#41
Postat 02 April 2009 - 10:10 AM
#43
Postat 02 April 2009 - 03:33 PM
Zile lucratoare 20
Sarbatori legale 1
Salariu de baza 1000
_________________
Venit brut = 1000 / 20 * 20
Daca imi iau o zi libera neplatita atunci calculul devine:
1000 / 20 * 19
Liber neplatit poate insemna concediu fara plata de exemplu dar nu sarbatoare legala.
#44
Postat 03 April 2009 - 03:50 PM
Avem ceva modificari la declaratii ? Sunt firme care dau salariile in 5 ale lunii ,si nu vrem sa gresim.
#45
Postat 03 April 2009 - 05:01 PM
- firma nou infiintata;
- deocamdata nu desfasoara nici un fel de activitate; asociatii cautand clienti;
- are un singur angajat la 1h/zi, salaiu minim, pentru a indeplini condittile unei microinteprinderi;
- angajaul este chiar sotul uneia dintre asociate si nu emite nici un fel de pretentii salariale efective;
Trebuie asociatii sa ii plateasca salariul minim trecut in contract lunar (chiar daca numa pe hartie), sa intocmeasca statul, sa plateasca contributiile si sa duca declarattile lunare la toate institutiile ? Firma nu desfasoara nici o activiate, nimeni nu are de lucru momentan.
Multumesc.
#46
Postat 03 April 2009 - 05:17 PM
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 02:29 PM
#47
Postat 04 April 2009 - 04:22 PM
Avand in vedere da majoritatea contractelor de munca sunt incheiate cu "plata la ora" (salar tarifar orar= salar incadrare/170 ore), dpdv al salariului am pus intrebarea care e diferenta intre Sarbatoare legala si liber neplatit?? (binenteles facand abstactie ca un salariat poate solicita zi libera neplatita, pe cand sarbatoarea legala se aproba prin act normativ)
Mai ales ca am mai vazut scris pe forumuri ca sarbatorile legale sunt platite (cine le plateste si cum???)
Sa nu uitam ca in cazul "platii cu luna" unde in fisele de post sunt trecute obiective lunare, in cazul lunilor mai scurte efortul pt a indeplini aceste obiective este mai mare, motiv pt care salariul tarifar orar este mai mare nicidecum ca "se plateste sarbatoarea legala".
#49
Postat 07 April 2009 - 10:58 AM
Este vorba de micro, da.
Multumesc
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:37 AM
#50
Postat 07 April 2009 - 11:05 AM
Declaratiile pt. CAS, Somaj, CASS, ITM (+statul de plata) se depun lunar pana in 25 a lunii urmatoare pt.luna in curs.
Dana
#51
Postat 07 April 2009 - 01:42 PM
Numai bine.
Daca firma a fost inregistrata la ORC in martie 2009. Cand trebuie sa plateasca obligatiile trimiestriale ? Pana in 25 aprilie, pentru cat s-a scurs din trimestru ?
La sfarsitul lui martie se incheie primul trimestru, nu ?
Multumesc.
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:37 AM
#52
Postat 07 April 2009 - 02:26 PM
#53
Postat 09 April 2009 - 01:13 PM
#54
Postat 09 April 2009 - 03:59 PM
Platim impozit pe venit, deci va trebui sa ne ocupam si de asta.
Asta spuneti, nu ?
Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:37 AM
#55
Postat 21 April 2009 - 07:50 AM
Imi cer scuze pt nestiinta mea dar, imi puteti spune care sunt retinerile din salarii pe luna aprilie. Ma refer la contributiile angajatilor pe luna aprilie. Stiu ca CAS este 10,5% , Somaj 1%, iar CASS nu stiu daca mai este 5,5%. CASS ma intereseaza pe mine.
Multumesc anticipat.
#56
Postat 21 April 2009 - 08:26 AM
CAS angajat = 10,5 %
somaj salariat = 0,5 %
#57
Postat 21 April 2009 - 08:44 AM
#58
Postat 23 April 2009 - 04:53 PM
alina0108, la Apr 7 2009, 03:26 PM, a spus:
Bineanteles ca in sit. reducerii productiei sau a dificultatilor se aplica si prevederile Art. 53 - in orice moment salariatul este pregatit sa raspunda chemarii angajatorului, lucru care nu se poate pune in aplicare si in situatia a doua - aici fiind vorba de incetarea totala a activitatii, din cu totul alte motive.
In concordanta cu legislatia - se poate reglementa situatia atat prin R.O.I. cat si prin C.C.M. la nivelul societatii (daca este cazul) sau la nivel de ramura, national...
Sper sa nu te fi incurcat mai rau decat sa te ajut.
Eu zic - nu strica o intrebarea asa.... la Dep. Juridic al I.T.M.-ului din zona.
Succes !
Art. 52. - (1) Contractul individual de muncă poate fi suspendat din inițiativa angajatorului în
următoarele situații:
.....d) în cazul întreruperii temporare a activității, fără încetarea raportului de muncă, în special pentru
motive economice, tehnologice, structurale sau similare;....
Art. 53. - (1) Pe durata întreruperii temporare a activității angajatorului salariații beneficiază de o
indemnizație, plătită din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mică de 75 % din salariul de bază
corespunzător locului de muncă ocupat.
(2) Pe durata întreruperii temporare prevăzute la alin. (1) salariații se vor afla la dispoziția
angajatorului, acesta având oricând posibilitatea să dispună reînceperea activității.
#59
Postat 28 April 2009 - 05:04 PM
Si inca ceva....eu am comandat la inceput de luna tichete de masa inclusiv pt ziua de Paste catolic,pt toti angajatii , ce ma fac, cum ma decontez cu ea pt cei 3?
Cu stima.
#60
Postat 29 April 2009 - 09:51 AM
Similar Topics
Topic | Forum | Deschis de | Statistici | Ultima postare | |
---|---|---|---|---|---|
OUG 4/2023 privind stabilirea unor masuri de restituire a unor contributii de asigurari sociale de sanatate |
Diverse subiecte | Otilia Alupei |
|
||
Calcul contributii salariu minim brut aferent 2023 |
SALARII | sirius |
|
||
OPANAF 165/2023 pentru aprobarea modelului, continutului, modalitatii de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate" |
Alte declaratii si raportari | Otilia Alupei |
|
||
Deducerea personala la calculul impozitului pe salarii 2023 - material ANAF ! |
SALARII | Otilia Alupei |
|
||
Calcul Salarii 2023 |
SALARII | georgyc |
|
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi