Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
necazuri la preluare conta - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


necazuri la preluare conta


153 replies to this topic

#121 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 08 June 2009 - 12:51 PM

Foarte util fisierul. Multumesc si eu. O zi minunata!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 June 2009 - 01:27 PM

vioreld



#122 emiliacrstn

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 10 March 2010 - 01:09 PM

Am preluat o firma a carui extrs de cont nu a fost niciodata introdus decat la constituirea capitalului social. Mentionez ca firma nu lucreaza cu banca dar a primit in 2007 si 2008 sponsorizari. Ce pot sa fac acum in? Cum inregistre venituri acelea si comisionale bancare si ridicari si depuneri de bani in cont sin din cont




#123 GEORGE NEAGU

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 271 Postari:
  • Gender:Male

Postat 10 March 2010 - 10:50 PM

Vezi postareaemiliacrstn, la Mar 10 2010, 01:09 PM, a spus:

Am preluat o firma a carui extrs de cont nu a fost niciodata introdus decat la constituirea capitalului social. Mentionez ca firma nu lucreaza cu banca dar a primit in 2007 si 2008 sponsorizari. Ce pot sa fac acum in? Cum inregistre venituri acelea si comisionale bancare si ridicari si depuneri de bani in cont sin din cont
Pentru lunile scurse din 2010 introduci operatiunile de incasari si plati prin contul de banca in luna asta, martie presupunand ca ai inchis celelalte luni.
Pentru anii trecuti conturile de cheltuieli si venituri le inchizi prin contul 1174 „Rezultatul reportat provenit din corectarea erorilor contabile” dar tot in luna martie din acest an cang ai constatat greselile.



#124 bh08clg

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 11 March 2010 - 08:55 PM

Buna seara!
am preluat o firma care are la FISC un debit de 24 lei,antici...
de vreo 10- 12 ani, care nu figureazain contab firmei'
am primit adresa sa-i reglementez cu platile la bugetele speciale
daca ma puteti ajuta......
multumesc



#125 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 11 March 2010 - 09:16 PM

ne dati prea putine informatii..luati fisa rol si vedeti de ce ii aveti, ce reprezinta. Altfel platiti-i repede.



#126 dragosdana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 136 Postari:

Postat 11 March 2010 - 10:36 PM

Vezi postareabh08clg, la Mar 11 2010, 09:55 PM, a spus:

Buna seara!
am preluat o firma care are la FISC un debit de 24 lei,antici...
de vreo 10- 12 ani, care nu figureazain contab firmei'
am primit adresa sa-i reglementez cu platile la bugetele speciale
daca ma puteti ajuta......
multumesc
Cauta un contabil



#127 lenus70

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 21 October 2010 - 07:57 PM

Va multumesc pentru intelegere si anticipat pentru raspunsuri .

Am mai multe probleme cu o contabilitate pe care am preluat-o cu multe incurcaturi , care suna cam asa.

1.Am doua facturi de intrari care nu au fost inregistrate, sunt cu luna mai si atunci tva era 19.Se fac plati la trimestru.Cum pot sa le prind pe trimestrul acesta?

2.In ultima balanta ( la 30.06) la tva de plata este suma de 625 si s-a platit cu op din banca 315.De ce , n-as putea sa spun...Cum sa fac sa remediez si asta?

3.In aceeasi balanta figureaza la impozit pe profit 1300 de lei dar s-au platit cu op din banca 1075 ( forfetar).Ce trebuie sa fac sa reglez?

4.Am incercat sa fac balanta pe trim.III si imi iese negativ la 401.... :thumbup:



#128 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 21 October 2010 - 09:05 PM

1. Scrii pe facturi : "primite in ...10.2010" sau cand le-ai primit si semneaza.
Ai vrut probabil sa scrii ca se depune decontul de TVA trimestrial, nu ca

Citeaza

Se fac plati la trimestru
cu toate ca si platile sunt tot trimestriale, dar contextul se referea la inreg. TVA .
In Decontul de TVA treci la regularizari cele 2 facturi cu cotele de 19 %.

2. si 3. Poate doar atat s-a platit, scoate Fisa RON de la Finante si compara ce ai in Fisa cu ceea ce este in balanta si vorbeste cu admin. firmei dupa ce te lamuresti.

4. 401 trebuie sa il ai in analitic, verifica la ce furnizor ai sold debitor; De ex. numai pt. facturile din mai neinregistrate, daca plata a fost inregistrata ai deja SD.

Dupa ce te lamuresti cat de cat cu neregulile, comunica-le verbal si in scris admin. societatii.

Aceasta postare a fost editata de Dana42: 21 October 2010 - 09:07 PM

Dana




#129 cristinapop.73

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 July 2011 - 12:47 PM

Buna ziua,
Am si eu o intrebare:la predarea actelor unei firme la care am tinut contabilitatea sunt obligata sa-i predau administratoruli si baza de date in forma electronica? Mentionez ca sunt listate absolut toate balantele analitice aferente balantei sintetice.
Multumesc anticipat pentru raspuns



#130 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 05 July 2011 - 08:55 PM

Poti sa copiezi baza de date pe un suport magnetic, CD de ex. si sa le predai beneficiarului sa le pastreze, dar are nevoie pentru a le consulta si de aplicatiile care au generat baza de date; daca nu achizitioneaza si aplicatia nu le poate pune la dispozitia autoritatilor fiscale.
Lg.82/1991 a contabilitatii
ART. 23
(1) Persoanele prevazute la art. 1 care utilizeaza sisteme informatice de prelucrare automata a datelor au obligatia sa asigure prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, controlul si pastrarea acestora pe suporturi tehnice timp de 10 ani.
(2) Persoanele prevazute la alin. (1) au obligatia sa asigure autoritatilor fiscale accesul la datele pastrate pe suporturi tehnice.
...........
Art. 23 a fost modificat de pct. 19 al art. I din OU 37/13.04.2011, publicata in MO 285/22.04.2011.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 05 July 2011 - 08:55 PM




#131 cristinapop.73

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 06 July 2011 - 11:13 AM

Multumesc mult pentru raspuns. Problema era ca noua contabila pentru a fi mai usor la preluarea bazei de date a cerut baza electronica si sincer eu nu dau bazele de date la nici un client( pentru ca nici eu la preluarea unei firme nu am primit baza de date si am muncit sa introduc manual totul, cateodata chiar nu am avut analitice si a trebuit sa le refact ceea cea durat poate chiar luni de zile).Poate ca as fi dat acea baza de date daca stia cum sa o ceara , dar m-a deranjat foarte mult tonul si amenintarile ei ca face adresa la CECCAR,etc. Si sincer va spun era o firma foarte mica si cu activitate foarte redusa, erau cateva analitice de introdus dar pentru altii e mai usor sa primeasca totul de-a gata si sa munceasca cat se poate de putin. Eu una cand imi vine o noua firma muncesc de-mi sar capacele pana cand pun la punct contabilitatea respectiva (poate ca am avut mereu nesansa sa vina numai clienti cu contabilitatea varza)si de aceea acum ma feresc sa mai preiau firme care sunt lasate de altii din diverse motive.
Sa aveti o zi buna!



#132 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 06 July 2011 - 07:32 PM

In conditiile prezentate de tine (baza de date a fost ceruta in mod expres pentru a putea fi folosita in continuare (in fond e baza lor de date, fac ce vor cu ea - probabil ca exprimarea mea privind modul de stocare nu mi-a expus corect opinia)) ai obligatia sa le-o inmanezi, motivele invocate de tine nu justifica refuzul.
Codul de procedura fiscala:
Art. 80
Reguli pentru conducerea evidentei contabile si fiscale
(1) Evidentele contabile si fiscale vor fi pastrate, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabilului, la sediile secundare ale acestuia, inclusiv pe suport electronic, sau pot fi incredintate spre pastrare unei societati autorizate, potrivit legii, sa presteze servicii de arhivare.
(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), evidentele contabile si fiscale ale exercitiului financiar in curs se pastreaza, dupa caz, la domiciliul fiscal al contribuabililor, la sediile secundare ale acestora sau, in perioada 1 - 25 a lunii urmatoare, la sediul persoanei fizice ori juridice autorizate pentru prelucrarea lor in vederea intocmirii declaratiilor fiscale.
(3) Dispozitiile legale privind pastrarea, arhivarea si limba folosita pentru evidentele contabile sunt aplicabile si pentru evidentele fiscale.
(4) In cazul in care evidentele contabile si fiscale sunt tinute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe langa datele arhivate in format electronic contribuabilul este obligat sa pastreze si sa prezinte aplicatiile informatice cu ajutorul carora le-a generat.
.............
(7) Organul fiscal poate lua in considerare orice evidente relevante pentru impunere tinute de contribuabil.



#133 adriana 123

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 02 November 2011 - 08:27 PM

Buna seara,
Ma regasesc intr-o situatie similara cu ce am citit aici.O firma infiintata in sept 2009,angajeaza un expert contabil cu carte de munca pentru evidenta contabila completa.Toate bune si frumoase.Dupa vre-o doi ani respectiv in sept 2011,administratorul merge la banca pentru contractarea unui credit cu documentele pe cate d-na expert contabil i le-a dat.Aici surpriza!!!!!Un consultant bancar il sfatuieste sa consulte pe altcineva in legtura cu evidenta contabila deoarece actle nu sunt in regula.Asa am ajuns sa cunosc acest caz.O verisoara ma roaga sa merg sa-mi arunc un ochi prin documente caci patronul deja intrase in panica.Am uitat sa precizez ca firma desfsoara activ de prod vopseluri.Iata ce am gasit acolo:
1. plati efectuate catre bass si bs prin ct 4423,deasemeni decontari cu asociatii prin 4423.
2. facturi intracomunitare necalculate corect,fara notr de receptie
3. pentru productie nu exista rap de productie,nu exista bonuri de consum.
4. societate a practicat doua preturi de vanzare,pentr en gros si pentru en detail,dar in balanta nu exista decat un cont pentru marfuri si mai mult ca sigur ca nu adescarcat gestiunea corect deoarece are un sold f.f mare pe debitul lui 4428(22000)
5. balante neinchise la trimestru(cum o fi depus declaratiile?)
6. de la infiintare si pina la 31.12.2010 a fost pl de imp pe profit pt cere nu s-a achiz si completat REF
Asta este ce-am vazut la o prima arncatura de ochi.Patronul ma roaga sa-i preiau firma si sa refac anul 2011 iar pt restul raspunde d-na expert.
Ce ziceti? Cred ca risc prea mult!



#134 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 02 November 2011 - 09:37 PM

După câte ne-aţi scris, spus, rezultă că aţi şti ce anume aveţi de făcut!
Deci, eu v-aş recomanda să vă-nhămaţi, dacă şi patronul nu numai că vrea să preluaţi conducerea evidenţei contabilă firmei sale, ci este şi de acord cu onorariul -salariul, -dvs. ştiţi ce-, vă va datora şi dvs. îi cereţi.
Dar ... pe de o parte evidenţa pe anul 2011 puteţi să refaceţi integral, dar, pe de altă parte, oricum trebuie să refaceţi şi evidenţa pe anii precedenţi .
Pentru a putea înregistra cât mai curând , încă în 2011, rectificările soldurilor iniţiale preluate din bilanţul pe 2010, respectiv din balanţa contabilă încheiată la 31 decembrie 2010.
După ce veţi depune acest efort -răsplătit , veţi putea prezenta şi patronului , şi, după caz, predecesoarei dvs. situaţia reală , aşa zisă imagine fidelă a firmei la 30 septembrie 2011, şi eventual veţi putea să vă exprimaţi dacă firma poate sau nu obţine un credit bancar.
De asemenea , dacă şi patronul mai are de ce să se adreseze instanţei pentru prejudiciile provocate firmei sale de către fosta contabilă.
Inclusiv d.p.d.v. fiscal, în sensul că trebuie sau nu depuse declaraţii rectificative sau calculate majorări şi penalizării din cauza efectuării unor plăţi sub nivelul sumei real-datorate.

P.S. Contabilitatea se conduce de regulă doar de .contabili. A fi expert, inclusiv contabil, înseamnă în mod normal ceva mai mult. Inclusiv să ştii şi contabilitate. Dar mai sunt care la această materie au obţinut doar o notă de trecere ...măsluită.
Şi se mai întâmplă că uneori unii experţi contabili chiar doar cred că ştiu să conducă şi evidenţe contabile!
Însă contabilitatea nu e o chestiune de credinţă.
Şi ... în contabilitate nu după fiţuici sau după teorie tocită ... facem înregistrări.
Ci pe bază de documente primare, justificative, respectând reglementările privind înregistrările contabile în conturi sintetice şi analitice, după caz.. Pe just temei.
Din păcate unii, fiind deja chiar experţi contabili, s-ar putea că nu cred de cuviinţă să mai ia , la nevoie, câteva consultaţii ori lecţii practice de la ...contabili!
Dar DATORIA RĂSPLĂTITĂ a dvs. nu este să scoateţi vorbe predecesoarei dvs. ci ...să vă apucaţi de treabă! Aveţi..



#135 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 02 November 2011 - 09:41 PM

eu cred ca e cea mai buna solutie pentru societate, pentru patron si nu in ultimul rand pentru dvs.
Problemele sunt grave, am intalnit si eu multe situatii -experti contabili varza-ca a dvs.
Preuati de la balanta si bilant la 31.12. 2010 si in baza documentelor din dosare refaceti tot.
Bafta la negocieri si spor la munca!

Acum am vazut ca m-am suprapus peste d-l Mares Stefan

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 02 November 2011 - 09:42 PM




#136 adriana 123

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 03 November 2011 - 08:15 AM

Multumesc pentru sfaturi si incurajari.Imi sunt de un real folos.Sigur ca asa cum spumea Dl Mares va trebui sa corectez si evidenta dinainte de 01.01.2011 pentru ca altfel nu pot reflecta o situatie reala,iar timpul este f.f. scurt



#137 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 04 November 2011 - 10:30 PM

faceti sau folositi-va de inventarierea de la 31.12.2010, este o cale mai usoara. Oricum trebuie sa faceti si o inventariere anul acesta.



#138 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 05 November 2011 - 05:33 PM

Mda. Inventariere se face anual. Şi se constată existenţa faptică a unor active. Eventual chiar şi a unor obligaţii încă neonorate, plătite. Doar că valorificarea rezultatelor inventarierii implică obligatoriu compararea stocurilor şi soldurilor faptice cu cele scriptice. Deci oricum trebuie să aveţi cunoştinţă despre acestea din urmă! Deci aducerea la zi a evidenţei contabile, eventual chiar refăcând pe anii anteriori, este INEVITABILĂ! Afirmaţia că-n 2010 sau 2009 nu dvs. aţi condus contabilitatea este una veridică, dar dacă doar din această cauză nu aţi făcut în 2011 ce trebuia, atunci , eu zic că, denotă şi lipsă de profesionalism. Deci ... apucaţi-vă de treabă! Însă inventaierea de la 31 decembrie 2010 sau pe anul 2009, sigur nu le puteţi face doar acum, scriptic. Ar fi un dosar FALS!
În schimb dacă la inventariere de acum din 2011, veţi avea diferenţe, în plus sau în minus, s-ar putea că veţi constata că provin încă din anii anteriori.
(spre ex. un televizor achiziţionat în 2009 nu mai există ... decât dacă veţi întreba punctual, unde se găseşte. Sau la un extras de cont privind o creanţă rămasă-n sold, ca neîncasată din 2009, veţi afla că de fapt, a fost achitată, încasată cu cash încă în 2010. Şi s-a şi eliberat o chitanţă, dintrun chitanţier despre care nu aţi avut până acum cunoştinţă!)

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 05 November 2011 - 05:36 PM




#139 adriana 123

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 06 November 2011 - 09:48 AM

Vezi postareaMares Stefan, la 05 November 2011 - 05:33 PM, a spus:

Mda. Inventariere se face anual. Şi se constată existenţa faptică a unor active. Eventual chiar şi a unor obligaţii încă neonorate, plătite. Doar că valorificarea rezultatelor inventarierii implică obligatoriu compararea stocurilor şi soldurilor faptice cu cele scriptice. Deci oricum trebuie să aveţi cunoştinţă despre acestea din urmă! Deci aducerea la zi a evidenţei contabile, eventual chiar refăcând pe anii anteriori, este INEVITABILĂ! Afirmaţia că-n 2010 sau 2009 nu dvs. aţi condus contabilitatea este una veridică, dar dacă doar din această cauză nu aţi făcut în 2011 ce trebuia, atunci , eu zic că, denotă şi lipsă de profesionalism. Deci ... apucaţi-vă de treabă! Însă inventaierea de la 31 decembrie 2010 sau pe anul 2009, sigur nu le puteţi face doar acum, scriptic. Ar fi un dosar FALS!
În schimb dacă la inventariere de acum din 2011, veţi avea diferenţe, în plus sau în minus, s-ar putea că veţi constata că provin încă din anii anteriori.
(spre ex. un televizor achiziţionat în 2009 nu mai există ... decât dacă veţi întreba punctual, unde se găseşte. Sau la un extras de cont privind o creanţă rămasă-n sold, ca neîncasată din 2009, veţi afla că de fapt, a fost achitată, încasată cu cash încă în 2010. Şi s-a şi eliberat o chitanţă, dintrun chitanţier despre care nu aţi avut până acum cunoştinţă!)
Din cate am inteles nu a efectuat nici o inventariere si cred ca va trebui sa o efectuez la data preluarii actelor pentru a putea stabili eventuale diferente si a cere confirmari partenerilor interni si externi.Ar fi fost acceptabil daca aveam o inventariere la dec 2010 si puteam porni de la ea,dar nu o am si in cazul asta va fi destul de dificil.Oricum nu cred ca m-as fi putut baza pe acea inventariere chiar daca ar fi existat,dupa cate am vazut cum s-a lucrat in toata acea evidenta contabila.Ciudat este ca d-na expert nu binevoieste sa se intalneasca cu mine pentru a lamuri aceste probleme ci invoca tot felul de motive(acum are o inmormantare).Poate o fi adevarat dar....... de o sapamana?



#140 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 06 November 2011 - 11:10 AM

Eu poate pricep vehemenţa dvs. pentru că sunt pentru profesionalism, dar să ştiţi că uneori şi patronii ne joacă feste.!
Chiar în complicitate cu un expert contabil care nu mai vrea să poarte răspunderea pentru tot ce a avut de văzut şi deşi nu a fost de acord, li s-a spus : Dar alţii de ce pot şi tu, dumneata, de ce nu ?! Pentru alţii există cadru legal, pentru mine nu ?
Şi atunci tot ce ar fi fost compromiţător , dosare întregi de documente primare, au fost nu aruncate, pur şi simplu, ci direct, pe foc. Arse.
Şi pe urmă s-a prezentat patronul la un alt EC şi s-a plâns că uită cât a plătit şi ....a invocat toate invectivele la adresa expertului care... nu i-a făcut nimic! Folositor. A venit şi controlul şi nici cu ei expertul nu a mai vrut să stea nici măcar de vorbă!
Şi patronul la indemnul fiscului a angajat un contabil simplu, ca salariat, şi a luat de la finanţe ultima balanţă anexată la bilanţ, şi de atunci î se conduce evidenţa. Şnur.
Doar că din cauza unui proces a trebuit făcut şi o expertiză contabilă, care ... contrar aşteptărilor, a reuşit să reconstituie toată evidenţa pe ultimii 3 ani! Iar soldurile au fost chiar total diferite de cele stabilite de contabil! Sau trecute în inventare! Ca faptice şi scriptice. Fără diferenţe.Patronul zicea că nu se poate, doar că ... dovezile prezentate de expert ... au fost de necontestat! Din propria sa firmă , patronul a sustras fără justificare sume imense, încasate cash, iar partenerii săi, ale firmei, cu greu, dar până la urmă au confirmat fie când cum, şi cui au plătit , prezentând şi chitanţa primită, iar alţii au produs alte dovezi care denota că firma a achiziţionat marfă de la Timişoara, care a fost livrată şi vândută la Bucureşti, De unde a cumpărat alte mărfuri, şi le-a vândut la Iaşi. De luni până sâmbătă umbla în toată ţara! Şi deconta toate deplasările care au costat mii de lei , dar şi stăteau mărturie unde, pe la ce firme a fost! Pentru a aduce sau nu la prăvălioara sa de la sediu marfă. de 1000 lei.Pe lună. La care practica un adaos de 30 % şi avea în consecinţă, mii de lei pierderi. Acoperite din banii săi "aduşi de acasă", evidenţiate în soldul creditor al contului 4551 ! Că deşi registrul de casă în parte a dispărut, domnul patron toate chitanţele primite de la furnizori le-a păstrat. Ca şi facturile plătite. Şi la o adică au fost, de voie sau de nevoie, şi scoase la iveală! Doar pentru a scăpa de acuzaţii de natură penală! Aduse de proprii săi asociaţii. Care "nu munceau"! Doar dumnealor muncea şi-n locul lor!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL