Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ORDONANTA 34 / 2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 23

Salt la continut


ORDONANTA 34 / 2009


508 replies to this topic

#441 DENISA GRIGORITA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 641 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:GALATI
  • Interests:INFORMARE

Postat 20 June 2009 - 04:37 PM

Comentariu pe baza circularei ANAF- referitor la TVA si combustibili la autoxxx:
Obiectii:
(text pg.3),,Pentru încadrarea vehiculelor în aceste categorii exceptate nu se va analiza fiecare deplasare sau utilizare în parte, tocmai datorită faptului că legea stabilește că utilizarea trebuie să fie exclusivă pe destinațiile exceptate.
......
Utilizarea exclusivă a vehiculului pe activitățile exceptate de lege va rezulta din: obiectul de activitate al persoanei impozabile, dovada faptului că persoana impozabilă are personal angajat cu calificare în domeniile prevăzute de excepții, foile de parcurs din care să rezulte că numai personalul calificat în aceste scopuri utilizează vehiculele în cauză, precum și orice alte dovezi suplimentare care pot fi furnizate.

Având în vedere prevederea expresă a legii care nu permite deducerea TVA decât în cazul în care se poate dovedi utilizarea exclusivă pe categoriile exceptate, rezultă că acele vehicule care sunt parțial utilizate pentru activitățile exceptate și parțial pentru activități care nu se regăsesc pe excepțiile stipulate de lege, nu vor beneficia de deducerea TVA potrivit art. 1451din Codul fiscal." :sad: :angry:
Adica cum? Se lucreaza in 3schimburi - in doua am agenti si in al treilea am pe un altul, necalificat pe exceptii. Deci daca ultimul se urca in masina, s-a dus pe apa sambetei deductibilitatea mea! :lnr (51): Urata concluzie! RAILOR!!!!

Concluzii: in rest din exemplele date in circulara, ne-au prajit pe termen scurt cu TVA aferent ,,achizitie" autoXXX iar cea mai avantajoasa forma de achizitie ramane leasingul.

Din pg.8 =>la combustibili
%=401
6022 (neded)
4426 (neded)
658 (deductibil) = 4426
In rest, trebuie sa recunoastem ca e aproape satisfacatoare :biggrin: circulara (nu si ordonanta). Deci, cine nu a citit-o, s-o faca!
Succese!!!
%%%




***



#442 simonaluiza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 24 June 2009 - 05:25 PM

Am urmatoarea speta: o sc are hartie de la finante cu regim derogatoriu din 2008-2011. A depus la Reg Comertului pentru suspendare activitate abia in iunie 2009. Trebuie sa-i calculez impozitul pe profit forfetar pentru mai si iunie 2009? Nu se contrazice cu hartia finantelor de derogare ca nu trebuie sa obtina venituri si cheltuieli?




#443 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 24 June 2009 - 10:21 PM

ca nu trebuie sa obtina venituri, spun finantele, nu si cheltuieli. Bilantul trebuia depus, iar la Camera platiti pentru depunere, deci aveti minim o cheltuiala stabilita de legiuitor.
De ce n-ati mai cotiza la constructia iubitului nostru stat roman?

In alta ordine de idei, eu nu as plati acelst impozit forfetar, pe riscul meu. Ce sa-mi faca?



#444 daniela pirvulescu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 139 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Craiova

Postat 24 June 2009 - 10:41 PM

Pentru mihaela_cva
Oare ce-o sa-ti faca?!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu crezi ca dezinformezi bietii oameni care posteaza si ei o problema? Cum, ce sa-ti faca? Incearca!!!!!!!!!!!!!
Impozitul tot va fi platit fortat, cu titlu executoriu, cu dobanzi, cu penalitati. Se ajunge prin a-ti lua lucrurile personale din casa. Asta stiai? Sau daca esti doar contabila, crezi ca ai scapat de raspundere? Nuuuuuuu. Pentru greselile din conta nu mai raspunde firma, ci tu. Pe asta o stiai? Daca nu, lasa pe altii sa raspunda competent si nu de dragul de a posta ceva sa-ti creasca punctele pe forum. Nu esti la prima abatere. Ai mare grija. Am avut o impresie frumoasa despre tine, chiar ti-am scris despre asta, dar nu ma face s-o schimb. Aici nu ne batem joc de oameni. Nu asta e deontologia noastra. Nu stii, TACI!!!!!!!!



#445 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 24 June 2009 - 10:57 PM

waw, ce inseamna asta? Aici este forum de discutii sau nu?
i-am raspuns si in paralel mi-am exprimat o opinie personala. Care este justificata de OG34 care a incalcat destule legi, constitutia, codul fiscal, dubla impunere...si care sunt convinsa ca va fi atacata in instanta si va fi castigata (daca nu aici atunci in Eu), daca nu cumva se va scoate. Acum, recent s-a sesizat si Avocatul Poporului pe incalcarea principiului din Codul Fiscal, aplicarea imediata nu dupa 6 luni cum este normal si obligatoriu intr-o tara a Uniunii Europene.

Iar speta in sine este clara si omul va ajunge sa nu mai respecte nimic: va plati impozit forfetar dar nu mai are voie sa il declare, sau se duce sa obtina anularea derogarii pentru 2 luni si din nou derogare...mi se pare clar o prostie.

De altfel si taxa radio-tv a fost castigata in instanta..si spuneau ca e obligatorie, si altele. Si cei care au platit-o nu au primit bani inapoi.

A propos, ceea ce ai postat aici a fost un raspuns "competent si nu de dragul de a posta ceva sa-ti creasca punctele pe forum", "asta e deontologia noastra" ? Si amenintarile: "Nu esti la prima abatere. Ai mare grija."



#446 lucis

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 575 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:lucis

Postat 25 June 2009 - 07:50 AM

Vezi postareasimonaluiza, la Jun 24 2009, 06:25 PM, a spus:

Am urmatoarea speta: o sc are hartie de la finante cu regim derogatoriu din 2008-2011. A depus la Reg Comertului pentru suspendare activitate abia in iunie 2009. Trebuie sa-i calculez impozitul pe profit forfetar pentru mai si iunie 2009? Nu se contrazice cu hartia finantelor de derogare ca nu trebuie sa obtina venituri si cheltuieli?
Dar nu pot intelege cum ti-au dat regim derogatoriu de la Finante fara hartii de la Reg.Comertului? Am o firma cu regim derogatoriu dar nu mi-au aprobat asta pana nu am adus dovada suspendarii de la reg.com.

Aceasta postare a fost editata de lucis: 25 June 2009 - 07:51 AM




#447 dannad001

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 224 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2009 - 01:15 PM

Vezi postareadaniela pirvulescu, la Jun 24 2009, 10:41 PM, a spus:

Impozitul tot va fi platit fortat, cu titlu executoriu, cu dobanzi, cu penalitati. Se ajunge prin a-ti lua lucrurile personale din casa.


Eu stiam ca un SRL raspunde cu Activul Net ( = Total Active - Total Datorii). Adica acopera datorille/pagubele sociale (din societatea omeneasca) cu ce ramane dupa plata tuturor creditorilor, daca mai ramane ceva.

Asociatii/actionarii unui SRL/SA pot sa raspunda cu averea personala ? Atunci , de ce se cheama SRL ? :sad:

Aceasta postare a fost editata de dannad001: 25 June 2009 - 01:16 PM




#448 elmam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 208 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:informare

Postat 25 June 2009 - 02:20 PM

cred ca ar trebui sa raspundem la intrebare.Si eu sunt in aceasta situatie:am reusit sa suspend activitatea unei firme incepand cu data de 18.06.2009.Dupa og34 trebuie sa platesc , sau ma rog, sa declar (ca de platit de abia am avut bani de taxe la RC) impozitul dorfetar pentru pentru luna mai si pentru 18 zile din iunie adica: 2200/12= 183 lei pentru luna mai si(183/30=109.8~110 lei )si 110 lei pt cele 18 zile din iunie.In total eu trebuie sa declar 293 lei.Am dreptate sau nu?
elma



#449 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 25 June 2009 - 03:01 PM

de acord, si eu as dori sa se ia un numar de zile nu o luna calendaristica, dar ati vazut undeva precizat ca se poate acest lucru? Eu m-am uitat pe noul formular 100 si pot sa scriu orice suma, nu ma conditioneaza de acel minim forfetar...
Parca era precizat undeva ca se considera luna intreaga, incepand cu 01 a lunii urmatoare..dar nu-mi amintesc unde. Sa fie in Cod procedura fiscala?!



#450 elmam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 208 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:informare

Postat 25 June 2009 - 03:17 PM

115 . Prevederile art. 18 alin. (2) din Codul fiscal nu se aplica societatilor in inactivitate temporara inscrisa in registrul comertului, conform prevederilor art. 237 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare. In situatia in care contribuabilii intra in inactivitate temporara in cursul anului, prevederile art. 18 alin. (2) se aplica pentru perioada cuprinsa intre inceputul anului si data cand societatea inregistreaza la oficiul registrului comertului cererea de inscriere de mentiuni. Daca perioada de inactivitate temporara inceteaza in cursul anului, contribuabilii aplica prevederile art. 18 alin. (2) de la data incetarii inactivitatii temporare, corespunzator cu perioada din an ramasa pana la 31 decembrie.
elma



#451 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 25 June 2009 - 08:08 PM

Dupa cum este prevazut in OG 34 si norme pana la data suspendarii la registrul comertului trebuie sa se plateasca impozitul minim si facand analogie cu alte prevederi din codul fiscal in care de fiecare data termenul de impunere este luna nu ziua cred ca trebuie sa se declare si sa se plateasca pe cele doua luni: mai si iunie.



#452 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 26 June 2009 - 11:19 AM

Buna tuturor.

Am nevoie de o certitudine ca am inteles corect aspectele privind deducerea combustibililor si a tva-ului.

Societatea confectioneaza tamplarie si are 2 autoutilitare, un papuc si un autoturism. Pentru autoutilitare pot deduce si combustibilul si tva-ul aferent lui. Pentru papuc numai daca se incadreaza in exceptii? La fel si pentru autoturism? Noi efectuam si service privind tamplaria la magazine in toata tara. Pot considera aceste activitati ca fiind reparatii, interventii si sa incadrez papucul si autoturismul in aceasta exceptie si sa deduc si la ele combustibilii si tva-ul?

Va multumesc pentru bunavointa.



#453 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 26 June 2009 - 07:54 PM

de citit: http://www.standard.ro/articol_100994/dedu...de_vanzari.html
raspunsuri privitor la OG34, MFP >director al directiei de legislatie impozite directe, Dragos Doros

Cum calculezi la zi cat ai de platit din impozitul minim pe profit

Stabilirea impozitului minim pe profit pana la data de 24 iunie 2009 se calculeaza astfel: cota minima de plata aferenta cifrei de afaceri calculata la opt luni in acest an (respectiv daca 500 de euro, este cota minima anuala, pentru 2009, suma de platit este de 333 de euro, calculata pentru perioada mai-decembrie) se imparte la numarul de luni ramase din acest an, respectiv opt, si se inmulteste cu numarul de luni care au trecut pana la data calculului.

De exemplu, la o cota minima anuala de 500 de euro, din care in acest an se vor plati 333 de euro, companiile cu o cifra de afaceri intre zero si 12.000 de euro au de platit 76 de euro, pana la data de 24 iunie.



#454 neinitiat

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 29 June 2009 - 01:49 PM

Revin si eu, ca neinitiat, caci nu m-am lamurit, desi am citit topicul si circulara.
Cum e cu cabinetele medicale fara personalitate juridica si deducerea combustibilului pentru masina (proprietatea cabinetului) cu care medicul se deplaseaza efectiv la cabinet, dar si pe coclauri, pentru consultatiile la domiciliu, intre sediul principal si punctul de lucru etc, deci pentru exercitarea efectiva a profesiei? Se deduce sau nu combustibilul? Cabinetul nu este platitor de TVA.



#455 foxyexp

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:cluj-napoca

Postat 29 June 2009 - 10:59 PM

ca si persoana fizica autorizata ai cheltuieli deductibile asa cum sunt ele definite la art.48; la acest articol ai modificarea adusa de og34:
"l^1) in perioada 1 mai 2009-31 decembrie 2010, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maxima autorizata care sa nu depaseasca 3.500 kg si care sa nu aiba mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, cu exceptia situatiei in care vehiculele se inscriu in oricare dintre urmatoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: interventie, reparatii, paza si protectie, curierat, transport de personal la si de la locul de desfasurare a activitatii, precum si vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenti de vanzari si de agenti de recrutare a fortei de munca;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plata, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru inchirierea catre alte persoane, inclusiv pentru desfasurarea activitatii de instruire in cadrul scolilor de soferi."

te poti incadra la activitatea de interventie, dau autoturismul este folosit si in scop personal, asa ca cheltuiala cu combustibilul it va fi nedeductibila la calculul impozitului pe venit.



#456 cristibotze

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 30 June 2009 - 08:52 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Jun 26 2009, 06:54 PM, a spus:

de citit: http://www.standard.ro/articol_100994/dedu...de_vanzari.html
raspunsuri privitor la OG34, MFP >director al directiei de legislatie impozite directe, Dragos Doros

Cum calculezi la zi cat ai de platit din impozitul minim pe profit

Stabilirea impozitului minim pe profit pana la data de 24 iunie 2009 se calculeaza astfel: cota minima de plata aferenta cifrei de afaceri calculata la opt luni in acest an (respectiv daca 500 de euro, este cota minima anuala, pentru 2009, suma de platit este de 333 de euro, calculata pentru perioada mai-decembrie) se imparte la numarul de luni ramase din acest an, respectiv opt, si se inmulteste cu numarul de luni care au trecut pana la data calculului.

De exemplu, la o cota minima anuala de 500 de euro, din care in acest an se vor plati 333 de euro, companiile cu o cifra de afaceri intre zero si 12.000 de euro au de platit 76 de euro, pana la data de 24 iunie.


Pornesti de la premisa gresita ca impozitul este 500 de euro anual. De fapt asta e sugerata de magarii de guvernanti care au facut conversia la 4.4 lei/euro.
Impozitul anual este 2200 lei (traim in romanai si taxele sunt in lei) pentru firmele cu CA 0-12000lei.
De aici, rezulta un impozit lunar de 2200:12 = 183,33 lei
Astfel, pentru lunile mai si iuinie este de plata suma de 366,67 lei. Daca iti foloseste la ceva conversia in euro, pentru un curs (sa zicem) de 4.15 lei obtinem un impozit de platit in suma de 88.35 euro.

In plus, eu cred ca trebuie platit pana la 25 iulie, nu cum zici tu.. iunie.



#457 sorinela

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 30 June 2009 - 09:26 AM

Am si eu o intrebare referitoare la nededucerea tva-ului aferent ultimei rate de leasing. In urma citirii materialelor atasate in acest topic, am inteles ca nu se deduce tva-ul aferent acestei ultime rate, care de obicei este rata reziduala, se specifica in parateza. Daca rata reziduala este inclusa in rate, tot nedeductibil este tva-ul acestei ultime rate?

Multumesc pentru eventualele raspunsuri.



#458 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 30 June 2009 - 10:00 AM

Nu este gandirea mea, era un raspuns dat de un director de finante pe un forum..am dat si sursa. Nu sunt nici eu de acord cu el.
Din pacate as fi vrut sa atasez link-ul la discutia cu calculul pe zile sau luni a impozitului forfetar, dar nu am mai reusit sa gasesc discutia. Cred ca nici el nu a inteles cum este , pe luni sau pe zile (24 iunie) si mai este si director al directiei de legislatie impozite directe.

Premisa de 500 euro anual nu afecteaza in acest caz gandirea...poate fi si in chibrituri, dupa parerea mea, sau hartie ca banuiesc ca la 25 iulie asta o sa incaseze statul :biggrin:



#459 diana81

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 01 July 2009 - 08:54 AM

buna, sunt incepatoare dar sper sa ma descurc
referitor la valoarea reziduala inclusa in rate este sau nu deductibila daca ESTE INCLUSA IN RATA pt ca sunt pareri impartite unii spun ca valoarea reziduala aferenta ratei este deductibila din pct de vedere tva si ca doar la primirea ultimei facturi prin care se transfera dreptul de proprietate acea valoare reziduala din ultima factura ar avea tva nedeductibil

dar altii spun sa valoarea reziduala daca este in rata este nedeductibila din pct de vedere tva din 01.05.2009-

cine mai are problema aceasta cum procedeaza?



#460 DIANA CICERO

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:
  • Location:bucuresti
  • Interests:multiple

Postat 01 July 2009 - 10:17 PM

Vezi postareadiana81, la Jul 1 2009, 09:54 AM, a spus:

buna, sunt incepatoare dar sper sa ma descurc
referitor la valoarea reziduala inclusa in rate este sau nu deductibila daca ESTE INCLUSA IN RATA pt ca sunt pareri impartite unii spun ca valoarea reziduala aferenta ratei este deductibila din pct de vedere tva si ca doar la primirea ultimei facturi prin care se transfera dreptul de proprietate acea valoare reziduala din ultima factura ar avea tva nedeductibil

dar altii spun sa valoarea reziduala daca este in rata este nedeductibila din pct de vedere tva din 01.05.2009-

cine mai are problema aceasta cum procedeaza?

buna...pot sa-ti spun cum am procedat eu: am considerat tva nedeductibil pentru valoarea reziduala inclusa in rate....mai fac sapaturi sa vad daca merge considerat deductibil
diana






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

34 useri citesc topicul

0 membri, 34 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL