Sunt oarecum noua pe forumul asta (de fapt foarte noua) si am nevoie de ajutorul oricui poate sa ma lumineze cat de cat. Este vorba despre o firma care care cumpara lentile si rame de ochelari si le vinde dupa ce le asambleaza. Problema este ca foarte multe lentile se sparg atunci cand sunt taiate la dispozitivul respectiv. Cum inregistrez aceste pierderi? Trebuie sa fac un pv de casare a marfurilor respective? (pentru ca toate lentilele si ramele sunt inregistrate in 371 - asa am preluat contabilitatea). Si care este articolul sau articolele contabile? Va multumesc mult...
#1
Postat 03 November 2008 - 07:58 PM
Sunt oarecum noua pe forumul asta (de fapt foarte noua) si am nevoie de ajutorul oricui poate sa ma lumineze cat de cat. Este vorba despre o firma care care cumpara lentile si rame de ochelari si le vinde dupa ce le asambleaza. Problema este ca foarte multe lentile se sparg atunci cand sunt taiate la dispozitivul respectiv. Cum inregistrez aceste pierderi? Trebuie sa fac un pv de casare a marfurilor respective? (pentru ca toate lentilele si ramele sunt inregistrate in 371 - asa am preluat contabilitatea). Si care este articolul sau articolele contabile? Va multumesc mult...
#2
Postat 03 November 2008 - 10:37 PM
voi nu le vinde ca atare, cum le cumparati, ci le asmblati, adaugati manopera si rezulta un alt produs pe care il vindeti. eu as vedea activitate de productie aici.
si in al doilea rand, daca le aveati inregistrate in 301, lentilele sparte in cadrul procesului de productie, le puteati inregistra ca si deseuri, pe care sa le valorificati(daca se poate, nu ma pricep) sau sa le casati, dupa caz.
dar mai asteptam si alte pareri....
Alinutza
#3
Postat 05 November 2008 - 03:35 PM
puteti face un PV de casare ... declaratii etc ..
Dar le impozitati si incarcati TVA 635-4427 , cheltuiala nedeductibila
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 February 2009 - 06:04 PM
citare mesaj anterior
#4
Postat 05 November 2008 - 04:15 PM
#5
Postat 07 November 2008 - 02:17 PM
In cadrul firmei trebuie sa va stabiliti niste normative tehnologice de consum propriu, cu pierderi tehnologice aferente.
Pe urma sa ai in vedere deseurile rezultate [ OUG16/2001 si OUG195/2005 ].
OMFP 1752/2005
55. - 1) C ostul de productie al unui bun cuprinde costul de achizitie a materiilor prime si materialelor consumabile si cheltuielile de productie direct atribuibile bunului.
(2) Costul de productie sau de prelucrare al stocurilor, precum si costul de productie al imobilizarilor cuprind cheltuielile directe aferente productiei, si anume: materiale directe, energie consumata in scopuri tehnologice, manopera directa si alte cheltuieli directe de productie, precum si cota cheltuielilor indirecte de productie alocata in mod rational ca fiind legata de fabricatia acestora.
(3) In costul de productie poate fi inclusa o proportie rezonabila din cheltuielile care sunt indirect atribuibile bunului, in masura in care acestea sunt legate de perioada de productie.
(4) Urmatoarele reprezinta exemple de costuri care nu trebuie incluse in costul stocurilor, ci sunt recunoscute drept cheltuieli ale perioadei in care au survenit, astfel:
- pierderile de materiale, manopera sau alte costuri de productie inregistrate peste limitele normal admise;
- cheltuielile de depozitare, cu exceptia cazurilor in care aceste costuri sunt necesare in procesul de productie,
anterior trecerii intr-o noua faza de fabricatie;
- regiile (cheltuielile) generale de administratie care nu participa la aducerea stocurilor in forma si locul final;
- costurile de desfacere.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 February 2009 - 06:04 PM
#6
Postat 29 January 2009 - 07:09 AM
Intrebarea mea este ...se calculeaza si impozitul de 16% la valoarea acestor marfuri ?
Si pentru lipsurile din inventar se face la fel , daca aceste lipsuri nu avem cui sa le imputam ?
va multumesc anticipat pentru raspunsuri si sfaturi !
#7
Postat 12 February 2009 - 12:05 PM
607.02=371 si
635.02=4427
ambele sunt chelt. nedeductibile.
Pt. prod.casate astept si eu un raspuns!
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 February 2009 - 06:05 PM
citare mesaj anterior
#8
Postat 12 February 2009 - 12:13 PM
Si eu ma gandeam cam la fel ..sa fac un analitic 607.01 pentru cheltuiala cu marfa lipsa la inventar ..si 635.1 in corespondenta cu 4427 .
Pentru casare probabil voi proceda la fel .
Mai astept pareri !
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 February 2009 - 06:05 PM
citare mesaj anterior
#9
Postat 07 July 2009 - 03:10 PM
Este vorba de un magazin de haine en detail, la care descarcarea de gestiune se face utilizand K. As vrea sa scot din gestiune un nr de 29 articole care au defecte si nu mai pot fi vandute.
Nu stiu cum sa procedez, daca le scot pe cheltuiala cat din aceasta e deductibila si cat nu?
Exista vreo lege in acest sens cum este cea cu perisabilitatile sau unde as putea citi ceva legat de acest subiect?
Poate intreb o prostie dar nu am mai lucrat cu gestiuni , de aceea va rog mult sa ma ajutati.
Va multumesc anticipat!!!!
Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 04 November 2009 - 01:45 PM
#10
Postat 07 July 2009 - 04:22 PM
#11
Postat 08 July 2009 - 12:52 PM
#12
Postat 08 July 2009 - 03:52 PM
nopris, la Jul 7 2009, 05:22 PM, a spus:
Te rog sa ne explici putin, daca vrei.
Revin cu un link catre o postare mai veche de-a mea:
http://www.conta.ro/forum/index.php?s=&...st&p=183850
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 July 2009 - 07:40 PM
#13
Postat 27 July 2009 - 11:29 AM
sunt o incepatoare in ale contabilitatii si as avea mare nevoie de ajutorul vostru.
Daca in timpul manupularii mi se rup 2 saci de ciment cum procedez pentru scoaterea lor din gestiune?
multumesc
#14
Postat 27 July 2009 - 12:09 PM
HG 831/2004 stabileste, pentru ciment vrac sau ambalat in saci, limita maxima de perisabilitate (%) astfel:
- Transport │Depozitare│Desfacere :
- 0,03% │ 0,02% │ 0,10%
Ce e pana la aceste procente se pune pe o cheltuiala deductibila: 607/ded = 371
Ce depaseste aceste plafoane se pune pe o cheltuiala nedeductibila: 607/neded = 371
Trebuie sa existe si un proces verbal al situatiei produselor deteriorate.
#15
Postat 27 July 2009 - 12:33 PM
problema este ca nu stiu ce sa fac cu el. Fac nota contabila? Lucrez in saga,mai bine zis descifrez programul saga.
multumesc.
lore
#16
Postat 27 July 2009 - 01:43 PM
2) Daca aveti o evidenta cantitativ-valorica:
La Saga exista un meniu de stocuri numit Operatii speciale. Se pot introduce aici, alegeti "descarcare stoc", puneti contul protrivit (607), listati si dati la semnat conducerii. Scrieti pe acea foaie listata "Descarcare marfa deteriorata conform PV .../..."
Descarcarea se poate si pe meniul de inventar, daca se face un inventar complet.
Doar nota contabila nu e suficienta daca aveti o evidenta cantitativa deoarece trebuie descarcare atat cantitativa cat si valorica.
#17
Postat 27 July 2009 - 02:02 PM
am reusit!!!
#18
Postat 25 August 2009 - 11:08 AM
In ceea ce priveste faptul ca vanzarea la pret redus a produselor mai vechi de 3 luni s-ar referi la produse alimentare, eu nu cred asta. Din continutul punctului 13 al Normelor (HG 333/2003) deduc ca acesta nu se refera la litera f) ci la litera g) a art.16 a OG 99 republ., adica la produse rapid degradabile (la fel cum punctul 12 se refera doar la litera e)).
#19
Postat 15 September 2009 - 03:52 PM
As dori sa ma ajutati si pe mine cu urmatoarea situatie: cum descarc din gestiune obiectele constatate defecte (sparte, ciobite) in urma receptiei? Adica eu la sfarsitul lunii primesc un tabel cu toate obiectele gasite sparte sau ciobite, cu cele care s-au consumat in magazin (uleiuri aromate. lumanari parfumate, betisoare...etc) la pretul de vanzare. Din cate am inteles acestea se trec pe cheltuiala nedeductibila 607=371 si calculez si tva aferenta, dar cum procedez cu marfa care se consuma in magazin (de catre angajati) ? pentru ca ea intra pe 371 si are un adaos aferent. Sper sa ma puteti ajuta.
#20
Postat 16 September 2009 - 08:01 AM
Sparturile sau minusurile de inventar sint nedeductibile daca nu se imputa valoarea dar ceea ce se consuma in magazin (betisoarele parfumate, etc) se pot considera ca fiind necesare obtinerii unui venit (daca se consuma in cantitati moderate). Si oricum nedeductibila este valoarea marfii la pret de achizitie
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi