Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie leasing, contract novatie - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 12

Salt la continut


- - - - -

Monografie leasing, contract novatie

258 replies to this topic

#221 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 21 January 2010 - 12:59 PM

Buna.


Specific ca sunt o incepatoare in ale contabilitatii care trebuie sa se descurce in ce fel poate, neavand pe altcineva ierarhic.


Poate puteti sa-mi dati o mana de ajutor la problemele mele referitoare la inregistrarea unui contract de leasing privind achizitionarea unei masini:

1. Am descoperit acum ca am inregistrat in decembrie 2008, aceasta fiind si luna emiterii contractului de leasing, o dobanda totala aferenta contractului de leasing diferita de cea reala. Acest lucru s-a intamplat deoarece eu am inregistrat aceasta dobanda din scadentarul prezent la contract, provizoriu cred, insa, verificand acum dobanda facturata de ei lunar, aceasta difera de cea inscrisa in scadentarul provizoriu. Al doilea si ultimul scadentar primit probabil odata cu prima factura a ratei, ajustat, corespunde de fapt cu dobanda facturata de ei lunar. Sper ca m-am facut inteleasa. Eu cred ca trebuia sa fac inregistrarea la totalul dobanzii din scadentarul ajustat. Am facut urmatoarea inregistrare: 471=1687 totalul dobanzii. Ce pot face in acest caz, dobanda inregistrata de mine dupa scadentarul provizoriu fiind cu 265 de euro mai mare dct in scadentarul ajustat?

2. O doua nelamurire este referitoare la cursul euro folosit de mine pentru a inregistra valoarea de achizitie si dobanda totala. Nu m-am lamurit nici in urma citirii contractului. Am folosit cursul de facturare de la prima factura a ratei emisa. Din ce am mai citit pe topic, trebuia poate la cel istoric. Specific ca este vorba de leasing oferit de Unicredit.

3. In urma verificarilor am mai descoperit ca in 3 luni, respectiv ianuarie, martie si iulie 2009 am omis inregistrarea dobanzii prin formula:666=471. Le pot face in decembrie 2009?

4. E ste vreo problema daca nu folosesc conturile extrabilantiere pt inregistrare deoarece nu m-am lamurit? Daca e necesar, ce corectii contabile ar trebui facute?

5. Si acum, referitor la reevaluare, reevaluez restul de achitat la valoarea cursului euro de la 31.12.2009 atat pentru rate cat si pentru dobanda, respectiv: 665=167;1687 sau 167;1687=765? Specific ca la 31.12.2008 nu am facut nicio reevaluare deoarece n-am stiut. In luna decembrie 2008 s-a folosit un curs istoric pe factura de rata, iar incepand cu anul urmator alt curs istoric, de la 31.12.2008. Mai trebuie facuta reevaluare?

Va multumesc pentru rabdare si intelegere!



#222 miraj

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Location:suceava
  • Interests:hmz.......

Postat 27 January 2010 - 02:28 PM

cum se inregistreaza factura in rosu de leasing ptr un ctr nou care are ca facilitate 3 rate gratuite, si am primit factura in rosu cu valoarea ratei si valoarea dobanzii in rosu

rog ajutatima

multumesc




#223 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 27 January 2010 - 02:45 PM

Daca factura "in rosu" anuleaza una "in negru" atunci inregistrezi ca si cea in negru dar cu sumele negative.
Daca nu exista facturi "in negru" de la locator, ceva nu e in regula (sau nu mi-e clar): Daca ai 3 rate gratis trebuia sa nu-ti factureze nimic 3 luni, sau sa-ti factureze cu valoarea 0. Facturand cu minus e ca si cum ar trebui ca firma de leasing sa plateasca ratele si dobanda catre locatar.
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#224 dali stroe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 09 February 2010 - 11:55 AM

:smile: Buna ziua. Va rog sa ma ajutati daca se poate intr-o mare problema. In luna iulie 2009 SC PORSCHE LEASING ROM IFN a reziliat contractul de leasing pentru un auto , contract in desfasurare, pentru neplata a 3 rate. Intrebarea mea este : cum inregistrez acest proces verbal ? Acum am primit acest pv. deci trebuie inregistrat la luna dec.2009. Multumesc anticipat.



#225 bass_anastasia

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 12 February 2010 - 08:48 AM

Si eu am aceeasi problema, de fapt cred ca mai multa lume o are avand in vedere contextul economic, Noi avem 5 contracte reziliate :smile: ma gandeam ca fac operatiunea inversa 167=2133 dar cu diferenta cum procedez o trec pe cheltuieli 6583? e deductibila sau nedeductibila? nu am gasit monografie, mersi



#226 gabriela berciu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 150 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:arad
  • Interests:pictura

Postat 22 April 2010 - 07:15 PM

achizitie mijl fix
2131-167
debitare conturi extrabilantiere
8036
8051
amortizarea lunara
6811-2813
inreg facturi leasing primite lunar
rata leasing (capital)
167-404
tva rata
4426-404
diferente curs rata leasing
6588-404
tva diferente curs 4426-404
daca diferenta este negativa
6588-7588
dobanda leasing
666-404
tva dobanda leasing
4426-404
diferenta curs dobanda
6588-404
tva dif curs dobanda
4426-404
achitare factura
404-5121
creditare conturi rxtrabilantiere
8036
8051
la finalul perioadei se face transferul de proprietate la val reziduala
167-404
4426-404
creditare extrabilantiere
8036
inregistrare fct asigurare
613-404
inregistrare comision administrare
628-404
tva comision admin
4426-404



#227 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 27 April 2010 - 08:12 AM

Vezi postarealeu50, la Jun 4 2009, 07:27 PM, a spus:

incepand din 2006 dobanda aferenta ratei de lasing nu se mai inregistreaza in contabilitate, ci numai in afacar bilantului. Daca inainte se inregistra 471 = 1687 acum nu se mai inregistreaza si de aceea i-am spus sa storneze soldul din 1687 prin 471.
M-am hotarat cam tarziu sa reglez si eu inregistrarea dobanzii la contractul de leasing.

Am facut stornarea prin formula 471=1687 si am stornat soldurile acestor conturi.

Dar ce inregistrari fac mai departe acum...

Am citit pe forum ca se fac urmatoarele inregistrari acum: c8036 valoarea ratei egala cu d167
c8051 valoarea dobanzii egala cu d666

Fac aceste inregistrari cu total sold din balanta de la 167 si 1687 si apoi cu suma de pe fiecare factura primita?

Am tot amanat aceasta reglare deoarece nu mi-era clar.

Multumesc pentru o eventuala lamurire.



#228 nelica69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 28 April 2010 - 08:09 PM

Va rog mult sa ma ajutati in legatura cu amortizarea unui autoturism contractat de societate prin leasing financiar:
In iunie 2005 cand s-a primit bunul am fost derutata de raspunsul primit de la finante referitor la calculul amortizarii ,intelegand ca utilizatorul nefiind proprietar (conf legii 15, art 11) ,e riscant sa se inregistreze cu amortizarea. Asa ca NU AM CALCULAT amortizarea deloc in acesti 5 ani. Acum mai sunt 3 rate de achitat si patronul e infuriat pe mine ca nu am amortizat autoturismul , ca el ar vrea sa-l vanda la pret mic , (<tva) etc... Ce pot face?Pot face amotizare liniara macar de acum inainte, adica pe anul 2010 , pt 6 luni , ceeace e f putin ? Alta solutie?
Multumesc mult



#229 nelica69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 29 April 2010 - 08:52 PM

Doresc sa adaug: ar fi mai avantajos (mai rapid ) sa folosesc amortizarea degresiva? Cum trebuie sa procedez in acest caz?ce formule contabile si alte documente se folosesc ?Va rog mult sa-mi raspundeti . Va multumesc



#230 nelica69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 01 May 2010 - 09:42 AM

Vezi postareanelica69, la Apr 29 2010, 10:52 PM, a spus:

Doresc sa adaug: ar fi mai avantajos (mai rapid ) sa folosesc amortizarea degresiva? Cum trebuie sa procedez in acest caz?ce formule contabile si alte documente se folosesc ?Va rog mult sa-mi raspundeti . Va multumesc


Vezi postareanelica69, la May 1 2010, 11:39 AM, a spus:

Vezi postareanelica69, la Apr 29 2010, 10:52 PM, a spus:

Doresc sa adaug: ar fi mai avantajos (mai rapid ) sa folosesc amortizarea degresiva? Cum trebuie sa procedez in acest caz?ce formule contabile si alte documente se folosesc ?Va rog mult sa-mi raspundeti . Va multumesc



NIMENI NU MA AJUTA ???? :frusty:



#231 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 02 May 2010 - 07:08 PM

Calculezi amortizarea incepand cu achizitia si pentru anii 2005-2008 inregistrezi amortizarea 117 = 2813 si depui rectificative la declaratia 101, pentru 2009 daca nu ai depus bilantul inregistrezi 6811=2813 si depui rectificative daca este cazul la 100, si 101 daca l-ai depus contabilizezi ca si pentru ceilalti ani respectiv 117=2813, iar pt. 2010 inregsitrezi normal.
Daca vrei sa aplici amortizarea degresiva ai nevoie de aprobarea acestei politici contabile data de catre administrator si dupa ce stabilesti norma de amortizare o multiplici in functie de durata de amortizare cu 1,5 ori daca amortizarea este cuprinsa intre 1-5 ani, cu 2 pentru amortizare cuprinsa intre 5-10 ani si cu 2,5 la peste 10 ani. In anul in care amortozarea degresiva este mai mica decat cea liniara treci la amortizare liniara.
Inregsitrarea in contabilitate a amortizarii este aceiasi indiferent de metoda de amortizare.



#232 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 04 May 2010 - 09:42 AM

Buna.
As fi recunoascatoare daca mi-ar confirma cineva macar aceasta ultima solicitare ca pot face stornarea 471=1687 cu soldul existent acum si de acum inainte sa inregistrez dobanda de pe fiecare factura primita in contul 666.
Va multumesc!



#233 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2010 - 10:38 AM

Sorinela sigur ca poti face contarea de stornare



#234 nelica69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 04 May 2010 - 12:07 PM

Vezi postarealeu50, la May 2 2010, 08:08 PM, a spus:

Calculezi amortizarea incepand cu achizitia si pentru anii 2005-2008 inregistrezi amortizarea 117 = 2813 si depui rectificative la declaratia 101, pentru 2009 daca nu ai depus bilantul inregistrezi 6811=2813 si depui rectificative daca este cazul la 100, si 101 daca l-ai depus contabilizezi ca si pentru ceilalti ani respectiv 117=2813, iar pt. 2010 inregsitrezi normal.
Daca vrei sa aplici amortizarea degresiva ai nevoie de aprobarea acestei politici contabile data de catre administrator si dupa ce stabilesti norma de amortizare o multiplici in functie de durata de amortizare cu 1,5 ori daca amortizarea este cuprinsa intre 1-5 ani, cu 2 pentru amortizare cuprinsa intre 5-10 ani si cu 2,5 la peste 10 ani. In anul in care amortozarea degresiva este mai mica decat cea liniara treci la amortizare liniara.
Inregsitrarea in contabilitate a amortizarii este aceiasi indiferent de metoda de amortizare.


Multumesc mult, deci am depus deja bilantul pe 2009,inseamna ca pt anii 2005,2006,2007,2008.2009 tre sa depun rectificative la decl 101 !! Iar formulele 117=2813 le introduc in anii respectivi si modific balantele ?
Trebuie neaparat sa contabilizez amortizarea incepand cu 2005 ? Nu pot incepe sa o amortizez liniar sau degresiv, cu aprobarea adm., din ian 2010 ??



#235 cuceritor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2010 - 05:31 PM

"Multumesc mult, deci am depus deja bilantul pe 2009,inseamna ca pt anii 2005,2006,2007,2008.2009 tre sa depun rectificative la decl 101 !! Iar formulele 117=2813 le introduc in anii respectivi si modific balantele ? "

In primul rand, NICIODATA, dupa depunerea unui Bilant, nu se poate reveni cu inregistrari 'introduse' in anii anteriori si respectiv in balantele respective !.

In Legea nr.15/1994 la art.11 nu se face referire la interzicerea sau nu a amortizarii mijl.fixe achizitionate in leasing financiar !.
Mai mult, cf. Art. 25 Cod Fiscal, alin. (1), :' In cazul leasingului financiar, utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal,ca proprietar...
Amortizarea bunului care face obiectul unui contract de leasing se face de catre utilizator, in cazul leasingului financiar,...'
Conform Duratelor Normale de Functionare prevazute de Legea 15 modificata, autoturismele, din anul 2005, se pot amortiza intr-o
perioada de 4-6 ani, (stabilita de administratorul societatii, in limitele acestui interval).
In aceste conditiii, pentru un raspuns corect ar trebui sa specificati daca s-a stabilit o anumita durata de functionare in acest interval !.
Oricum, inteleg ca in mai-iunie 2010 se pare ca se incheie leasingul !. (desi 5 ani pare cam mult pentru un leasing, dar nu stiu exact acest lucru !)
Avand in vedere ca pana in 2010 nu s-a inregistrat deloc amortismentul autoturismului, opinia emisa mai sus mi se pare foarte complicata d.p.v. fiscal,
in conditiile in care valoarea neamortizata a activelor imobilizate vandute, este deductibila fiscal !.

Aceasta postare a fost editata de cuceritor: 04 May 2010 - 05:40 PM




#236 nelica69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 04 May 2010 - 10:16 PM

Vezi postareacuceritor, la May 4 2010, 06:31 PM, a spus:

"Multumesc mult, deci am depus deja bilantul pe 2009,inseamna ca pt anii 2005,2006,2007,2008.2009 tre sa depun rectificative la decl 101 !! Iar formulele 117=2813 le introduc in anii respectivi si modific balantele ? "

In primul rand, NICIODATA, dupa depunerea unui Bilant, nu se poate reveni cu inregistrari 'introduse' in anii anteriori si respectiv in balantele respective !.

In Legea nr.15/1994 la art.11 nu se face referire la interzicerea sau nu a amortizarii mijl.fixe achizitionate in leasing financiar !.
Mai mult, cf. Art. 25 Cod Fiscal, alin. (1), :' In cazul leasingului financiar, utilizatorul este tratat din punct de vedere fiscal,ca proprietar...
Amortizarea bunului care face obiectul unui contract de leasing se face de catre utilizator, in cazul leasingului financiar,...'
Conform Duratelor Normale de Functionare prevazute de Legea 15 modificata, autoturismele, din anul 2005, se pot amortiza intr-o
perioada de 4-6 ani, (stabilita de administratorul societatii, in limitele acestui interval).
In aceste conditiii, pentru un raspuns corect ar trebui sa specificati daca s-a stabilit o anumita durata de functionare in acest interval !.
Oricum, inteleg ca in mai-iunie 2010 se pare ca se incheie leasingul !. (desi 5 ani pare cam mult pentru un leasing, dar nu stiu exact acest lucru !)
Avand in vedere ca pana in 2010 nu s-a inregistrat deloc amortismentul autoturismului, opinia emisa mai sus mi se pare foarte complicata d.p.v. fiscal,
in conditiile in care valoarea neamortizata a activelor imobilizate vandute, este deductibila fiscal !.
Nu s-a stabilit din 2005 nici o durata de functionare a autoturismului si nu s-a calculat deloc amortizarea in toti acesti ani, a fost o confuzie , ca ar fi leasing operational....
La 30 iunie a.c., se achita ultima rata a leasin . care este financiar..... Pot ca incepand cu ian 2010 ,pe baza aprobarii asociatilor(adm) , sa calculez amortizarea (cf Legii 15/994 -in cartea gri , tabelul de la pag 142) , astfel:
-pentru primul an(2010) -37,5% din cota medie anuala de amortiz = regim degresiv
-Pentru urmatorii 3 ani(2011-2013) restul de 62,5% =regim liniar ....?????
Deci cheltuielile cu amortizarea din 2005-2009, vor fi inregistrate in 2010-2013 !!!
La vanzarea mijl fixe valoarea neamortizata nu este nedeductibila ..?



#237 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 07 May 2010 - 02:02 PM

!.[/quote]
Deci cheltuielile cu amortizarea din 2005-2009, vor fi inregistrate in 2010-2013 !!!
La vanzarea mijl fixe valoarea neamortizata nu este nedeductibila ..?
[/quote]
Da in 2010 prin 117, si valoarea neamortizata este deductibila, fiind cheltuiala pentru realizarea de venituri (din vanzare).



#238 IULIANA1207

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 755 Postari:
  • Location:Ploiesti

Postat 10 May 2010 - 06:54 AM

In luna ianuarie 2010 se achizitioneaza un autoturism second-hand cu suma de 60000lei. La inceputul lui februarie 2010 autoturismul este implicat intr-un accident, nu se incheiase polita CASCO, asadar distrugeri serioase. Se hotaraste vanzarea autoturismului, la pretul de 20000lei, la sfarsitul lui februarie.
Concluzii:
-val contabila 60000
- val vanzare 20000
- val amortizata 0
In acest caz, diferenta dintre val de vanzare si val contabila, neamortizata, se poate considera cheltuiala cu scopul realizarii de venituri? Eu as zice mai curand ca este nedeductibila. Astept sa ma lumineze cineva.
iuliana



#239 nelica69

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 15 May 2010 - 08:20 AM

Da in 2010 prin 117, si valoarea neamortizata este deductibila, fiind cheltuiala pentru realizarea de venituri (din vanzare).
[/quote]
MULTUMESC MULT. Voi inregistra din iulie 2005-2009 asa : 117=2813-30000lei. Durata de utilizare a autoturismului fiind stabilita la 5 ani,diferenta de amortizat o voi inregistra in 2010( 681=2813). Ca sa nu fac confuzii, va mai rog sa ma indrumati cum fac rectificativa declaratiei 101 la dec 2009 ?Unde introduc suma de 30000 lei ? PE CE RAND ?
Amortizarea contabila , cred ca este egala cu cea fiscala ,nu ? Inca o data ,multumiri



#240 raluka78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 June 2010 - 02:45 PM

Buna ziua,
Am intrat in ceata tot citind despre leasing.
Eu am urmatoarea problema si poate ma va ajuta cineva: Firma la care lucrez nu este platitoare de tva, a preluat un leasing, (la un autoturism) de la o societate care s-a dizolvat (patronul fiind acelasi).
Intre firma dizolvata si firma curenta sa facut un contract de novatie, prima factura venind ,taxa de novatie,. Nu stiu cum sa inregistrez aceasta factura....

La factura de leasing am operat urmatoarele:
-rata capital = 167
-dobanda = 666
-taxa de somatii = 6588

Imi puteti spune daca am facut inregistrarea corect?
P.S. factura de taxa de novatie calcul inchidere ctr. anticipat, cum o inregistrez?
Va multumesc
O zi frumoasa






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL