Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
TVA in cazul refacturarii de servicii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


TVA in cazul refacturarii de servicii


8 replies to this topic

#1 Andrei Gabriel

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 August 2009 - 04:13 PM

Buna ziua tuturor,

Asa cum arata titlul topic-ului, problema pe care doresc sa o abordez a fost indelung discutata atat pe acest forum cat si in alte locuri. In ciuda acestor numeroase discutii, si in virtutea faptului ca nu sunt contabil, nu am reusit sa imi dau seama cum ar trebui sa procedez in cazul particular pe care urmeaza sa il descriu. Imi cer anticipat scuze daca neintelegerea se datoreaza limitarilor mele, raspunsul fiind deja existent in discutiile anterioare.

Detin o firma de consultanta in management (Firma X). Am ca principal client Firma Y, in contractul cu care exista urmatoarea prevedere: "Onorariul nu include costurile de deplasare ale consultantului înafara orașului București, costurile privind internetul mobil, consumabilele sau alte costuri adiționale, care vor fi suportate de către client în concordanță cu legislația fiscală românească."

Firma Y a solicitat Firmei X sa se deplaseze la Timisoara pentru o intalnire cu un client al Firmei Y. Firma X a cumparat de la o agentie de turism un bilet de avion pentru suma neta de 100 lei, la care era atasata TVA (sa spunem TVA de 9 lei, ceea ce rezulta un pret brut al biletului de 109 lei). Firma X doreste sa refactureze catre Firma Y costul acestui bilet, conform prevederii contractului dintre Firma X si Firma Y.

Firma Y beneficiaza de sfatul unei armate de firme de contabilitate. Toti sustin ca Firma X ar trebui sa refactureze in felul urmator: suma neta: 109 lei + 19% TVA = suma bruta de 129,71 lei.

Firma X beneficiaza de sfatul unei mici firme de contabilitate, care sustine ca refacturarea ar trebui sa se faca in felul urmator: suma neta: 100 lei + 19% TVA = suma bruta de 119 lei.

Armata de contabili ai Firmei Y nu justifica in nici un fel viziunea sa. Mica firma de contabilitate a Firmei X isi justifica viziunea in felul urmator: Firma X nu are in obiectul de activitate vanzarea de bilete de avion, drept urmare nu are voie sa realizeze profit dintr-o astfel de activitate. In consecinta, nu va refactura o suma mai mare decat COSTUL biletului de avion. Avand in vedere factura platita de Firma X agentiei de turism, COSTUL este suma neta, TVA fiind o taxa pe care Firma X o deduce.

Avand in vedere situatia prezentata mai sus, formulez intrebarea principala, usor de intuit: Eu cum procedez?

Aditional, am cateva intrebari conexe pentru a putea intelege mai bine rationamentul din spatele deciziei pe care trebuie sa o iau:

1. Avand in vedere ca factura emisa de agentia de turism este in numele Firmei X, banuiesc ca nu se pune la indoiala deductibilitatea TVA de catre Firma X.
2. Avand in vedere ca Firma X nu are in obiectul sau de activitate vanzarea de bilete de avion, inteleg ca nu poate realiza profit din astfel de activitati. Dar poate macar refactura costurile in baza contractului cu Firma Y?
3. Exista vreo explicatie (temei legal) in virtutea caruia Firma X ar trebui sa considere TVA aferenta facturii de la agentia de turism drept cost al biletului si sa refactureze catre Firma Y suma bruta a facturii de la agentia de turism, si nu cea neta?
4. Codul Fiscal prevede la Art. 137 e) sumele achitate de furnizor sau prestator, in numele si in contul clientului, si care apoi se deconteaza acestuia, precum si sumele incasate in numele si in contul unei alte persoane. Din diverse discutii privind normele metodologice de aplicare, am inteles ca in acest caz Firma X (furnizorul) nu poate deduce TVA aferenta sumelor achitate, pe care le refactureaza catre Firma Y (clientul), fara sa adauge TVA. In plus, aceste operationi nu sunt considerate cheltuieli respectiv venituri. Eu cred ca in mod logic toata aceasta procedura nu se aplica in cazul de fata, deoarece Firma X nu a achitat sume in numele Firmei Y, ci in numele sau (agentia a emis factura, asa cum spuneam, in numele Firmei X). Implicit suma este inregistrata ca cheltuiala, se refactureaza (suma neta) cu TVA de 19%, rezultand un venit. Am dreptate?

Va multumesc pentru rabdarea de a citi si anticipat pentru ajutor,
Andrei



#2 romeodum

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:bucuresti

Postat 14 August 2009 - 08:47 AM

Si eu sunt de aceeasi parere cu cea a firmei tale de contabilitate, deci refacturare 100+19%. Nu stiu de unde pleaca ceilalti de la 109+tva. Avand in vedere ca factura a fost emisa pe numele firmei tale, este evident ca trebuie sa le refacturezi, iar cheltuiala efectiva a ta este de 100 lei. Pe de alta parte, daca ei iti platesc mai multi bani, mai bine las-o ca ei.. :lostit (13):
Alte opinii?




#3 Alina_C

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 15 August 2009 - 11:25 AM

eu sunt de parere ca nu trebuie sa ne complicam cu refacturarile cand nu este cazul.
voi prestati servicii de consultanta. ar fi bine pt aceste servicii sa facturati un pret complet in care va includeti toate cheltuielile (inclusiv cele de deplasare).
pe factura catre client facturati servicii de consultanta la un pret pe care il considerati corect, aplicati TVA si gata. asa nu mai exista discutii legate de TVA. si asa este si corect dpv al obiectului de activitate.
si eventual ca sa nu existe discutii intre parteneri cu privire la pretul serviciului facturat se poate face o anexa la factura.
sper ca se intelege ce vreau sa spun...
Cu respect,
Alinutza



#4 biancuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:

Postat 09 December 2009 - 10:49 PM

Am efectuat un transport auto si clientul a vrut sa-i trecem separat pe factura taxa de drum in valoare de 52 lei(din care 8,3 TVA), taxa de pod de 47 lei(din care 7,5 TVA) si autorizatia de circulatie in valoare de 60 lei plus valoarea transportului 686,40+ TVA.Din obisnuinta am inregistrat taxele pe 635 iar la TVA-ul de la taxe am trecut taxare inversa.Dupa depunerea decontului am realizat ca am inregistrat gresit si incerc sa ma elucidez cu ajutorul dumnevoastra cum era corect si cum sa indrept greseala mea impardonabila.Parerile sunt impartite si astept o sugestie si din partea celor care au avut astfel de situatii.
Multumesc mult tututror celor care au un sfat pentru mine.



#5 Lucia2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 31 March 2011 - 03:15 PM

Eu refacturez niste onorarii notariale. Facturile de TVA sunt nepurtatoare de TVA (notarul public fiind neplatitor)
Este ok sa refacturez valoarea facturii + TVA :thumbup: . Sa presupunem ca factura de achizitie este in valoare de 10 lei iar eu refacturez 10 + TVA 2.4
Daca este in regula asa ceva imi puteti da o baza legala?



#6 Lucia2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 06 April 2011 - 09:09 AM

Refacturare si iar refacturare....
Iar m-am lovit de ceva care nu-mi este clar desi am avut refacturari...De fiecare data am urmat, facturat si contat asa cum s-a facut pana la data respectiva.

-Intrebare cand lucrezi cu 461? pentru a nu afecta nici veniturile nici cheltuielile. In acest caz , totul este "tanda pe manda" si poti anexa facturile sau cota parte din facturile refacturate.
-Cand lucrezi cu 708?
-Se pot refactura de exemplu comisioanele bancare, 2% din factura telefonica, stiu eu x % din factura de internet....este corect pur si simplu sa estimez o valoare pe care eu consider ca am cheltuit-o pt. un anumit client (prestari servicii traduceri) si sa o refacturez.

Tot ceea ce am citit este in codul fiscal art. 137 care spune asa : In facturile fiscale emise, furnizorul va inscrie mentiunea „factura de decontare – pentru plati in numele clientului”. De asemenea, in facturile emise se evidentiaza facturile fiscale sau alte documente legal aprobate care au fost achitate, baza de impozitare si TVA aferenta facturilor de decontare li se vor atasa copii de pe facturile achitate in numele clientului.

Se poate refactura chiar daca eu nu am facturi, documente de anexat?

Poate sa ma lamureasca cineva? :thumbup:



#7 Lucia2

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 81 Postari:

Postat 06 April 2011 - 10:02 AM

Aaaa si daca tot sunt aici mai am urmatorul scenariu: si nu stiu daca am facut corect...

Primesc de la o firma Olandeza cu o sucursala aici un avans in EURO sa zic 10 (avans ce urmeaza a fi utilizat pentru diverse chletuieli aditionale, necesare pentru buna desfasurare a lucrarilor ce urma sa le efectuam). Avans nefacturat (nu s-a dorit facturarea catre firma din Olanda, iar sucursala nu era inca infiintata) am inregistrat : 5124 = 462 10 EUR, asa mi s-a parut corect pt. ca am vazut ca in 3055, 419 nu are corespondent cu banca...stiu ca nu se tine cont strict de asta dar....

Apoi le facturam servicii 1) 4111 = 704 cu TVA aferent catre sucursala de aici in RON
Apoi vin cu factura 2) refacturare cheltuieli aditionale ce trebuia sa reprezinte avansul :thumbup: 4111 = 708 400,
4111 = 4427 96 catre sucursala din romania

Apoi vin cu nota contabila si sting factura 2) 462 = 4111 echivalent 10 EUR exprimati in RON sa zicem 400 RON iar restul de 96 aferent TVA raman sa ne achite clientul? :smile:

Nu ma mira daca nu a inteles mineni nimic dar poate ma puteti ajuta cu o monografie pt. chestia asta

Aceasta postare a fost editata de Lucia2: 06 April 2011 - 10:08 AM




#8 gizella

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 09 January 2012 - 11:29 AM

Buna ziua

Intrebarea mea este:

Deplasarile (vizite comerciale) efectuate in tara am dori sa refacturam catre partenerul strain din UE. Cheltuielile de delegare cuprind cazare, diurna, transport cu masina proprie. Factura ar fi cu sau fara TVA ?
Va multumesc pentru raspuns.



#9 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 09 January 2012 - 04:25 PM

cu tva, benzina e deductibila 100%

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 09 January 2012 - 04:26 PM







Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL