - 01:43 PM

125. O pers.fizica este angajata la o soc.com. cu ctr.individual de munca cu timp normal. Pe baza acestuia obtine urmatoarele venituri in luna aprilie 2008:
- salariul de baza = 2.500 lei;
- indemnizatie de conducere de 10% din salariul de baza;
- tichete cadou pt.Paste in valoare de 150 lei (pf are un copil minor);
- un stimulent in natura reprezentat de 10 kg carne evaluate la un pret fara TVA de 10lei/kg;
- o indemniz.de deplasare - in interes de servici in afara localit.in valoare de 100 lei.
Determinati impozitul pe venit aferent venitului salarial obtinut de pf, considerand cotele de contributii individuale CAS 9,5%, CASS 6,5%, somaj 0,5% aplicabile la venitul brut.
Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca sau a unui statut special prevazut de lege, indiferent de perioada la care se refera, de denumirea veniturilor ori de forma sub care ele se acorda, inclusiv indemnizatiile pentru incapacitate temporara de munca.
Nu sunt incluse in ven. salariale si nu sunt impozabile, in intelesul impozitului pe venit tichetele de masa si drepturile de hrana acordate de angajatori angajatilor si nici cadourile oferite de angajatori in beneficiul copiilor minori ai angajatilor, cu ocazia Pastelui, zilei de 1iunie,Craciunului si a sarbatorilor similare ale altor culte religioase, precum si cadourile oferite angajatelor cu ocazia zilei de 8 martie sunt neimpozabile, in masura in care valoarea cadoului oferit fiec.persoane, cu orice ocazie din cele de mai sus, nu depaseste 150lei.
De asemenea nu sunt incluse in veniturile salarial nici sumele primite de angajati pentru acoperirea cheltuielilor de transport si cazare, a indemnizatiei primite pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului.
In concluzie, venitul brut al pf va fi format din salariul de baza, indemnizatia de conducere si din stimulentul in natura.
Stimulentul in natura trebuie evaluate la pretul de 10 lei/kg la care se adauga TVA-ul corespunzator.
10 kg carne * 10 lei/kg = 100 lei
100 * 19% = 119 lei
Indemnizatia de conducere are valoare de: 10% * 2.500 = 250 lei.
Venit brut = 2500 + 250 + 119 = 2.869 lei.
Venit net = venit brut – contributiile obligatorii
2.869 * 9,5% = 273
2869 * 6,5% = 186
2869 * 0,5% = 14
Total contrib obligat. = 473 lei
Venit net = 2869 – 473 = 2.396 lei
2369 * 16% = 383 lei
Impozitul pe venit are valoarea de 383 lei.



oare nu trebuia scazuta deducerea personala?
250x(1-(2396-1000)/2000)= 17
si apoi venit net impozabil= (2396-17) x 16% =380,64



#240 tveratt

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Location:Oradea

Postat 15 October 2008 - 02:02 PM

La problemele 74 si 75...sunt deductibile cheltuielile cu valoarea neamortizata a mijlocului fix?






Similar Topics Collapse

11 useri citesc topicul

0 membri, 11 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL