Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Contabilitate primara - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Contabilitate primara


6 replies to this topic

#1 alis240

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 25 May 2009 - 01:43 PM

Buna ziua,

Detin o mica firma si tot eu ma ocup de intocmirea actelor primare si de restul se ocupa o firma de contabilitate. Cred ca sant foarte multe persoane in situatia mea. Eu de exemplu de multe ori ma confrunt cu diverse probleme din cauza faptului ca nu stiu ce si cum trebuie sa intocmesc corect.
Din aceasta cauza as dori sa fac un curs de contabilitate primara sau sa achizitionez ceva carti sau brosuri daca exista, eu pana acum nu am gasit nimic si de aceea va rog pe DVS sa imi recomandati daca stiti. Desigur ca exista legislatie in acest sens dar asa cum spuneam nu sunt contabil si multe nu inteleg din legislatie. Eu cred ca si DVS. contabilii aveti mai mult de lucru din cauza ca multe documente nu sunt intocmite corect sau la sfarsit de luna cand primiti actele pentru prelucrare va confruntati cu diverse probleme din cauza ca unii patroni din necunostinta de cauza deruleaza diverse tranzactii si pe urma e greu sa fie incadrate corect.
Eu cred ca ar fi binevenite niste brosuri si din partea DVS a contabililor. Daca are cineva astfel de brosuri va rog frumos sa imi dati si mie.

Am sa redau mai jos cateva din situatiile pe care eu le-am intampinat si nu am stiut cum sa le rezolv la vremea respectiva. Desigur ca pentru DVS sunt lucruri banale dar pentru nestiutori sunt importante si sincer mie imi este jena sa tot deranjez contabilul sa il intreb diverse lucruri. In timp m-am lamurit in legatura cu diverse lucruri dar tot au mai ramas.

Si iata cateva exemple;
- cum se intocmeste corect un NIR pentru firme platitoare de tva si pentru neplatitoare?
- in ce situatii sunt necesare NIR-uri, inclusiv pentru bonurile de combustibil sau nu?
- in ce situatii sunt necesare bonuri de consum? inclusiv pentru combustibil, hartie xerox, etc.?
-ce documente trebuie intocmite pentru obiecte de inventar?
-care sunt obiectele de inventar si care sunt consumabile?
- plafon plati si incasari lei si valuta
- curs valutar folosit la achizitii din strainatate , curs valutar folosit la deconturi?
- alte formulare care trebuiesc intocmite
- si desigur lista poate continua, acum am trecut doar cateva

Si inca o problema care documente trebuie intocmite de cel ce se ocupa de contabilitatea primara si care de catre firma de contabilitate. De ex. cine trebuie sa intocmeasca fisa mijlocului fix?

Eu as fi foarte fericita daca as primi de la firma de contabilitate o lista cu documentele care trebuie intocmite de mine si desigur cu explicatiile necesare.
De asemenea ar fi binevenite si unele sfaturi: de ex.
- daca dorim ca, combustibilul sa fie cheltuiala deductibila trebuie sa intocmim foi de parcurs, daca nu le intocmim nu o sa fie deductibil.
- daca dorim diurna deductibila trebuie sa avem contract de munca.
- daca dorim ca bonurile fiscale sa fie deductibile acestea trebuie sa fie insotite de factura,
- daca dorim sa cumparam valuta, aceasta trebuie facuta doar prin licitatie bancara,
- ca nu se poate achizitiona pe firma orice, chiar daca e cheltuiala nedeductibila,
- si desigur ca si aici lista poate continua.

Stiu ca nu este obligatia contabililor sa ofere consultanta si explicatii patronilor dar o mai buna colaborare ar usura munca atat a patronilor cat si a contabililor.
De regula contabilii sunt foarte ocupati si nu au timp sa discute cu patronii diverse probleme si de aceea consider inca o data ca ar fi binevenite niste brosuri mai complexe si atunci si patronii nu ar fi nevoiti sa tot sune contabilul sa-l intrebe diverse lucruri.
Sau si mai binevenite ar fi niste cursuri de conta primara dar nu stiu daca exista.

Orice sfaturi si sugestii sunt binevenite



#2 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 May 2009 - 02:42 PM

dannia (membru nou venit) a raportat acest mesaj catre moderatori. probabil a vrut sa-ti raspunda in cadrul topicului, dar ea a dat raport. am copiat ce a scris in acest raport.

Mesajul Raportului:

Din pacate nimeni nu da astfel de informatii, nu vreau sa te descurajez dar asa e. Si eu ma confrunt cu aceeasi problema. Ori de cate ori am nevoie de o informatie sau am vreo nelamurire trb sa sun contabila sa-mi spuna ce am de facut si simt adesea ca e deranjata. Din pacate nu exista o buna colaborare intre noi cei care intocmim actele primare si ceilalti care au drept de semnatura, cu toate ca ei primesc bani pt asta si oricum munca lor e mult mai usoara deoarece folosesc programe speciale de contabilitate unde isi listeaza tot ce au nevoie. Asta e situatia reala. Mai multe nu stiu ce sa-ti spun. Informeaza-te de pe net si daca afli ceva anunta-ma si pe mine. Mult succes!




#3 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 May 2009 - 03:06 PM

Vezi postareaMIKY2010, la May 25 2009, 03:42 PM, a spus:

dannia (membru nou venit) a raportat acest mesaj catre moderatori. probabil a vrut sa-ti raspunda in cadrul topicului, dar ea a dat raport. am copiat ce a scris in acest raport.

Mesajul Raportului:

..., cu toate ca ei primesc bani pt asta si oricum munca lor e mult mai usoara deoarece folosesc programe speciale de contabilitate unde isi listeaza tot ce au nevoie. Asta e situatia reala.

Vai de capul nostru! Nu asta e situatia reala!!!! Depinde de persoana care tine contabilitatea primara si de persoana care are drept de semnatura, cum zici tu...
1.Daca persoana care tine conta primara are bun simt, vorbeste frumos, si se straduieste sa nu te intrebe de zeci de ori acelasi lucru... e bine! Daca nu, te mai lasa nerviii!
2.Daca persoana 'cu drept de semnatura' nu e o persoana rea, egoista, mai are si tact pedagogic, rabdare si TIMP, e si mai bine!

Cum poti sa crezi ca un contabil are o munca mult mai usoara, ca nu face decat sa-si listeze ce au nevoie dintr-un program de contabilitate, oricat ar fi bun -programul-, si TOTUL e gata?!



#4 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 25 May 2009 - 03:33 PM

Vezi postareaalis240, la May 25 2009, 02:43 PM, a spus:

Stiu ca nu este obligatia contabililor sa ofere consultanta si explicatii patronilor dar o mai buna colaborare ar usura munca atat a patronilor cat si a contabililor.
Orice sfaturi si sugestii sunt binevenite

Ba nu! Tocmai astea e: contabilul trebuie sa ofere consultanta si sa dea explicatii patronilor!
Uff! Ce contabil/firma de contabilitate ai nimerit!

Acum nu am timp (ai prea multe intrebari), dar PROMIT sa revin cu raspunsuri la problemele tale in cel mai scurt timp posibil.



#5 alis240

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 25 May 2009 - 04:32 PM

Va multumesc pentru raspunsuri. Asa cum ma gandeam exista si alte persoane in situatia mea.

Pentru a fi inteleasa mai usor situatia eu as propune ceva de genul:

Sa luam un exemplu:

Obiectele de inventar
-mai intai ce sant obiectele de inventar, adica care produse sunt ebiecte de inventar, aici mai am inca o nelamurire daca o usa, boiler, vas wc, etc., sunt obiecte de inventar sau intra pe amenajare spatiu sau chiar daca intra pe amenajare spatiu tot sunt considerate obiecte de inventar?
- valoarea pana la care sunt considerate obiecte de inventar atat pt firme platitoare de tva cat si pentru neplatitoare de tva ( aici eu m-am lamurit dar sunt convinsa ca sunt persoane care nu sunt lamurite inca)
-apoi formularele care trebuie intocmite pentru obiecte de inventar si anume:-NIR, bon de consum , fisa de evidenta a obiectelor de inventar in folosinta, fisa de magazie, si de asemenea dupa ce perioada se pot casa, care sunt formularele, etc.
-daca pentru obiectele de inventar este necesar sa tinem un registru al numerelor de inventar sau acest lucru este necesar doar pentru mijloace fixe( eu obisnuiesc sa tin fiindca imi este mai usor asa sa le identific dar nu stiu daca este obligatoriu) si in cazul in care este obligatoriu exista vreun registru special sau putem face noi unul de mana?
Deci cam tot ce presupune obiectele de inventar.


-alt exemplu: bonurile de combustibil, trebuie sau nu NIR , bon de consum, foaie de parcurs sau altceva sau nimic din toate astea,


Sau poate ar fi mai bine explicatiile invers, in sensul:
-NIR se intocmeste la toate intrarile de genul: marfa, obiecte de inventar, mijloace fixe, consumabile, combustibil sau de genul nu se intocmeste NIR pentru: combustibil, etc. Daca NIR se intocmeste atat pentru intrarile pe baza de factura cat si pentru intrarile cu bon fiscal.

Si as dori explicatii pe intelesul nostru al celor care nu suntem contabili fiindca de contarea corecta , balante, amortizari si altele se ocupa contabilii.


Daca cineva are o ideea mai buna legata de explicatii va rog sa postati.



#6 DRAGOS NEGOITESCU

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 999 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 25 May 2009 - 05:15 PM

Aici gasesti informatii despre cum se competeaza documentele, lista de acte normative explica tot ce trebuie stiut: http://www.conta.ro/forum/index.php?showto...rt=#entry202371
Dragos



#7 Dannia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 26 May 2009 - 10:03 AM

Vezi postareaALINA-DANIELA, la May 25 2009, 04:33 PM, a spus:

Vezi postareaalis240, la May 25 2009, 02:43 PM, a spus:

Stiu ca nu este obligatia contabililor sa ofere consultanta si explicatii patronilor dar o mai buna colaborare ar usura munca atat a patronilor cat si a contabililor.
Orice sfaturi si sugestii sunt binevenite

Ba nu! Tocmai astea e: contabilul trebuie sa ofere consultanta si sa dea explicatii patronilor!
Uff! Ce contabil/firma de contabilitate ai nimerit!

Acum nu am timp (ai prea multe intrebari), dar PROMIT sa revin cu raspunsuri la problemele tale in cel mai scurt timp posibil.


Simt nevoia sa-ti raspund. Tocmai asta am vrut sa subliniez, faptul ca nu exista o buna colaborare intre cele doua parti. Nu am vrut sa spun ca munca de contabil e usoara ci doar ca atat timp cat esti de meserie si-ti faci datoria cu placere totul e mult mai simplu, pt ca faci ceea ce stii sa faci. Iar un program de conta te ajuta sa-ti usureze si mai mult munca. Oricat de mult bun-simt ai avea tu, contabilul trb sa-si faca datoria de a-ti explica ce ai de facut, pt ca el de-asta e platit, sa te indrume, sa-ti arate pasii pe care trb sa-i urmezi, sa te ajute. Se spune ca daca o afacere merge sau nu depinde f mult de contabilul pe care-l ai. Nu generalizez dar prin asta vreau sa subliniez ca ar fi bine cu totii sa ne facem datoria acolo unde suntem, ca lucrurile sa meraga.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL