Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fiscalitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 13

Salt la continut


Fiscalitate


276 replies to this topic

#241 Marinela Petrovici

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 15 October 2008 - 02:38 PM

Vezi postareabetty_, la Sep 24 2008, 09:14 PM, a spus:

prb.221
nr tigarete : 80000 x 20 = 1.600.000 tigari
acciza minima : 110419x 1.600.000/1000 = 176.670.400 lei
acciza minima stabilita : 176670400x 91% = 160.770.064 lei
acciza specifica : (16,28 x 1.600.000/1000) x 3,3 = 85.958,4 lei
acciza ad valorem : 29% x 7 x 80000 = 162.400 lei
acciza calculata : acciza specifica + acciza ad valorem = 85958,4+162400 = 248.358,4
acciza calculata(248358,4) > acciza minima stabilita(160.770.064) => se plătește acciza minimă stabilita.
Acciza de plata : 160.770.064 lei

am gresit cand am calculat :biggrin: mi se mai intampla, sper ca nu si la examen.

Am o nelamurire,nu cumva problema este gresita, sa platesti accize in valoare de 160.770.064 lei pentru cele 80.000 de pachete pe care le vinzi cu 7 lei pachetul, adica incasezi pe ele 560.000, iar restul de bani ii platesti din buzunar ??? Nu e o afacere prea rentabila :thumbup:

Aceeasi intrebare mi-am pus-o si eu si chiar am crezut ca am calculat ceva gresit.
Cred totusi ca e o greseala in enuntul problemei.



#242 iozsef39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male

Postat 16 October 2008 - 05:44 PM

m-am uitat si eu in fisierul de la cluj-fiscalitate .sunt greseli,parerea mea .problema 100 ,101 .........nu am cuvinte.




#243 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 16 October 2008 - 06:18 PM

101. O persoanã fizicã obtine la locul de muncã de bazã un venit net lunar de 1.500 lei, si la un loc de muncã unde are un contract individual de muncã cu timp partial obtine un venit net lunar de 950 lei. Persoana fizicã lucreazã la locul de muncã de bazã în perioada ianuarie-septembrie 2008, iar la celãlalt loc de muncã, în perioada februarie-iunie 2008.
Stiind cã persoana fizicã are în întretinere o persoanã si deducerea personalã lunarã aferentã este de 210, determinati:
a) impozitul lunar pe veniturile din salarii plãtit de persoana fizicã;
b) impozitul total plãtit în cursul anului 2008 pentru veniturile din salarii;
c) venitul net anual impozabil aferent veniturilor din salarii.
Raspuns:
Loc de munca nr.1: venit net lunar: 1.500 (per.ian-sep.2008) – de baza
Loc de munca nr. 2: venit net lunar: 950 (per.feb.-iun.2008)
a) imp.lunar:
Loc de munca de baza: venit net impozabil lunar = 1500-210=1290 => Imp.salarii = 1290 x 16%= 206
Loc de munca cu timp partial: venit net lunar impozabil=950 => imp.salarii=950 x 16%=152
b) Impozit total platit in 2008= 9 x 206 + 5 x 152= 1854+760= 2.614
c) Venit net anual impozabil = 9 x 1500 + 5 x 950 – 9 x 210 = 13500+4750-1890=16360
Deducere

101. O persoană fizică obține la locul de muncă de bază un venit net lunar de 1.500 lei și la un loc de muncă unde are un contract individual de muncă cu timp parțial un venit net lunar de 950 lei. Persoana fizică lucrează la locul de muncă de bază în perioada ianuarie – septembrie 2008, iar la celălalt loc de muncă în perioada februarie – iunie 2008. Știind că persoana fizică are în întreținere o persoană și deducerea personală
lunară aferentă este de 210, determinați:
a) impozitul lunar pe veniturile din salarii plătit de persoana fizică;
b) impozitul total plătit în cursul anului 2008 pentru veniturile din salarii;
c) venitul net anual impozabil aferent veniturilor din salarii
Răspuns:
Loc munca baza: Imp.baza=(1.500-210)*0,16*9=1.858 lei
Loc munca partial: Imp.partial=950*0,16*5=760 lei.
Itotal=2.618 lei.
Venit net sal=(1.500-950)*9+950*5=16.400 lei

Asa e corect?

100. O salariatã a unei societãti comerciale obtine la locul de muncã de bazã, pe baza unui contract de munca cu timp normal, urmatoarele venituri, în luna martie 2008:
– salariu de bazã = 1.000 lei;
– spor de vechime = 15%;
– 20 tichete de masã în valoare de 7.88 lei/tichet.
– un cadou cu ocazia zilei de 8 martie în valoare de 250 lei.
Salariata are în întretinere un copil minor si pe mama sa care nu obtine venituri si este proprietara unui teren agricol în suprafatã de 5.000 m.p.
Determinati venitul net din salarii, impozitul pe salarii aferent lunii martie si drepturile salariale incasate de angajata, cunoscandu-se ca procentele de contributii sociale suportate de salariati sunt: CAS 9.5%, CASS 6.5%, somaj 0.5%, iar luna martie 2008 a avut 21 de zile lucratoare pe care salariata le-a lucrat integral ( deducerea se rotunjeste in sus la 10 lei).
Raspuns:
g) sal.de baza: 1000 lei
h) spor de vechime 15%: 1000 x 15%=150 – Spor cu caracter permanent? da
i) tichete masa: 20 x 7.88 = 157.6
j) cadou 8 martie: 250 lei (peste limita de 150 lei, deci impozabil 100).
k) are in intretinere 2 persoane

ven.net din salarii=?
Imp.salarii=?
Sal.net=?
Sal.brut=1000+150+100=1.250
Neimpozabil: din cadou: 150
Fd.somaj 1%: 1250 x 1% = 13
CAS: 1250 x 9.5%=119
CASS: 1250 x 6.5%=81
Venit net = 1250-13-119-81=1.037
Venit impozabil = 1.037-450=587
Ded. Pers.peste 1.000 =450 (2 pers.>minor+pers. cu teren la șes sub 10.000 ha)*[1-(1.250-1.000)/2.000]=450*0,998=450 lei
 impozit sal.=587 x 16%=94 lei
Salariu net = 1037-100-94=843
deia nu mai stiu nici eu cum e bine. am parcurs a 4 oara



#244 daniela_vede

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:
  • Gender:Female

Postat 16 October 2008 - 06:35 PM

Vezi postarealilyi, la Sep 13 2008, 01:18 AM, a spus:

Vezi postareamarra_2000, la Sep 12 2008, 08:41 PM, a spus:

si la problema 93, nu s-a tinut cont de faptul ca valorile date sunt cumulate de la inceputul anului....Problema 93 - rezolvare:
Trim I : veniturile din prestari servicii depasesc peste 50% din veniturile totale=> se plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor
Venit trimI=50.000+11.000=61.000
Impozit trim I 61.000*2.5%=1.525
Trim II : veniturile din consultanta sunt de peste 50% din veniturile totale => se plateste impozit pe profit
Venit trim II=115.000+135.000=250.000
Cheltuieli deductibile trim II = 85.000
Cheltuieli nedeductibile trim II = 1.525 (ch cu impozitul pe venit trim I, se considera ch. nedeductibila la calculul impozitul pe profit din trim II)
Profit contabil=250.000-85.000=60.000
Profit impozabil=60.000+1525=61.525
Impozit profit datorat=61.525*16%=9.844
Impozit de plata trim II=9.844-1525=8.319
REZOVAREA TA SE REFERA LA PROBLEMA 94
Nu cumva ai incurcat trimestrele cu lunile...? :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 16 October 2008 - 06:36 PM

Norocul nu-i ajuta pe cei lipsiti de curaj!



#245 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 16 October 2008 - 06:54 PM

Vezi postareadaniela_vede, la Oct 16 2008, 07:35 PM, a spus:

Nu cumva ai incurcat trimestrele cu lunile...? :thumbup:

nu pt ca deasupra tabelului scrie destul de clar ca valorile sunt cumulate
in schimb eu am calculat gresit( am adunat la profitul impozabil 1525, ceea ce este total gresit, el doar se scade de la plata impozitului), si am redactat si aiurea datele si rezulatele. :tongue:

rezolvarea corecta este cea expusa de Denisa, la pag 10:

Problema 94.
In trim.I, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie mai mica de 50% din veniturile totale. Rezulta ca plateste impozit pe veniturile microintreprinderilor.
Total venituri trim. I = 61.000 lei
Impozit micro = 2.5%*61.000 =1.525 lei
In trim.II, societatea realizeaza venituri din prestari servicii in proportie de PESTE 50% din veniturile totale. Rezulta cf. art. 1071 din Legea nr. 571/2003, ca devine platitoare de impozit pe profit si in consecinta recalculeaza an 2008:
I/P = (115.000 + 135.000) – 85.000 = 165.000 * 16% = 26.400 lei
I/P de plata = 26.400 – 1.525 = 24.875 lei



#246 iozsef39

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 118 Postari:
  • Gender:Male

Postat 17 October 2008 - 11:44 AM

[quote name='teofilia' date='Oct 16 2008, 07:18 PM' post='184580']
la probl.100 eu zic ca m-am lamurit Deducerea personala = 400lei(Vezi OMFP 1016/18 07 2005,asa zic eu,hmmm
dar.la problema 101 nu sunt lamurit,imi pare rau :thumbup:



#247 carmenszlwa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 October 2008 - 11:27 AM

Dragilor, in momentul de fata cred o s-o iau razna linistit. Ma poate lamuri cineva cu problema 195 la fisc.? Daca livrarea se face in tara, de ce nu se factureaza TVA 19%????????mai are importanta faptul ca cumparatorul are cod TVA inregistrat in Ungaria???? :thumbup:



#248 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 18 October 2008 - 11:47 AM

195. SC X SRL, stabilita si inregistrata in scopuri de TVA in România, achizitioneaza de la XYZ stabilita în Ungaria si inregistrara in scopuri de TVA în Ungaria si in Romania, piese de schimb, care vor fi comercializate, in valoare de 5.000 euro pret fara TVA. XYZ dispune ca produsele sa fie transportate de la depozitul sau din Satu Mare la sediul societatii X din Ploiesti.
Ce suma de TVA sau ce mentiune va trece XYZ pe facture? Cursul de schimb valutar este l euro = 3,6 lei.
Raspuns:
XYZ va factura cu TVA=19%*5.000*3,6=3.420 lei (inclusiv la transport).



#249 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 18 October 2008 - 11:51 AM

Vezi postareacarmenszlwa, la Oct 18 2008, 12:27 PM, a spus:

Dragilor, in momentul de fata cred o s-o iau razna linistit. Ma poate lamuri cineva cu problema 195 la fisc.?
cALMATE!!! E cu TVA, clar!
%%%




***



#250 carmenszlwa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 October 2008 - 01:09 PM

Luminati-ma! de ce se factureaza cu TVA 19%??????? Firma din Rom plateste TVA????? Nu cumva e cu TAXARE INVERSA?????? Bunurile nu parasesc tara, iar ambele firme sunt platitoare TVA :thumbup:



#251 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 18 October 2008 - 01:39 PM

Vezi postareacarmenszlwa, la Oct 18 2008, 02:09 PM, a spus:

Luminati-ma! de ce se factureaza cu TVA 19%??????? Firma din Rom plateste TVA????? Nu cumva e cu TAXARE INVERSA?????? Bunurile nu parasesc tara, iar ambele firme sunt platitoare TVA :thumbup:
Da-l in pisici pe ala cu Ungaria lui cu tot. E inreg in scop TVA in ro atat el cat si clientul, transp =pe terit Ro=> factura cu taxare19%.
%%%




***



#252 carmenszlwa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 October 2008 - 01:46 PM

Ok! Multam, insa la 203 si 204 iar ma dau cu capul de pereti. Eu stiu ca un transport intracomunitar se factureaza cu TVA, atunci de ce avem scutire cu drept de deducere la rezolvari????



#253 teofilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:timisoara

Postat 18 October 2008 - 02:56 PM

Vezi postareacarmenszlwa, la Oct 18 2008, 01:46 PM, a spus:

Ok! Multam, insa la 203 si 204 iar ma dau cu capul de pereti. Eu stiu ca un transport intracomunitar se factureaza cu TVA, atunci de ce avem scutire cu drept de deducere la rezolvari????

la 203 e scutit pt ca indeplineste conditiile: a prezentat cod valid de tva din alt stat membru si fiind vorba de servicii nu cred ca mai e nevoie sa indeplineasca alta conditie. La ce articol ai vazut ca transportul intracomunitar nu poate fi facturat ca scutit cu drept de deducere?
La 204 se factureaza cu tva 19% pt ca nu a prezentat cod valid de tva inreg in alt stat membru ci tot in romania si atunci e operatiune taxabila



#254 carmenszlwa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 October 2008 - 04:06 PM

Va citez dintr-un pliant emis de MFP pentru instructajul propriilor angajati:
*"Se considera ca un transport intracomunitar de bunuri are loc acolo unde incepe transportul bunurior sau, prin exceptie, in statul membru UE care a atribuit Cod TVA in baza caruia serviciul a fost prestat beneficiarului, daca serviciul este prestat unui beneficiar care comunica cod valid de TVA din alt stat membru decat cel de plecare a transportului intracomunitar de bunuri"
* Exista vreo scutire pt transp intracomunitar de bunuri??????
"Ca regula generala, transportul intracomunitar NU este scutit" Exista insa situatii in care se aplica scutirea TVA cum ar fi:
- transport aferent unor bunuri necomunitare aflate in regim de tranzit extern
- transport aferent unui export de bunuri
- transport catre si dinspre insulele Azore si Madeira
Sa-mi spuneti daca nu vi s-au spalat creierasii ca si mie!!!!!!!!!!!!!!!! La problemele noastre e vorba de export pe undeva??? Pleaca marfa prin insule????? NU - atunci de ce sunt scutite cu drept de deducere unele transporturi????????
Cred ca trebuie sa ne linistim cu totii. Vom vedea maine ce vom face.
MULTA BAFTA TUTUROR "CATINDATILOR" SI MII DE MULTUMIRI CELOR CE AU CONTRIBUIT LA ACEASTA PREGATIRE! Cu respect va saluta Carmen Silva :thumbup:



#255 studenta IV

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 185 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj-Napoca

Postat 18 October 2008 - 04:16 PM

Vezi postareacarmenszlwa, la Oct 18 2008, 04:06 PM, a spus:

*"Se considera ca un transport intracomunitar de bunuri are loc acolo unde incepe transportul bunurior sau, prin exceptie, in statul membru UE care a atribuit Cod TVA in baza caruia serviciul a fost prestat beneficiarului, daca serviciul este prestat unui beneficiar care comunica cod valid de TVA din alt stat membru decat cel de plecare a transportului intracomunitar de bunuri"
Deci daca beneficiarul comunica codTVA din alt stat , se considera ca serviciul are loc in statul respectiv, de aceea nu trebuie facturat cu tva in RO. acest lucru mi s-a intamplat si in practica asa ca e 100% :thumbup:



#256 Petrov

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 14 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 18 October 2008 - 04:50 PM

de ce nu se ia in baza de calcul si taxa vamala si comisionul, ca la pb 217?



#257 mirelan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 76 Postari:

Postat 13 March 2009 - 05:08 PM

are cineva problema 14 - fiscalitate?

14. Se dau urmatoarele cote progresive simple

Transa de venit cota cota progr.comp. impozit

Pana la 1500 10% 150 lei
1501-2500 lei 15% 150 lei +15% pt. ce dep. 1500 300 lei
2501-4000 lei 25% 300 lei +25%pt. ce dep. 2500 675 lei
peste 4000 lei 30% 675 lei + 30% pt. ce dep.4000 ……

Pe baza cotelor progresive simple de mai sus construiti tabelul otelor progresive compuse.

multumesc



#258 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 March 2009 - 06:30 PM

Mirelan, tu ai citit numele topicului? Te-ai uitat in aceasta sectiune pentru a vedea ce topicuri contine si daca exista un topic unde sa postezi acest mesaj?!
Te rog sa fii mai atenta pentru ca te mai alegi cu o sanctiune.
Multumesc pt. intelegere.

Mesaj mutat din "cereri materiale" in sectiunea corespunatoare.
Madalina



#259 anghel ionica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 20 March 2009 - 09:10 AM

Vezi postareamirelan, la Mar 13 2009, 05:08 PM, a spus:

are cineva problema 14 - fiscalitate?

14. Se dau urmatoarele cote progresive simple

Transa de venit cota cota progr.comp. impozit

Pana la 1500 10% 150 lei
1501-2500 lei 15% 150 lei +15% pt. ce dep. 1500 300 lei
2501-4000 lei 25% 300 lei +25%pt. ce dep. 2500 675 lei
peste 4000 lei 30% 675 lei + 30% pt. ce dep.4000 ……

Pe baza cotelor progresive simple de mai sus construiti tabelul otelor progresive compuse.

multumesc




#260 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 20 March 2009 - 09:53 AM

PB14. Se dau urmatoarele cote progresive simple :

Transa de venit (lei) Cota (%)
Pana la 1500 lei 10%
1501-2500 lei 15%
2501-4000 lei 25%
Peste 4000 lei 30%

Pe baza cotelor progresive simple de mai sus construiti tabelul cotelor progresive compuse.
Raspuns:
Tipuri de cote de impunere :
- cote proportionale, atunci cand se aplica o cota unica procentuala asupra venitului, indiferent de marimea acestuia ;
- cote progresive, constau in mai multe cote procentuale care cresc odata cu marimea venitului asupra caruia se aplica. Ele pot fi :
a) cote progresive simple ;
b) cote progresive compuse.

COTA PROGRESIVA COMPUSA= (1500*10%) + (1000*15%) + (1500*25%) + (X *30%)

Unde X>4000LEI
Impunerea in cote progresive compuse presupune divizarea materiei impozabile in mai multe transe (parti), iar pentru fiecare transa de venit (avere) este stabilita o anumita cota de impozit. Prin insumarea impozitelor partiale, calculate pentru fiecare transa de venit (avere) in parte, se obtine impozitul total de plata ce revine in sarcina unui contribuabil.


...dar sigur mai era pe undeva pe aici :sad:
%%%




***






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL