Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Clarificare socoteli AF pentru norma de venit neplatitor TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Clarificare socoteli AF pentru norma de venit neplatitor TVA


16 replies to this topic

#1 sudoku

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 04 May 2009 - 11:39 AM

Buna ziua,
Afirm ca am citit o gramada de topicuri inainte de a posta am gasit asemanari dar totusi nu se incadra nici unul in cazul meu.
Bun ma aflu in urmatoarea situatie:
M-am inregistrat ca PFA, mi-am obtinut cetrificatul de inregistrare deci implicit CUI-ul;
Urmatorul drum am inteles ca trebuie sa fie la AF unde m-am inregistrat si acolo ca platitor prin norma de venit;
Si acum intra situatia in ceata... am inteles ca trebuie sa primesc CIF-ul pentru a putea emite facturi..
1. Deci acea decizie pe care o astept de la AF contine CIF-ul? dupa aceea ma pot aronda la casa de pensii si la asigurari sociale?
2. Imi pot crea stammpila? practic ce trebuie sa trec pe ea?
3. Am inteles ca este nevoie de o decizie pentru a putea incepe sa emit facturi create in Word. Am gasit si tipizate pt aceasta decizie. Acum practic o complectez si o pastrez? nu o depun undeva?
4. Am nevoie de Registrul Unic de Control, Registru Inventar sau Registru Jurnal de Incasari? Repet este vorba de impozitare pe norma de venit.. Daca da ce fac cu ele?
Ideea este ca trebuie sa emit 2 facturi pentru a-mi putea primii banii pe ultima luna ma streseaza un pic situatia si nu vreau sa fac vreo prostie.. multumesc anticipat.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:54 AM




#2 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 04 May 2009 - 12:49 PM

1. daca timpul va preseaza, atunci puteti emite cele 2 facturi pe baza datelor din certif de inreg la Reg Com, folosind CUI-ul exct asa cum este el ( CNP_ul).
Facturile sunt valabile si fara stampila si semnaturi, respectand celelate regulei privind continutul acestora, si implicit seriile si nr facturilor hotarate de dvs. prin decizia respectiva, pe care nu trebuie sa o depuneti nicaieri; se pastreaza la sediu.
2. aveti de urmat un traseu cu "specific romanesc": mergeti la AF, faceti cerere de eliberare CIF si dupa ce il obtineti, mergeti iarasi la Reg Com pentru a face modificare CUI. Costa in jur de 20 RON si dupa eliberarea unui nou certificat ( nu dureaza f mult), puteti sa va comandati si o stamapila care contine "XXX XXX PERSOANA FIZICA AUTORIZATA" si CUI_ull din certificat, care defapt este CIF atribuit de AF. Puteti sa faceti stampila si pe vechiul certif de intreg, urmand ca ulterior sa modificati doar CUI-ul, este o operatiune simpla, chiar in aceeasi zi si nu costa mult daca o faceti la acelasi atelier. ( asta pentru a va scuti de eventualele suspiciuni ale clientului care astepta factura si care s-ar putea sa nu accepte fara stampila...)
3 De regula in preajma AF sau chiar in incinta, gasiti un centru de la care va procurati Reg Unic de Control, doar atat, celelalte registre sunt pentru cei care sunt impozitati in sistem real
4 In calitate de PFA, obtineti venituri si aveti obligatia potrivit legii sa platiti contributii la sanatate (CASS) 5,5% din norma care v-a fost stabilita. Mergeti la Casa de asigurari de sanatate (cu certificatul si decizia de impunere de la AF) si va lamuresc cei de acolo...!
Pentru contributiile la CAS ( pensii ) nu sunteti obligat sa platiti, insa puteti opta pentru a va asigura drepturi de pensie.
In tote relatiile dvs cu fiscul veti fi urmarit sub CNP si nu sub CIF, care este un cod de identificare fiscala in scop de TVA. Chiar si atunci cand platiti impozit la AF, pe chiatnta o sa apara CNP.
Cred ca cel mai bine ar fi sa emiteti cele 2 facturi pe datele care le aveti acum, incasati-va banii si mai astepati putin CIF_ul pentru a face celelate demersuri

Aceasta postare a fost editata de corpus: 04 May 2009 - 12:53 PM




#3 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 May 2009 - 01:03 PM

1. De regula CIF = RO+CUI. Exista Codul unic de inregistare (CUI, dat de ONRC) si CIF dat de Admionistratia fiscal, format din atributul fiscal RO, dat doar pentru cei care sunt platitori de TVA plus CUI. Deci, pentru platitorii de TVA se primeste de la Administratia fiscala un "Certificat de inregistare in scopuri de TVA", care este identic cu CUI la firme (poate la AF nu) si la care se ataseaza in fata atributul fiscal RO. Cei care nu sunt platitori de TVA nu cred ca mai primesc nici un certificat sau cod de la Administratia fiscala. Sa-l foloseasca doar pe cel de la ONRC, inclusiv pentru casele de asigurari.
2. Stampila va contine Numele AF dat de Registrul Comertului si CUI-ul. Se mai pot adauga si alte mentiuni.
3. Nu este nevoie de nici o decizie ca sa faci facturi in Word sau Excel. Dar este nevoie de o decizie privind numirea persoanei care raspunde de evidenta numerelor documentelor, regula de inseriere+numerotare la fiecare tip de document care are numar (factura, chitanta etc.) si care e primul numar folosit in fiecare an.
4. Nu ai nevoie de aceste registre deoarece se pare ca nu se fac controale. Totusi, se pare ca esti obligat sa tii jurnal vanzari si jurnal cumparari (conform normelor CF, art 152, al. 6), pentru a afla cand ajungi la plafonul de vanzari de 35000 de Euro, caz in care esti obligat sa te declari platitor de TVA.
5. Nu esti obligat sa emiti facturi decat daca iti vor cere clientii. Firmele vor cere factura caci au nevoie de ea. Pentru fiecare tranzactie se face o singura factura in 2 exemplare: una pentru tine si alta pentru client. Stampilarea nu e obligatorie, iar la CIF poti sa pui CUI-ul.

Aceasta postare a fost editata de nopris: 04 May 2009 - 01:07 PM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#4 sudoku

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 04 May 2009 - 01:38 PM

Vezi postareacorpus, la May 4 2009, 01:49 PM, a spus:

1. daca timpul va preseaza, atunci puteti emite cele 2 facturi pe baza datelor din certif de inreg la Reg Com, folosind CUI-ul exct asa cum este el ( CNP_ul).
[...]Cred ca cel mai bine ar fi sa emiteti cele 2 facturi pe datele care le aveti acum, incasati-va banii si mai astepati putin CIF_ul pentru a face celelate demersuri
in primul rand multumesc pentru proptitudine, cat si pt timpul acordat ...n-aveti idee cat le apreciez..

BUN,
Nu vreau sa ma luati in numede rau dar nu pricep sensul.. de ce trebuie sa modific CUI? cui abia l-am primit odata cu Certificatul de inregistrare si app nu seamana deloc cu cnpul

Vezi postareanopris, la May 4 2009, 02:03 PM, a spus:

1. De regula CIF = RO+CUI. Exista Codul unic de inregistare (CUI, dat de ONRC) si CIF dat de Admionistratia fiscal, format din atributul fiscal RO, dat doar pentru cei care sunt platitori de TVA plus CUI. [...]Stampilarea nu e obligatorie, iar la CIF poti sa pui CUI-ul.
Multumesc frumos nopris pt raspuns.. deci dupa cum banuiam este posibil sa astept ceva ce nu-mi este de folos pentru a elibera facturile.. la CIF trec CUI fara RO fiind neplatitor..

Ramane sa-mi iau acel jurnal de vanzari cel de cumprarari iara-si nefiindu-mi de folos atat timp cat nu decontez (fiind la norma)

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 May 2009 - 03:34 PM




#5 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 04 May 2009 - 04:07 PM

...daca in certif. de inreg. aveti CUI diferit de CNP, atunci nu mai este nevoie sa-l schimbati.Presupunerea mea ca aveti CNP, fiind gresita, nu mai este valabil cele afirmate la punctul 2



#6 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 26 May 2009 - 11:17 PM

Eu nu inteleg de unde ati scos faza cu registrul unic de control? aveti baza legala?



#7 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 01:34 PM

Care "faza" ?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:54 AM




#8 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 02:33 PM

unde ati citit ca trebuie sa tineti registru unic de control?



#9 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 27 May 2009 - 03:01 PM

Nu am citit, am aflat la Admin. Financiara!

Si daca tot insisti sa stii si legea, iata textul:
ca extras din NORME METODOLOGICE de aplicare a Legii nr. 300/2004 privind autorizarea persoanelor fizice și a asociațiilor familiale care desfășoară activități economice în mod independent.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:53 AM




#10 sudoku

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 01 June 2009 - 01:49 PM

Multumesc pt implicare

o sa profit de bunavointa dvs pt a ma clarifica o problema legata de plata pensiilor.. valoarea din luna februarie am inteles ca s-a ridicat la procentul de 31,3% . Ceea ce rezulta ca la un venit lunar de 1500, ca 500 RON trebuiesc virati spre cnpas. Vreau sa cred ca undeva gresesc cu acest calcul intrucat stiam ca suma pentru pentru este undeva in jurul valorii de 100Ron..

Multumesc inca odata



#11 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 01 June 2009 - 04:09 PM

OUG 44/2008 abroga legea 300/2004 si normele ei metodologice

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:54 AM




#12 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 01 June 2009 - 07:59 PM

Ok, nu te contrazic. Dar atunci legea nr.252 din 10 iunie 2003 privind registrul unic de control cine o mai abroga? :sad:

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:54 AM




#13 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 01 June 2009 - 09:41 PM

@sudoku Da calculul dvs este gresit.31.3% se compune din contributia angajatului 10.5% + contrib angajatorului 20.8%( din salariu brut)
exemplu: pt salariu min de 720 RON brut, rezulta contributie angajat 76 lei iar angajator 150 lei . Nu ma inteles la ce va refereati cu venitul lunar de 1500 lei, la brut sau la net, pentru dvs ca si PFA sau ca si angajat, ...in situatia asta lucrurile stau putin altfel.



#14 LucianCotea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 02 June 2009 - 12:11 PM

Vezi postareaDianette, la Jun 1 2009, 08:59 PM, a spus:

Vezi postareabalexg, la Jun 1 2009, 05:09 PM, a spus:

OUG 44/2008 abroga legea 300/2004 si normele ei metodologice
Ok, nu te contrazic. Dar atunci legea nr.252 din 10 iunie 2003 privind registrul unic de control cine o mai abroga? :sad:

Fiind la norma de venit, nu trebuie sa tina evidenta, nici macar primara. Netinand evidenta, nu au ce controla. Deci, nu vin in control. Deci nu ai nevoie de registrul unic de control daca esti la norma.

Mie a vrut sa-mi dea inspectorul de la Finante registrul, dar intamplator era sefa lui acolo si l-a apostrofat pe chestia asta: "Nu vezi ca e la norma? Nu-i trebuie registru!"

Cred ca exceptia asta tine de normele lor interne, nu de lege.



#15 balexg

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 18 June 2009 - 12:39 PM

Legea 252/2003:
Art. 1
(1)Contribuabilii, persoane juridice înregistrate la Oficiul Național al Registrului Comerțului, autorizate potrivit legii, au obligația să țină registrul unic de control.
(2)Celelalte categorii de contribuabili pot ține registrul unic de control, în funcție de opțiunea acestora.

PFA-urile nu sunt persoane juridice, deci nu sunt obligate sa aiba Registrul unic de control.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:55 AM




#16 lenuta.pop

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 143 Postari:

Postat 18 June 2009 - 12:52 PM

Dar PFA nu este persoana juridica? Ca dor este infiintata prin Oficiul National al Registrului Comertului.
Sau nu e asa?
Si din cate stiu eu pot sa te verifice.
De exemplu pot sa verifice modul de intocmire a facturilor, si valoarea totala a lor sa vada daca ai depasit plafonul pentru TVA.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 04 July 2009 - 11:55 AM




#17 corpus

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:

Postat 18 June 2009 - 04:04 PM

PFA nu este persoana juridica, chiar daca este inregistrata la ONRC. Aceasta nu o scuteste insa de a fi supusa controaleleor. Modul de intocmire a fcturilor etc... nu are legatura cu subiectul discutat, adica cu obligativitatea de a avea sau nu Reg. Unic de Control






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL