Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 June 2009 - 01:27 PM
#121
Postat 08 June 2009 - 12:51 PM
#122
Postat 10 March 2010 - 01:09 PM
#123
Postat 10 March 2010 - 10:50 PM
emiliacrstn, la Mar 10 2010, 01:09 PM, a spus:
Pentru anii trecuti conturile de cheltuieli si venituri le inchizi prin contul 1174 „Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile” dar tot in luna martie din acest an cang ai constatat greselile.
#124
Postat 11 March 2010 - 08:55 PM
am preluat o firma care are la FISC un debit de 24 lei,antici...
de vreo 10- 12 ani, care nu figureazain contab firmei'
am primit adresa sa-i reglementez cu platile la bugetele speciale
daca ma puteti ajuta......
multumesc
#125
Postat 11 March 2010 - 09:16 PM
#126
Postat 11 March 2010 - 10:36 PM
bh08clg, la Mar 11 2010, 09:55 PM, a spus:
am preluat o firma care are la FISC un debit de 24 lei,antici...
de vreo 10- 12 ani, care nu figureazain contab firmei'
am primit adresa sa-i reglementez cu platile la bugetele speciale
daca ma puteti ajuta......
multumesc
#127
Postat 21 October 2010 - 07:57 PM
Am mai multe probleme cu o contabilitate pe care am preluat-o cu multe incurcaturi , care suna cam asa.
1.Am doua facturi de intrari care nu au fost inregistrate, sunt cu luna mai si atunci tva era 19.Se fac plati la trimestru.Cum pot sa le prind pe trimestrul acesta?
2.In ultima balanta ( la 30.06) la tva de plata este suma de 625 si s-a platit cu op din banca 315.De ce , n-as putea sa spun...Cum sa fac sa remediez si asta?
3.In aceeasi balanta figureaza la impozit pe profit 1300 de lei dar s-au platit cu op din banca 1075 ( forfetar).Ce trebuie sa fac sa reglez?
4.Am incercat sa fac balanta pe trim.III si imi iese negativ la 401....
#128
Postat 21 October 2010 - 09:05 PM
Ai vrut probabil sa scrii ca se depune decontul de TVA trimestrial, nu ca
Citeaza
In Decontul de TVA treci la regularizari cele 2 facturi cu cotele de 19 %.
2. si 3. Poate doar atat s-a platit, scoate Fisa RON de la Finante si compara ce ai in Fisa cu ceea ce este in balanta si vorbeste cu admin. firmei dupa ce te lamuresti.
4. 401 trebuie sa il ai in analitic, verifica la ce furnizor ai sold debitor; De ex. numai pt. facturile din mai neinregistrate, daca plata a fost inregistrata ai deja SD.
Dupa ce te lamuresti cat de cat cu neregulile, comunica-le verbal si in scris admin. societatii.
Aceasta postare a fost editata de Dana42: 21 October 2010 - 09:07 PM
Dana
#129
Postat 05 July 2011 - 12:47 PM
Am si eu o intrebare:la predarea actelor unei firme la care am tinut contabilitatea sunt obligata sa-i predau administratoruli si baza de date in forma electronica? Mentionez ca sunt listate absolut toate balantele analitice aferente balantei sintetice.
Multumesc anticipat pentru raspuns
#130
Postat 05 July 2011 - 08:55 PM
Lg.82/1991 a contabilitatii
ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia sa asigure autoritatilor fiscale accesul la datele pastrate pe suporturi tehnice.
...........
Art. 23 a fost modificat de pct. 19 al art. I din OU 37/13.04.2011, publicata in MO 285/22.04.2011.
Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 05 July 2011 - 08:55 PM
#131
Postat 06 July 2011 - 11:13 AM
Sa aveti o zi buna!
#132
Postat 06 July 2011 - 07:32 PM
Codul de procedura fiscala:
Art. 80
Reguli pentru conducerea evidentei contabile si fiscale
(1) Evidentele contabile si fiscale vor fi pastrate, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabilului, la sediile secundare ale acestuia, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), evidentele contabile si fiscale ale exercitiului financiar in curs se pastreaza, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabililor, la sediile secundare ale acestora sau, in perioada 1 - 25 a lunii urmatoare, la sediul persoanei fizice ori juridice autorizate pentru prelucrarea lor in vederea intocmirii declaratiilor fiscale.
(3) Dispozitiile legale privind pastrarea, arhivarea si limba folosita pentru evidentele contabile sunt aplicabile si pentru evidentele fiscale.
(4) In cazul in care evidentele contabile si fiscale sunt tinute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe langa datele arhivate in format electronic contribuabilul este obligat sa pastreze si sa prezinte aplicatiile informatice cu ajutorul carora le-a generat.
.............
(7) Organul fiscal poate lua in considerare orice evidente relevante pentru impunere tinute de contribuabil.
#133
Postat 02 November 2011 - 08:27 PM
Ma regasesc intr-o situatie similara cu ce am citit aici.O firma infiintata in sept 2009,angajeaza un expert contabil cu carte de munca pentru evidenta contabila completa.Toate bune si frumoase.Dupa vre-o doi ani respectiv in sept 2011,administratorul merge la banca pentru contractarea unui credit cu documentele pe cate d-na expert contabil i le-a dat.Aici surpriza!!!!!Un consultant bancar il sfatuieste sa consulte pe altcineva in legtura cu evidenta contabila deoarece actle nu sunt in regula.Asa am ajuns sa cunosc acest caz.O verisoara ma roaga sa merg sa-mi arunc un ochi prin documente caci patronul deja intrase in panica.Am uitat sa precizez ca firma desfsoara activ de prod vopseluri.Iata ce am gasit acolo:
1. plati efectuate catre bass si bs prin ct 4423,deasemeni decontari cu asociatii prin 4423.
2. facturi intracomunitare necalculate corect,fara notr de receptie
3. pentru productie nu exista rap de productie,nu exista bonuri de consum.
4. societate a practicat doua preturi de vanzare,pentr en gros si pentru en detail,dar in balanta nu exista decat un cont pentru marfuri si mai mult ca sigur ca nu adescarcat gestiunea corect deoarece are un sold f.f mare pe debitul lui 4428(22000)
5. balante neinchise la trimestru(cum o fi depus declaratiile?)
6. de la infiintare si pina la 31.12.2010 a fost pl de imp pe profit pt cere nu s-a achiz si completat REF
Asta este ce-am vazut la o prima arncatura de ochi.Patronul ma roaga sa-i preiau firma si sa refac anul 2011 iar pt restul raspunde d-na expert.
Ce ziceti? Cred ca risc prea mult!
#134
Postat 02 November 2011 - 09:37 PM
Deci, eu v-aş recomanda să vă-nhămaţi, dacă şi patronul nu numai că vrea să preluaţi conducerea evidenţei contabilă firmei sale, ci este şi de acord cu onorariul -salariul, -dvs. ştiţi ce-, vă va datora şi dvs. îi cereţi.
Dar ... pe de o parte evidenţa pe anul 2011 puteţi să refaceţi integral, dar, pe de altă parte, oricum trebuie să refaceţi şi evidenţa pe anii precedenţi .
Pentru a putea înregistra cât mai curând , încă în 2011, rectificările soldurilor iniţiale preluate din bilanţul pe 2010, respectiv din balanţa contabilă încheiată la 31 decembrie 2010.
După ce veţi depune acest efort -răsplătit , veţi putea prezenta şi patronului , şi, după caz, predecesoarei dvs. situaţia reală , aşa zisă imagine fidelă a firmei la 30 septembrie 2011, şi eventual veţi putea să vă exprimaţi dacă firma poate sau nu obţine un credit bancar.
De asemenea , dacă şi patronul mai are de ce să se adreseze instanţei pentru prejudiciile provocate firmei sale de către fosta contabilă.
Inclusiv d.p.d.v. fiscal, în sensul că trebuie sau nu depuse declaraţii rectificative sau calculate majorări şi penalizării din cauza efectuării unor plăţi sub nivelul sumei real-datorate.
P.S. Contabilitatea se conduce de regulă doar de .contabili. A fi expert, inclusiv contabil, înseamnă în mod normal ceva mai mult. Inclusiv să ştii şi contabilitate. Dar mai sunt care la această materie au obţinut doar o notă de trecere ...măsluită.
Şi se mai întâmplă că uneori unii experţi contabili chiar doar cred că ştiu să conducă şi evidenţe contabile!
Însă contabilitatea nu e o chestiune de credinţă.
Şi ... în contabilitate nu după fiţuici sau după teorie tocită ... facem înregistrări.
Ci pe bază de documente primare, justificative, respectând reglementările privind înregistrările contabile în conturi sintetice şi analitice, după caz.. Pe just temei.
Din păcate unii, fiind deja chiar experţi contabili, s-ar putea că nu cred de cuviinţă să mai ia , la nevoie, câteva consultaţii ori lecţii practice de la ...contabili!
Dar DATORIA RĂSPLĂTITĂ a dvs. nu este să scoateţi vorbe predecesoarei dvs. ci ...să vă apucaţi de treabă! Aveţi..
#135
Postat 02 November 2011 - 09:41 PM
Problemele sunt grave, am intalnit si eu multe situatii -experti contabili varza-ca a dvs.
Preuati de la balanta si bilant la 31.12. 2010 si in baza documentelor din dosare refaceti tot.
Bafta la negocieri si spor la munca!
Acum am vazut ca m-am suprapus peste d-l Mares Stefan
Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 02 November 2011 - 09:42 PM
#136
Postat 03 November 2011 - 08:15 AM
#137
Postat 04 November 2011 - 10:30 PM
#138
Postat 05 November 2011 - 05:33 PM
În schimb dacă la inventariere de acum din 2011, veţi avea diferenţe, în plus sau în minus, s-ar putea că veţi constata că provin încă din anii anteriori.
(spre ex. un televizor achiziţionat în 2009 nu mai există ... decât dacă veţi întreba punctual, unde se găseşte. Sau la un extras de cont privind o creanţă rămasă-n sold, ca neîncasată din 2009, veţi afla că de fapt, a fost achitată, încasată cu cash încă în 2010. Şi s-a şi eliberat o chitanţă, dintrun chitanţier despre care nu aţi avut până acum cunoştinţă!)
Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 05 November 2011 - 05:36 PM
#139
Postat 06 November 2011 - 09:48 AM
Mares Stefan, la 05 November 2011 - 05:33 PM, a spus:
În schimb dacă la inventariere de acum din 2011, veţi avea diferenţe, în plus sau în minus, s-ar putea că veţi constata că provin încă din anii anteriori.
(spre ex. un televizor achiziţionat în 2009 nu mai există ... decât dacă veţi întreba punctual, unde se găseşte. Sau la un extras de cont privind o creanţă rămasă-n sold, ca neîncasată din 2009, veţi afla că de fapt, a fost achitată, încasată cu cash încă în 2010. Şi s-a şi eliberat o chitanţă, dintrun chitanţier despre care nu aţi avut până acum cunoştinţă!)
#140
Postat 06 November 2011 - 11:10 AM
Chiar în complicitate cu un expert contabil care nu mai vrea să poarte răspunderea pentru tot ce a avut de văzut şi deşi nu a fost de acord, li s-a spus : Dar alţii de ce pot şi tu, dumneata, de ce nu ?! Pentru alţii există cadru legal, pentru mine nu ?
Şi atunci tot ce ar fi fost compromiţător , dosare întregi de documente primare, au fost nu aruncate, pur şi simplu, ci direct, pe foc. Arse.
Şi pe urmă s-a prezentat patronul la un alt EC şi s-a plâns că uită cât a plătit şi ....a invocat toate invectivele la adresa expertului care... nu i-a făcut nimic! Folositor. A venit şi controlul şi nici cu ei expertul nu a mai vrut să stea nici măcar de vorbă!
Şi patronul la indemnul fiscului a angajat un contabil simplu, ca salariat, şi a luat de la finanţe ultima balanţă anexată la bilanţ, şi de atunci î se conduce evidenţa. Şnur.
Doar că din cauza unui proces a trebuit făcut şi o expertiză contabilă, care ... contrar aşteptărilor, a reuşit să reconstituie toată evidenţa pe ultimii 3 ani! Iar soldurile au fost chiar total diferite de cele stabilite de contabil! Sau trecute în inventare! Ca faptice şi scriptice. Fără diferenţe.Patronul zicea că nu se poate, doar că ... dovezile prezentate de expert ... au fost de necontestat! Din propria sa firmă , patronul a sustras fără justificare sume imense, încasate cash, iar partenerii săi, ale firmei, cu greu, dar până la urmă au confirmat fie când cum, şi cui au plătit , prezentând şi chitanţa primită, iar alţii au produs alte dovezi care denota că firma a achiziţionat marfă de la Timişoara, care a fost livrată şi vândută la Bucureşti, De unde a cumpărat alte mărfuri, şi le-a vândut la Iaşi. De luni până sâmbătă umbla în toată ţara! Şi deconta toate deplasările care au costat mii de lei , dar şi stăteau mărturie unde, pe la ce firme a fost! Pentru a aduce sau nu la prăvălioara sa de la sediu marfă. de 1000 lei.Pe lună. La care practica un adaos de 30 % şi avea în consecinţă, mii de lei pierderi. Acoperite din banii săi "aduşi de acasă", evidenţiate în soldul creditor al contului 4551 ! Că deşi registrul de casă în parte a dispărut, domnul patron toate chitanţele primite de la furnizori le-a păstrat. Ca şi facturile plătite. Şi la o adică au fost, de voie sau de nevoie, şi scoase la iveală! Doar pentru a scăpa de acuzaţii de natură penală! Aduse de proprii săi asociaţii. Care "nu munceau"! Doar dumnealor muncea şi-n locul lor!
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi