Aceasta postare a fost editata de Cristina Grigoras: 27 November 2008 - 11:15 AM
noutati de la ITM Bucuresti
#1
Postat 27 November 2008 - 11:15 AM
#2
Postat 27 November 2008 - 11:47 AM
Cristina Grigoras, la Nov 27 2008, 11:15 AM, a spus:
#3
Postat 27 November 2008 - 11:47 AM
Cristina Grigoras, la Nov 27 2008, 11:15 AM, a spus:
Aceasta postare a fost editata de cami.covasa: 27 November 2008 - 11:48 AM
#4
Postat 27 November 2008 - 03:39 PM
#5
Postat 27 November 2008 - 03:48 PM
Te doare capul !!!
#6
Postat 27 November 2008 - 03:50 PM
-pai nu se poate , eu mor de gat cu ei pentru ca platesc amenda daca nu nedepun declaratia, eu contabilul, iar patronul care nu palteste darile la zi este bine mersi.
-mai vorbim dar distractia asta va tine cel putin la Bucuresti pana vor fii la ITM 500 persoane care nu pot depune declaratiile pentru ca birocratia si prostia exista si apoi TVR va avea ce comenta.
Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres
#7
Postat 27 November 2008 - 03:53 PM
Alinutza
#8
Postat 27 November 2008 - 04:26 PM
Alina_C, la Nov 27 2008, 03:53 PM, a spus:
la itm bucuresti era afis pus inca de pe 12 nov., chiar eu l-am vazut cand am depus decl. pe oct., insa zicea in el ca incepand cu 1 dec. 2008 va trebui prezentata copia dupa op.
evident ca nu nici o baza legala pt asta !!! clar e un abuz !!
nici in afisul ala nu era stipulata vreo lege, ceva, in baza careia se cerea op-ul la depunerea statelor
chestia e ce fac daca nu declar platit comisionul in decl. ?? nu il declar platit si nici nu il platesc pana la data depunerii decl./ statului ... ce face atunci inspectorul ?? nu imi primeste documentele resp. ??
#9
Postat 27 November 2008 - 04:48 PM
Insa nu vad de ce ar fi asa de mare tam tam cu noutatea asta la Bucuresti. Declaratiile la sanatate nu tot in sistemul asta merg?
Nu mare mi-ar fi mirarea daca in timp se va cere si la somaj si la CAS acest lucru.. sa vezi atunci... cum isi vor platit toti contributiile la stat, ca sa nu mai adauge pe langa penalizari, si amenzile lunare...
Inca ceva: nu vi s-ar parea si voua corect a se depune statul de plata cu comisionul platit? La urma urmei, completarea in cartile de munca de catre cei ce lucreaza la ITM se considera un serviciu ce trebuie platit, nu?
#10
Postat 27 November 2008 - 04:57 PM
Mai rau este ca au si o baza legala dar tot o tampenie este.
Legea 130/1999
??
Art. 8
Contractele individuale de munca încheiate de urmatoarele categorii de angajatori vor fi înregistrate, în termen de 20 de zile de la data încheierii lor, la directiile generale de munca si protectie sociala:
a)persoanele fizice;
b)societatile comerciale cu capital privat;
c)asociatiile cooperatiste;
d)asociatiile familiale;
e)asociatiile, fundatiile, organizatiile sindicale si patronale;
f)orice alte organizatii care sunt constituite si functioneaza potrivit legislatiei române.
Art. 9
(1)Carnetele de munca ale salariatilor încadrati la angajatorii prevazuti la art. 8 se pastreaza si se completeaza de catre directiile generale de munca si protectie sociala.
(2)Angajatorii sunt obligati sa depuna la directiile generale de munca si protectie sociala:
a)actele privind încheierea, executarea, modificarea si încetarea contractelor individuale de munca, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b)trimestrial, dovezile de plata a salariilor, însotite de actele ce atesta plata lunara a contributiei pentru asigurarile sociale de stat, a contributiei la constituirea Fondului pentru pensia suplimentara, precum si a contributiei la constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pâna la data de 15 a primei luni din trimestrul urmator.
...
Nu m-am uitat pe actualizarea legii poate s-o fi modificat ceva ,dar ma uit maine si va spun.
Aceasta postare a fost editata de vrinceanu: 27 November 2008 - 04:59 PM
#11
Postat 27 November 2008 - 04:58 PM
ar fi culmea sa mai primesc si amenda in plus ca nu s-a depus la termen.
si atata timp cat legea nu ma obliga de ce sa tolerez acest abuz?
Alinutza
#12
Postat 27 November 2008 - 06:59 PM
Motivatia: multe firme nu achita comisionul si nu sunt bani pentru primele de sfarsit de an.
Daca este legal? Evident, nu. De aceea, eu am sa solicit sa mi se specifice pe state ca se refuza primirea. Nu de alta, dar eu le depun pana in data de 5 a lunii (pentru a evita aglomeratia), iar termenul de plata este 25.... Daca vor sa fie corecti, sa calculeze majorarile. Problema lor este ca nu au nici un fel de evidenta: am mutat o firma de la Bucuresti la Slatina, iar cand am facut demersurile in acest sens, mi s-a pus in vedere sa calculez eu penalitatile de intarziere si sa le achit, cu mentiunea ca au fost calculate pe raspunderea angajatorului.
Atata timp cat vom mai accepta sa fim calcati astfel in picioare, ne meritam soarta. Haideti sa luam cu totii pozitie, ca suntem batjocoriti peste masura de toate autoritatile statului!
#13
Postat 28 November 2008 - 09:54 AM
vrinceanu, la Nov 27 2008, 04:57 PM, a spus:
Legea 130/1999
b)trimestrial, dovezile de plata a salariilor, însotite de actele ce atesta plata lunara a contributiei pentru asigurarile sociale de stat, a contributiei la constituirea Fondului pentru pensia suplimentara, precum si a contributiei la constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pâna la data de 15 a primei luni din trimestrul urmator.
...
Nu m-am uitat pe actualizarea legii poate s-o fi modificat ceva ,dar ma uit maine si va spun.
apoi, ce vor ei cu plata darilor de mai sus nici nu se mai poate aplica defalcat fiindca acum se platesc la gramada, cine sta sa sa adune de pe stat sumele si sa vada daca e ce am platit eu pe op ?? cred ca de asta au si renuntat la a mai cere acele dovezi de plata.
nimeni nu contesta faptul ca trebuie sa platim acest comision la itm, insa a conditiona depunerea stetelor/decl. de plata lui e un abuz ! eu asa zic ... mai ales ca si eu depun docum. mentionate la inceputul lunii ca sa evit aglomeratia.
personal, ma afecteaza fiindca va trebui sa insist pe langa ai mei sa plateasca acest comision mai devreme, ceea ce inseamna o grija in plus pt. mine ca si contabil, noroc ca sumele sunt relativ mici (la unii chiar f mici) si nu pun probleme. chiar si asa, Cristina Grigoras are mare dreptate cand spune " Atata timp cat vom mai accepta sa fim calcati astfel in picioare, ne meritam soarta. Haideti sa luam cu totii pozitie, ca suntem batjocoriti peste masura de toate autoritatile statului!" sunt de acord cu asta.
#14
Postat 28 November 2008 - 01:25 PM
Oricum treaba asta nu ma mira pt ca ITM-ul, sau mai corect spus, angajati din cadrul acestui serviciu au tot venit cu ''noutati'' de genul asta, de-a lungul timpului. Intr-o vreme se auzea ca nu mai primesc state daca nu apare scris procentul in dreptul sumei (lucru precizat totusi in declaratia lunara de comision) si exemplele pot continua - stiti si voi, prea bine.
#17
Postat 28 November 2008 - 08:17 PM
#18
Postat 28 November 2008 - 08:37 PM
Otilia Alupei, la Nov 28 2008, 09:54 AM, a spus:
b)trimestrial, dovezile de plata a salariilor, însotite de actele ce atesta plata lunara a contributiei pentru asigurarile sociale de stat, a contributiei la constituirea Fondului pentru pensia suplimentara, precum si a contributiei la constituirea Fondului pentru plata ajutorului de somaj, pâna la data de 15 a primei luni din trimestrul urmator.
...
[/u]
Parlamentul României
Lege nr. 130 (r1) din 20/07/1999
Republicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 190 din 20/03/2007
privind unele măsuri de protecție a persoanelor încadrate în muncă
--------------------------------------------------------------------------------
CAPITOLUL I
Măsuri de protecție a persoanelor încadrate în muncă
Art. 1. - Contractele individuale de muncă încheiate de următoarele categorii de angajatori vor fi înregistrate, în termen de 20 de zile de la data încheierii lor, la inspectoratele teritoriale de muncă:
a) persoanele fizice;
b) societățile comerciale cu capital privat;
c) asociațiile cooperatiste;
d) asociațiile familiale;
e) asociațiile, fundațiile, organizațiile sindicale și patronale;
f) orice alte organizații care sunt constituite și funcționează potrivit legislației române.
Art. 2. - (1) Carnetele de muncă ale salariaților încadrați la angajatorii prevăzuți la art. 1 se păstrează și se completează de către inspectoratele teritoriale de muncă în a căror rază teritorială își are sediul angajatorul.
(2) Angajatorii sunt obligați să depună la inspectoratele teritoriale de muncă la care se păstrează și se completează carnetele de muncă ale salariaților:
a) actele privind executarea, suspendarea, modificarea și încetarea contractelor individuale de muncă, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora.
(3) Angajatorii care au înființat sedii secundare în alte județe decât în cel unde angajatorul își are sediul pot solicita ca păstrarea și completarea carnetelor de muncă ale salariaților care prestează munca în cadrul sediilor secundare să se facă de către inspectoratele teritoriale de muncă în a căror rază teritorială își desfășoară activitatea acestea. În acest caz, angajatorii au obligația de a înregistra contractele individuale de muncă ale salariaților și de a depune documentele menționate la alin. (2) la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își desfășoară activitatea sediul secundar și de a deține la sediul secundar o copie a acestor documente.
Atacat prin Decizie nr. 216 din 28/02/2008
Art. 3. - (1) La solicitarea unor angajatori care au posibilitatea de a păstra și completa carnetele de muncă ale salariaților, inspectoratele teritoriale de muncă pot aproba ca aceste operațiuni să fie efectuate de către acești angajatori.
(2) Angajatorii prevăzuți la alin. (1) au următoarele obligații:
a) să depună lunar la inspectoratul teritorial de muncă dovezile de calculare a drepturilor salariale, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora;
b) să prezinte carnetele de muncă ale salariaților la inspectoratele teritoriale de muncă, la încetarea contractelor individuale de muncă ale acestora, în vederea certificării înscrierilor efectuate.
(3) Angajatorii care au înființat sedii secundare în alte județe decât în cel unde angajatorul își are sediul pot solicita ca păstrarea și completarea carnetelor de muncă ale salariaților care prestează munca în cadrul sediilor secundare să se facă de către acestea. În acest caz, angajatorii au obligația de a înregistra contractele individuale de muncă ale salariaților și de a depune documentele prevăzute la alin. (2) la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială își desfășoară activitatea sediul secundar.
Art. 4. - (1) Contractele individuale de muncă încheiate de cetățenii români cu misiunile diplomatice și cu oficiile consulare străine cu sediul în România, precum și cu reprezentanțele din România ale unor firme, asociații, fundații sau organizații cu sediul în străinătate se înregistrează la Inspectoratul Teritorial de Muncă al Municipiului București, respectiv la inspectoratele teritoriale de muncă unde își au sediul misiunile diplomatice, oficiile consulare străine cu sediul în România, precum și reprezentanțele din România ale unor firme, asociații, fundații sau organizații cu sediul în străinătate.
(2) Carnetele de muncă ale cetățenilor români menționați la alin. (1) se păstrează și se completează de Inspectoratul Teritorial de Muncă al Municipiului București, respectiv de inspectoratele teritoriale de muncă.
Art. 5. - (1) Pentru prestarea serviciilor prevăzute în prezenta lege, inspectoratele teritoriale de muncă vor percepe un comision stabilit după cum urmează:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cărora le păstrează și le completează carnetele de muncă;
b) 0,25% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cărora le prestează serviciile prevăzute la art. 3, constând în verificarea și certificarea legalității înregistrărilor efectuate de către aceștia.
(2) Angajatorii prevăzuți la art. 2 și 3 au obligația să calculeze comisionul și să depună lunar la inspectoratul teritorial de muncă o declarație fiscală privind stabilirea comisionului. Plata comisionului și depunerea declarației se vor efectua până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care este datorat.
(3) Au obligația să calculeze comisionul și să depună lunar la inspectoratul teritorial de muncă o declarație fiscală privind stabilirea comisionului și sediile secundare ale angajatorilor, în situația în care păstrarea și completarea carnetelor de muncă ale salariaților, respectiv verificarea și certificarea înscrierilor efectuate în carnetele de muncă, se fac de către alt inspectorat teritorial de muncă decât cel unde își are sediul angajatorul.
(4) Modelul declarației fiscale prevăzute la alin. (2), precum și instrucțiunile de depunere și completare a acesteia se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarității sociale și familiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(5) Sumele reprezentând comisionul prevăzut la alin. (1) constituie venituri proprii ale Inspecției Muncii, se păstrează la Trezoreria Statului și sunt purtătoare de dobândă.
Atacat prin Decizie nr. 329 din 13/03/2008
Art. 6. - (1) Inspecția Muncii și inspectoratele teritoriale de muncă exercită controlul asupra modului în care sunt aplicate prevederile prezentei legi.
(2) Angajatorii au obligația de a permite efectuarea controlului și de a pune la dispoziție organelor abilitate toate documentele și actele solicitate.
(3) Împotriva actelor de control referitoare la modul de calcul al comisionului datorat și al penalităților aferente acestuia, stabilite potrivit prevederilor prezentei legi, se poate formula contestație, care se soluționează de către organul emitent.
(4) Prin derogare de la prevederile art. 3 alin. (2) din Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, în cazul controalelor care au ca obiectiv depistarea muncii fără forme legale, registrul unic de control se completează după efectuarea acestora.
CAPITOLUL II
Răspunderea juridică
Art. 7. - Nerespectarea de către angajator a prevederilor art. 1, 2, ale art. 3 alin. (2) și ale art. 5 alin. (2) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei.
Atacat prin Decizie nr. 342 din 18/03/2008
Atacat prin Decizie nr. 786 din 20/09/2007
Art. 8. - Constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 4.500 lei la 9.000 lei refuzul angajatorului de a permite intrarea în incinta unității a organelor de control prevăzute la art. 6 ori de a pune la dispoziție acestora documentele solicitate.
Art. 9. - (1) Constatarea și sancționarea contravențiilor prevăzute de prezenta lege se fac de către inspectorii de muncă.
(2) Prevederile prezentei legi, referitoare la contravenții, se completează cu dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii ori comunicării procesului-verbal jumătate din minimul amenzii prevăzut de lege, corespunzător faptei pentru care a fost sancționat, agentul constatator făcând mențiune despre această posibilitate în procesul-verbal.
Art. 10. - (1) Constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 1 an sau cu amendă penală fapta persoanei care în mod repetat stabilește pentru angajații încadrați în baza contractului individual de muncă salarii sub nivelul salariului minim brut pe țară garantat în plată, prevăzut de lege.
(2) Cu pedeapsa prevăzută la alin. (1) se sancționează și infracțiunea constând în refuzul repetat al unei persoane de a permite, potrivit legii, accesul inspectorilor de muncă în oricare dintre spațiile unității sau de a pune la dispoziția acestora documentele solicitate, potrivit legii.
(3) Constituie infracțiune și se sancționează cu închisoare de la 1 la 2 ani sau cu amendă penală fapta persoanei care în mod repetat utilizează persoane care desfășoară activități salarizate, fără respectarea dispozițiilor legale ce reglementează încheierea contractului individual de muncă.
(4) Răspunderea penală, în condițiile alin. (1)-(3), revine, după caz, directorului, directorului executiv, administratorului, reprezentantului legal al angajatorului-persoană juridică, respectiv altei persoane împuternicite de către angajatorul-persoană juridică, angajatorului-persoană fizică ori reprezentantului legal sau altei persoane împuternicite de către angajatorul-persoană fizică.
Art. 11. - Sancțiunile prevăzute la art. 7, 8 și 10 din prezenta lege se aplică persoanelor care se fac vinovate de încălcarea prevederilor respective.
Art. 12. - (1) Neplata sumelor reprezentând comisionul prevăzut la art. 5 alin. (1) la termenul stabilit potrivit art. 5 alin. (2) se sancționează potrivit prevederilor legale în materie de colectare a creanțelor fiscale.
(2) Pentru recuperarea creanțelor reprezentând comisionul neachitat la termenul stabilit potrivit art. 5 alin. (2), precum și a dobânzilor și penalităților de întârziere datorate, potrivit legii, Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, este abilitată să ducă la îndeplinire măsurile asigurătorii și să efectueze procedura de executare silită, potrivit dispozițiilor legale în vigoare în materie de colectare a creanțelor fiscale.
(3) Dispozițiile Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător, cu excepția cazului în care prin lege specială se dispune altfel.
CAPITOLUL III
Dispoziții finale
Art. 13. - Inspecția Muncii poate utiliza sumele reprezentând comisionul prevăzut la art. 5 în condițiile stabilite prin hotărâre a Guvernului.
Art. 14. - În aplicarea prezentei legi Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei și Ministerul Finanțelor Publice, ca organe de specialitate ale Guvernului, pot emite norme metodologice care vor fi publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Atacat prin Decizie nr. 1236 din 20/12/2007
Art. 15. - La data intrării în vigoare a prezentei legi*) se abrogă Legea nr. 83/1995 privind unele măsuri de protecție a persoanelor încadrate în muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 166 din 31 iulie 1995.
Art. 16. - Prezenta lege intră în vigoare la 60 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României, Partea I.
NOTĂ:
Reproducem mai jos prevederile art. II și III din Legea nr. 403/2005, care nu sunt încorporate în textul republicat al Legii nr. 130/1999 și care se aplică, în continuare, ca dispoziții proprii ale Legii nr. 403/2005.
"Art. II. - (1) Plătitorii de comision prevăzuți la art. 8**) din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecție a persoanelor încadrate în muncă, cu modificările și completările ulterioare, care înregistrează la data intrării în vigoare a prezentei legi obligații restante și neachitate reprezentând comision datorat inspectoratului teritorial de muncă, au obligația să depună o declarație-inventar ce va cuprinde comisionul datorat, pe ani fiscali, împreună cu dobânzile și penalitățile de întârziere, sume stabilite pe propria răspundere, conform evidenței contabile. Declarația-inventar constituie și înștiințare de plată.
(2) Modelul declarației-inventar se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarității sociale și familiei, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi. Ordinul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Declarația-inventar se depune în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordinului privind aprobarea modelului declarației-inventar la inspectoratele teritoriale de muncă în a căror rază teritorială se află sediul sau, după caz, domiciliul angajatorilor. Declarația-inventar devine titlu de creanță la data depunerii la inspectoratul teritorial de muncă.
(4) Termenele de prescripție a dreptului de a stabili comisionul datorat, dobânzile și penalitățile de întârziere aferente, supuse prevederilor prezentului articol, se întrerup la data intrării în vigoare a prezentei legi, după această dată urmând să curgă un nou termen de prescripție.
(5) Nerespectarea de către angajator a prevederilor alin. (1)-(4) constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 3.000 lei la 6.000 lei.
Art. III. - (1) Documentele prevăzute la art. 9 alin. (2)***) și la art. 10 alin. (2) lit. a)****) din Legea nr. 130/1999, cu modificările și completările ulterioare, pot fi depuse de către angajatori la inspectoratul teritorial de muncă și în format digital, cu respectarea prevederilor legale referitoare la semnătura electronică.
(2) Procedura de transmitere în format digital a documentelor prevăzute la art. 9 alin. (2)***) și la art. 10 alin. (2) lit. a)****) se aprobă prin decizia inspectorului general de stat din cadrul Inspecției Muncii și se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."
___________
*) Legea nr. 130/1999 a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 355 din 27 iulie 1999.
**) Art. 8 a devenit, în forma republicată a Legii nr. 130/1999, art. 1.
***) Art. 9 alin. (2) a devenit, în forma republicată a Legii nr. 130/1999, art. 2 alin. (2).
****) Art. 10 alin. (2) lit. a) a devenit, în forma republicată a Legii nr. 130/1999, art. 3 alin. (2) lit. a).
Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 28 November 2008 - 08:38 PM
#19
Postat 28 November 2008 - 09:27 PM
Cu restul statelor ma duc luni sau marti si am sa va spun daca refuza primirea sau le iau fara OP-uri.
#20
Postat 28 November 2008 - 11:12 PM
daca nu duceai op-ul scria pe el "fara op"
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi