Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
salarii 2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


salarii 2009


107 replies to this topic

#41 Daniela.Zaharia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 235 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2009 - 10:10 AM

Are cineva un stat in excel actualizat cu noile contributii?
DanielaZ



#42 mihai_u

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 02 April 2009 - 03:26 PM

Vezi postareaDana42, la Apr 2 2009, 08:15 AM, a spus:

Citeaza

mihai_u:.... au liber neplatit (si fara recuperare) impreuna cu celelalte religii care sarbatoresc Pastile in aceste zile

Sunt zile de sarbatori legale de ce spui ca au liber neplatit ?
Si care e diferenta?




#43 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 April 2009 - 03:33 PM

Exemplu:
Zile lucratoare 20
Sarbatori legale 1
Salariu de baza 1000
_________________

Venit brut = 1000 / 20 * 20

Daca imi iau o zi libera neplatita atunci calculul devine:
1000 / 20 * 19

Liber neplatit poate insemna concediu fara plata de exemplu dar nu sarbatoare legala.
Dragos



#44 dienuk

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 63 Postari:

Postat 03 April 2009 - 03:50 PM

Stie cineva daca s-a schimbat pe statele aferente lui martie vreo contributie?
Avem ceva modificari la declaratii ? Sunt firme care dau salariile in 5 ale lunii ,si nu vrem sa gresim.



#45 Delia Ionescu Vlad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 03 April 2009 - 05:01 PM

Va rog sa imi scuzati ignoranta. Am urmatoarea problema:

- firma nou infiintata;
- deocamdata nu desfasoara nici un fel de activitate; asociatii cautand clienti;
- are un singur angajat la 1h/zi, salaiu minim, pentru a indeplini condittile unei microinteprinderi;
- angajaul este chiar sotul uneia dintre asociate si nu emite nici un fel de pretentii salariale efective;

Trebuie asociatii sa ii plateasca salariul minim trecut in contract lunar (chiar daca numa pe hartie), sa intocmeasca statul, sa plateasca contributiile si sa duca declarattile lunare la toate institutiile ? Firma nu desfasoara nici o activiate, nimeni nu are de lucru momentan.

Multumesc.



#46 nina moldovan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 67 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 03 April 2009 - 05:17 PM

da , trebuie sa intocmeasca stat de plata , sa plateasca contributii angajator si angajat , sa depuna lunar declaratiile : ITM , CAS , CASS , SOMAJ SI FINANTE . Daca e micro , achita trimestrial , depune decl (mai putin finante ) lunar .

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 05 April 2009 - 02:29 PM




#47 mihai_u

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:

Postat 04 April 2009 - 04:22 PM

Exemplul este corect, numai ca intr-o firma in care acest mod de calcul se foloseste pt 10 % din angajati, exemplul nu este reprezentativ.

Avand in vedere da majoritatea contractelor de munca sunt incheiate cu "plata la ora" (salar tarifar orar= salar incadrare/170 ore), dpdv al salariului am pus intrebarea care e diferenta intre Sarbatoare legala si liber neplatit?? (binenteles facand abstactie ca un salariat poate solicita zi libera neplatita, pe cand sarbatoarea legala se aproba prin act normativ)

Mai ales ca am mai vazut scris pe forumuri ca sarbatorile legale sunt platite (cine le plateste si cum???)

Sa nu uitam ca in cazul "platii cu luna" unde in fisele de post sunt trecute obiective lunare, in cazul lunilor mai scurte efortul pt a indeplini aceste obiective este mai mare, motiv pt care salariul tarifar orar este mai mare nicidecum ca "se plateste sarbatoarea legala".



#48 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 April 2009 - 08:01 AM

Vezi postareadienuk, la Apr 3 2009, 04:50 PM, a spus:

Stie cineva daca s-a schimbat pe statele aferente lui martie vreo contributie?
nu s-a schimbat.



#49 Delia Ionescu Vlad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 07 April 2009 - 10:58 AM

Multumesc. Se poate sa imi explicati mai detaliat cu plata trimiestriala si lunara si cu declaratiile ? Nu am inteles exact.
Este vorba de micro, da.

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:37 AM




#50 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 07 April 2009 - 11:05 AM

In cazul microintreprinderilor declaratia obligatiilor de plata la bugete, care se depune la Adm. Financiara ( D.100 pt.imp.pe salar si imp.pe venitul microintreprinderilor-bug.de stat si D.102 pt.obligatiile datorate BASS) se face trimestrial, la fel si plata, pana in 25 a lunii urmatoare incheierii trimestrului.
Declaratiile pt. CAS, Somaj, CASS, ITM (+statul de plata) se depun lunar pana in 25 a lunii urmatoare pt.luna in curs.

Dana




#51 Delia Ionescu Vlad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 07 April 2009 - 01:42 PM

Multumesc frumos de ajutor, Dana 42 si Nina Moldovan.
Numai bine.

Daca firma a fost inregistrata la ORC in martie 2009. Cand trebuie sa plateasca obligatiile trimiestriale ? Pana in 25 aprilie, pentru cat s-a scurs din trimestru ?
La sfarsitul lui martie se incheie primul trimestru, nu ?

Multumesc.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:37 AM




#52 alina0108

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 07 April 2009 - 02:26 PM

Stie cineva de cand si mai ales cum se aplica OU 28/18,03,2009 referitor la somajul tehnic



#53 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 09 April 2009 - 01:13 PM

da,pana la 25 aprile.... ar fi bine sa verificati si D010 (vectorul fiscal) inainte sa depuneti declaratiile



#54 Delia Ionescu Vlad

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 09 April 2009 - 03:59 PM

Multumesc, Mara 2000.
Platim impozit pe venit, deci va trebui sa ne ocupam si de asta.
Asta spuneti, nu ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 11 April 2009 - 04:37 AM




#55 Anitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 21 April 2009 - 07:50 AM

Buna ziua .
Imi cer scuze pt nestiinta mea dar, imi puteti spune care sunt retinerile din salarii pe luna aprilie. Ma refer la contributiile angajatilor pe luna aprilie. Stiu ca CAS este 10,5% , Somaj 1%, iar CASS nu stiu daca mai este 5,5%. CASS ma intereseaza pe mine.
Multumesc anticipat.



#56 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1152 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 April 2009 - 08:26 AM

sanatate angajat = 5,5 %
CAS angajat = 10,5 %
somaj salariat = 0,5 %
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#57 Anitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 21 April 2009 - 08:44 AM

multumesc mult.



#58 pearll

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 23 April 2009 - 04:53 PM

Vezi postareaalina0108, la Apr 7 2009, 03:26 PM, a spus:

Stie cineva de cand si mai ales cum se aplica OU 28/18,03,2009 referitor la somajul tehnic
La Art. 52 din Codul Muncii se face ref. la aceasta modalitate de plata:in conditiile in care angajatorul are probleme financiare, de productie (reducerea sau sistarea acesteia) si chiar (aceasta afirmatie o fac bazandu-ma pe consultanta acordata de ITM) pe perioada de concediu de odihna (atunci cand intreaba fabrica se inchide) - pentru salariatii care nu au dreptul la un nr. de zile de CO corespunzator intregii perioade (majoritatea angajatorilor calculeaza concediul aferent perioadei scurse de la angajare si pana la data acordarii acestuia - si nu pana la finele anului calendaristic asa cum prevede legislatia, drept urmare unii salariati sunt obligati sa-si ia concediu fara plata). De ce? - pentru a nu fi nevoiti sa "alerge" sa-si recupereze c/val. indemnizatiei acordate in plus (atunci cand salariatul nu mai revine la locul de munca).
Bineanteles ca in sit. reducerii productiei sau a dificultatilor se aplica si prevederile Art. 53 - in orice moment salariatul este pregatit sa raspunda chemarii angajatorului, lucru care nu se poate pune in aplicare si in situatia a doua - aici fiind vorba de incetarea totala a activitatii, din cu totul alte motive.
In concordanta cu legislatia - se poate reglementa situatia atat prin R.O.I. cat si prin C.C.M. la nivelul societatii (daca este cazul) sau la nivel de ramura, national...
Sper sa nu te fi incurcat mai rau decat sa te ajut.
Eu zic - nu strica o intrebarea asa.... la Dep. Juridic al I.T.M.-ului din zona.
Succes !

Art. 52. - (1) Contractul individual de muncă poate fi suspendat din inițiativa angajatorului în
următoarele situații:
.....d) în cazul întreruperii temporare a activității, fără încetarea raportului de muncă, în special pentru
motive economice, tehnologice, structurale sau similare;....
Art. 53. - (1) Pe durata întreruperii temporare a activității angajatorului salariații beneficiază de o
indemnizație, plătită din fondul de salarii, ce nu poate fi mai mică de 75 % din salariul de bază
corespunzător locului de muncă ocupat.
(2) Pe durata întreruperii temporare prevăzute la alin. (1) salariații se vor afla la dispoziția
angajatorului, acesta având oricând posibilitatea să dispună reînceperea activității.



#59 ochidevultur

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 28 April 2009 - 05:04 PM

La firma am 3 colegi care sunt catolici si nu au lucrat de Pastele catolic, iar de Pastele ortodox nu a lucrat nimeni. Cand fac statul pe aprilie, cum trec ziua de Paste catolic pt cei 3 colegi? Ca nu mai inteleg nimic..
Si inca ceva....eu am comandat la inceput de luna tichete de masa inclusiv pt ziua de Paste catolic,pt toti angajatii , ce ma fac, cum ma decontez cu ea pt cei 3?


Cu stima.



#60 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 29 April 2009 - 09:51 AM

Asa cum pentru ortodoxi a doua zi a Pastelui catolic a fost zi lucratoare, ar fi trebuit ca cei 3 catolici sa lucreze in a doua zi a Pastelui ortodox. Nr. zile lucratoare din luna este acelasi pt toti salariatii, iar pt cei 3 catolici vei ponta ziua a doua a Pastelui ortodox din CO sau zi fara plata. Tichetele se deconteaza la fel pt toata lumea, au dreptul si cei de alte confesiuni cu ocazia zilelor speciale in credinta lor.
iuliana






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL