Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
MO 550 /07.08.2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


MO 550 /07.08.2009


74 replies to this topic

#1 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 12 August 2009 - 11:28 AM

Firmele vor depune declaratii online, doar prin Sistemul Electronic National

Depunerea declaratiilor utilizand Sistemul Electronic National (SEN), operat de Agentia pentru Serviciile Societatii Informationale (ASSI), reprezinta singura modalitate legala de transmitere in format electronic a declaratiilor catre institutiile si autoritatile administratiei publice, potrivit Hotararii Guvernului nr. 862/2009.
Dimensiune text

In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 550, din 7 august 2009, a fost publicata Hotararea Guvernului nr. 862/2009 privind modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National.

Conform actului normativ, depunerea declaratiilor utilizand SEN, operat de ASSI, reprezinta singura modalitate legala de transmitere in format electronic a declaratiilor catre institutiile si autoritatile administratiei publice.

Prin intermediul SEN, disponibil la adresa de internet www.e-guvernare.ro, toti contribuabilii de la nivel national au posibilitatea de a depune online urmatoarele noua declaratii catre institutiile publice:
- Declaratia privind obligatiile de plata catre bugetul asigurarilor sociale (Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale)
- Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor de somaj (Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca)
- Declaratia privind contributia de asigurari sociale de sanatate (Casa Nationala de Asigurari de Sanatate)
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul de stat - 100 (Ministerul Finantelor Publice)
- Declaratia privind impozitul pe profit - 101 (Ministerul Finantelor Publice)
- Decont privind taxa pe valoare adaugata - 300 (Ministerul Finantelor Publice)
- Declaratia privind obligatiile de plata la bugetul asigurarilor sociale si a fondurilor speciale - 102 (Ministerul Finantelor Publice)
- Declaratia privind accizele - 103 (Ministerul Finantelor Publice)
- Declaratia recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri - 390 (Ministerul Finantelor Publice).

Pana la adoptarea HG nr. 862/2009, doar marii contribuabili aveau acces la cele noua servicii electronice, disponibile prin SEN.

Potrivit actului normativ, institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia de a accepta declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin SEN, ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora.

Serviciile publice electronice de depunere a declaratiilor prin SEN pot fi utilizate in baza detinerii unui certificat electronic valid emis de catre ASSI, operatorul sistemului.

Pentru utilizarea procedurilor electronice puse la dispozitie prin intermediul www.e-guvernare.ro, persoanele juridice trebuie sa achite un tarif anual de utilizare in cuantum de 46 de lei, fara TVA.

Potrivit Hotararii nr. 862/2009, pana la data de 31 decembrie 2009 ASSI are obligatia de a realiza registrul electronic al institutiilor si autoritatilor administratiei publice din Romania. Orice modificare survenita asupra denumirii, datelor de contact ori asupra statutului institutiei sau autoritatii administratiei publice va fi comunicata in termen de 3 zile catre ASSI in scopul actualizarii informatiilor din registrul electronic.

Actul normativ aduce modificari si asupra anexei nr. 1 din H.G. 1085/2003, anexa ce cuprinde lista institutiilor publice care au obligativitatea de a se inregistra in SEN, de a pune la dispozitie datele de contact, precum si formularele administrative pe care le utilizeaza in relatia cu cetatenii. Astfel, toate institutiile si autoritatile administratiei publice din Romania au obligativitatea legala de a utiliza proceduri electronice pentru furnizarea serviciilor si informatiilor publice prin SEN.



#2 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 12 August 2009 - 12:52 PM

"institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia de a accepta declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin SEN, ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora"

interesant :lostit (13):




#3 anaderol

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 190 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 12 August 2009 - 01:19 PM

sa inteleg ca nu mai pot depune declaratiile la sanatate sau somaj daca nu am certificat electronic valid emis de catre ASSI??? incepand cu ce luna?

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 August 2009 - 05:30 PM




#4 John2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Male

Postat 12 August 2009 - 03:25 PM

Asta incepand de cand ?
Eu pt luna asta am trimis declaratiile pe anaf.ro folosind certificatul digital.



#5 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 12 August 2009 - 03:30 PM

Potrivit Hotararii nr. 862/2009, pana la data de 31 decembrie 2009 ASSI are obligatia de a realiza registrul electronic al institutiilor si autoritatilor administratiei publice din Romania

Ce s-o intelege prin acesta fraza? ca pana la 31.12 .2009 deabia se organizeaza ei?



Vezi postareaanaderol, la Aug 12 2009, 02:19 PM, a spus:

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 12 2009, 12:52 PM, a spus:

"institutiile si autoritatile administratiei publice au obligatia de a accepta declaratiile depuse de catre orice contribuabil prin SEN, ca singura modalitate legala de transmitere in format electronic a acestora"

interesant :lostit (13):

sa inteleg ca nu mai pot depune declaratiile la sanatate sau somaj daca nu am certificat electronic valid emis de catre ASSI??? incepand cu ce luna?


Eu am sunat la ASSi si nu trebuie certificat digital, platesti pentru un program, pentru fiecare firma daca ai mai multe... si cu acest program ai acees in sistem...

Contribuabilii mari transmit deja ... poate ne orienteaza cei ce stiu...



#6 John2008

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Male

Postat 12 August 2009 - 04:08 PM

pai da, dar programul ala al lor costa mai mult decat un certificat digital daca ai mai multe firme.



#7 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2009 - 12:21 AM

Prima data a fost certificatul digital (sa-i spunem: simplu) emis de M.Fin. Anaf.

Apoi au aparut noi reglementari cu privire la semnatura electronica, Certificate Digitale etc., prin care ne-au convins ca trebuie sa-l dam naibii de cert. digital simplu si sa cumparam un Certif. Digital Calificat. 100 EUR emiterea + 30 EURO/an un fel de reinnoire...

Acum, dupa nici 4 luni de la 'abrogarea' certificatelor simple si introducerea obligatorie a celor Calificate, se revine la certificatele simple.
Un (nou) organism/agentie/sau ce-o fi, emite noi certificate, cate unul pe fiecare agent economic, contra unui frumos abonament anual de 46 RON / buc.

Presupun ca trambitata e-guvernare (ASSI) trebuie sa dovedeasca faptul ca face ceva... asa incat dupa ce s-a scremut ani buni fara nici un rezultat concret (in afara de celebrele formulare online - de fapt niste biete documente ce trebuie listate si completate de mana - iar apoi depuse tot manual la ghiseu), de teama disponibilizarilor din administratie, a preluat pe fuga de la Anaf treaba cu depunerea declaratiilor online.

Ca totul e o facatura incropita de niste functionari ce tremura ptr. scaunele lor, e cat se poate de clar. Fie si pentru faptul ca se face dintr-un condei 'tabula rasa' din toate reglementarile cu privire la Certif. Digitale Calificate.

Am dat azi cateva mailuri / telefoane pe la CertSign, ASSI, M. Finante, cerand lamuriri cu privire la cele de mai sus.
E ceata peste tot.
Unii spun ca prevederea se refera doar la institutiile publice :smile:
Altii, ca merge in continuare treaba cu site-ul Anaf, iar Finantele inca nu au o pozitie oficiala.

Pentru noi, contribuabilii lui Caragiale, ramane clasica intrebare:
"Da eu cu cine votez?" :lostit (13):
Dan



#8 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 13 August 2009 - 12:32 AM

:lostit (13):



#9 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 13 August 2009 - 09:10 AM

Este foarte corect.

Pe mine nu m-au lamurit in totalitate, fisierele in acest sistem SEN , sunt niste formulare printate de noi, semnate si stampilate,
scanate de catre noi si transmise prin acest sistem SEN
Mie nu mi se pare normala, aceasta procedura , sa le scanezi.... e incredibil.



#10 vics

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 209 Postari:
  • Gender:Male
  • Interests:IT

Postat 13 August 2009 - 09:35 AM

Declaratia pe cale electronica inseamna trimitere de date nu de ... poze
N-are cum sa fe prin scanare, decat poate adiacent cu datele, ca document insotitor pt arhivare electronica (exista o lege si pt constituire de arhive electronice, obligatoriu deocamdata pt instit bugetare, da fara termen de aplicare precizat clar).

Sistemul in principiu n-ar fi deloc rau, dar ministerul se cramponeaza de acele certificate, care la o adica nu-s chiar asa sigure cum par si costa cam mult. E clar ca se poate mult mai simplu, suficient sa ne uitam la sistemele bancilor, apai daca alea nu stiu sa-si pazeasca banii, cine sa stie ... ?

Oricum, pt declaratiile la fisc, nu le-as depune pe calea asta in urmatorii ani, doar le incalcesc destul si acu ca-s depuse direct la ei.



#11 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 13 August 2009 - 03:55 PM

Ideea de a depune toate declaratiile on line pe un site nu e rea deloc, chiar ma gandeam cand o sa se gandeasca cineva la asa ceva?
Mi se pare mai sigura procedura actuala de depunere on line a decl fiscale, insa nu cunosc exact cum se depune pe SEN , si de cand anume e valabila ?



#12 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 13 August 2009 - 04:44 PM

trecand peste stirea care spune ca toate firmele vor depune prin SEN, unde scrie ca va fi obligatoriu acest sistem de depunere?
se spune ca este obligatoriu pentru institutiile publice, atat
mereu am fost de parere ca legislatia la noi se invata si se interpreteaza conform principiului "telefonul fara fir" dar... totusi :lostit (13):

Aceasta postare a fost editata de Septimiu: 13 August 2009 - 04:45 PM




#13 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 14 August 2009 - 09:19 AM

Multumim mult.....
Ar trebui sa fim direct interesati de asa ceva.....
Sa umblii pe la toate sectoarele la Sanatate, la Cas sa le listezi in 2 exemplare si la fisc sa umbli din nou pe la toate sectoarele ,
e un timp pierdut asa ... en gros...

Se aplica si pentru privati si pentru stat ..... pe mine ma intereseaza foarte mult....



#14 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2009 - 09:50 AM

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 13 2009, 05:44 PM, a spus:

trecand peste stirea care spune ca toate firmele vor depune prin SEN, unde scrie ca va fi obligatoriu acest sistem de depunere?
se spune ca este obligatoriu pentru institutiile publice, atat
Nu a zis nimeni ca e obligatoriu sistemul de depunere online a declaratiilor. Cui ii plac cozile si nebunia de la Admin. Fin., ITM, CASMB etc., n-are decat sa continue astfel.
Eu i-as obliga pe toti contribuabilii sa foloseasca numai sistemul de depunere online.

Ce spune HG (si mi-a fost confirmat de ASSI) este ca ptr. transmiterea online, e obligatoriu sa foloseasca sistemul SEN (adica adio ANAF!)
Nemultumirea mea porneste de la faptul ca se modifica intr-una sistemul, pe cheltuiala noastra.

Am fost la ASSI sa cer lamuiri.
Primul soc: o cladire impunatoare, numai marmura, si pe dinafara si inauntru. Birouri goale, angajati ce stau grupuri, grupuri, la 'discutii', dar care au raspuns amabil si la obiect.
Cand am protestat fata de toata nebunia cu Certificatul Digital Calificat, au zambit si au spus ca nu-i vina lor.

Eu raman la pararea mea, si anume ca sistemul anterior functiona bine, si ca nu trebuia decat sa fie extins la toate declaratiile si formularele. Dar atunci ce se alegea de cladirea si angajatii ASSI?!

O ultima observatie:
Daca pana acum era suficient un singur certificat digital calificat, cu ajutorul caruia se puteau depune declaratiile ptr. un nr. nelimitat de firme, acum e obligatoriu un cerificat ptr. fiecare firma.
Operatiunea bani (de la prosti) ptr. buget e in curs de desfasurare.

Have fun!
Dan



#15 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 14 August 2009 - 10:04 AM

Perfect adevarat....

Cred ca e o problema si la transmiterea declaratiilor...
Nu se mai semneaza cu certificat digital.....

Atunci cum?

Le completezi pe calculator (in programul de la finnte ) si le transmiti?

trebuie sa ma lamuresc....

Eu nu stiu cine ti-a raspuns tie la obiect, ca mie mi-au spus ca se scaneaza si se transmit...
O tampenie mai mare chiar ca nu se putea...
E a doua oara cans mi se spun tampenii la telefon de reprezentanti ai statului.

Odata mi-au spus la asistanta contribuabili ca bonurile de benzina se trec in D 394
de era sa cad din picioare de ras....

Problema e ca uite mai scriem si pe aici ce ni se spune... pana ne lamurim complet....

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 15 August 2009 - 05:36 PM




#16 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2009 - 11:49 AM

Am vorbit la ASSI si mi s-a spus in clar:

- obtineti de la ASSI un certificat digital cu care va autentificati in sistemul e-guvernare
- dupa autentificare trimiteti declaratiile obtinute de pe site-ul ANAF
- inca nu le e clar daca declaratiile trebuie semnate electronic inainte de a fi trimise la ASSI. Nici ei nu au primit procedurile de lucru. A aprut o HG si gata, restul e tacere... Se asteapta clarificari de la Guvern, M. Finante, Anaf...

Voi reveni cu amanunte imediat ce voi afla noutati.

Have fun!

PS. Nici pomeneala de scanare :lostit (13): ... totul se face online, ca si pana acum.

Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 14 August 2009 - 11:51 AM

Dan



#17 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 14 August 2009 - 12:56 PM

Multumesc mult..

Trebuie sa ne lamurim... e foarte util.



#18 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 August 2009 - 01:45 PM

pana nu se abroga legislatia cu privire la depunerea declaratiilor pe anaf va agitati degeaba
recititi cu atentie hotarea asta aparuta care modifica o hotarare mai veche



#19 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 14 August 2009 - 02:39 PM

Da ce ma intereseaza pe mine legislatia pe anaf?

Ma intereseaza sa fie publicata legislatia pentru SEN .

Eu cred ca acest sistem s-a infiintat special pentru a depune toate declaratiile on line, daca ne gandim la insusi denumirea acestuia.

E adevarat ca nu va fi functional perfect inca de la inceput, insa se pare ca functioneaza pentru contribuabilii mari , si poate se extinde la nivel national.

:lostit (13): :smile:

Aceasta postare a fost editata de doiny: 14 August 2009 - 02:45 PM




#20 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 18 August 2009 - 10:41 PM

ASSI vine cu "Precizări referitoare la depunerea declarațiilor prin www.e-guvernare.ro"
Iata comunicatul aici

Pe scurt, pe langa certificatul digital calificat, care ramane modalitatea de semnare a documentelor in format electronic, apare si Certificatul digital emis de ASSI ptr. autentificarea in sistemul lor. Costul acestui din urma certificat: 46 RON + TVA / firma / an.

Have fun!
Dan






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL