Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cheltuieli nedeductibile la microintreprinderi - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


cheltuieli nedeductibile la microintreprinderi


65 replies to this topic

#41 galboiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:

Postat 10 December 2008 - 03:43 PM

Vezi postareaLexiroxi, la Dec 8 2008, 08:28 PM, a spus:

Reglementarea referitoare la microintreprinderi a fost eliminata din Normele metodologice de aplicare ale Codului fiscal incepand cu anul 2007.
Norme metodologice valabile pana la 1.01.2007:
7. (3) Bunurile acordate gratuit in cadrul actiunilor de protocol nu sunt considerate livrari de bunuri in limita in care sunt deductibile la calculul impozitului pe profit cheltuielile de protocol, stabilita la titlul II al Codului fiscal. Aceeasi limita este aplicabila si microintreprinderilor care se incadreaza in prevederile titlului IV al Codului fiscal.


In forma actuala, normele stabilesc limita de la care cheltuielile de protocol sunt considerate livrari de bunuri si sunt taxate cu tva. Aceasta limita se aplica platitorilor de tva, implicit si microintreprinderilor.



#42 krisztina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Gender:Female

Postat 10 December 2008 - 04:50 PM

Da, e logic... Acum, mai am o singura nelamurire: daca fac o autofactura la o microintreprindere, pentru a avea document justificativ pentru colectarea tva-ului aferent "depasirii plafonului de protocol", ce fac cu cheltuielile deja inregistrate, care nu sunt de fapt deductibile?




#43 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 12 December 2008 - 10:06 AM

Vezi postareasima_laura, la Dec 3 2008, 10:22 AM, a spus:

Ai putea sa explici mai exact ce ai vrut sa spui? De cand depun micro declaratia 101?
Rectific mesajul meu anterior, care e incorect.
Microintreprinderile nu depun declaratia 101, dar totusi fac niste calcule asemanatoare cu cele din declaratia 101 pt. a calcula profitul fiscal, care difera de cel contabil in caz de cheltuieli nedeductibile si alte situatii. Si microintreprinderile calculeaza profitul fiscal (cand difera de cel contabil), pentru a-l repartiza pe dividende sau alte destinatii.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 12 December 2008 - 10:07 AM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#44 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2008 - 01:43 PM

Nopris, eu am alta opinie: repartizarea profitului are ca referinta profitul contabil. Profitul fiscal are relevanta numai la societatile platitoare de impozit pe profit intrucat calculul impozitului se relationeaza de acest profit.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 December 2008 - 01:44 PM

Madalina



#45 ioanavoda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 180 Postari:

Postat 12 December 2008 - 02:49 PM

[quote name='madalinab' date='Dec 12 2008, 03:43 PM' post='189422']
subscriu



#46 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 12 December 2008 - 03:13 PM

Si asa, circular si prin invaluire ajungem din nou la intrebarea :thumbup: :frusty: :sad: ,,POATE SAU NU POATE fi recuperata pierderea fiscala a unei microintreprineri dupa ce aceasta a trecut la platitori de impozit pe profit?”, asta ca sa intelegem exact ce facem cu nedeductibilele astea de la micro. Eu mi-am postat parerea, dar poate e gresita iar daca nu se recupereaza atunci calculele le facem doar in scop de TVA.
Promisesem ca ma impusc, dar inca nu am reusit :wink:
%%%




***



#47 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2008 - 03:17 PM

Eu sunt mai "simandicoasa"-il numesc Profit net(care se distribuie pentru dividende). :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de PasareaPhoenix: 12 December 2008 - 03:18 PM




#48 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 12 December 2008 - 04:12 PM

Am intrebat la Adm.fisc.sect.2 si mi s-a raspuns (verbal) ca si microintreprinderile trebuie sa aiba doar cheltuieli aferente veniturilor si ca daca fiscul gaseste cheltuieli neadecvate scade din dividende, adica nu ia in seama repartizarea lui 121. De aici deduc ca trebuie sa se repartizeze pe dividende doar profitul fiscal. Putem avea exemple de facturi care sa contina partial cheltuieli nedeductibile. Cred ca nu putem sa introducem factura doar partial caci nu ne-am mai potrivi cu facturatul furnizorului in Decl.394. De aceea eu cred ca fie introducem in 121 doar cheltuieli deductibile si putem repartiza profitul fiscal, fie calculam un profit fiscal pentru repartizare. Credeti ca putem introduce in 121 orice fel de cheltuieli si apoi profitul marit artificial sa-l repartizam pt.dividende? Mi se pare cam ilogic.
Microintreprinderea e platitoare de impozit pe venituri dar totusi are si un profit repartizabil. Daca scrie undeva ca profitul contabil se repartizeaza sa-mi aratati si mie. Daca nu, e interpretabil.
In ce priveste recuperarea pierderii, am citit parca in Codul fiscal (intr-o furmulare cam alambicata) ca pierderea microintreprinderii nu se ia in seama cand aceasta trece la impozit pe profit, dar se ia in seama recuperarea pierderii din ultimul an cand firma a fost platitoare de impozit pe profit, inainte de a deveni microintreprindere. Deci se ignora fiscal anii cand a fost microintreprindere.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 12 December 2008 - 04:20 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#49 galboiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:

Postat 12 December 2008 - 04:53 PM

Acele cheltuieli "neadecvate" au venit si au scazut profitul microintreprinderii si implicit au scazut dividendele. Cum sa mai scada inca o data?

In ce priveste pierderea inregistrata de o micro, parerea mea este ca nu poate fi recuperata din punct de vedere fiscal cand societatea devine platitoare de impozit pe profit (ci doar invers, cand a fost platitoare de impozit pe profit, a inregistrat pierdere fiscala, a trecut la impozit pe venit si nu are voie sa recupereze fiscal pierderea si din nou ajunge sa fie platitoare de impozit pe profit, acum putand recupera pierderea fiscala initiala).

Argumetele mele sunt: notiunea de pierderea fiscala in cazul unei societati apare doar in momentul completarii D101, unde se stabileste valoarea pierderii fiscale in anul curent cu posibilitatea recuperarii acesteia in anii urmatori. Microintreprinderea nu intocmeste o astfel de declaratie si prin urmare nu poate stabili cat este pierderea fiscala. Altfel, am fi in situatia in care o micro inregistreaza pierdere in anul curent din cheltuieli de sponsorizare de exemplu (cheltuieli pe care nu le poate contesta nimeni la o microintreprindere dar care sunt total nedeductibile la o societate platitoare de impozit pe profit) si in anul urmator, cand devine platitoare de impozit pe profit, ar putea deduce integral acea pierdere.

Gresesc?



#50 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 12 December 2008 - 04:59 PM

La o microintreprindere nu exista notiunea de cheltuieli nedeductibile, nici de cheltuieli deductibile limitat, nici TVA aferent depasirii acestor cheltuieli, nici de profit fiscal. Baza de impozitare se calculeaza scazand din totalul venturilor veniturile definite cf. art.108 din CF. Profitul unei microintreprinderi este profitul contabil, soldul contului 121 (daca are profit). Conform Ordinului 1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene,
218. - (1) Cheltuielile entitatii reprezinta valorile platite sau de platit pentru:
- consumuri de stocuri, lucrari executate si servicii prestate de care beneficiaza entitatea;
- cheltuieli cu personalul;
- executarea unor obligatii legale sau contractuale etc.



#51 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 14 December 2008 - 01:16 PM

Vezi postareanopris, la Dec 12 2008, 04:12 PM, a spus:

Am intrebat la Adm.fisc.sect.2 si mi s-a raspuns (verbal) ca si microintreprinderile trebuie sa aiba doar cheltuieli aferente veniturilor si ca daca fiscul gaseste cheltuieli neadecvate scade din dividende, adica nu ia in seama repartizarea lui 121.
Nu inteleg ce sa scada din dividende(respectiv profitul net-ct.121)?! cheltuiala "nedeductibila" a fost scazuta odata, adica in ct. 121 nu mai exista suma respectiva. Intr-adevar este specificat undeva chestia asta cu nededuc., dar fiscul te pune sa platesti 16%imp.dividende pe sumele "nedeductibile" pe motiv ca ai diminuat baza impozabila.



#52 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 14 December 2008 - 02:35 PM

Eu ma intreb ce sens are art.ART. 37 CF
Pierderi fiscale din perioadele de scutire
Orice pierdere fiscală netă care apare în perioada în care contribuabilul a fost scutit de impozitul pe profit poate fi recuperată din profiturile impozabile viitoare, potrivit art. 26. Pierderea fiscală netă este diferenţa dintre pierderile fiscale totale pe perioada de scutire şi profitul impozabil total în aceeaşi perioadă.
stiind ca microintreprinderea
ART. 15
Scutiri
(1) Sunt scutiţi de la plata impozitului pe profit următorii contribuabili:
a) trezoreria statului;
b) instituţiile publice, ........
c) persoanele juridice române care plătesc impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, în conformitate cu prevederile cuprinse întitlul IV;
In ceea ce priveste discutia pe TVA, postarea #34 Galboiu-am fost la un curs de fiscalitate cu TATU LUCIAN si care a sustinut acelasi lucru.
Deci, oameni buni, unde in CF este respectat principiul:
b) certitudinii impunerii, prin elaborarea de norme juridice clare, care să nu conducă la interpretări arbitrare, iar termenele, modalitatea şi sumele de plată să fie precis stabilite pentru fiecare plătitor, respectiv aceştia să poată urmări şi înţelege sarcina fiscală ce le revine, precum şi să poată determina influenţa deciziilor lor de management financiar asupra sarcinii lor fiscale;? Ce sunt microintreprinderile astea? OZN-uri in sistem? :thumbup:
%%%




***



#53 galboiu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 64 Postari:

Postat 15 December 2008 - 09:15 AM

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la Dec 14 2008, 04:35 PM, a spus:

Eu ma intreb ce sens are art.ART. 37 CF
Pierderi fiscale din perioadele de scutire
Orice pierdere fiscală netă care apare în perioada în care contribuabilul a fost scutit de impozitul pe profit poate fi recuperată din profiturile impozabile viitoare, potrivit art. 26. Pierderea fiscală netă este diferenţa dintre pierderile fiscale totale pe perioada de scutire şi profitul impozabil total în aceeaşi perioadă.

Chiar textul contine notiuni precum "pierdere fiscala" si "profit impozabil" specifice platitorilor de impozit pe profit iar art. 26 se refera strict la recuperarea pierderii fiscale stabilite prin declaratia de impozit pe profit.

Dupa parerea mea, articolul citat se refera la acele societati platitoare de impozit pe profit, scutite de plata impozitului pe profit pentru o perioada (de exemplu investitii in zone defavorizate).



#54 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 15 December 2008 - 11:57 AM

Vezi postareaLexiroxi, la Dec 12 2008, 04:59 PM, a spus:

La o microintreprindere nu exista notiunea de cheltuieli nedeductibile [...], nici de profit fiscal.
Ma scuzati daca incerc sa ma lamuresc asupra cheltuielilor microintreprinderii. Pe cele "neadecvate" sa nu le mai numim nedeductibile ci eventual ilegale. Totusi ele exista uneori. Contabilul se trezeste ca primeste o factura de la Metro pe care in afara de niste scule si materiale de curatenie mai gaseste sucuri, alcool, carne tocata, sanie etc. Si daca are lunar facturi din astea in care patronul isi face toate cumparaturile personale pe numele firmei, contabilul cum inregistreaza? Cum inregistreaza alimentele congelate, alcoolul, sania? Dar excesul de suc? Microintreprinderea nu are dreptul la cheltuieli de protocol? Cat de mari pot fi?
Sa nu inregistram din facturi decat cheltuielile "legale"? Atunci cum ramane cu potrivirea intre furnizor si client in Decl.394?
Am spus mai sus ca daca fiscul gaseste cheltuieli care nu sunt "efectuate in scopul realizarii de venituri impozabile", le anuleaza si mareste (nu micsoreaza, cum am spus gresit mai sus) dividendele, deci si impozitul pe dividende. Asa mi s-a spus de la Admin.fiscala sector 2 (Metodologie). Si atunci 121 nu mai reflecta profitul repartizabil (ca sa nu-i mai spunem profit fiscal).
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#55 catallyn

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 December 2008 - 02:20 PM

Vezi postareamiha m, la Nov 28 2007, 12:13 PM, a spus:

Cheltuielile nedeductibile facute in favoarea asociatilor sau actionarilor trebuiesc interpretate ca si dividende.
Nu este nici pe departe cazul tau. Daca centrala incalzeste un spatiu in care se desfasoara o activitate a firmei, cheltuiala este chiar deductibila. Ca sa stai foarte linistita, desi nu cred ca te va intreba cineva vreodata de chestia asta, poti sa faci un contract de comodat prin care pui centrala la dispozitia firmei.

sunt mai multe greseli in discutiile de mai sus:
1. NU se poate recupera (din punct de vedrere fiscal) pierderea fiscala inregistrata de o microintreprindere din profitul fiscal (impozabil) realizat in anii urmatori, in cazul in care microintreprinderea a trecut la regimul de impozitare pe profit. Pierderea contabila inregistrata pe perioada cand societatea a fost microintreprindere se recupereaza din profitul net contabil (slb. ct.121) obtinut in perioadele (anii) ulteriori inainte de repartizarea acestuia (pe dividende, rezerve, etc.).

2. Pentru a fi incluse pe cheltuieli de protocol, cheltuielile in cauza trebuie sa indeplineasca conditiile de cheltuiala de protocol asa cum sunt acestea definite in Legea contabilitatii si Regulamentul acesteia. Nu am la indemana legislatia dar definitia lor suna cam asa: cheltuielile de protocol reprezinta, in general, cheltuieli cu valoare relativ mica, care sunt facute in favoarea clientilor, furnizorilor sau altor colaboratori cu ocazia intrunirilor, simpozioanelor, negocierilor etc. si au ca efect, cel putin indirect, intretinerea, imbunatatirea relatiilor de afaceri sau crearea de noi relatii de afaceri. De unde rezulta ca bunurile si serviciile acordate sub forma de protocol trebuie sa aiba legatura cu afacerea in sine, si sa contribuie, desi nu in mod direct, la mentinerea sau dezvoltarea afacerii.
Includerea pe cheltuieli de protocol a altor "cheltuieli" nu este legala, iar "umflarea" acestor cheltuieli poate atrage atentia organelor de control care au dreptul sa va solicite a justifica destinatia acestor bunuri sau servicii (contracte semnate cu ocazia protocolului, documente de transport sau cazare...etc.) care sa justifice faptul ca, intradevar, au avut loc simpozioane, intalniri de afaceri, etc. si ca aceste bunuri nu au avut alta destinatie (cadouri pt. salariati, ascunderea ridicarii de dividende, etc.). Justificarea in cauza este, in general greu de realizat si, in general, contribuabili uita acest aspect legal. :frusty:
Deci includerea pe cheltuieli de protocol a diverselor costuri care nu indeplinesc calitatea de "protocol" nu scuteste firma de viitoare neplaceri. :thumbup:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 December 2008 - 08:24 PM
MESAJ REPORTAT




#56 Brindusa Rosca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 06 January 2009 - 07:39 PM

Am cazul unei firme relativ simpla din punct de vedere contabil, si totusi imi da batai de cap si anume: micro neplatitoare de tva. Problemele mele acute sunt :
- pe ce trec materiale de constructie in valoare de 10.000 intr-un an in conditiile in care sediu este pe un spatiu primit in comodat? M-am gandit ca fac anexa la comodat in care sa imi specifice ca trebuie sa suport cheltuielile de intretinere spatiu (pentru ca nu plateste nicio chirie de un an si jumatate pentru sediu social s-ar admite aceasta cheltuiala esalonata pe mai multe luni, nu?). Nu am nicio problema sa declara amenajarea la finatele locale si sa platesc impozit pe ea (cred ca ajunge cam 100 de lei pe an), dar nu stiu pe ce sa trec amenajarea si daca am nevoie de nu stiu ce avize pe procesul verbal de punere in functiune cand declar la primarie
- pe ce trec tamplarie pvc in valoare de 2.100? in mod normal as include-o in costul cladirii, dar nu am cladiri pe firma. Sediul este intr-un spatiu primit in comodat asa cum am mentionat anterior. Sa ma duc la finante sa le declar, cred ca vor rade si cei de acolo pentru o asemenea valoare, sau nu?
- pot trece cheltuielile cu chiria pe apartamentul administratorului pe firma ? o consider locuinta de serviciu, dar nu am contract de administrator. Mentionez ca, contractul de inchiriere este pe firma.
As vrea si alte opinii, am intrebat mai multi prieteni economisti si mi-au spus ca-mi fac probleme degeaba, pentru ca e firma mica si sumele in discutie sunt pana in 10.000 (cheltuieli pe care eu le consider dubioase), dar totusi nu mi se par normale pentru o firma. Cu ce acoperire ma pot prezenta eu in fata fiscului?



#57 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2009 - 09:26 PM

Brandusa , pe ce perioada este incheiat contractul de comodat?
toate chelt de "modernizare" inclusiv termopanele le aduni luna de luna in cont de avans 471 ,iar cand ai suma totala o imparti la nr de luni din contratul de comodat si o amortizezi lunar (611). Nu e nimic dubios.
De ce intrebi cum faci cu chiria care este pe FIRMA ?? evident ca o treci in 612 . Gasiti o alta destinatie inchirierii ,(punct de lucru, depozit, arhiva)chiar daca practic sta administratorul acolo.



#58 chaos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 11 January 2009 - 12:45 PM

Buna,

Nu stiu daca aici este locul potrivit pentru a pune intrebarea mea, dar poate ma ajuta cineva.
Un prieten care si-a deschis in Decembrie o firma de comert in domeniul IT se confrunta cu urmatoarea situatie:
In Decembrie a emis o factura de vanzare pentru un produs pe care nu il avea in stoc. L-a achitat tot in Decembrie unui furnizor extern care nu a reusit sa expedieze marfa in timp util in asa fel incat sa aiba intrare in stoc (deci cheltuiala cu marfa) tot in Decembrie ci a ajuns in tara abia in Ianuarie.
Avand in vedere ca plata s-a efectuat in avans si ca se stie cu aproximatie costului marfii vandute, se poate constitui un provizion de cheltuiala care sa fie deductibil din punct de vedere al impozitului pe profit urmand ca regularizarea sa se faca la nivelul trimestrului I 2009?
Nu stiu daca am reusit sa ma exprim bine din punct de vedere contabilicesc, sunt inginer cu cateva notiuni contabile.
Poate sa ma ajute cineva cu un sfat?
EVIDENT ca prietenul meu se va consulta cu un contabil pe tema aceasta, dar pana una alta as vrea sa incerc sa-l linistesc referitor la suma mare de plata din punct de vedere impozit pe profit care reiese ca ar trebui sa o plateasca avand in vedere ca nu a avut cheltuieli cu o marfa vanduta.

Cu mii de multumiri anticipate astept sfaturile voastre cat mai repede.



#59 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2009 - 10:30 PM

Sa conteze in dec.08. factura emisa ca 100% avans pt achizitia de marfa , la fel avans pt furnizorul extern,
iar in Ian .2009 cand primeste marfa ,inchide avansurile.(707+607)
Evident ,la fct de avans emisa, va avea TVA colectat in dec. pe care-l va achita.



#60 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2009 - 10:35 PM

Acum mi-am dat seama ca ai pus intrebarea la categoria microintreprinderi...
Banuiesc ca firma este platitoare de impozit pe profit ,altfel nu ar fi valabil ce am scris anterior.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL