Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
probleme stagiari an 1 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 20

Salt la continut


probleme stagiari an 1


619 replies to this topic

#381 cristina80

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 29 June 2009 - 05:56 PM

Am rezolvat probl.15,postez raspunsul,pt.restul probl.astept si eu rezolvarile. HELP
15. Sa se inregistreze in contabilitate un import de materii prime pentru care se cunosc urmatoarele elemente:
a) Valoarea materiilor prime de 20.000 euro;
b) Cheltuielile de transport – aprovizionare 2.000 euro;
c) Taxe vamale 15%;
d) TVA in vama 19%;
e) In ziua intocmirii declaratiei vamale de import se practica un curs valutar de 3,96 lei/€, iar la finele anului 3,97 lei/€.
Raspuns:
a) Achizitia materiilor prime la cursul de la data tranzactiei: 20.000 euro x3,96 lei/euro=79.200 lei
301 = 401 79.200 lei
b) Cheltuieli de transport, la cursul de la data tranzactiei: 200 euro x3,96 lei/euro=7.920 lei
301 = 401 7.920 lei
c) Taxele vamale : (79.200+7.920)x15%=13.068 lei
301 = 5121 13.068 lei
d) TVA platita in vama:(79.200+7.920 +13.068)x19%= 19.035,7 lei
4426 = 5121 19.035,7 lei
e) Evaluarea datoriei la cursul de inchidere: 22.000euro x 3,97 lei/euro = 87.340 lei, si inregistrarea diferentei de curs valutar: 87.340-(79.200 +7.920) = 220 lei
665 = 401 220 lei



#382 Dya_23

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 29 June 2009 - 06:34 PM

Buna,

Ma ajuta oare cineva cu problema de mai jos :sad:

1. Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din sectorul desfacerii cu amănuntul de produse alimentare:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 80000
Stocuri 20000
Creante 5000
Disponibilități 1000
Capitaluri proprii 50000
Datorii mai mari de un an 40000
Datorii de exploatare 14000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 2000

Multumesc frumos!




#383 cristina80

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 29 June 2009 - 06:40 PM

12. SC “BERE MALT” SA are urmatoarea situatie:
- stocuri initiale:
• produse in curs de executie 400 lei;
• produse finite 2.000 lei;
- stocuri finale, stabilite la inventariere:
• produse in curs de executie 250 lei;
• produse finite 880 lei.
Inregistrari dupa metoda inventarului intermitent.
Raspuns:
Anularea soldurilor initiale
711=331 400
711=345 2000

Preluarea soldurilor finale
% = 711 1130
345 880
331 250



#384 cristina80

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 29 June 2009 - 07:29 PM

Chiar nu este nimeni care sa stie raspunsurile la probl.postate mai sus de ary?
Postez inca odata problemele poate ne ajutati.

3. O societate comercială plătitoare de impozit pe profit și TVA a realizat venituri totale în valoare de 250.000 lei (din care cifra de afaceri 400.000 lei) și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei (inclusiv TVA nedeductibil aferent unor cheltuieli nedeductibile).
Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. Din ele 1000 de lei sunt reluate la venituri.
- societatea plătește unor salariați cursuri de pregătire profesională în sumă de 1.700 lei.
- societatea înregisttrează o amortizare contabilă de 4.000 lei și o amortizare fiscală de 6.000 lei.
- achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 6.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- societatea a înregistrat: 4.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 1.500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
- impozitul pe profit plătit în cursul anului este de 5.000 lei.
Cerințe:
a) Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
b) Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
c) Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
d) Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.

4. O persoană fizică este arhitect și își înființează în ianuarie 200X un birou de arhitectură unde își desfășoară activitatea independent și nu este înregistrat în scop de TVA. La începutul anului 200X el a estimat un impozit anual pentru veniturile din activități independente în sumă de 1.200 lei, efectuând astfel, în anul 200X plăți anticipate în contul impozitului pe venit în sumă de 1.200 lei. La sfârșitul anului 200X el constată realizarea următoarelor venituri și cheltuieli:
Indicator Sume (lei)
Venituri din prestarea activității de arhitect 95.000
Venituri din sponsorizări 10.000
Venituri din dobânzi la contul curent utilizat pentru activitatea de arhitectură 200
Cheltuieli:
- cheltuieli cu hârtia, pixuri etc. 20.000
- cheltuieli cu chiria 12.000
- cheltuieli cu personalul angajat 10.000
- cheltuieli cu energia electrică, telefon, apă, gaze 25.000
- cheltuieli cu sponsorizarea 3.000
- cheltuieli cu protocolul 2.500
Separat de valorile înregistrate mai sus se cunosc următoarele:
a) la data de 27 iunie 200X achiziționează un apartament în Municipiul București pentru care va datora până la sfârșitul anului un impozit de 150 lei. Imobilul se va folosi ca locuință de domiciliu.
b) la data de 31 iulie 200X, contractează un împrumut de la o bancă comercială în valoare de 30.000 pe termen de 2 ani rambursabil integral la scadență. Rata anuală a dobânzii: 10%, rata dobânzii de referință a BNR 9%.. Din împrumutul contractat achiziționează în luna august un autoturism în valoare de 28.000 lei pe care îl va folosi exclusiv pentru activitatea de arhitectură (deplasări la clienți, furnizori etc), iar restul de împrumut este folosit pentru activitatea curentă. Autoturismul se amortizează liniar în 5 ani.
c) în urma controlului inopinat realizat de autoritățile statului în luna septembrie 200X, i se aplică o amendă contravențională de 2.200 lei;
Cerințe:
a) impozitul pe veniturile din activități independente datorat pentru anul 200X;
b) diferența de impozit pe veniturile din activități independente de plată sau de recuperat de la buget rezultată în urma definitivării impozitului anual;

6. O persoană fizică este salariat al S.C. X S.A., producător de produse alimentare, cu contract individual de muncă cu timp normal pe termen nelimitat. Se cunosc următoarele informații aferente lunii ianuarie 2009:
a) salariul de încadrare 1250 lei și sporul de vechime 20% din salariul de încadrare;
b) în luna ianuarie primește o primă pentru realizări deosebite în valoare brută de 400 lei;
c) ca urmare a unei deplasări în interes de serviciu de 4 zile în luna ianuarie, primește o indemnizație de deplasare în sumă de 1000 lei;
d) este membru de sindicat și plătește o cotizație în sumă de 50 lei lunar;
e) salariatul folosește autoturismul societății atât în scop de serviciu, cât și în scop personal, fiindu-i atribuit un avantaj în valoare de 150 lei;
f) salariatul primește 21 de tichete de masă în valoare de 8,41 lei fiecare;
g) pe data de 28 ianuarie primește un stimulent sub forma a 10 kg de carne de vită evaluată la un preț unitar de vânzare de 15 lei/kg, fără TVA;
h) salariatul are în întreținere 2 copii minori și pe mama sa care realizează un venit lunar din pensii de 1000 lei
Să se determine impozitul pe salarii datorat.


CONTABILITATE

1.Se constituie societatea in nume colectiv cu 3 asociati: A, B, C cu un capital de 3.000 lei, format din 30 parti sociale a 100 lei partea:
asociatul A detine 10 parti sociale in valoare de 1.000 lei,
asociatul B detine 5 parti sociale in valoare de 500 lei,
asociatul C detine 15 parti sociale in valoare de 1.50 lei.
Structura aporturilor este:
A – face aport in numerar de 1.000 lei, din care varsa 700 lei la constituire, iar restul la data scadenta a contractului;
B – face aport in numerar de 500 lei si-l varsa integral la constituire;
C – face aporturi de active si pasive de la societatea sa proprie (la societatile in nume colectiv asociatii pot aporta si creantele personale), a carui situatie contabila este:
- un utilaj de 1.300 lei. Amortizat de 300 lei;
- un stoc de marfuri 500 lei;
- creante asupra clientilor de 280 lei, cu provizioanele aferente de 130 lei;
- lichiditati in caserie de 250 lei;
- datorii la furnizori de 400 lei;
Cheltuielile de constituire ale societatii sunt de 150 lei, achitate prin banca

2. SC “OMEGA” SA dispune de un capital de 50.000 lei, adica 5.000 actiuni a 10 lei actiunea, iar valoarea contabila a unei actiuni este de 11 lei.
Societatea a hotarat o majorare a capitalului prin aport in natura constand din terenuri si utilaje.
Pentru remunerarea aportului s-au emis 1.000 noi actiuni.
In urma evaluarii s-a determinat marimea aportului astfel: terenurile 6.600 lei, utilajele 4.400 lei, echivalente a 600, respectiv 400 actiuni.

4. Patru societati comerciale A, B, C, D hotarasc sa fuzioneze intr-o societate noua “E” cu un capital social de 24.000 lei. Consiliul de administratie hotaraste ca pentru consemnarea fuziunii si pentru acoperirea cheltuielilor legate de efectuarea operatiei de fuziune taxa de participatie, de fuziune, sa fie de 5% din valoarea capitalului social aportat.
24.000 x 5% = 1.200 lei
Calculul primelor de fuziune este:
A: 10.000 x 5% = 500 lei – prima
B: 8.000 x 5% = 400 lei – prima
C: 5.000 x 5% = 250 lei – prima
D: 1.000 x 5% = 50 lei – prima
TOTAL 24.000 lei 1.200 lei – prima
Sa se efectueze inregistrari in contabilitatea societatii “E”.

5. SC HEXOL SA lanseaza un imprumut din emisiunea de obligatiuni:
-valoarea nominala 500 lei/titlu
- pret de emisiune 475 lei/titlu
- pret de rascumparare 525 lei/titlu
- nr. de obligatiuni 10.000 bucati
- rata dobanzii 10% /an
- durata imprumutului 5 ani
- rambursarea in totalitate la scadenta
Sa se inregistreze emisiunea obligatiunilor, incasarea contravalorii lor, inregistrarea si plata anuala a dobanzii, amortizarea primelor de rambursare precum si rambursarea imprumutului.

7. Documentele de import ( factura furnizorului extern, factura unitatii de transport si declaratia vamala) indica urmatoarele informatii pentru un utilaj achizitionat:
Valoarea externa 10000$ x 3 lei/$ 30000 lei
+ Transport extern 2000$ x 3 lei/$ 6000 lei
= Valoarea in vama 30000+6000 36000 lei
+ Taxa vamala 10% 36000x 10% 3600 lei
+ Comision vamal 0,5% 36000x 0.5% 180 lei
= COST DE ACHIZITIE 39780 lei
TVA 19% 7558,2 lei

8. SC “MODEX” SA prezinta urmatoarele informatii cu privire la stocul de materii prime aferente exercitiului financiar 2004:
a) stoc initial:
- la pretul de inregistrare 500 lei
- diferenta de pret 50 lei
b) intrari de stoc (cumparaturi cu TVA 19%):
- la pretul de inregistrare 2.500 lei
- diferenta de pret 300 lei
c) iesiri din stoc la pretul de inregistrare de 2.000 lei
d) valoarea stocului constatat prin inventarierea faptica la finele exercitiului 2004, in preturi de inregistrare 1.100 lei.
SC “MODEX” SA contabilizeaza materiile prime dupa metoda inventarului permanent.

9. SC “ATACRET” SRL are in stoc materii prime la inceputul anului de 1.000 lei. In cursul anului se achizitioneaza materii prime in valoare de 2.800 lei, cheltuielile de transport in suma de 200 lei. Costul de achizitie este de 3.000 lei, TVA 19%. Se elaboreaza in consum materii prime la costul de achizitie de 3.500 lei.
Stocul faptic la sfarsitul anului este de 400 lei, fata de 500 lei, stoc scriptic, deci cu 100 lei mai putin. Se inregistreaza diferenta in minus constatat.
Sa se efectueze inregistrarile necesare in cazul:
- A – inventarului permanent;
- B – inventarului intermitent (periodic).

13. SC DORICRIS SA inregistreaza in contabilitate urmatoarele operatii aferente cheltuielilor si veniturilor efectuate in luna decembrie:
- consum de materii prime in suma de 4000 lei;
- consum de materiale consumabile in suma de 1400 lei;
- inregistrarea facturii privind energia consumata: 800 lei, TVA 19%;
- livrare de produse finite in valoare de 10000 lei, TVA 19%;
- livrare de semifabricate in valoare de 3000 lei, TVA 19%;
- livrare de produse reziduale in valoare de 200 lei, TVA 19%;
- facturarea proiectelor de cercetare in suma de 1600 lei, TVA 19%;
- inchiderea conturilor de cheltuieli;
- inchiderea conturilor de venituri;
- calcularea si inregistrarea impozitului pe profit (profit impozabil = profit brut);
- inchiderea contului de cheltuieli cu impozitul pe profit;
- reportarea profitului.

AUDIT

8. Orice planificare incepe cu intrebarea “pentru ce suntem aici?” Aceasta presupune termene (orizonturi de timp) si etape sau strategii adecvate termenelor.
Termenele pot fi:
- termen scurt: pina la un an;
- termen mediu: intre doi si cinci ani;
- termen lung: peste cinci ani.
In functie de termenele stabilite etapele pot fi:
- planificarea strategica ;
- planificarea tactica;
- planificarea operativa.
Identificati intrebarile la care trebuie sa raspunda fiecare etapa de planificare in domeniul organizarii contabilitatii la nivelul unei intreprinderi,informatiile importante necesare si exemple pentru continutul fiecarei etape de planificare.


ADMIN. SI LICHID.INTREP.

1. Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:
• Construcții 30.000 lei
• Amortizarea construcțiilor 20.000 lei
• Echipamente tehnologice 15.000 lei
• Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei
• Materii prime 3.000 lei
• Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei
• Clienți 2000 lei
• Clienți incerți 700 lei
• Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei
• Conturi la bănci în lei 1.300 lei
• Furnizori 7000 lei
• Provizioane 1.250 lei
• Capital subscris vărsat 11.000 lei
• Rezerve legale 1.850 lei

Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la acționari



#385 ArinaM

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 29 June 2009 - 08:23 PM

Buna!
Si eu sunt noua pe acest forum si am o mare rugaminte.Daca are cineva rezolvarile de la setul 53, v-as fi profund recunoscatoare daca ati fi draguti sa mi le trimiteti pe mailul arina.maria@yahoo.com .Am urgenta nevoie de ele, sunt in mare intarziere.Va multumesc mult de tot.

Contabilitate- Mates Dorel
1. Se constituie capitalul SC “APOLLO” SA format din 4.000 actiuni emise, avand valoarea nominala de 10 lei.
Aportul adus de actionari consta din:
- 600 lei o licenta;
- 400 lei un program informatic;
- 30.000 lei cladiri;
- 7.000 lei materii prime.
Diferenta de aport in minus de 2.000 lei s-a incasat cu o intarziere de 45 zile, pentru care se percepe o dobanda de 15% si cheltuieli de urmarire de 225 lei.

2. Se constituie o societate in nume colectiv formata din doi membri ai unei familii: Ion si Lucia Pintea, fiecare aduce ca aport valori, astfel:
Ion Pintea aporteaza:
- un autoturism 8.000 lei
- o baraca 6.000 lei
- materii prime 4.000 lei
Lucia Pintea aporteaza:
- numerar depus la banca 2.000 lei
Cheltuieli de constituire 7 lei, TVA 19%.

3. SC “GAMA” SA dispune de un capital social de 5.000 lei, adica 500
actiuni a 10 lei actiunea, valoarea contabila a unei actiuni 11 lei.

4. Pe data de 11.12.2005 S.C. BETA cumpara un utilaj conform facturii
nr. 267, in urmatoarele conditii: pret de achizitie 9000 lei; cheltuieli de
transport inscrise in factura 500 lei, TVA 19%. Punerea in functiune a
utilajului necesita lucrari de montaj efectuate pe data de 25.12.2005 de o
firma specializata. Factura nr. 4589 privind lucrarile de montaj prezinta
urmatoarele date: costul lucrarilor 1000 lei, TVA 19%. Pe data de
26.12.2005 se face receptia finala a utilajului.

5. SC COMINCA SA vinde o cladire prin licitatie publica cu strigare.
Dupa prospectul de vanzare rezulta:
- valoare de inregistrare a activului vandut 45000 lei
- amortizarea calculate pana la data vanzarii 10000 lei
- valoarea ramasa neamortizata a cladirii 35000 lei
- taxa de participare la licitatie:10 persoane x 10 lei/pers = 100 lei
- garantia de participare la licitatie : 10 pers x 1000 lei/pers= 10000lei
- pretul de adjudecare a cladirii obtinut in urma licitatiei 57000 lei
Inregistrari in contabilitatea vanzatorului, inclusiv restituirea garantiilor.

6. Se aduce un aport la capitalul social al unei filiale, din cadrul grupului de firme TRANSILVANIA SRL, de catre actionari titluri de participare evaluate la 10000 lei.

7. SC “ARTEX” SA primeste, conform facturii nr. 1650, echipament de lucru in valoare de 2.000 lei, TVA 19%, care se distribuie salariatilor, unitatea suportand 50% din valoare, iar restul suporta salariatii.

8. SC “TRAMECO” SA se aprovizioneza cu bonuri cantitati fixe (BCF), in valoare de 700 lei, TVA 19%, pe care le distribuie soferilor si care le consuma.

9. S.C. “LIDO” S.A. prezinta urmatoarea situatie privind impozitul pe profit:
- impozit datorat 125 lei
- impozit varsat 110 lei
Impozit varsat 15 lei
Se varsa impozitul la bugetul de stat.

10. SC MULTIMOD SRL inregistreaza accize de 5000 lei care intra in costul de achizitie al materiilor prime importate si impozitul pe cladiri in suma de 2000 lei, care se achita prin virament.

11. SC “SCORPION” SA are o datorie fata de un furnizor extern de 1000$ si a fost luata in evidenta la cursul valutar de 3,2 lei/$.
Ulterior, datoria este platita, astfel:
a).la cursul de 3,3 lei/$;
b).la cursul de 3lei/$.

12. La finele lunii se contabilizeaza suma de 180 lei, remisa de un client
bancii, dar neaparuta in extrasul de cont. La inceputul lunii urmatoare,
suma apare ca incasata in extrasul de cont primit de la banca.

13. Se contabilizeaza operatiile banesti in devize, prin casieria unitatii, conform Registrului de casa in devize.
a) Se incaseaza o creanta de 100$ la cursul valutar de 3,2lei/$, creanta fiind in evidenta la cursul de 3,15 lei/$;
b) se acorda un avans de trezorerie de 50$, la cursul valutar al zilei de 3,25lei/$;
c) Se incaseaza de la debitor 80$ la cursul valutar al zilei de 3,23lei/$, creanta fiind in evidenta la cursul de 3,25lei/$. Cursul final este de 3,3 lei/$.

14. Se constituie SC “EMA” SRL cu un capital format din 30 parti sociale,

15. S.C. “ANI” S.R.L. a primit de la asociatii proprii suma de 60 lei care a fost cheltuita pentru infiintarea societatii (taxe, timbre, onorarii). Dupa inceperea oficiala a activitatii, se ridica de la banca si se achita asociatilor datoria.
Cheltuielile de constituire se amortizeaza in 3 ani dupa care se scot din evidenta.

16. La S.C. “U.A.M.T.” S.A. se inregistreaza cheltuieli de dezvoltare efectuate pe cont propriu, in suma de 420 lei. Amortizarea cheltuielilor de dezvoltare se face in 5 ani, cu o cota lunara de amortizare de 7 lei, dupa care se scot din evidenta.

17. 203. SC “IMPULS” SRL achizitioneaza de la SC “BADOR” SA piese de schimb, conform facturii nr. 1600, care cuprinde valoarea pieselor de schimb de 4.000 lei si TVA 19%. Se achita factura nr.1600, prin virament bancar. Costul transportului efectuat cu mijloace proprii este estimate la 300 lei. Piesele de schimb primite se elibereaza in consum, la sectiile de productie ale societatii.

18. SC VESTMETAL SA are in stoc materiale de natura obiectelor de inventar de 20.000 lei. In cursul exercitiului financiar 2005 se primesc materiale de natura obiectelor de inventar, de la furnizor, la pretul de facturare de 7.500 lei, TVA 19% si se elibereaza in folosinta materiale de natura obiectelor de inventar de 10.000 lei.
Sa se efectueze inregistrarile in contabilitate atat in cazul inventarului permanent cat si in cazul inventarului intermitent.

19.O filiala achizitineaza in scop speculativ 100 de actiuni a 1leu emise de catre o alta filiala din cadrul aceluiasi grup, care urmeaza sa fie eliberate, plata efectuandu-se ulterior. Cheltuielile pentru achizitionarea acestor actiuni, prin intermediul bancii sunt 10 lei. Se achita valoarea actiunilor in vederea eliberarii integrale a titlurilor de catre societatea emitenta. Se negociaza la bursa 50 de actiuni la curs de 1.1 lei /actiunea, iar 20 actiuni se vand la un curs de 0.9 lei/actiunea, incasarea facandu-se prin caserie.

411.SC ALFA SA cumpara 200 de actiuni, cu intentia de a le revinde si a realiza un castig pe termen scurt. Pretul de achizitie al actiunilor este de 5 lei titlul, iar partea eliberata a actiunilor este de 75%care se achita imediat din disponibilul de la banca. Cheltuielile legate de achizitionarea actiunilor reprezinta 1% din valoarea investitiilor financiare pe termen scurt.
SC ALFA SA vinde cele 200 de actiuni, astfel:
a. 1000 actiuni cu 6 lei/ actiunea;
b. 100 actiuni cu 4 lei/ actiunea.

Audit inter – Furca Teodora

1. Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz:societatea de productie.
2. Organizarea contabilitatii de gestiune. Studiu de caz:societate de prestari servicii.
3. Proceduri privind utilizarea documentelor financiar contabile reglementate de OMFP 3512/2008.
4. Organizarea contabilitatii pe centre de profit. Studiu de caz.
5. Inventarierea patrimoniului. Proceduri . Studiu de caz.
6. Organizarea contabilitatii pe bugete. Studiu de caz: Societate de productie.
7. Reguli de evaluare alternative a elementelor de bilant in conformitate cu eglementarile contabile in vigoare. Studiu de caz.

Analiza diagnostic – Horga Petru
1. Calculați și interpretați situația netă a unei întreprinderi care prezintă următoarea situație financiară:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 2000
Stocuri 500
Creante 150
Disponibilități 50
Datorii mai mari de un an 1150
Datorii mai mici de un an 350

2. O întreprindere este caracterizată de situația bilanțieră descrisă în tabelul de mai jos. Știind că imobilizări necorporale în valoare de 200 sunt aferente chelnuielilor de constituire ale întreprinderii, datorii pe termen lung în valoare de 400 reprezintă rate scadente în anul curent, iar 10% din creanțe sunt garanții de bună execuție ce vor fi încasate peste 20 de luni să se analizeze poziția financiară a întreprinderii pe baza bilanțului contabil și a bilanțului financiar și să se explice diferențele constatate.

Indicator 31.12.n
Imobilizări corporale 3000
Imobilizări necorporale 800
Stocuri 1000
Creante 2000
Disponibilități 1000
Capitaluri proprii 2000
Datorii mai mari de un an 3000
Datorii de exploatare 2400
Datorii bancare pe termen foarte scurt 400

3. Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din domeniul consultanței financiar‐contabile care prezintă următoarea situație financiară:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 2000
Stocuri 1000
Creante 20000
Disponibilități 300
Capitaluri proprii 20000
Datorii mai mari de un an 2000
Datorii de exploatare 1300
Datorii bancare pe termen foarte scurt 0

4. Calculați și interpretați ratele de lichiditate pentru întreprinderea analizată mai sus.

Administrarea si lichidacrea intreprinderilor - Cernusca Lucian

1. Situația elementelor de activ și pasiv la societatea „X” conform bilațului întocmit pe baza datelor din contabilitate, date care au fost puse de acord cu rezultatele inventarierii, se prezintă astfel:
Clădiri 20.000.000 lei
Amortizarea clădirilor 12.000.000 lei
Materii prime 2.000.000 lei
Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 400.000 lei
Clienți 2.500.000 lei
Clienți incerți 500.000 lei
Ajustări pentru deprecierea creanțelor clienți 200.000 lei
Conturi la bănci 600.000 lei
Furnizori de imobilizări 6.000.000 lei
Provizioane pentru riscuri și cheltuieli 1.000.000 lei
Capital subscris vărsat 5.000.000 lei
Rezerve 1.000.000 lei
Operațiunile de lichidare efectuate de lichidator se prezintă dupa cum urmează:
a) Clădirile au fost vândute cu 9.000.000 lei;
b) Materiile prime au fost vândute cu 1.440.000 lei; c) Clienții incerți sunt în sumă de 500.000 lei, din care se încasează 240.000 lei, iar pentru încasarea înainte de termen a clienților cerți s-au acordat sconturi în sumă de 50.000 lei;
d) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 200.000 lei;
e) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății sunt în sumă de 520.000 lei;
Sa se întocmească bilanțul înainte de efectuarea partajului.

2. Cine pot fi lichidatorii?

3. Dacă lichidarea se prelungește peste durata exercițiului financiar, ce obligații au lichidatorii?

4. În cazul în care societatea aflată în lichidare este în stare de insolvență, ce obligație are lichidatorul?

Fiscalitate – Popa Ioan
1. În ce constă înregistrarea unei persoane fizice la organele fisacle pentru veniturile realizate. Care sunt categoriile de venituri pentru care persoanele fizice trebuie să se înregistreze la organele fiscale.

2. Societatea comercială A din Franța (înregistrată în scop de TVA ca persoană impozabilă normală) pune la dispoziția societății B din România (înregistrată în scop de TVA cu art 153) piese auto. Bunurile sunt trimise din Franța la depozitul lui B din România, urmând ca aprovizionarea lui B să intervină pe măsură ce are nevoie de ele (sunt bunuri puse la dispoziția clientului). Analizați speța din punctul de vedere al TVA stabilind tipul operațiunilor, locul lor, precum și obligațiile ce revin plătitorilor de TVA dacă nu se aplică măsuri de simplificare.

3. Prezentați modul de determinarea al avantajului luat în calculul salariului brut în cazul în care un salariat folosește autoturismul angajatorului în interes persoanl.
4. Prezentați deducerile personale în cazul impozitului pe salarii.
5. Care este diferența între impozitarea salariului la locul principal de muncă comparativ cu alt loc de muncă.



#386 crstmol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 29 June 2009 - 09:58 PM

Vezi postareaArinaM, la Jun 29 2009, 09:23 PM, a spus:

Daca ai sa cauti mai sus ai sa gasesti raspunsurile la marea majoritate a intrebarilor.Presupun ca nu ai verificat !

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 July 2009 - 07:54 AM




#387 crstmol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 29 June 2009 - 10:09 PM

Se constituie capitalul SC ?APOLLO? SA format din 4.000 actiuni emise, avand valoarea nominala de 10 lei.
Aportul adus de actionari consta din:
600 lei o licenta;
400 lei un program informatic;
30.000 lei cladiri;
7.000 lei materii prime.

Diferenta de aport in minus de 2.000 lei s-a incasat cu o intarziere de 45 zile, pentru care se percepe o dobanda de 15% si cheltuieli de urmarire de 225 lei.

Rezolvare:

inregistrarile sunt urmatoarele:
a) subscriere capital social
456 = 1011 40.000 (4000actiuni x 10lei)
b) varsarea capitalului social
% = 456 38.000
205 600
208 400
212 30.000
301 7.000
c) trecere capital social subscris nevarsat la capital socila subscris varsat
1011 = 1012 38.000

d) dupa 45 zile
5121 sau 5311 = 456 2.000

dobanda + chelt. de urmarire (dobanda 2.000 x 45 zile x 15% / 360 = 37,50 )+225 lei=262,5 lei

5311 = 758 262,50

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 July 2009 - 07:54 AM




#388 simocris

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 29 June 2009 - 10:41 PM

Vezi postareacristina80, la Jun 29 2009, 07:40 PM, a spus:

12. SC ?BERE MALT? SA are urmatoarea situatie:
[...]
poate ca ary are raspunsurile si ni le va posta, sa speram, mai asteptam....

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 July 2009 - 07:55 AM




#389 marce52003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 30 June 2009 - 09:43 AM

Buna. Ma poate ajuta cineva cu rezolvarile la urmatoarele probleme, va rog foarte mult. Trebuie sa predau zilele astea lucrarea si nu am reusit sa rezolv toate problemele. Mersi anticipat

1.S.C. MULTIMOD S.A. reinnoieste efectele comerciale existente, valoarea nominala efectului 10000 lei, dobanda penalizatoare 12%, amanarea termenului de la 1 mai la 31 iulie (10000 x 12 x 3):(100 x12)= 300 lei, timbrul fiscal 12 lei, cheltuieli cu corespondenta 8 lei. Sa se efectueze inregistrarile necesare, inclusiv crearea noului efect, atat la tragator, cat si la tras.

2.SC LUKOIL SRL achizitioneaza de la furnizorii interni de mijloace fixe, o masina de frezat, la pretul de achizitie de 5500 lei, TVA 19%, ce urmeaza a fi predate unui alt agent economic in regim de leasing operational. Contractul de leasing este de 2 ani, iar durata normata de functionare a masinii este de 5 ani. La expirarea contractului se convine vanzarea catre locatar a masinii de frezat la valoarea reziduala.

3.SC MEDA SA achizitioneaza 5000 actiuni de la o filiala din cadrul grupului, avand valoarea nominala de 2 lei/actiune, achitandu-se prin virament bancar 70% din valoarea nominala a actiunilor cumparate. Comisionul societatii de valori mobiliare este de 2%. Ulterior, se achita si varsamintele neefectuate prin virament bancar.

4. SC MARA SA detine un teren cu o valoare contabila de 10000 lei. La sfarsitul anului N terenul este evaluat la valoarea justa de 9000 lei. La sfarsitul anului N+1 terenul este evaluat la valoarea justa de 9500 lei.


5. SC SRIOTEX SA constituie la BRD un depozit la termen, pe doi ani, in valoare de 10000 lei. Dobanda anuala bonificata de banca este de 40%. Sa se inregistreze constituirea depozitului si primirea dobanzii anuale in contul curent al societatii.


6. SC OVEX SA inregistreaza in contabilitate imprumuturile acordate pe termen lung, altor societati comerciale, in suma de 40000 lei, care nu au mai putut fi incasate sau recuperate.

7.O persoană fizică desfășoară o activitate de croitorie pentru care optează să fie impusă pe bază de normă de venit. Norma anuală de venit este de 60.000 lei. Persoana fizică începe activitatea pe data de 15 aprilie. În luna august este plecată 10 zile într-un circuit turistic, justificând organelor fiscale nedesfășurarea activității pe baza biletelor. Recalculați norma de venit.

8.O persoană impozabilă înregistrată în scopuri de taxă conform art. 153 din Codul fiscal achiziționează un imobil, în valoare de 240.000 lei, fără TVA, în anul 2007 în vederea desfășurării de operațiuni cu drept de deducere și deduce integral taxa pe valoarea adăugată la data achiziționării. În anul 2009 închiriază în întregime imobilul în regim de scutire de taxa pe valoarea adăugată. În ce constă ajustarea TVA în acest exemplu?

1. Să se calculeze fluxul de numerar generat de întreprinderea B în exercițiul n+1 și să se interpreteze fluxurile de numerar aferente activităților operaționale, financiare și de investiții, cunoscându‐se următoarele informații din situațiile financiare:
Indicator
N
N+1
Imobilizări
1000
1100
Stocuri
300
350
Creanțe
400
430
Disponibilități
100
70
TOTAL ACTIV
1800
1960
Capitaluri proprii
500
600
Datorii financiare
600
650
Furnizori
200
300
Datorii salariale și fiscale
450
390
Credite de trezorerie
50
10


Indicator
u.m.
Cifra de afaceri
1000
Cheltuieli materiale
300
Cheltuieli salariale
400
Cheltuieli fiscale și sociale
50
Cheltuieli cu amortizarea
100
Cheltuieli cu dobânda
50
Impozit pe profit
25

2. Să se calculeze soldurile intermediare in manieră continentală și în manieră anglo‐saxonă pornind de la informațiile de mai jos:
Indicator
u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor
2000
Producția vândută
40000
Producția stocată
1500
Subvenții de exploatare
10000
Cheltuieli cu materii prime
10000
Costul mărfurilor vândute
1200
Cheltuieli salariale
15000
Cheltuieli cu amortizarea
1000
Cheltuieli cu provizioane
200
Cheltuieli cu chirii
200
Cheltuieli cu asigurări sociale
2000
Impozite și taxe
300
Venituri din dobânzi
200
Venituri din diferențe favorabile de curs valutar
200
Cheltuieli cu dobânzi
800
Cheltuieli cu provizioane financiare
100
Impozit pe profit
1300


1. Orice planificare incepe cu intrebarea “pentru ce suntem aici?” Aceasta presupune termene (orizonturi de timp) si etape sau strategii adecvate termenelor.
Termenele pot fi:
termen scurt: pina la un an;
termen mediu: intre doi si cinci ani;
termen lung: peste cinci ani.
In functie de termenele stabilite etapele pot fi:
planificarea strategica ;
planificarea tactica;
planificarea operativa.

Identificati intrebarile la care trebuie sa raspunda fiecare etapa de planificare in domeniul organizarii contabilitatii la nivelul unei intreprinderi,informatiile importante necesare si exemple pentru continutul fiecarei etape de planificare.

2.Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz:societatea de comert.



#390 danadrian74

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 30 June 2009 - 02:08 PM

2. O întreprindere produce anual un număr de 100000 de produse la un preț unitar de 5 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 200000 u.m., cheltuieli de personal de 100000 u.m. din care 85% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 20000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 40000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice.

3. O întreprindere produce anual un număr de 5000 de produse la un preț unitar de 40 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 5000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice și nivelul rezultatului de exploatare și curent așteptat la o creștere la 5500 a numărului de produse vândute.
Ma poate ajuta si pe ine cineva? Cu rezolvaile daca le aveti...



#391 ilie dana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 30 June 2009 - 06:36 PM

va rog macar o idee? multumesc


TEMA : “Elaborarea situatiilor financiare.Auditul statutar al situatiilor financiare”

Nota: Sa se elaboreze situatiile financiare ale unei societati comerciale. Pe baza situatiilor financiare ale societatii comerciale sa se intocmeasca un raport de audit respectand etapele misiunii de audit.



#392 cristina80

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 30 June 2009 - 09:50 PM

Vezi postareasimocris, la Jun 30 2009, 12:41 AM, a spus:

Vezi postareacristina80, la Jun 29 2009, 07:40 PM, a spus:

12. SC ?BERE MALT? SA are urmatoarea situatie: [...]
poate ca ary are raspunsurile si ni le va posta, sa speram, mai asteptam....
simocris, ai primit rezolvarile la problemele postate mai sus?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 July 2009 - 07:55 AM




#393 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 July 2009 - 01:35 AM

[quote name='ArinaM' date='Jun 29 2009, 09:23 PM' post='205753'
16. La S.C. ?U.A.M.T.? S.A. se inregistreaza cheltuieli de dezvoltare efectuate pe cont propriu, in suma de 420 lei. Amortizarea cheltuielilor de dezvoltare se face in 5 ani, cu o cota lunara de amortizare de 7 lei, dupa care se scot din evidenta.[/quote]


La S.C. ?U.A.M.T.? S.A. se inregistreaza cheltuieli de dezvoltare efectuate pe cont propriu, in suma de 420 lei. Amortizarea cheltuielilor de dezvoltare se face in 5 ani, cu o cota lunara de amortizare de 7 lei, dupa care se scot din evidenta.
Rezolvare:

? Cheltuieli de dezvoltare efectuate:

203 ?Cheltuieli de = 721? Venituri din productia 420
dezvoltare? de imobilizari necorporale?

? Amortizarea lunara a cheltuielilor de dezvoltare:
(amortizare lunara: 420lei / 5ani / 12 luni = 7 lei/luna )

6811 ?Cheltuieli de = 2803 ?Amortizarea 7
exploatare privind cheltuielilor de dezvoltare?
amortizarea imobilizărilor
* Nota: aceasta inregistrare se repeta in fiecare luna, timp de 5 ani pana la amortizarea totala a cheltuielilor de dezvoltare.

? Scoaterea din evidenta a cheltuielilor de dezvoltare:

2803 ?Amortizarea = 203 ?Cheltuieli de 420
cheltuielilor de dezvoltare? dezvoltare?

Aceasta postare a fost editata de lacra-elena: 01 July 2009 - 01:36 AM




#394 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 July 2009 - 01:40 AM

Vezi postareacristina80, la Jun 29 2009, 08:29 PM, a spus:

ADMIN. SI LICHID.INTREP.
1. Asociații societății „X” au decis dizolvarea acesteia. Situația patrimoniului conform bilanțului contabil la data începerii lichidării se prezintă astfel:
• Construcții 30.000 lei
• Amortizarea construcțiilor 20.000 lei
• Echipamente tehnologice 15.000 lei
• Amortizarea echipamentelor tehnologice 10.000 lei
• Materii prime 3.000 lei
• Ajustări pentru deprecierea materiilor prime 500 lei
• Clienți 2000 lei
• Clienți incerți 700 lei
• Ajustări pentru deprecierea clienților incerți 400 lei
• Conturi la bănci în lei 1.300 lei
• Furnizori 7000 lei
• Provizioane 1.250 lei
• Capital subscris vărsat 11.000 lei
• Rezerve legale 1.850 lei

Operațiile de lichidare efectuate de lichidator au fost:
a) Construcțiile au fost vândute cu 11.000 lei, față de valoarea rămasă neamortizată de 10.000 lei;
b) Echipamentele tehnologice au fost văndute cu 7.000 lei față de valoarea rămasă neamortizată de 5.000 lei;
c) Materiile prime au fost vândute cu 2.850 lei față de valoarea de 2.500 lei;
d) În vederea încasării înainte de scadență a creanțelor certe au fost acordate sconturi în valoare de 100 lei;
e) Din suma clienților incerți de 700 lei se încaseaza jumătate, restul fiind irecuperabile;
f) Pentru plata înainte de termen a datoriilor către furnizori, aceștia au acordat sconturi în sumă de 350 lei;
g) Cheltuielile efectuate cu lichidarea societății au fost în sumă de 900 lei.
Se cere:
a) Înregistrările contabile aferente operațiilor de lichidare.
b) Întocmirea bilanțului înainte de partaj.
c) Înregistrările contabile aferente operațiilor de partaj la acționari

rezolvare:

situatia patrimoniala in urma inventarului efectuat de lichidator

A. - elemente de activ valori P. - elemente de pasiv valori
1, imob.corporale 45.000 1, cap. Subscris varsat 11.000
amortiz imob corporale 30.000 rezerve legale 1.850
val neamortizata 15.000 total cap proprii 12.850
2, mat prime 3.000 2, furnizori 7.000
ajustari depreciere mat prime 500 3,provizioane 1.250
val neta 2.500 total pasiv 21.100
3, clienti 2.000
clienti incerti 700
ajustari depreciere clienti 400
val neta 2.300
4, conturi la banci 1.300
total activ 21.100

A - INREG CONTABILE AFERENTE LICHIDARII

1, vanzare imob corporale
vanzare constructie
461 % 13.090
7583 11.000
4427 2.090
incasare c/v constructie
5121 461 13.090
descarcare gestiune
% 212 30.000
2812 20.000
6583 10.000
vanzare echip.tehnologice
461 % 8.330
7583 7.000
4427 1.330
incasare c/v echipament
5121 461 8.330
descarcare gestiune
% 2131 15.000
2813 10.000
6583 5.000
2, vanzare mat.prime
trecerea la marfuri a materiilor prime
371 301 3.000
materii prime vandute
411 % 3.392
707 2.850
4427 542
incasare c/v mat prime vanduta
5121 411 3.392
descarcare gestiune
607 371 3.000
anulare ajustare mat prime
391 7814 500
3, clienti
incasare clienți / scont acordat
% 411 2.000
5121 1.900
667 100
incasare clienti incerti
5121 4118 350
trecere la chelt clienti incerti neincasati
654 4118 350
anulare ajustare clienti
491 7814 400
4, furnizori
plata furnizori / scont acordat
404 % 7.000
5121 6.650
767 350
5, anulare provizion
151 7812 1.250
6, inregistrarea cheltuielilor de lichidare
628 5121 900
7, regularizare tva
4427 4423 3.962
8, plata tva
4423 5121 3.962

9, inchiderea conturilor de venituri
% 121 23.350
707 2.850
767 350
7812 1.250
7814 900
7583 18.000

10, inchiderea conturilor de cheltuieli
121 % 19.350
607 3.000
628 900
654 350
6583 15.000
667 100

11. impozit profit datorat ( 23350 - 19350 = 4000 x 16% = 640 )
691 441 640

12, inchiderea contului 691
121 691 640

13, plata impozit profit
441 5121 640

B. - BILANT INAINTE DE EFECTUAREA PARTAJULUI

elemente de activ valori elemente de pasiv valori
1, conturi la banci 16.210 1, cap.social 11.000
rezerve legale 1.850
total cap proprii 12.850
2, profit din lichidare 3.360
total activ 16.210 total pasiv 16.210

C. - INREG CONTABILE AFERENTE PARTAJULUI INTRE ASOCIATI

1, rambursare cap social catre asociati
1012 456 11.000
2, plata cap soc catre asociati
456 5121 11.000
3, decontare rezerve legale catre asoc
1061 456 1.850
4, impozit profit aferent rezerve legale ( 1850 X 16% = 296 )
456 441 296
5, plata imp profit aferent rezerve legale
441 5121 296
6, decontarea profitului din lichidare
121 456 3.360
7, impozit dividende ( rezerva legale + profit lichidare )
( 1850 - 296 = 1554 + 3360 = 4914 X 16% = 786 )
456 446 786
8, plata impozit dividende
446 5121 786
9, plata dividende nete catre asociati ( 4914 - 786 = 4128 )
456 5121 4.128

D. - SITUATIA CONTURILOR DUPA PARTAJ


D 456 C
11.000 11.000
296 1.850
786 3.360
4.128
16.210 16.210
D 5121 C
16.210 11.000
296
786
4.128
16.210 16.210



#395 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 July 2009 - 01:53 AM

Vezi postareamarce52003, la Jun 30 2009, 10:43 AM, a spus:

2.SC LUKOIL SRL achizitioneaza de la furnizorii interni de mijloace fixe, o masina de frezat, la pretul de achizitie de 5500 lei, TVA 19%, ce urmeaza a fi predate unui alt agent economic in regim de leasing operational. Contractul de leasing este de 2 ani, iar durata normata de functionare a masinii este de 5 ani. La expirarea contractului se convine vanzarea catre locatar a masinii de frezat la valoarea reziduala.

Rezolvare:

• Contabilitatea locatorului - finantatorului

 Achizitionarea bunului de catre finantator :

% = 404„Furnizori de imobilizari” 6.545
2131 „ Echipamente 5.500
tehnologice (mașini, utilaje
și instalații de lucru) "
4426 „ TVA deductibilă” 1.045

 Inregistrarea amortizarii lunare :

5.500 / ( 5 * 12 ) = 92 lei/luna

6811 „ Cheltuieli de = 2813 „ Amortizarea 92
exploatare privind instalațiilor, mijloacelor
amortizarea imobilizărilor" de transport, animalelor
și plantațiilor "

*Nota : operatia se repeta in fiecare luna, pe toata durata contractului.

 Facturarea ratei de leasing catre utilizator :

411 „ Clienți ” = % 109
706 „Venituri din redevențe, 92
locații de gestiune și chirii"
4427 „ TVA colectată “ 17

*Nota : operatia se repeta in fiecare luna, pe toata durata contractului.

 Incasarea creantei :

5121„Conturi la bănci în lei “ = 411 „ Clienți ” 109

 Transferul dreptului de proprietate la terminarea contractului:

• cu valoarea reziduala: (5.500 – ( 109 * 24 ) = 5.500 – 2.612 = 2.884

461 „ Debitori diverși " = % 3.432
7583 „ Venituri din vânzarea 2.884
activelor și alte operații de
de capital"
4427 „ TVA colectată “ 548

• cu valoarea contabila:

% = 2131 „ Echipamente 5.500
2813 „ Amortizarea tehnologice (mașini, utilaje 2.616
instalațiilor, mijloacelor de și instalații de lucru) "
transport, animalelor
și plantațiilor "
6583 „ Cheltuieli privind 2.884
activele cedate și alte
operații de capital "

 Incasarea creantei de la locatar:

5121„Conturi la bănci în lei “ = 461 „ Debitori diverși " 3.432


• Contabilitatea locatarului - utilizatorului

 Primirea bunului de la locator:

D8036 = valoarea totala a ratelor de leasing ( 5.500 / 60 ) * 24 = 2.208

 Inregistrarea facturii reprezentand rata de leasing :

% = 401 „ Furnizori " 109
612 „ Cheltuieli cu 92
redevențele, locațiile
de gestiune și chiriile
4426 „ TVA deductibilă ” 17

 Plata facturii reprezentand rata de leasing :

401 „ Furnizori " = 5121„Conturi la bănci în lei” 109

 Diminuarea valoarii datoriei catre locator :

C8036 = lunar, cu valoarea ratelor de leasing

 Transferul dreptului de proprietate :

% = 404„Furnizori de imobilizari" 3.432
2131 „ Echipamente 2.884
tehnologice (mașini, utilaje și instalatii de lucru )”
4426 „ TVA deductibilă” 548



 Diferenta pina la nivelul valorii contabile a bunului, reprezentind amortizarea calculata de finantator si facturata utilizatorului :

2131 „ Echipamente = 2813 „ Amortizarea 2.208
tehnologice (mașini, utilaje instalațiilor, mijloacelor
și instalații de lucru) " de transport, animalelor
și plantațiilor "

 Achitarea facturii privind bunul cumparat :

404„Furnizori de imobilizari" = 5121„Conturi la bănci în lei” 3.432



#396 lacra-elena

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 01 July 2009 - 02:04 AM

buna
aveti aici toate problemele de la conta, numerotate de la 1 la 916.
in cartea verde - intrebari si studii de caz privind accesul la stagiu pentru obtinerea calitatii de expert -...editia 2008....gasiti raspunsurile problemelor numerotate de la 667 la 916,astfel: nr 1 din carte de la pag57 este 667 din atasamentul meu, nr2 este 668 .......nr.251 de la pag 265 este 915.....252 este 916.......81 de la pag 114 si 82 de la pag 115 nu sunt incluse in tematica.
Fisier atasat  TEMA___STAGIU___CONTA.pdf   669.61K   1886 downloads



#397 ilie dana

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 01 July 2009 - 08:27 AM

raspunsuri la problemele atasate de la nr.320 la 360 daca aveti careva. mersi.



#398 mariabalan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 20 Postari:

Postat 01 July 2009 - 12:37 PM

Nu stii cumva daca gasesc ceva rezolvari la problemele de conta de la nr.40 pana la 80.Am rezolvat din ele vreo 25 dar la celelalte nu prea am idee cum ar trebui facute.Mersi.



#399 lup gabriela monica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Sprie

Postat 01 July 2009 - 01:17 PM

4. S.C. GAMA S.R.L. este stabilită și înregistrată în scop de TVA în România, fiind plătitor lunar de TVA având ca obiect de activitate farmacie și stomatologie. În cursul lunii martie 2009 ea realizează următoarele operațiuni (toate sumele sunt fără TVA):
a) achiziționează de la Bayer, stabilită și înregistrată în scop de TVA în Germania, 12.000 folii aspirină în valoare de 4.000 euro;
b) achiziționează de la S.C. Farmas S.A., stabilită și înregistrată în scop de TVA în Romania, 3.500 folii paracetamol în valoare de 2.500 lei;
c) achiziționează de la S.C. Leasingul S.A. un automobil în leasing financiar pentru care achită avans de 4.300 lei în luna martie 2009, urmând să achite apoi 36 de rate lunare a 500 lei/rata, începând din luna aprilie 2009;
d) primește de la furnizori facturile pentru energie electrică și apă în sumă de 1.200 lei;
e) livrează către persoane fizice, în farmacia din București, 16.000 folii aspirină în valoare de 20.000 lei;
f) prestează servicii consultații stomatologice în sumă de 8.500 lei;
g) livrează către persoane fizice din Franța, pe bază de comandă poștală, paracetamol în valoare de 3.000 euro.
h) livrează către Solaris, stabilită și înregistrată în scop de TVA în Franța, 1.300 folii de paracetamol în valoare de 4.200 euro;
i) livrează proteze dentare clienților, persoane fizice, de la stomatologie în valoare de 5.000 lei;
Se cunoaște că S.C. GAMA S.R.L. achiziționează aspirina și paracetamolul numai în scopul revânzării, iar celelate achiziții nu le poate evidenția separat pe tipuri de activități. Curs de schimb 1 euro = 4 lei. Plafonul de vânzări la distanță este 35.000 euro în România și 40.000 euro în Franța.

Cerințe:
a) TVA deductibil, TVA de dedus, TVA colectat și TVA de plată sau de recuperat pentru luna martie 2009;
b) precizați scadența de depunere a decontului de TVA;
c) precizați pentru ce operațiuni trebuie întocmită declarație recapitulativă și care este termenul de depunere a acesteia.

daca are cineva rezolvarea la aceasta problema de fiscalitate il rog frumos sa o ataseze sau sa o trimita pe email



#400 lup gabriela monica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Baia Sprie

Postat 01 July 2009 - 01:32 PM

8. Aprovizionarea presupune:
a) Comenzile sa contina produse care indeplinesc specificatiile corespunzatoare;
b) Sa se plateasca preturi corespunzatoare;
c) Comanda sa contina cantitatile de produse si termene de aprovizionare corespunzatoare;
d) Actualizarea informatiilor legate de furnizor astfel incat comanda sa contina date reale;
e) Produsele comandate sa se obtina in timp util;
f) Inregistrarea comenzilor aprobate complet si corect;
g) Prevenirea lansarii comenzilor neaprobate.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


9. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Dep. Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.

mai are cineva intrebarile astea...nu le dau de capat...


1. O întreprindere produce anual un număr de 100000 de produse la un preț unitar de 5 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 200000 u.m., cheltuieli de personal de 100000 u.m. din care 85% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 20000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 50000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 40000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice.


2. O întreprindere produce anual un număr de 5000 de produse la un preț unitar de 40 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 5000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice și nivelul rezultatului de exploatare și curent așteptat la o creștere la 5500 a numărului de produse vândute.

4. Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din sectorul desfacerii cu amănuntul de produse alimentare:

Indicator 31.12.n
Imobilizări 40000
Stocuri 2000
Creante 500
Disponibilități 1000
Capitaluri proprii 30000
Datorii mai mari de un an 5000
Datorii de exploatare 8500
Datorii bancare pe termen foarte scurt 0


si cu acestea la analiza am aceiasi problema...daca le are cineva il rog sa le posteze






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL