Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Fisa de operatiuni diverse si Jurnal operatiuni diverse - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Fisa de operatiuni diverse si Jurnal operatiuni diverse


54 replies to this topic

#1 leugreu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 12 April 2009 - 08:13 AM

Buna ziua.

Vreau sa completez Fisa de operatiuni diverse in care o sa trec cheltuielile care se deduc limitat (50% conform contractului de comodat).

Cu fisa de operatiuni diverse cum procedez, fac cate una pe fiecare luna si la sfarsitul lunii trec rezultatul in Jurnalul privind operatiunile diverse sau pot tine o fisa tot anu si apoi sa trec rezultatul in Jurnalul privind operatiunile diverse ? La acest jurnal se face la sfarsitul anului totalul?

Mai trebuie sa fac Fisa de operatiuni diverse si pentru celelalte cheltuieli, adica cele deductibile total?

Multumesc.



#2 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 12 April 2009 - 08:43 PM

vedeti art 46 si 47 din OMFP 1040/2004




#3 leugreu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 April 2009 - 10:20 AM

Vezi postareacorpus, la Apr 12 2009, 09:43 PM, a spus:

vedeti art 46 si 47 din OMFP 1040/2004

Multumesc mult.

Am citit cele 2 articole, sper ca am inteles bine, o sa fac 2 fise de operatiuni diverse, una pt cheltuielile deductibile plafonat si una pt cele total deductibile, si lunar o sa trec totalurile intr-un jurnal pentru operatiuni diverse de cheltuieli.
O singura nelamurire mai am, fac un singur Jurnal pentru operatiuni diverse pt ambele tipuri de cheltuieli, sau fac 2 Jurnale ?



#4 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 13 April 2009 - 04:01 PM

Daca ati fi avut numai chelt. deductibile integral, atunci nu ati mai fi fost obligat, asa insa va trebui sa intocmiti cate o fisa pentru fiecare tip de cheltuiala asa cum sunt ele specificate de art 43 1040/2003 la aliniatul privind evidentierea chelt. in functie de natura lor. La preluarea in jurnal pentru cele deductibile palfonat, ori proportional cu metri patrati, km...etc treceti doar cota deductibila.Daca aveti si cheltuieli nedeductibile, atunci cu ajutorul unui document cumulativ intocmiti centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, ( tot aici treceti si ce a ramas nedeductibil de la cele palfonate ori proportionale...etc) pentru a proceda la calculul conf. formulei prevazuta de art 52. Atentie la dec 200 aveti rubrica cheltuielilor deductibile pe care le determinati: Total plati, minus totalul chelt nedeductibile, adica cele evidentiate in centralizator.

Aceasta postare a fost editata de corpus: 13 April 2009 - 04:03 PM




#5 leugreu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 April 2009 - 05:15 PM

Multumesc mult, am inteles principiul general, intrebarile mele erau mai mult "tehnice":

- cum completez fisa de operatiuni diverse (m-a bagat in ceata exprimarea "La sfârsitul fiecarei luni, în fisele analitice se totalizeaza rulajele pe luna respectiva si cumulat de la începutul anului, în vederea întocmirii Jurnalului privind operatiuni diverse" )
cum adica, pe fiecare fisa mai trec si totalul anterior, apoi datele din luna curenta, si la sfarsit trec rezultatul in registrul jurnal ??!!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 April 2009 - 09:05 AM




#6 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 14 April 2009 - 09:27 AM

Daca specificul, ori complexitatea activitatilor dvs. impun organizarea si conducerea contabilitatii analitice, in cadrul metodei cantitativ-valorice a acesteia, se utilizeaza formularul "fisa de cont analitic". In partida simpla nu se opereaza cu conturi.
Insa nu va opreste nimeni sa intocmiti aceste fise, dar in general in zona PFA, II, IF, aceste cazuri sunt mai rar intalnite. La acest nivel de care vorbiti, se poate intelege ca aveti compartiment contabil incadrat cu personal de specialitate, aveti gestiuni separate, locuri de depozitare, stocuri...etc. Nu cred ca este cazul.



#7 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 23 April 2009 - 01:30 PM

Buna ziua,

In legatura cu FISA DE CONT PT.OPERATIUNI DIVERSE,unde se trec sumele,adica pe ce coloana,la debit sau la credit?

In cazul unui contract de comodat la un apartament de 100 mp,cu specificarea folosintei unei camere de 19 mp, cand vine factura de gaze,ce se trece in FISA DE OPER.DIVERSE (19\100xVal.facturii de gaz) sau se trece intreaga suma de pe factura,urmand sa se treaca in JURNALUL DE OPERATIUNI DIVERSE cota parte?

Chiar este obligatorie si completarea JURNALULUI DE OPERATIUNI DIVERSE,daca mai completez si FISA?

In RJIP se trece la plati integral contavaloarea chitantei de gaz sau cota parte conform contractului de comodat?

Sper sa nu fi postat offtopic.
Astept si eu raspunsurile la aceste intrebari si va multumesc anticipat.



#8 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 24 April 2009 - 12:58 PM

1. in RJIP treceti valoarea integrala a chitatntei, nu conf contr. comodat ci conf art 51 din 1040/2004
2. avand de a face cu o cheltuiala deductibila limitat treb sa intocmiti fisa op diverse ( cod 14-6-22/b) in care veti trece toata suma. Nu stiu de ce ati adus in dicsutie fisa de cont pentru op diverse ...! operati cumva cu conturi ca la partida dubla? ( cazul srl_urilor) Numai acolo contul are o "dubla" abordare: debitor si creditor
3. in Jurnal op diverese preluati doar sumele deductibile.( aferente celor 19 mp) Chiar daca aveti numai un tip de chelt deductibila limitat, intocmiti si jurnalul op diverse, va ajuta f mult si ofera si o mai mare acuratete
4. sumele ramase nedeductibile ( aferente celor 81 mp) le centarlizati cu ajutorul unui document cumulativ, pentru a putea face calcule conform art 52 din 1040

Aceasta postare a fost editata de corpus: 24 April 2009 - 12:59 PM




#9 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 24 April 2009 - 03:08 PM

Multumesc pentru raspunsuri.Acum m-am edificat.In legatura cu FISA DE CONT PENTRU OPERATII DIVERSE, asa mi le-a dat de la librarie. Nu pot sa le folosesc tot pe acestea? E ceva ilegal?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 April 2009 - 09:05 AM




#10 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 24 April 2009 - 07:50 PM

1. foarte des, librariile dau ceea ce vor ele pentru a scapa de stocuri. de aceea este f bine sa cereti si sa verificati la achizitie, codul formularului asa cum este el prevazut in nomenclator (cap III din 1040)
2. privind ilegalitatea este greu de spus.... dar daca ati achizitionat o cantitate mare, si nu vreti sa renuntati la ele, cred ca le puteti utiliza, cu modificarile de rigoare pentru a raspunde rubricilor din modelul precizat in norme. ( este doar o parere personala) in general inspectorii tolereaza aceasta, daca sunt bine intocmite si cheltuielile sunt evidentiate corespunzator.
3. tot ca o parere personala consider ca este mult mai usor sa utilizati un program informatic de conta in partida simpla, care va ajuta f mult in intocmirea si listarea acestora. Sunt si versiuni free care raspund f bine acestor cerinte.



#11 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 25 April 2009 - 02:42 PM

Multumesc inca o data.Cred ca o sa iau unele noi insistand pe corectitudinea codului de formular.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 26 April 2009 - 09:06 AM




#12 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 02 June 2009 - 01:33 PM

Buna ziua,
Revin cu problema mea legata de Fisele de operatiuni diverse si Jurnal.Intrebare:este corect daca intocmesc o singura fisa in care voi evidentia cheltuielile deductibile plafonat, proportional si limitat? Si una pentru cheltuielile deductibile integral? Aceeasi intrebare si pentru Jurnalul de operatiuni diverse.

Multumesc inca o data.



#13 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 02 June 2009 - 08:52 PM

Nu este corect. Evidenta cheltuielilor se tine pe feluri de cheltuieli, in functie de natura lor art.43/ 1040. ( ex: chelt. cu achizitia materii prime si marfuri; chelt cu energia si apa; chelt cu reclama si publicitatea; chelt. cu protocolul...etc)
Daca una din aceste tipuri de cheltuieli are caracter plafonat, proportional ...etc, atunci in fisa treceti exact asa cum este chitanta, iar cand treceti in jurnal, calcualti si treceti doar partea deductibila. Diferenta ramasa intr-un asemenea caz, trebuie trecuta in centralizatorul(anual) cheltuielilor nedeductibile.
Ideea este ca la afrsitul anului sa fie f bine evidentiatae chelt. deductibile si cele nedeductibile ( amenzi ,majorari si diferentele din cazul de mai sus) Astfel obtineti toti termenii formulei de calcul specificata la art 52/1040

Aceasta postare a fost editata de corpus: 02 June 2009 - 08:52 PM




#14 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 03 June 2009 - 03:14 PM

Multumesc pentru raspunsuri.Inseamna ca n-am de ales :sad: .Voi intocmi cate o fisa pentru fiecare categorie de cheltuieli.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:18 AM




#15 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 03 June 2009 - 08:08 PM

Intr-un post anterior faceam trimitere la folosirea unei aplicatii informatice pentru conta in p. simpla. Chiar si varianta free raspunde foarte bine cerinteleor, avand posibilitatea de a lista f usor aceste fise si jurnale, rapoarte...etc, odata ce datele au fost introduse. Incercati pcontStart, pare un pic mai dificil la inceput, dar dupa ce va obisnuiti este f usor, va ordoneaza cronologic toate operatiunile, ofera acuratete documenteleor intocmite...si multe altele...!

Aceasta postare a fost editata de corpus: 03 June 2009 - 08:09 PM




#16 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 26 June 2009 - 02:45 PM

Fie imi scapa ceva, fie am inteles complet eronat cum stau treburile cu cheltuielile deductibile plafonat.
Daca eu am PFa-ul intr-un spatiu proprietatea unei persoane fizice si in contractul de comodat este trecuta cota de 30%, deci 70% este obligatia proprietare si doar 30% responsabilitatea PFA-ului meu, de ce trebuie sa ma inregistrez cu chitanta persoanei fizice si cu suma integrala, atata timp cat cheltuiala mea este de 30%?
De ce sa adun in tabelul cheltuielilor nedeductibile acei 70%?

Pentru ca am inteles ca din totalul veniturilor se scad chelt deductibile, deci -30% dar se aduna diferenta de 70%, care e logica?


Si un mic exercitiu:
Am venit de 1000 lei pe luna. Chitanta eliberata de la intretinere e de 100 lei. Cota mea platita catre proprietar este de 30 lei. Diferenta a platit-o din partea sa, 70 lei.
Daca eu inregistrez inclusiv cheltuiala proprietarului, ca asa am inteles pe aici, ar insemna:

venit: 1000
ch. deductibile: 30
ch nedeductibile: 70

1000-30+70 = 1040
Ar insemna ca eu impozit sa platesc pe 1040, deci pe o suma mai mare decat venitul meu.
De ce? Eu nu incasez cei 70 lei. Deci nu inteleg de ce trebuie sa-i adun.
Poate ma lumineaza cineva.

Aceasta postare a fost editata de Dianette: 26 June 2009 - 02:51 PM




#17 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 26 June 2009 - 07:09 PM

in contabilitate inregistezi dupa document. Daca pe chitanta scrie 100 lei, tu 100 inregistrezi ca plata, dupa care stabilesti deductibilitatea.
In cazul tau ai:1000-100+70=970 lei (venit-cheltuieli+chelt nedeductibile)



#18 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 27 June 2009 - 08:12 PM

Raspunsul postat de mihaela_cva, este cat se poate de edificator.
Cheia si rostul acestor socoteli o gasiti in 1040/2004 la art 51 si mai ales la 52. Faceti un exercitiu pe formula indicata de art 52(inlocuind termenii din formula exact cum aceasta v-o cere) si o sa obtineti un rezultat corect si in acest fel se respecta si prved art.51.Pare un pic incurcat acest mod de calcul insa nu este chiar asa si o sa va obisnuiti repede.Este f important sa cunoasteti exact valoarea veniturilor si a cheltuielilor ( adica totalul celor 2 coloane din RJIP) Apoi tinand cont de felul de cheltuielilor pe care le aveti ( palfonate , proportionale, cu amortizarea, nedeductibile...etc) le introduceti in formula de calcul de la art 52. Trebuie sa reusiti !



#19 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 14 July 2009 - 05:26 PM

Buna ziua,
Am o mare rugaminte: cine imi poate spune cum se completeaza concret(adica ce se scrie in fiecare coloana si pe fiecare rand) Registrul jurnal privind operatiuni diverse? Mentionez ca am completat Fisa de operatiuni diverse,am facut totalurile pentru fiecare categorie de cheltuieli pe fiecare luna, dar mai departe... ? In OMFP nr 1040 din 8.07.2004 se spune ca "totalul lunar al acestora(fiselor) se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli".Cum? Ce se trece in coloana "Data inregistrarii", "Documentul(felul,numarul)", "Explicatii" si "Suma" ? La "Suma" am inteles: se trece totalul din fiecare luna, dar la celelalte?
Astept raspunsurile dumneavoastra.Multumesc anticipat.



#20 rs73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 16 July 2009 - 08:20 AM

Buna ziua,
Am o mare rugaminte: cine imi poate spune cum se completeaza concret(adica ce se scrie in fiecare coloana si pe fiecare rand) Registrul jurnal privind operatiuni diverse? Sunt total in ceata.Acest Registru are aceleasi cap de tabel ca si Fisa de operatiuni diverse. Mentionez ca am completat Fisa de operatiuni diverse,am facut totalurile pentru fiecare categorie de cheltuieli pe fiecare luna, dar mai departe... ? In OMFP nr 1040 din 8/07/2004 se spune ca "totalul lunar al acestora(fiselor) se va inregistra in Jurnalul privind operatiuni diverse pentru cheltuieli".Cum? Ce se trece in coloana "Data inregistrarii", "Documentul(felul,numarul)", "Explicatii" si "Suma" ? La "Suma" am inteles: se trec totalurile din fiecare luna, dar la celelalte? Mai scriu inca o data ce am scris si in Fisa si in RJIP?! Sincer, mi se pare munca in zadar...
Astept raspunsurile dumneavoastra.Multumesc anticipat.

Imi cer scuze ca am deschis un topic nou dar, efectiv, nu stiu cum sa procedez. Multumesc inca o data.

Chiar nu ma poate ajuta nimeni?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 28 July 2009 - 11:46 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL