#102
Postat 09 June 2011 - 06:51 PM
La somaj am trimis gratis declaratiile, la CASS idem, la ITM idem, la ghiseu depuneam gratis si acum cu mic cu mare trebuie sa platim anual la firmele x, y sau z si sa alimentam "bietii" notari pentru a putea depune decl.112.
Numai mie mi se pare anormal ?
Dana
#103
Postat 10 June 2011 - 07:35 AM
#104
Postat 10 June 2011 - 06:18 PM
1. cat va costa inainte alergatura pe la ghisee ? zic de bilete autobuz, sau benzina, uzura masinii, timp pierdut si nervi la volan (poate)??, poate si mai mult fiindca pe drum ni se mai face sete, foame si cumparatul din oras e mai scump decat mancatul acasa sau din pachetel, apoi uzura in plus la incaltaminte si imbracaminte (deci alti bani cheltuiti din buzunarul propriu), iar vara e jaleee ... ca sa nu mai zic de traficul din Bucuresti ...
2. cat costa certificatul ? pai, depinde cate firme aveti si pe numele cui se face certificatul. de ex, lunar, la 5 firme, cu certificat pe pers. fizica (pe numele contabilului) = 60 euro/5/12 = circa 250lei/5/12 = circa 4 lei/firma/luna
3. cat e imputernicirea ? sa zicem o medie de 80 lei/an = circa 7 lei/luna pt fiecare firma
4. total ? 4+7=11 lei/lunar pt o firma si astea-s chelt. calc. cu certificat la 5 firme, insa daca sunt mai multe firme chelt. se reduce
acestea fiind zise, eu cred ca suma de circa 10-11 lei/luna/firma e chiar economicoasa , la asta mai adaugam si economia de hartie, tus, uzura imprimantei ...
parerea mea ... nu dati cu rosii
la faza asta, notarii sunt cei care percep sume exagerate pt un rahat de imputernicire acolo e buba mare !!
#105
Postat 10 June 2011 - 08:28 PM
Exista vreo ratiune practica si legala pentru care inregistrarea unui cont de utilizator pentru declaratii online sa nu fie o simpla creare de <username> + <parola>, exact ca si crearea unui cont pe orice forum, furnizor de email, s.a.m.d. ? Cat de justificata sa fie solicitarea unui certificat digital autentic la transmiterea unei declaratii in conditiile in care la ghiseu nu exista vreun specimen de semnatura pentru fiecare contribuabil ?
Eu unul sunt ingrozit cu cata usurinta se accepta "inrolarea" intr-un sistem organizat cu rea vointa (sau cu rea credinta) si premeditat pecuniar ( a se citi mafiot), jecmanitor si umilitor pentru cel care mai poate declara si plati ceva statului roman.
La 5 iunie gradul de inregimentare era de cca. 33% dintre contribuabilii obligati la declararea tip 112, procent realizat in 8 luni. Daca nu gresesc, 10-12% s-au inregimentat anul trecut pana in octombrie, deci ar ramane realizat de 20-22% in 2011, cca. 3-6% pe luna, hai sa zicem 10% in mai 2011. Oricum s-ar misca cei 3 emitenti de c.d., plus (in)fundatura de la finante cu prezentarea actelor originale pentru inregimentare si confirmarea acesteia (a se vedea si ordinul de inchidere a unor administratii financiare locale de la 15 iunie), nu cred sa se realizeze mai mult de inca 15-20% in perioada 6 iunie - 10 iulie cand finantele vor trebui sa decida prorogarea termenului cu inca 6 luni - imposibilitatea depunerii declaratiilor de catre cca. 50% dintre contribuabili este suficient de importanta in executia bugetara la semestrul 1 ca sa impuna o masura administrativa urgenta.
Previziunea mea este ca va fi prelungit termenul de inregimentare cu inca 6 luni, numai ca sa protejeze interesele meschine legate de certificarea digitala a transmiterii online a unor declaratii.
Intr-un stat normal si bine guvernat s-ar fi renuntat de urgenta la sistemul prost si s-ar fi implementat in 10-15 zile un sistem simplu, gratuit si accesibil online, si puteau bifa o reusita de peste 90% in introducerea declararii online a unor obligatii de plata catre stat. Si iar ajung la politica bat-o vina.
#107
Postat 11 June 2011 - 12:34 PM
mutual, la 10 June 2011 - 08:28 PM, a spus:
Intr-un stat normal si bine guvernat s-ar fi renuntat de urgenta la sistemul prost si s-ar fi implementat in 10-15 zile un sistem simplu, gratuit si accesibil online, si puteau bifa o reusita de peste 90% in introducerea declararii online a unor obligatii de plata catre stat. Si iar ajung la politica bat-o vina.
Sunt de acord cu tine ....nu inteleg de ce trebuie sa fie mereu extrem de complicat !
Am solicitat certificat digital unei societati....dupa o saptamana am primit un teanc de documente plus un token (parca asa se numeste !) ....am chemat pe cineva sa mi-l instaleze fiindca nu ma pricep la atata informatica ....nu mergea si nu stiam de ce ...sun la ei....vorbesc cu vreo doua persoane ...intr-un final imi spune ca trebuie sa am instalat Internet Explorer.....instalam....nici asa nu merge...mi se spune ca, ma v-a contacta cineva a doua zi de la serviciul tehnic ! A doua zi dupa cateva discutii cu cel de la tehnic mi se spune ca, BIOS-ul nu e compatibil cu token-ul primit de la ei !
.....alte hartii de completat pentru a schimba token-ul ....dupa trei zile primesc altul ( adica, vineri )....marti, am chemat baiatul sa mi-l instaleze pe asta....sa vedem ce-o mai fi de data asta !
#108
Postat 11 June 2011 - 12:53 PM
era prea frumos sa fie adevarat asa ca mai bine sa nu ne mai enervam, ci sa cautam puterea de a accepta ceea ce nu putem schimba !
eu vreau sa cred ca, in scurt timp, sistemul se va perfectiona si vom fi multumiti de fct. lui
#109
Postat 11 June 2011 - 07:03 PM
Sunt convinsa ca nu apuc astfel de vremuri in viata asta ... nici de'as trai 150 ani !!!
[/quote]
Off topic: .........(editat)
On topic: amanarea obligativitatii inregimentarii in sistemul certificatului digital autentic pentru D112 va rezolva pe moment stresul obtinerii accesului la declararea online a datoriilor catre stat.
#110
Postat 12 June 2011 - 07:05 AM
Dana42, la 09 June 2011 - 06:51 PM, a spus:
La somaj am trimis gratis declaratiile, la CASS idem, la ITM idem, la ghiseu depuneam gratis si acum cu mic cu mare trebuie sa platim anual la firmele x, y sau z si sa alimentam "bietii" notari pentru a putea depune decl.112.
Numai mie mi se pare anormal ?
pai deocamdata ne taxeaza (trebuie sa dam bani unor particulari) daca vrem sa spunem ("declaram") statului ce biruri avem sa-i dam (statului)...
mai au sa puna o firma d-aia de paza/protectie/securitate la intrare in fisc sa ne taxeze (sa le dam si lor niste bani) daca vrem sa mergem la casierie sa dam bani statului ...
ce milogi, ce caraghiosi, chiar penibili...
#111
Postat 15 June 2011 - 04:13 PM
#112
Postat 16 June 2011 - 11:20 AM
decat sa astepti atata dupa un raspuns care poate nici nu e cel mai avizat, nu mai bine sunai, inca de ieri, la unul dintre furnizorii de certificate digitale (sau chiar la toti 3)si intrebai direct acolo ?? ei stiu ce-l mai bine daca se poate sau nu.
spun si iar spun : ajutati-va, in primul rand, singuri !
#113
Postat 17 June 2011 - 09:50 AM
Sunt contabila, salariata a unei societati. Patronul mai este administrator si la alta societate, la care de contabilitate ma ocup tot eu, fara a avea insa nici o legatura, lagal, cu cea de a doua societate (nu are contabil angajat). in plus, sotia administratorului are si ea 2 firme, la care tot eu ma ocup de contabilitate, fara nici o legatura legala cu ele.
Daca cumpar certificatul pe numele meu..si trimit declaratiile pentru toate aceste firme (binenteles, cu imputernicire la notar), credeti ca este ok?
Sau trebuie ca fiecare societate sa-si achizitioneze un certificat, avand ca reprezentat administratorul?
Daca ma puteti ajuta, astept parerile voastre
#114
Postat 17 June 2011 - 11:00 AM
de asemenea, si ITM-ul va putea sanctiona aceasta munca la "negru", fiind gata dovedita.
sincera sa fiu, nu inteleg de ce nu-ti face CIM cu cateva ore/LUNA, ca sa fiti acoperiti si sa stati linistiti toti
mai mult, in urma modif. Legii contabilitatii, poti sa-ti faci ctr de colaborare pt firmele cu cifra de afaceri a anului precedent de maxim 35.000 euro (dar aici e un pic de discutie legat de dependenta activitatii, deci de taxele de plata).
deci, CIM-ul de cateva ore/luna si sal. minim proportional cu timpul din CIM ramane cea mai buna optiune, dupa parerea mea. costurile aferente unui astfel de CIM sunt minime + asa iti faci tu personal certificat digital si depui pt oricate CUI-uri vrei, cu imputernicire notariala pt fiecare CUI.
dragilor, nu mai lucrati la negru fiindca :
1. sunt destule cai de lucru la "alb", cu costuri reduse = f. acceptabile. legislatia s-a tot modificat in ultimul timp, astfel incat numai daca NU vrei nu gasesti o cale de rezolvare cu taxe minime.
2. riscurile aferente sunt f mari si chiar nu se merita sa vi le asumati, e o nebunie sa va expuneti !!
#115
Postat 17 June 2011 - 11:26 AM
#117
Postat 18 June 2011 - 06:17 AM
ne intrebam cu totii... "mai cumpar?... "tu ai cumparat?"... "ai achizitionat?"... "de unde pot sa cumpar?"..."cumpar si pentru ala, si pentru aia?"...
cumparam, cumparam, cumparam ceva... care trebuie sa fie GRATIS!
precedentu' cu semnatura atomica fiind facut, ce mai impiedica acum anaf-u' sa "externalizeze" si aplicatiile de bilant (sa mai dam unora inca 50 euro), aplicatiile 100, 101, ... 205,...300,...394,... (sa mai dam unora inca 35 euro per aplicatie ca sa o putem descarca si 25 pentru versiune noua )... ce sa mai, sa se pretinda bani de catre anaf prin/pentru intermediari pentru orice treaba (obligatorie prin lege) care o avem cu el (cu anaf-u')...
ATRIBUTII, SARCINI anaf- Ordinul presedintelui ANAF nr. 1348/2009:
-"desfasoara ansamblul activitatilor de administrare fiscala a contribuabililor, respectiv: inregistrarea fiscala, declararea, stabilirea, colectarea si verificarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat"
...
"implementeaza aplicatiile informatice proiectate de Directia generala a tehnologiei informatiei si asigura organizarea si functionarea sistemului informational privind activitatea de administrarea veniturilor statului"
... pai cum se vedeee...
.. este ilegal ce s-a facut/ face cu "semnatura electronica" (aplicatie informatica pe care o are si anaf-u, pusa la dispozitie pana acum gratis (conform legii), si pe care s-au "gandit" putin ca ar fi bine (pentru cine?!) sa o "externalizeze" (cumparam de la altii!))!!!...
... si daca n-avea aplicatia, si avea pretentia sa i se declare lui, anaf-ului, "semnat atomic", era obligat de lege s-o "produca"...
si s-o puna la dispozitia contribuabililor, GRATIS!!!
#118
Postat 18 June 2011 - 11:57 AM
voi spuneti ca semnatura electronica trebuia sa fie o optiune, nu o obligatie, insa datorita reducerii in continuare a pers. din MF si subunitati, masura cu semnatura electronica obligatorie devine f. necesara pt ca admin. financiare sa-si poata diminua activ., in special la ghisee ! oameni buni, nu se poate si cu dansa-ntr-ansa si cu sufletul in rai
cu tot respectul pt cei ce se revolta legat de acest certificat digital, va intreb : v-ati facut un calcul al costurilor implicate de depunerea decl. la ghisee (stil vechi), inainte de a va supara pe MF pt implementarea acestui nou sistem ? daca da, puteti spune cu cat v-a crescut (daca v-a crescut) costul acesta datorita achizitionarii certif. digital anual si cum ati calculat ??
#119
Postat 18 June 2011 - 05:32 PM
si in acelasi timp e obligat sa "administreze fiscal contribuabilii", si are sarcini si obligatii, inclusiv resursele materiale si umane (inclusiv departamentent de TI) sa faca acest lucru. (e obligat de lege!).
ce treaba are contribubilul cu reducerea de personal din administratii?!... asa, si daca dau afara paznicul si femeia de servici', ar avea dreptul sa ne ceara bani pentru o firma privata care sa-i pazeasca si sa le dea cu matura!!! nu e legal asa ceva!!!
nu spune nimeni ca "semnatura electronica" trebuie sa fie o optiune. printre altele, e o treaba excelenta, e un pas mare inainte... dar treaba nu este noua! aplicatia exista in anaf de cativa ani. si a fost gratis, cum era normal (legal) sa fie...
acum, daca s-a hotarat sa fie obligatorie (NU ASTA DERANJEAZA, DE NICIUN FEL, E CHIAR O TREABA EXCELENTA, BINEVENITA), NU LE DA NICIUN DREPT SA PRETINDA BANI PE EA! pentru ca n-au voie sa vanda!
asta cu "externalizarea" e o gaselnita, tot ilegala. pentru ca inseamna ca ei nu-si executa sarcinile pe care ii obliga legea!... le executa altii in locul lor, iar contribuabilii sa-i plateasca p-aia!!! NU E LEGAL ASA CEVA!
cu tot respectul, n-avem de ce sa ne facem noi calcule cu ce-am castigat/pierdut cu aceasta semnatura, atat timp cat e nu putea decat fi GRATIS!... si "sa se puna la dispozia contribuabilului!", daca s-a horarat sa fie obligatorie... (repet, NU ASTA DERANJEAZA, DE NICIUN FEL!)...
... mai degraba am estima vamzarile (cu incasari 100%) in 2011 ale alora de ne vand "certificatele":
470.000 contribuabili X 50 euro = 23.500.000 euro
#120
Postat 19 June 2011 - 10:13 AM
” * “In primul rand este o problema concurentiala pentru ca este o piata libera. Am discutat cu colegii de la MCSI (n.r. Ministerul Comunicatiilor) ca este o directiva UE care recomanda un neamestec al statului in aceasta chestiune. Daca ar intra statul in aceasta chestiune este clar ca acest job ar disparea. Pe de alta parte este o chestiune de resurse”, a explicat Mihai Gogancea Vatasoiu.
* “In primul rand, chiar daca statul ar oferi astfel de certificate nu se pune problema sa nu recunoasca certificatele calificate. Trebuie sa le recunoasca. In al doilea rand daca statul ar oferi astfel de certificate, ar trebui ca acestea sa fie recunoscute de toate institutiile publice. Nu stiu daca ANAF, teoretic vorbind, trebuie sa fie acea institutie care sa-si asume acest serviciu: sa ofere certificate care sa poata fi utilizate de persoane juridice si fizice in relatia cu toate institutiile statului”, a spus si Stefan Daia, directorul general al directiei IT&C din ANAF.”
Similar Topics
4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi