Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
inregistrare mijl. fixe - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

inregistrare mijl. fixe

1 reply to this topic

#1 Anitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 02 August 2009 - 07:51 PM

Buna seara.
Sunt contabila la o unitate publica (de invatamant) si am nevoie si eu de un sfat de la "voi contabilii" mai experimentati.
Eu am mai postat un subiect de acest gen acum ceva vreme dar mai vreau lamuriri.
Unitatea a primit personalitate juridica acum trei ani. Inainte de aceasta data o sala de curs a fost dotata cu calculatoare. La momentul cand au fost primite ni s-a dat doar un proces verbal de predare primire, fara valori efective. Mentionez ca acestea au fost primite cu titlu gratuit. Nu stiu prin ce imprejurare acestea au fost trecute in inventar cu "anume valori". Inainte sa ma angajez eu a mai fost o contabila zic euy mai cu experienta. Nu mi-a pomenit nimic de aceste calculatoare si nici directorul nu m-a informat despre ele ( sau mi-o fi spus ceva dar vag). Aproximativ peste un an am primit si un proces verbal cu valori. Un calculator cu toate componentele la un loc aveau o singura valoare iar restul erau impartite ( monitor unitate centrala ............ licente........). Respectivul proces verbal s-a "ratacit" si a fost gasit mult mai tarziu cu ocazia unei situatii care ne-a fost ceruta si care ne cerea date din acel proces verbal.
Tot "necazul" meu este ca nu stiu cum sa procedez mai departe. Ma refer la inregistrare, la amortizare. Este totusi o perioada cam lunga de la primire si pana acum. Ce fel de metoda de amortizare sa folosesc? Cum sa amortizez Calculatoarele care au venit cu valori separate (ma refer si la componente, avand in vedere ca unul din calculatoare a venit " la gramada" ca valoare). Am multe nelamuriri si nu stiu ce sa fac.
Va rog mult de tot sa ma ajutati, nu vreau sa fiu in neregula cu ceva. Mi se pare o mare abrambureala in invatamantul asta romanesc din toate punctele de vedere iar eu am intrat "in paine " fara sa am pe cineva care sa ma indrume. Am mai cerut eu parere dar...............
Multumesc pentru intelegere.



#2 Mariana1953

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 20 August 2009 - 07:58 AM

Cam incurcata situatia prezentata, sper sa pot sa-ti dau cateva sfaturi:
1. De cine este emis si la ce data, procesul verbal care contine valorile calculatoarelor?? De o comisie de reevaluare si inventariere ?? Daca da, atunci trebuie ca valoarea acestora sa se regaseasca in valoarea totala a mijloacelor fixe. Reevaluarea si amortizarea mijloacelor fixe la institutiile publice a fost introdusa prin Ordonanta Guvernului nr. 81/ 28.08.2003, Monitorul Oficial nr.624/31.08.2003 iar Normele de aplicare ale acesteia prin Ordinul Min. Finantelor Publice nr. 1487/30.10.2003, Monitorul Oficial nr. 788/07.11.2003.
2. Amortizarea mijloacelor fixe s-a calculat incepand cu 01,01,2004, numai pentru mijloacele fixe care NU aveau durata de functionare expirata, prin metoda liniara. La acea data era in vigoare HG. 964/1998 care prevedea in cazul calculatoarelor si a altor echipamente informatice, durata normala de functionare ca fiind de 3 ani. In 2004, aceasta HG a fost abrogata prin HG 2139/30.11.2004, Monitorul Oficial 46/13.01.2005, care prevede ca durata normala de functionare a acestor echipamente ca fiind intre 2 si 4 ani. In concluzie: Avand in vedere ca Institutia d-voastra a capatat personalitate juridica, acum 3 ani (2006) iar calculatoarele existau anterior acestei date, obligatia reevaluarii si a calculului amortizarii revenea proprietarului acestor bunuri, respectiv unitatea care vi le-a incredintat cu titlu gratuit. Din cele scrise de d-voastra nu rezulta data cand au fost cumparate calculatoarele, pt. ca de aici decurge durata normala de functionare si implicit amortizarea.
3. Incercati sa vedeti documentele contabile privind amortizarea mijloacelor fixe de la data cand ati capatat personalitate juridica, sa vedeti daca acele calculatoare apar. Sper ca v-am dat cateva repere care sa va ajute.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 24 August 2009 - 09:56 AM







Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL