amortizare mijloace fixe la institutii publice
#1
Postat 21 January 2009 - 11:38 AM
#2
Postat 21 January 2009 - 05:12 PM
criss2007, la Jan 21 2009, 11:38 AM, a spus:
Pe baza de hotarare de guvern.
Anual, pana la 31 martie, guvernul publica sumele institutiilor publice reprezenatand MIF care nu se amortizeaza, in baza propunerilor ordonatorilor de credite
#3
Postat 10 February 2009 - 09:26 AM
TREBUIE SA AI O CONCORDANTA INTRE CONTURILE DE FONDURI SI CELE DE MIJLOACE FIXE!
#4
Postat 18 February 2009 - 10:09 PM
Multumesc.
#5
Postat 17 September 2010 - 04:37 PM
Intreb pentru ca am urmatoarea situatie: un mijloc fix intra in patrimoniu la o anumita data, dar nu este pus efectiv in functiune. El sta ani de zile pe un raft intr-un depozit. Specific faptul ca nu este in conservare. Amortizarea se calculeaza de cand a intrat in patrimoniu sau incepe numai dupa punerea lui efectiva in functiune? In cazul meu acest mijloc fix apare in evidenta contabila ca fiind in magazie, nou. Legislatia prevede, asa cum arat mai jos, ca se considera pus in functiune - litera a. E corect sa calculez amortizarea cand acest mijloc fix este in depozit si nu in functiune. Adica este in ambalajul original, nu este scos in folosinta si totusi se amortizeaza?
Ordinul 3471 din 25 noiembrie 2008 prevede:
Amortizarea se calculeaza incepand cu luna urmatoare punerii in functiune, pana la recuperarea integrala a valorii de intrare, conform duratelor normale de functionare.
Data punerii in functiune in vederea calcularii amortizarii se determina astfel:
a) activele fixe corporale independente, care nu necesita montaj si nici probe tehnologice, se considera puse in functiune la data achizitionarii lor, pe baza procesului-verbal de receptie;
b) utilajele care necesita montaj, dar nu necesita probe tehnologice, precum si cladirile si constructiile speciale care nu deservesc procese tehnologice se considera puse in functiune la data terminarii montajului, respectiv la data terminarii constructiei, pe baza procesului-verbal de receptie;
c) utilajele si instalatiile care necesita montaj si probe tehnologice, precum si cladirile si constructiile speciale care deservesc procese tehnologice se considera puse in functiune la terminarea probelor tehnologice, pe baza procesului-verbal de punere in functiune.
#6
Postat 18 September 2010 - 09:03 PM
#7
Postat 12 February 2014 - 10:12 AM
Deci lista care este in art.24 din Codul Fiscal( ce-i drept reglementeaza amortizarea fiscala, si stabileste bunurile neamortizabile, printre care cele din domeniul public) nu poate fi o baza pentru stabilirea activelor fixe neamortizabile?
http://codfiscal.net...tizarea-fiscala
#8
Postat 12 February 2014 - 11:19 AM
Da-mi te rog un nr de HG( ca exemplu), pentru ca eu nu gasesc, ori nu stiu sa caut.
Multumesc frumos.
#9
Postat 26 February 2014 - 09:58 AM
Multumesc pentru raspuns.
#10
Postat 04 July 2014 - 08:46 AM
Avem si noi o speta
S-a demarat procedura de cerere de oferta cu etapa de licitatie electronica pentru achizitie proiector
In fundamentarea facuta catre ordonatorul de credite si in fisa obiectiv trimisa s-a specificat numai achizitie proiector
Cand s-a facut caietul de sarcini s-a specificat ca proiectorul sa fie echipat cu cleme, lampa si cutie transport. Cand s-au primit ofertele un furnizor a dat valoare separata accesoriilor. I s-au cerut lamuriri ce este cu acele accesorii si a spus ca sunt accesoriile cerute de noi carora le-a dat valoare separata dar ca nu este nici o problema si ca le baga in pretul proiectoarelor cum se cere in caietul de sarcini. Sefa contabila face o sesizare cum ca cutiile de protectie transport au o valoare prea mare si sunt mijloace fixe sau obiecte de inventar. Se organizeaza licitatia electronica si castigatorul are un pret sub 80% si legea ne obliga sa cererem l;amuriri privind modul de stabilire a pretului. Ofertantul ne transmite oferta de la partenerul extern pentru a vedea cu cat achizitioneaza produsul si pe oferta apare proiector cu un pret si cutiile protectie transport cu alt pret (rezulta un prtet de mijloc fix). Factura pe care o primim de la ofertant va avea o singura pozitie - proiector(in pretul fiind incluse toate accesoriile si serviciile de instalare si punere in functiune). Acum doamna sef contabil vrea anularea procedurii (lucru imposibil de realizat) deoarece spune ca nu poate introduce in institutie un bun pe care nu-l poate inregistra cu valoare si anume cutiile de protectie care apar cu pretul in proiector. Mai spune ca ascundem un mijloc fix in alt mijloc fix si ca nu e corect. Eu cred ca in institutie intra un bun cu o valoare, bun echipat cu diverse accesorii. Accesoriile apar in fisa tehnica, ca doar de accea proiectorul este mai scump ca are mai multe accesorii.
Procedura este incheiata, a fost declarat castigatorul, acesta urmand sa vina sa incheiem contractul conform ofertei tehnice si financiare transmise si acceptate.
Cum trebuie sa procedeze doamna contabil sef pentru a inregistra produsele?
#11
Postat 24 July 2014 - 12:04 PM
#12
Postat 24 July 2014 - 03:18 PM
#13
Postat 25 July 2014 - 07:59 AM
Revin cu problema reevaluarii mijloacelor fixe amortizabile, la o institutie publica.
Daca eu sunt unitatea care face iesirea din folosinta, am inteles: trebuie sa reduc diferenta de reevaluare totala, cu cea aferenta acestuia. Dar aceasta diferenta din reevaluare conteaza pentru unitatea care le primeste in gestiune? Dupa principiul potrivit caruia, eu am inregistrat diferenta din reevaluare, si am scazut-o la iesire, nu ar trebui ca si unitatea primitoare, sa inregistreze diferenta din reevaluare?
Aceasta postare a fost editata de akares59: 25 July 2014 - 08:01 AM
#14
Postat 29 July 2014 - 03:29 PM
akares59, la 29 July 2014 - 12:04 PM, a spus:
In ce grupa de amortizare sa incadrez un semafor?
val_17, la 29 July 2014 - 12:35 PM, a spus:
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
ONG - Contabilitate |
ONG | SARINA |
|
||
Achizitii intracomunitare de mijloace de transport tratamentul fiscal din punct de vedere al TVA (publicat in data de 30.09.2022) |
Materiale ANAF (MFP) | Otilia Alupei |
|
||
Contabilitate OnlyFans |
COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL | LeonR |
|
||
OPANAF 1611/2022 pentru aprobarea Procedurii de eliberare a certificatelor privind TVA, in cazul achizitiilor intracomunitare de mijloace de transport, precum si pentru aprobarea unor formulare |
Noutati legislatie | Otilia Alupei |
|
||
LEGE nr. 258/2022 pentru modificarea art. 65 alin. (5) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice |
LEGISLATIE RESURSE UMANE | Otilia Alupei |
|
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi