miha m, la Nov 28 2007, 12:13 PM, a spus:
Cheltuielile nedeductibile facute in favoarea asociatilor sau actionarilor trebuiesc interpretate ca si dividende.
Nu este nici pe departe cazul tau. Daca centrala incalzeste un spatiu in care se desfasoara o activitate a firmei, cheltuiala este chiar deductibila. Ca sa stai foarte linistita, desi nu cred ca te va intreba cineva vreodata de chestia asta, poti sa faci un contract de comodat prin care pui centrala la dispozitia firmei.
sunt mai multe greseli in discutiile de mai sus:
1. NU se poate recupera (din punct de vedrere fiscal) pierderea fiscala inregistrata de o microintreprindere din profitul fiscal (impozabil) realizat in anii urmatori, in cazul in care microintreprinderea a trecut la regimul de impozitare pe profit. Pierderea contabila inregistrata pe perioada cand societatea a fost microintreprindere se recupereaza din profitul net contabil (slb. ct.121) obtinut in perioadele (anii) ulteriori inainte de repartizarea acestuia (pe dividende, rezerve, etc.).
2. Pentru a fi incluse pe cheltuieli de protocol, cheltuielile in cauza trebuie sa indeplineasca conditiile de cheltuiala de protocol asa cum sunt acestea definite in Legea contabilitatii si Regulamentul acesteia. Nu am la indemana legislatia dar definitia lor suna cam asa: cheltuielile de protocol reprezinta, in general, cheltuieli cu valoare relativ mica, care sunt facute in favoarea clientilor, furnizorilor sau altor colaboratori cu ocazia intrunirilor, simpozioanelor, negocierilor etc. si au ca efect, cel putin indirect, intretinerea, imbunatatirea relatiilor de afaceri sau crearea de noi relatii de afaceri. De unde rezulta ca bunurile si serviciile acordate sub forma de protocol trebuie sa aiba legatura cu afacerea in sine, si sa contribuie, desi nu in mod direct, la mentinerea sau dezvoltarea afacerii.
Includerea pe cheltuieli de protocol a altor "cheltuieli" nu este legala, iar "umflarea" acestor cheltuieli poate atrage atentia organelor de control care au dreptul sa va solicite a justifica destinatia acestor bunuri sau servicii (contracte semnate cu ocazia protocolului, documente de transport sau cazare...etc.) care sa justifice faptul ca, intradevar, au avut loc simpozioane, intalniri de afaceri, etc. si ca aceste bunuri nu au avut alta destinatie (cadouri pt. salariati, ascunderea ridicarii de dividende, etc.). Justificarea in cauza este, in general greu de realizat si, in general, contribuabili uita acest aspect legal.
Deci includerea pe cheltuieli de protocol a diverselor costuri care nu indeplinesc calitatea de "protocol" nu scuteste firma de viitoare neplaceri.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 19 December 2008 - 08:24 PM
MESAJ REPORTAT