Sunt contabila la o unitate publica (de invatamant) si am nevoie si eu de un sfat de la "voi contabilii" mai experimentati.
Eu am mai postat un subiect de acest gen acum ceva vreme dar mai vreau lamuriri.
Unitatea a primit personalitate juridica acum trei ani. Inainte de aceasta data o sala de curs a fost dotata cu calculatoare. La momentul cand au fost primite ni s-a dat doar un proces verbal de predare primire, fara valori efective. Mentionez ca acestea au fost primite cu titlu gratuit. Nu stiu prin ce imprejurare acestea au fost trecute in inventar cu "anume valori". Inainte sa ma angajez eu a mai fost o contabila zic euy mai cu experienta. Nu mi-a pomenit nimic de aceste calculatoare si nici directorul nu m-a informat despre ele ( sau mi-o fi spus ceva dar vag). Aproximativ peste un an am primit si un proces verbal cu valori. Un calculator cu toate componentele la un loc aveau o singura valoare iar restul erau impartite ( monitor unitate centrala ............ licente........). Respectivul proces verbal s-a "ratacit" si a fost gasit mult mai tarziu cu ocazia unei situatii care ne-a fost ceruta si care ne cerea date din acel proces verbal.
Tot "necazul" meu este ca nu stiu cum sa procedez mai departe. Ma refer la inregistrare, la amortizare. Este totusi o perioada cam lunga de la primire si pana acum. Ce fel de metoda de amortizare sa folosesc? Cum sa amortizez Calculatoarele care au venit cu valori separate (ma refer si la componente, avand in vedere ca unul din calculatoare a venit " la gramada" ca valoare). Am multe nelamuriri si nu stiu ce sa fac.
Va rog mult de tot sa ma ajutati, nu vreau sa fiu in neregula cu ceva. Mi se pare o mare abrambureala in invatamantul asta romanesc din toate punctele de vedere iar eu am intrat "in paine " fara sa am pe cineva care sa ma indrume. Am mai cerut eu parere dar...............
Multumesc pentru intelegere.







