Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
probleme stagiari an 1 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 25

Salt la continut


probleme stagiari an 1


619 replies to this topic

#481 STEFY27

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 October 2009 - 11:11 AM

Vezi postareavalentina55, la Jun 8 2009, 09:25 PM, a spus:

e prima data cand postez. ai putea sa-mi trimiti mie lucrarea specificata:organizarea contabilitatii pe centre de profit, mi-ar fi de mare folos.multumesc!

as dori si eu daca se poate "organizarea contabilitatii pe centre de profit.studiu de caz." adresa mea este stefi.anghel@yaho.com
multumesc



#482 crstmol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 24 Postari:

Postat 26 October 2009 - 12:11 PM

Vezi postareacarmenatila, la Sep 21 2009, 04:57 PM, a spus:

2.17. O persoană fizică este arhitect și își înființează în ianuarie 200X un birou de arhitectură unde își desfășoară activitatea independent și nu este înregistrat în scop de TVA. La începutul anului 200X el a estimat un impozit anual pentru veniturile din activități independente în sumă de 1.200 lei, efectuând astfel, în anul 200X plăți anticipate în contul impozitului pe venit în sumă de 1.200 lei. La sfârșitul anului 200X el constată realizarea următoarelor venituri și cheltuieli:
Indicator Sume (lei)
Venituri din prestarea activității de arhitect 95.000
Venituri din sponsorizări 10.000
Venituri din dobânzi la contul curent utilizat pentru activitatea de arhitectură 200
Cheltuieli:
- cheltuieli cu hârtia, pixuri etc. 20.000
- cheltuieli cu chiria 12.000
- cheltuieli cu personalul angajat 10.000
- cheltuieli cu energia electrică, telefon, apă, gaze 25.000
- cheltuieli cu sponsorizarea 3.000
- cheltuieli cu protocolul 2.500
Separat de valorile înregistrate mai sus se cunosc următoarele:
a) la data de 27 iunie 200X achiziționează un apartament în Municipiul București pentru care va datora până la sfârșitul anului un impozit de 150 lei. Imobilul se va folosi ca locuință de domiciliu.
b) la data de 31 iulie 200X, contractează un împrumut de la o bancă comercială în valoare de 30.000 pe termen de 2 ani rambursabil integral la scadență. Rata anuală a dobânzii: 10%, rata dobânzii de referință a BNR 9%.. Din împrumutul contractat achiziționează în luna august un autoturism în valoare de 28.000 lei pe care îl va folosi exclusiv pentru activitatea de arhitectură (deplasări la clienți, furnizori etc), iar restul de împrumut este folosit pentru activitatea curentă. Autoturismul se amortizează liniar în 5 ani.
c) în urma controlului inopinat realizat de autoritățile statului în luna septembrie 200X, i se aplică o amendă contravențională de 2.200 lei;
Cerințe:
a) impozitul pe veniturile din activități independente datorat pentru anul 200X;
b) diferența de impozit pe veniturile din activități independente de plată sau de recuperat de la buget rezultată în urma definitivării impozitului anual;



As dori si eu rezolavrea sau macar niste idei .va multumesc


Sper sa te ajute si sa nu fie prea tarziu :
Conform art.48 ,art 82 :
Venit brut = 95.000 + 200 = 95.200 (Nu sunt considerate venituri brute sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.)
Pentru ca apartamentul v-a fi folosit ca locuinta de domiciliu si nu este specificat daca a fost sau nu cumparat de firma,daca firma plateste chirie pentru acesta,consider ca aceasta cheltuiala nu este cuprinsa in contabilitatea persoanei fizice .
Chelt deductibile:
-Treb sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in Titlul II din Codul fiscal, dupa caz
(Art. 24: Amortizarea fiscal (1)Cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau îmbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii potrivit prevederilor prezentului articol.)
Cheltuieli cu amortizarea autoturismului
Aan= 28000/5 ani= 5600/an
A = Aan*4 luni/12 luni = 5600 *4/12= 1866,66 lei
-cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum si pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, in limita unei cote de 5% din baza de calcul;
- cheltuielile de protocol, in limita unei cote de 2% din baza de calcul;
Baza de calcul se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale cheltuielile de protocol, in limita unei cote de 2% din baza de calcul;
Baza de calcul pentru cheltuielile de protocol:
BCp = Vb – (CT- Ch sponsorizare – Ch protocol ) = 95200- (72116.66- 3000-2500 ) = 95200 – 66616,66 = 28583,34lei
Ch prot ded = 28583.34,3.4*2%= 571,66 lei
Chelt prot nedeductibila=2500-571.66=1928,33

Baza de calcul pentru cheltuielile de sponsorizare
BCs=Vb – (CT- Ch sponsorizare – Ch protocol ) = 95200- (72116.66- 3000-2500)=28583.34 lei
Ch spons ded =28583,34*5% = 1429.167 lei
Chelt sponsorizare neded=3000-1429.167=1570.833lei

Chelt deductibile:
- Chelt. Amortizare 4 luni: 1866.66
- chelt. cu dobanda 30.000 x 10%/12 X 5 LUNI =1.250
- cheltuieli cu hartia,pixuri,etc. : 20.000 lei;
- cheltuieli cu chiria : 12.000 lei;
- cheltuieli cu personalul angajat : 10.000 lei;
- cheltuieli cu energia electrica, telefon,apa, gaze: 25.000 lei;
- Chelt sponsorizare 1429.167 lei
- Chelt protocol 571.66 lei
- Alte cheltuieli 2000
______________________________________
Total 74.117,487lei
Imp calculat: (95200-74117,487) x 16% =21082.513*16%=3373.20
Imp ramas de plata 3373.20 -1.200=2173.20


Amenda contraventionala nu este deductibila




#483 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 27 October 2009 - 02:06 PM

Buna, dragi colegi,

Daca ne poate ajuta in rezolvarea acestor probleme - stagiu anul I - Constanta - semestrul II 2009.

Multumesc

Fisiere atasate





#484 carmenatila

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 27 October 2009 - 03:05 PM

Multumesc pentru problema, CRSTMOL ,am fost sa discutam tema deci oricum nu a fost tarziu termenul de predare la noi este pana pe 5.11.09



#485 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 27 October 2009 - 04:43 PM

18. Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa manageriala. Studiu de caz: Societate de prestari servicii.



Stie cineva ce trebuie scris la acest subiect.........



#486 marce52003

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 27 October 2009 - 09:41 PM

Va rog daca ma poate ajuta cineva cu rezolvarea la urmatoarele probl:

1. Din contul de profit și pierderi al societății din exercițiul precedent se cunosc următoarele informații:

Indicator u.m.
Cheltuieli de exploatare platibile 1500
Amortizare 100
Cheltuieli cu dobânzi 200
Impozit pe profit 60
Să se calculeze și să se interpreteze ratele de solvabilitate și cele de rentabilitate pentru întreprindere.



1. Activitatea de dezvoltare a tehnologiei in cadrul unei entitati presupune:
a) Identificarea tehnologiilor existente sau dezvoltarea unei noi tehnologii in vederea satisfacerii cererii reclamate de studiile de marketing;
b) Mentinerea unui nivel inalt al cunoasterii legate de dezvoltarea actuala a tehnologiilor care ar putea afecta entitatea;
c) Asigurarea ca dezvoltarea tehnologiilor este in spiritual sustinerii licentelor sau patentelor existente;
d) Repartizarea resurselor pentru cele mai eficiente proiecte.

Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.


2. Activitatea Departamentului Resurse umane presupune:
a) Respectarea legislatiei si reglementarilor in vigoare precum si a politicilor companiei;
b) Mentinerea de inregistrari care demonstreaza respectarea legilor si reglementarilor ;
c) Asigurarea confidentialitatii din cadrul Departamentului Resurse umane;
d) Asigurarea productivitatii muncii la un nivel acceptabil;
e) Angajarea unui numar sufficient si adcvat calificat de personal;
f) Asigurarea ca personalul este pregatit adecvat in scopul indeplinirii responsabilitatilor corespunzatoare;
g) Asigurarea ca personalul primeste informatii cu privire la performantele lor si la dezvoltarea carierei.
Identificati si enumerati riscurile posibile ce pot sa apara si definiti proceduri de control intern care pot diminua aparitia riscurilor respective.



5. Societatea Stirex SA, auditată de dumneavoastră, a achiziționat la 1 iulie 2003 un ansamblu imobiliar spre renovare și a efectuat următoarele cheltuieli:
prețul de cumpărare al terenului ................................... 30.000 lei
prețul de cumpărare al construcției ............................. 125.000 lei
taxe de înregistrare ....................................................... 12.000 lei
alte cheltuieli cu actele....................................................... 800 lei
onorarii notar .................................................................. 1.500 lei
(din care TVA 240 lei)
comisioane ..................................................................... 1.800 lei
(din care TVA 290 lei)
cheltuieli arhitecți ........................................................... 3.600 lei
(din care TVA 575 lei)
cheltuieli renovare ........................................................ 85.000 lei
(din care TVA 13.500 lei)

Societatea a înregistrat în cheltuielile perioadei suma de 90.095 lei, la terenuri 30.000 lei și la construcții 125.000 lei. Care este suma corectă ce trebuia contabilizată în cheltuielile perioadei?




6. O întreprindere prezintã caracteristicile urmãtoare:
– capitaluri investite de actionari si creditori: 1.000 milioane u.m.;
– rentabilitate minimã cerutã de la capitalurile investite pe piatã: 7,5%;
– rentabilitate asteptatã (previzionalã) a capitalurilor investite în afacere: 10%.
Sã se calculeze goodwill-ul întreprinderii pe baza ipotezelor: superprofitul va creste cu o ratã anualã constantã de 5% pe un orizont de prognozã de 10 ani.


Multumesc anticipat!



#487 Dya_23

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 27 October 2009 - 11:07 PM

Unele raspunsuri....

1. Analizați poziția financiară a unei întreprinderi din domeniul industriei prelucrătoare care prezintă următoarele informații bilanțiere:
Indicator 31.12.n
Imobilizări 100000
Stocuri 20000
Creante 40000
Disponibilități 5000
Capitaluri proprii 65000
Datorii mai mari de un an 50000
Datorii de exploatare 47000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 3000



R:

Situatiile financiare descriu rezultatele financiare ale tranzactiilor si ale altor evenimente, grupandu-le in clase corespunzatoare conform caracteristicilor economice. Aceste clase sunt numite ‘structurile situatiilor financiare’.Structurile bilantului direct legate de evaluarea pozitiei financiare sunt activele, datoriile si capitalul propriu.

BILANT

Active imobilizate =100.000
Active curente = stocuri + creante + disponibilitati =
=20.000 + 40.000 + 5.000 = 65.000
TOTAL ACTIVE = 165.000

Capital si rezerve = 65.000
Datorii pe ternem lung = 50.000
Datorii pe ternem scurt = datorii de exploatare + datorii bancare pe termen f. scurt=
47.000 + 3.000 = 50.000
TOTAL CAPITAL PROPRIU SI DATORII = 165.000


PRINCIPALILOR INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI

1. Indicatori de lichiditate:
a) Indicatorul lichiditatii curente
Active curente (Indicatorul capitalului circulant) = 65.000 = 1.3
Datorii curente 50.000

-activ curente = stocuri + creante + disponibilitati = 20.000+40.000+5.000=65.000
-datorii curente = datorii pe temen scurt+datorii din exploatare(furnizori) =3.000+47.000=50.000

* valoarea recomandata acceptabila - in jurul valorii de 2;
* ofera garantia acoperirii datoriilor curente din activele curente.

b) Indicatorul lichiditatii imediate
Active curente - Stocuri =(Indicatorul test acid) = 65.000-20.000 = 0.9 Datorii curente 50.000

2. Indicatori de risc:

a) Indicatorul gradului de indatorare
Capital imprumutat X 100 =50.000 X 100 = 76.92%
Capital propriu 65.000

Capital imprumutat X 100 = 50.000 X100 = 43.47%
Capital angajat 50.000+65.000

unde:

* capital imprumutat = credite peste un an;
* capital angajat = capital imprumutat + capital propriu.

b) Indicatorul privind acoperirea dobanzilor - determina de cate ori entitatea poate achita cheltuielile cu dobanda.
"Cu cat valoarea indicatorului este mai mica, cu atat pozitia entitatii este considerata mai riscanta."

Profit inaintea platii dobanzii si impozitului pe profit Cheltuieli cu dobanda

3. Indicatori de activitate (indicatori de gestiune) - furnizeaza informatii cu privire la:

* Viteza de intrare sau de iesire a fluxurilor de trezorerie ale entitatii;
* Capacitatea entitatii de a controla capitalul circulant si activitatile comerciale de baza ale entitatii;
* Viteza de rotatie a stocurilor (rulajul stocurilor) - aproximeaza de cate ori stocul a fost rulat de-a lungul exercitiului financiar


Costul vanzarilor
Stoc mediu
sau

Numar de zile de stocare - indica numarul de zile in care bunurile sunt stocate in unitate
Stoc mediu X 365
Costul vanzarilor

* Viteza de rotatie a debitelor-clienti
* calculeaza eficacitatea entitatii in colectarea creantelor sale; * exprima numarul de zile pana la data la care debitorii isi achita datoriile catre entitate
.
Sold mediu clienti X 365
Cifra de afaceri

"O valoare in crestere a indicatorului poate indica probleme legate de controlul creditului acordat clientilor si, in consecinta, creante mai greu de incasat (clienti rau platnici). "

* Viteza de rotatie a creditelor-furnizor - aproximeaza numarul de zile de creditare pe care entitatea il obtine de la furnizorii sai. In mod ideal ar trebui sa includa doar creditorii comerciali.


Sold mediu clienti X 365
Achizitii de bunuri (fara servicii)

unde pentru aproximarea achizitiilor se poate utiliza costul vanzarilor sau cifra de afaceri.

* Viteza de rotatie a activelor imobilizate - evalueaza eficacitatea managementului activelor imobilizate prin examinarea valorii cifrei de afaceri generate de o anumita cantitate de active imobilizate
Cifra de afaceri
Active imobilizate

* Viteza de rotatie a activelor totale

Cifra de afaceri Total active

4. Indicatori de profitabilitate - exprima eficienta entitatii in realizarea de profit din resursele disponibile:

a) Rentabilitatea capitalului angajat - reprezinta profitul pe care il obtine entitatea din banii investiti in afacere:
Profit inaintea platii dobanzii si impozitului pe profit Capital angajat
"unde capitalul angajat se refera la banii investiti in entitate atat de catre actionari, cat si de creditorii pe termen lung,si include capitalul propriu si datoriile pe termen lung sau active totale minus datorii curente. "


b) Marja bruta din vanzari
Profitul brut din vanzari X 100
Cifra de afaceri

O scadere a procentului poate scoate in evidenta faptul ca entitatea nu este capabila sa isi controleze costurile de productie sau sa obtina pretul de vanzare optim.

. Imaginea fidelă este:
a) o consecință a regularității și sincerității conturilor;
b) o condiție pentru a emite o opinie fără rezerve;
c) un criteriu de apreciere a situațiilor financiare.
R:a)



#488 carlah

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 28 October 2009 - 04:28 PM

5. Societatea Stirex SA, auditată de dumneavoastră, a achiziționat la 1 iulie 2003 un ansamblu imobiliar spre renovare și a efectuat următoarele cheltuieli:
prețul de cumpărare al terenului ................................... 30.000 lei
prețul de cumpărare al construcției ............................. 125.000 lei
taxe de înregistrare ....................................................... 12.000 lei
alte cheltuieli cu actele....................................................... 800 lei
onorarii notar .................................................................. 1.500 lei
(din care TVA 240 lei)
comisioane ..................................................................... 1.800 lei
(din care TVA 290 lei)
cheltuieli arhitecți ........................................................... 3.600 lei
(din care TVA 575 lei)
cheltuieli renovare ........................................................ 85.000 lei
(din care TVA 13.500 lei)

Societatea a înregistrat în cheltuielile perioadei suma de 90.095 lei, la terenuri 30.000 lei și la construcții 125.000 lei. Care este suma corectă ce trebuia contabilizată în cheltuielile perioadei?

Raspunsul la aceasta intrebare este 0 lei.



#489 carlah

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 28 October 2009 - 04:50 PM

Vezi postareagetta, la Jul 13 2009, 11:24 PM, a spus:

are cineva rezolvarea la problema asta ?


19.(12). Societatea Stirex SA, audiata de dumneavoastra, a achizitionat la 1 iulie 2003 un ansamblu imobiliar spre renovare si a efectuat urmatoarele cheltuieli:
pretul de cumparare al terenului ………………………….30.000 lei
pretul de cumparare al constructiei …………………..…125.000 lei
taxe de inregistrare………………………………………..12.000 lei
alte cheltuieli cu actele……………………………………….800 lei
onorarii notar……………………………………………….1.500 lei (din care TVA 240 lei)
comisioane………………………………………………….1.800 lei (din care TVA 290 lei)
Cheltuieli arhitecti…………………………………………..3.600 lei (din care TVA 575 lei)
Cheltuieli renovare………………………………………....85.000 lei (din care TVA 13.500 lei)

Societatea a inregistrat in cheltuielile perioadei suma de 90.095 lei, la terenuri 30.000 lei si la constructii 125.000 lei. Care este suma corecta ce trebuie contabilizata in cheltuielile perioadei?
a) 7.700lei;
b) 0 lei;
c) 85.000 lei.

Raspunsul este b) 0 lei, insa nu stiu sa iti explic de ce, dar sigur e bine :biggrin:



#490 maruca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 October 2009 - 10:35 AM

:pullhair: Rog mult o rezolvare la urmatoarea problema:

12. O societate de leasing (locator) incheie cu un utilizator (locatar) un contract de leasing operational pentru o masina de alezat achizitioneaza cu pretul de 14.400 lei, TVA 19%, care are durata normata de functionare 12 ani. Durata contractului este de 3 ani, iar rata lunara de leasing este de 244 lei. Decontarile se efectueaza prin banca. La expirarea contractului se convine vanzarea catre locatar a masinii la valoarea reziduala. Sa se efectueze inregistrarile contabile la locatar.

Please :frusty:



#491 maruca

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 October 2009 - 02:51 PM

Am nevoie de rezolvarea urmtoarelor probleme:

1. Să se calculeze și să se interpreteze soldurile intermediare de gestiune pentru întreprinderea ale cărei informații financiare sunt prezentate mai jos:

Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 4000
Producția vândută 24000
Producția stocată 500
Subvenții de exploatare 2300
Cheltuieli cu materii prime 10000
Costul mărfurilor vândute 4200
Cheltuieli salariale 5000
Cheltuieli cu amortizarea 1000
Cheltuieli cu chirii 200
Impozite și taxe 300
Venituri din dobânzi 100
Cheltuieli cu dobânzi 500
Impozit pe profit 1400

3. O întreprindere produce anual un număr de 5000 de produse la un preț unitar de 40 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 5000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice și nivelul rezultatului de exploatare și curent așteptat la o creștere la 5500 a numărului de produse vândute.

Daca le are cineva, rog sa posteze :pullhair: :frusty:

Multumesc



#492 simoneero

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 29 October 2009 - 05:39 PM

In Bucuresti apar temele, incepand de luni 02.11.2009.



#493 bass_anastasia

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 01 November 2009 - 12:16 AM

Vezi postareamaruca, la Oct 29 2009, 02:51 PM, a spus:

Am nevoie de rezolvarea urmtoarelor probleme:

1. Să se calculeze și să se interpreteze soldurile intermediare de gestiune pentru întreprinderea ale cărei informații financiare sunt prezentate mai jos:

Indicator u.m.
Venituri din vânzarea mărfurilor 4000
Producția vândută 24000
Producția stocată 500
Subvenții de exploatare 2300
Cheltuieli cu materii prime 10000
Costul mărfurilor vândute 4200
Cheltuieli salariale 5000
Cheltuieli cu amortizarea 1000
Cheltuieli cu chirii 200
Impozite și taxe 300
Venituri din dobânzi 100
Cheltuieli cu dobânzi 500
Impozit pe profit 1400

3. O întreprindere produce anual un număr de 5000 de produse la un preț unitar de 40 u.m. întreprinderea înregistrează cheltuieli cu materii prime și materiale în valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezintă salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu utilități și chirii în cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. și cheltuieli cu dobânzi de 5000 u.m. să se calculeze și să se interpreteze pragul de rentabilitate financiar și operațional exprimat în unități fizice și valorice și nivelul rezultatului de exploatare și curent așteptat la o creștere la 5500 a numărului de produse vândute.

Daca le are cineva, rog sa posteze :pullhair: :frusty:

Multumesc

1.Marja comerciala = venituri din vanzarea marfurilor – cheltuieli cu marfurile vandute = 4000-4200= - 200 lei
Productia exercitiului = productia vanduta+productia stocata+productia imobilizata=24000+500=24500 lei
Marja industriala = productia exercitiului – (cheltuieli materiale totale+cheltuieli cu prestatiile externe)=24500lei –(10.000+200)=24500-10200=14300lei
Valoarea adaugata propriu zisa = marja comerciala +marja industriala = -200 lei+14300 lei= 14100 lei
Valoarea adaugata globala = VA propriu zisa+venituri financiare-cheltuieli financiare=14100 lei+100lei-500 lei=13.700 lei
Excedent brut din exploatare = Valoare adaugata globala+subventii de exploatare primite –(cheltuieli cu personalul+impozite si taxe fara impozit pe profit )=13.700 lei +2300 lei – (5000+300)=10.700 lei
Capacitatea de autofinantare globala = excedent brut din exploatare – impozit pe profit = 10700-1400=9300 lei
Capacitatea de autofinantare neta = capacitatea de autofinantare globala – provizioane – amortizare = 9300-1000=8300 lei
Excedent brut de exploatare = profitul economic brut care provine din ciclul de exploatare
Capacitatea de autofinantare = partea din excedentul brut din exploatare care ramane la dispozitia intreprinderii dup remunerarea capitalurilor imprumutate si plata impozitelor si taxelor directe sau indirecte.



#494 dalila1ro

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 107 Postari:

Postat 02 November 2009 - 10:07 AM

Buna ziua!
Am o mare rugaminte!Ma poate ajuta cineva cu rezolvarea la o problema de evaluare pentru stagiu experti,semestrul 2?Efectiv nu stiu de unde "sa apuc"problema,ce formula sa aplic.Macar dati-mi o idee,o formula...
Enuntul problemei:

O întreprindere a fost introdusă la Bursă în exercitiul N-1. Ultimul său dividend de 10 u.m. tocmai s-a plătit. Se asteaptă o crestere a dividendului său într-un ritm anual de 8% până la sfârsitul celui de-al treilea an, apoi de 6% pe an pentru următorii doi ani si apoi o crestere de 4% până la infinit. Să se determine valoarea de piată a afacerii (actiunii) stiind că rata de rentabilitate asteptată de actionari pentru capitalurile proprii este de 10%.



#495 nicoletaoradea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 03 November 2009 - 04:30 PM

SUNT STAGIAR AN I ORADEA
TRIMITE-MI TE ROG SI MIE ANEXELE SI PROBLEMELE
DACA CUMVA AI REZOLVARI CA EU NU AM FACUT NIMIC INCA SI AM TERMEN 10.11.2009
ADRESA MEA DE MAIL fabian_nicoleta@yahoo.com

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 February 2010 - 12:06 PM




#496 lore.oros

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 04 November 2009 - 12:27 PM

Sunt in aceeasi situatie disperata , am cateva rezolvari dar trebuie sa le pun cap la cap , as avea si eu marea rugaminte daca puteti sa-mi trimiteti si mie anexele si problemele pe adresa lore_oros@yahoo.com. Va multumesc!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 February 2010 - 12:06 PM




#497 mussette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 32 Postari:

Postat 04 November 2009 - 01:00 PM

Cine ne poate ajuta, va rugam sa posteze rezolvarile:


2. (24.) La SC CLASICOR SA se majoreaza capitalul social prin incorporarea :
- profitului de la finele exercitiului incheiat cu 500 lei;
- profitului net din exercitiile precedente cu 1.500 lei;
- alte reserve 2.000 lei;
- de prime legate de capital 700 lei;
- de reserve din reevaluare in plus 300 lei.

3. (70.) SC MEDA SA procura in anul 2003 o instalatie de dozare cu valoare de 2.400 lei si durata de folosinta de 6 ani. Amortizarea anuala este de 400 lei. La sfarsitul anului 2005 amortizarea inregistrata era de 1.200 lei. Totodata, are loc reevaluarea instalatiei care este estimate la 2.100 lei.

4. (92.) SC GAMA SA emite pachet de obligatiuni in valoare de 6.000 lei, pe care le cumpara SC SIGMA SA. Dobanda cuvenita prin negocieri este de 1.000 lei. Dupa un an SC GAMA SA rascumpara pachetul de obligatiuni emis la pretul de 5.000 lei si le anuleaza. Inregistrari la ambele societati comerciale.
5. (340.) SC CRISANA SA efectueaza urmatoarele operatii in luna decembrie:
- achizitionarea de materii prime 2.000 lei, TVA 19%;
- livrarea de produse finite 4.000 lei, din care:
- la intern 2000 lei, TVA 19%;
- la export 500 lei;
- la intern scutite de TVA 1500 lei.
Sa se realizeze exigibilitatea TVA.


1. (1.) Exprimarea unei opinii motivate potrivit careia situatiile financiare au fost stabilite in toate aspectele lor semnificative conform unei referinte contabile identificate constituie:
a) obiectul unei misiuni de audit de baza;
b) scopul fundamental al auditului financiar;
c) definitiva auditului extern, in general.

2. (41.) Marja neta a dobanzii la o banca se calculeaza ca raport intre:
a) dobanzi incasate minus dobanzi platite si active totale minus active nevalorificate;
b) dobanzi incasate minus dobanzi platite si venituri bancare;
c) dobanzi incasate minus dobanzi platite si totalul activelor bancare (bilantiere si nebilantiere).
1. (34.) Patru societati comerciale A, B, C, D hotarasc sa fuzioneze intr-o societate noua E cu un capital social de 24.000 lei. Consiliul de administratie hotaraste ca pentru consemnarea fuziunii si pentru acoperirea cheltuielilor legate de efectuarea operatiei de fuziune taxa de participatie, de fuziune, sa fie de 5% din valoarea capitalului social aportat.
24.000 x 5% = 1.200 lei
Calculul primelor de fuziune este:
A: 10.000 x 5% = 500 lei ? prima
B: 8.000 x 5% = 400 lei ? prima
C: 5.000 x 5% = 250 lei ? prima
D: 1.000 x 5% = 50 lei ? prima
TOTAL 24.000 lei 1.200 lei ? prima
Sa se efectueze inregistrari in contabilitatea societatii E.

2. (181.) SC GAMA SA participa cu o cladire administrativa la capitalul social al SC OMEGA SA, care este o societate in afara grupului, cunoscandu-se urmatoarele date:
- valoarea cladirii 10000 lei
- amortizarea cladirii 4000 lei
- valoarea de aport 6000 lei
- valoarea nominala a actiunilor emise de SC OMEGA SA 5000 lei
- pretul de vanzare al actiunilor 7000 lei.
Sa se faca inregistrarile in contabilitatea ambelor societati.
1. (18.) Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii sin u documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa mangeriala. Studiu de caz: societate de prestari servicii.

1. (9.) Sa se analizeze pozitia financiara a unei intreprinderi din sectorul commercial cu urmatoarea situatie bilantiera:

Indicator 31.12.n
Imobilizari 30000
Stocuri 4000
Creante 5000
Disponibilitati 1000
Capitaluri proprii 20000
Datorii mai mari de un an 5000
Datorii de exploatare 13000
Datorii bancare pe termen foarte scurt 2000

2. (30.) O intreprindere produce anual un numar de 5000 de produse la un pret unitar de 40 u.m. . Intreprinderea inregistreaza cheltuieli cu materii prime si materiale in valoare de 60000 u.m., cheltuieli de personal de 80000 u.m. din care 90% reprezinta salariile personalului direct productiv, cheltuieli cu unitati si chirii in cuantum de 5000 u.m., cheltuieli cu amortizarea de 4000 u.m. si cheltuieli cu dobanzi de 5000 u.m.. Sa se calculeze si sa se interpreteze pragul de rentabilitate financiar si operational exprimat in unitati fizice si valorice si nivelul rezultatului de exploatare si curent asteptat la o crestere la 5500 a numarului de produse vandute.

1. (25.) O societate comerciala a inregistrat venituri totale de 790.000 lei din care cifra de afaceri este de 750.000 lei. Cheltuielile totale efectuate sunt de 600.000 lei din care 10.000 lei reprezinta impozitul pe profit platit in cursul anului, 30.000 lei reprezinta cheltuieli cu sponsorizarea, 3.000 lei reprezinta majorari de intarziere rezultate in urma unui control fiscal, 5.000 lei reprezinta contravaloarea unor servicii de consultanta furnizate de un partener, pentru care nu exista contract incheiat si nu este justificata necesitatea lor. Sa se determine impozitul pe profit de virat statului.

2. (34.) O societate comerciala platitoare de TVA inregistreaza intr-un an venituri in suma de 560.000 lei din care 1200 lei venituri din dividende de la o persoana juridica romana. Cheltuielile inregistrate sunt:
- cheltuieli cu serviciile prestate de terti 11.000 lei (exista contracte incheiate, se justifica necesitatea lor si sunt documente care sa ateste prestarea lor efectiva);
- cheltuieli cu materiile prime si materialele consumabile 200.000 lei;
- cheltuieli cu stocurile de materiale constatate lipsa din gestiune, neimputabile 2500 lei;
- cheltuieli cu plata personalului 63.500 lei, din care 50.000 lei este fondul de salarii si diferenta contributii aferente fondului de salarii;
- cheltuieli de protocol 2400 lei;
- cheltuieli cu sponsorizarea in bani 1200 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit platit in cursul anului 4.000 lei.
Sa se calculeze impozitul pe profit datorat pentru intregul an.


Multumim foarte mult1

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 08 February 2010 - 12:06 PM




#498 adri86

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 10 November 2009 - 12:23 AM

da. si eu am acelas set de intrebari. incerc sa le rezolv singura. nu am gasit ajutor de niciunde.



#499 Florin_76

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1877 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 10 November 2009 - 01:10 AM

Nici din studii sau legislatie ?
Sper sa nu imi iau sanctiuni de la modearatori .



#500 AnaB

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 215 Postari:

Postat 10 November 2009 - 01:21 PM

Rezolvare: 9

Situatiile financiare descriu rezultatele financiare ale tranzactiilor si ale altor evenimente, grupandu-le in clase corespunzatoare conform caracteristicilor economice. Aceste clase sunt numite ‘structurile situatiilor financiare’.Structurile bilantului direct legate de evaluarea pozitiei financiare sunt activele, datoriile si capitalul propriu.

I BILANT PATRIMONIAL

ACTIV
Active imobilizate =30.000
Active curente = stocuri + creante + disponibilitati =
=4000 + 5000 + 1000 = 10.000
TOTAL ACTIVE = 130.000

PASIV
Capital si rezerve = 20.000
Datorii pe ternem lung = 5000
Datorii pe ternem scurt = datorii de exploatare + datorii bancare pe termen f. scurt=
13.000 + 2.000 = 15.000
TOTAL CAPITAL PROPRIU SI DATORII = 40.000

II BILANTUL FUNCTIONAL

Reprezinta un alt instrument util pentru analiza financiara, el fiind un bilant contabil retratat, posturile fiind ordonate intr-o logica si o oprica diferita de cea dupa functiunea conturilor.
Practic, pentru a ordona din punct de vedere functional posturile bilantului contabil, este suficient sa stabilim apartanenta acestora la unul dintre ciclurile de functionare, si anume:
- ciclul de investitii
- ciclul de exploatare
- ciclul de finantare
Din punct de vedere structural, bilantul se prezinta astfel:
ACTIV PASIV
I active stabile(aciclice) AS I surse stabile (aciclice) SS
II active ciclice aferente exploatarii ACE II surse ciclice de exploatare SCE
III active ciclice din afara exploatarii ACAE III susrse ciclice din afara exploatarii SCAE
IV trezorerie de activ TA IV trezorie de pasiv TP

III ANALIZA STRUCTURII PATRIMONIALE A INTREPRINDERII

A . ANALIZA STRUCTURII ACTIVULUI


a) RATA ACTIVELOR IMOBILIZATE = ACTIVE IMOBILIZATE * 100 =
TOTAL ACTIV

30.000 *100 = 23
130.000

ACTIVE IMOBILIZATE = IMOB NECORPORALE + IMOB CORPORALE + IMOB IMOB. FIN
TOTAL ACTIVE = ACTIVE IMOBILIZATE + ACTIVE CIRCULANTE ( STOCURI+CREANTE+INVESTITII PE TERMEN SCURT + DISPONIBILITATI)


RATA IMOBILIZARILOR NECORPORALE = IMOB NECORPORALE * 100
TOTAL ACTIV

RATA IMOBILIZARILOR CORPORALE = IMOB CORPORALE * 100
TOTAL ACTIV

RATA IMOBILIZARILOR FINANCIARE = IMOBILIZARI FINANCIARE * 100
TOTAL ACTIV

b) RATA ACTIVELOR CIRCULANTE = ACTIVE CIRCULANTE * 100 = 12.000 *100 = 10
TOTAL ACTIV 130.000
ACTIVE CIRCULANTE = STOCURI+CREANTE+INVESTITII PE TERMEN SCURT + DISPONIBILITATI

RATA STOCURILOR = STOCURI * 100 = 4000 *100 = 31
TOTAL ACTIV 130.000

RATA CREANTELOR COMERCIALE = CLIENTI SI CONTURI ASIMILATE *100 = 5000 *100 = 4
TOTAL ACTIV 130.000

RATA DISPONIBILITATILOR = DISPONIBILITATI SI ACTIVE ASIMILATE*100=1000 *100=1
TOTAL ACTIV 130.000






B ) ANALIZA STRUCTUTII SURSELOR DE FINANTARE

a) RATA STABILITATII FINANCIARE = CAPITALUL PERMANENT * 100
TOTAL PASIV

= 20.000 * 100 = 16
130.000
Capital propriu = capital + prime de capital + rezerve de reevaluare + rezerve + sau - rezultatul reportat + sau - rezultatul exercițiului
Capital permanent = capital propriu + provizioane pentru riscuri și cheltuieli + datorii pe termen lung
b) RATA AUTONOMIEI GLOBALE = CAPITAL PROPRIU * 100 = 20000 *100 = 16
TOTAL PASIV 130.000

c) RATA DATORIILOR PE TERMEN SCURT = DATORII PE TERMEN SCURT * 100=
TOTAL PASIV
2000 *100 = 2
130.000

d) RATA DATORIILOR TOTALE = DATORII TOTALE *100=20.000 *100=16
TOTAL PASIV 130.000


IV ANALIZA ACTIVULUI NET

ACTIVUL NET REPREZINTA INTERESUL REZIDUAL AL PROPRIETARELOR IN ACTIVELE INTREPRINDERII DUPA DEDUCEREA TUTUROR DATORIILOR SALE, FIIND SIMILAR AVUTIEI ACESTORA CA URMARE A ALOCARII SI IMPLICARII CAPITALURILOR IN ACTIVITATEA SA.
VALOAREA PATRIMONIALA A INTREPRINDERII COINCIDE CU ACTIVUL NET CONTABIL.
a) METODA SINTETICA
Ant = At-D = 130.000-30.000= 100.000
Ant = activ net
At=active totale
D=datorii totale

b) METODA ADITIVA
Ant = Ks+Rz+Rr+Re-Rrep
Ks = capital social
Rz= rezerve
Rr= rezltatul reportat
Re=rezultatul exercitiului
Rrep=repartizarile efectuate de reultatul ex in cursul exercitiului respectiv

V ANALIZA CORELATIEI DINTRE FONDUL DE RULMENT, NEVOIA DE FOND DE RULMENT SI TREZORERIA NETA


A) FONDUL DE RULMENT IN ACCEPTIUNE PATRIMONIALA este indicatorul care exprima in marime absoluta lichiditatea unei intreprinderi ( pe termen scurt)

FR = CAPITALUI PERMANENTE – ACTIVE IMOBILIZATE
sau
FR = (CAPITALURI PROPRII + DATORII PE TERMEN LUNG ) – ACTIVE IMOBILIZATE
FR = (20.000+5000) – 100.000 = -75.000

Fondul de rulment patrimonial poate fi privit prin prisma surselor de finantare ca:
- fond de rulment propriu RFp = capital propriu – active imobilizate
- fond de rulment imprumutat Fri = datorii pe termen lung

NEVOIA DE FOND DE RULMENT reprezinta un element avand natura de activ si reprezinta acea parte a activelor circulante care trebuie finantare pe seama fondului de rulment
NFR = (active circulante – disponibilitati – investitii financiare) – obligatii pe termen scurt
Sau
NFR = (stocuri + creante) –(datorii pe termen scurt – credite pe termen scurt)


Trezoreria neta reprezinta indicatorul care pune in corelatie fondul de rulment cu necesarul de fond de rulment si exprima:
• daca este pozitiva, excedentul de numerar la sfarsitul unui exercitiu financiar
• daca este negativa, nevoia de numerar la finalul unui exercitiu financiar, acoperita pe seama creditelor de trezorerie ( pe termen scurt)


B) FONDUL DE RULMENT IN ACCEPTIUNE FUNCTIONALA

Fondul de rulment functional este denumit si fondul de rulment net global (FRNG) si reprezinta un element de pasiv, practic, resursa de finantare stabila destinata sa acopere activele stabile(imobilizarile)
FRNG = resurse stabile(aciclice) – active stabile (aciclice)

VI PRINCIPALII INDICATORI ECONOMICO-FINANCIARI

1. Indicatori de lichiditate:
a) Indicatorul lichiditatii curente = ACTIVE CURENTE/DATORII CURENTE (pe termen scurt)
Active curente (Indicatorul capitalului circulant) = 10.000/2000 = 5
* activ curente = stocuri + creante + disponibilitati = 4000+5000+1000=10.000
* datorii curente = datorii pe temen scurt+datorii din exploatare(furnizori) =2000

Valoarea recomandata acceptabila - in jurul valorii de 2;
Ofera garantia acoperirii datoriilor curente din activele curente.
Aprecierea generala este ca un nivel de 1,5 – 2 ,0 reprezinta un nivel asigurator al acestei rate, iar un nivel mai mic de 1,0 poate fi un semnal de alarma privind capacitatea intreprinderii de a-si onora obligatiile scadente pe termen scurt.

b) Indicatorul lichiditatii imediate = (ACTIVE CURENTE – STOCURI ) / DATORII CURENTE
= (10.000 ) / 2000 = 5

Un nivel de 0.8 -1.0 al acestui indicator este apreciat drept corespunzator, in vreme ce un nivel mai mic de 0.5 poate evidentia probleme de onorare a platilor scadente





2. Indicatori de risc:

a) Indicatorul gradului de indatorare =CAPITAL IMPRUMUTAT / CAPITAL PROPRIU * 100
Sau CAPITAL IMPRUMUTAT / CAPITAL ANGAJAT * 100
Capital imprumutat
____________________ X 100 =5000 X 100 = 25%
Capital propriu 20.000

Capital imprumutat 50.00 X 100 = 20%
Capital angajat 5000+20000

unde:

* capital imprumutat = credite peste un an;
* capital angajat = capital imprumutat + capital propriu.

b) Indicatorul privind acoperirea dobanzilor - determina de cate ori entitatea poate achita cheltuielile cu dobanda.
"Cu cat valoarea indicatorului este mai mica, cu atat pozitia entitatii este considerata mai riscanta."

formula de calcul = Profit inaintea platii dobanzii si impozitului pe profit / Cheltuieli cu dobanda

3. Indicatori de activitate (indicatori de gestiune) - furnizeaza informatii cu privire la:

Viteza de intrare sau de iesire a fluxurilor de trezorerie ale entitatii;
Capacitatea entitatii de a controla capitalul circulant si activitatile comerciale de baza ale entitatii;
* Viteza de rotatie a stocurilor (rulajul stocurilor) - aproximeaza de cate ori stocul a fost rulat de-a lungul exercitiului financiar


Costul vanzarilor = NR DE ORI
Stoc mediu

sau

Numar de zile de stocare - indica numarul de zile in care bunurile sunt stocate in unitate
= Stoc mediu X 365
Costul vanzarilor

* Viteza de rotatie a debitelor-clienti
calculeaza eficacitatea entitatii in colectarea creantelor sale; * exprima numarul de zile pana la data la care debitorii isi achita datoriile catre entitate
.
= Sold mediu clienti X 365
Cifra de afaceri

O valoare in crestere a indicatorului poate indica probleme legate de controlul creditului acordat clientilor si, in consecinta, creante mai greu de incasat (clienti rau platnici). "

* Viteza de rotatie a creditelor-furnizor - aproximeaza numarul de zile de creditare pe care entitatea il obtine de la furnizorii sai. In mod ideal ar trebui sa includa doar creditorii comerciali.



= Sold mediu clienti X 365
Achizitii de bunuri (fara servicii)

unde pentru aproximarea achizitiilor se poate utiliza costul vanzarilor sau cifra de afaceri.

* Viteza de rotatie a activelor imobilizate - evalueaza eficacitatea managementului activelor imobilizate prin examinarea valorii cifrei de afaceri generate de o anumita cantitate de active imobilizate

= Cifra de afaceri
Active imobilizate

* Viteza de rotatie a activelor totale

= Cifra de afaceri
Total active

4. Indicatori de profitabilitate - exprima eficienta entitatii in realizarea de profit din resursele disponibile:

a) Rentabilitatea capitalului angajat - reprezinta profitul pe care il obtine entitatea din banii investiti in afacere:
= Profit inaintea platii dobanzii si impozitului pe profit
Capital angajat


unde capitalul angajat se refera la banii investiti in entitate atat de catre actionari, cat si de creditorii pe termen lung,si include capitalul propriu si datoriile pe termen lung sau active totale minus datorii curente.

b) Marja bruta din vanzari
= Profitul brut din vanzari X 100
Cifra de afaceri

O scadere a procentului poate scoate in evidenta faptul ca entitatea nu este capabila sa isi controleze costurile de productie sau sa obtina pretul de vanzare optim



18. Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa manageriala. Studiu de caz: Societate de prestari servicii.

Managementul financiar are rolul de a face legatura intre management si contabilitate.
Managementul general stabileste obiectivele si strategiile generale ale unei companii, avand in vedere toate componentele activitatii firmei, din punct de vedere comercial, managerial si financiar. Managementul financiar are in vedere asigurarea stabilitatii financiare a afacerii, monitorizarea eficientei utilizarii tuturor resurselor companiei si ajustarea "punctelor critice" care genereaza pierderi, optimizarea costurilor si cash-flow-ului la dinamica afacerii.

Managerul, pe baza informatiilor financiar-contabile prelucrate corespunzator nevoilor proprii, poate sa evalueze si sa administreze eficient resursele de care dispune firma (resurse financiare, materiale si umane) in vederea realizarii obiectivelor si strategiilor stabilite pentru dezvoltarea si consolidarea activitatii firmei.

Contabilitatea financiara este orientata catre persoanele din exteriorul firmei (actionari, banci, etc), iar informatiile sunt furnizate sub forma unor rapoarte standardizate, cum ar fi : Bilantul Contabil, Contul de Rezultate, Fluxul de Numerar.
Contabilitatea manageriala este orientata catre persoanele din interiorul firmei (manageri, specialisti, etc.) iar rapoartele nu au o forma standardizata, ci sunt intocmite in functie de cerintele utilizatorilor.

Principalele instrumente ale managementului financiar sunt :
- situatiile financiare-contabile prelucrate conform cerintelor interne de raportare manageriala : contul de rezultate, bilantul financiar, fluxul de numerar
- diagnosticul financiar pe baza de indicatori
- analiza veniturilor, costurilor si profitului
- determinarea pragului minim de rentabilitate
- analiza incasarilor si platilor ; codificarea clientilor si furnizorilor
- politicile interne ale firmei
- sistemul de bugete ale firmei si controlul bugetar

Managementul financiar ofera informatiile de baza pentru realizarea lucrarilor de analiza economico-financiara si pentru elaborarea planurilor financiare pe termen lung si scurt.
Pentru cunoasterea starii de sanatate a firmei este necesar sa functioneze un sistem intern de raportari manageriale, care sa semnaleze punctele tari si punctele slabe din activitatea companiei
Managementul financiar este domeniul prin care se dezvolta un sistem de comunicare intre specialistii din domeniul economico-financiar (economisti, contabili, analisti financiar etc) si top-managerii nefinantisti.

STUDIU DE CAZ – companie de dimensiune mediu SC MOD TRANS SRL

Managerii – stabilesc obiective generale cum ar fi: cifra de afaceri, profitul net, nivelul minim al disponibilitatilor banesti.
Analistii financiari – asista conducerea sa stabileasca obiectivele, analizeaza rezultatele obtinute si anticipeaza performantele financiare pe termen lung si scurt
Economistii din dep. Contabilitate – inregistreaza toate documentele aferente veniturilor si cheltuielilor si cele aferente investitiilor ;
Economistii din dep. Financiar – inregistreaza toate documentele aferente incasarilor si platilor

1.Managerul a stabilit ca obiectiv pentru anul 2009 : Cifra de Afaceri
= 100.000 euro si disponilibilitati banesti la sfarsitul perioadei in valoare de 10.000 euro
2.Analistul financiar verifica realismul acestui obiectiv si coordoneaza fundamentarea bugetului cifrei de afaceri tinand cont de estimarea vanzarilor pe categorii de produse, pe zone de desfacere, pe categorii de clienti, pe retele de desfacere etc ; obiectivul este realist daca estimarile privind CA grupe de produse = CA pe zone = CA pe clienti = CA pe zone geografice = CA pe retele de desfacere = 100.000 euro ; deasemenea, va propune politicile de finantare comerciala sau bancara astfel incat sa se realizeze si obiectivul privind disponibilitatile stabilite.
3.Economistii din dep. contabilitate vor organiza evidenta financiar-contabila astfel incat sa poata oferi informatiile necesare pentru compararea rezultatelor obtinute cu estimarile elaborate pe elemente componente.
Conturile contabile generale aferente cifrei de afaceri vor fi detaliate conform necesitatilor de analiza si raportare cerute de contabilitatea manageriala
704 / zona geografica / grupa de produse
4. Economistii din dep. Financiar vor urmari sa mentina echilibrul intre fluxul de incasari si cel de plati astfel incat sa se atinga obiectivul stabilit.

Managerii sunt preocupati atat de contabilitatea generala cat si de contabilitatea de gestiune.
Economistii din dep. Financiar-contabil sunt interesati mai ales de contabilitatea generala, care presupune intocmirea situatiilor financiare conform normelor legale.
Analistii financiari sunt preocupati mai ales de contabilitatea manageriala. .
Managementul financiar presupune identificarea acelor metode si instrumente care se adapteaza cel mai bine conditiilor existente si obiectivelor stabililite pe termen lung si scurt.


Pentru fuziune uita-te la atasamente.

Fisiere atasate








Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL