Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Firma inmatriculari auto - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Firma inmatriculari auto

1 reply to this topic

#1 mariusmarius

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 24 June 2009 - 12:16 PM

Va rog lamuriti-ma, daca poate cineva, cum se inregistreaza urmatoarele operatii la o firma de intermediere inmatriculari auto:
1. se incaseaza avans de la o persoana fizica pentru plata diverselor taxe (taxa de poluare, primarie, r.a.r. , etc)
2. se platesc de catre soc. de inmatriculari, in numele clientului taxele mai sus mentionate pentru inmatricularea autoturismului
3. se incaseaza comisionul societatii de inmatriculari.

Avand in vedere ca se lucreaza cu persoane fizice, toate operatiunile trebuiesc inregistrate pe casa de marcat. ce fac cu avansul, cum il stornez, e cu tva sau fara tva avand in vedere ca societatea de inmatriculari este intermediar si realizeaza platile in numele clientului?



#2 leu50

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 646 Postari:

Postat 24 June 2009 - 03:31 PM

Sumele care le incasezi nu sunt avansuri , ci sume avansate pentru plata taxelor si inregistrarea lor se face direct in contul de creditori diversi ( 462), si plata taxelor o faci tot din acest cont, fara TVA.
Daca incasezi odata cu aceste taxe si comisionul perceput numai atunci aceasta suma o inregistrezi ca avans prin 419 cu TVA.
Parerea mea este ca ar trebui sa emiti factura pentru toate sumele platite de client in care sa specifici si taxele achitate in numele lor (bineinteles ca fara tva), si atunci ai justificare pentru sumele incasate ca si taxe.







Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL