Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
MO 550 /07.08.2009 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


MO 550 /07.08.2009


74 replies to this topic

#41 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2009 - 03:03 PM

cred ca am inteles gresit ceva ... imi cer scuze, dar ma bucur ca m-am inselat :thumbup:

doiny, iti multumesc mult pt precizari :smile: , concluzia e ca merita mai ales daca avem firme mai multe in lucru (suta de euro se divide mai mult ) !!!

:lostit (13):

Doamne, scapam de cozi, totusi !



#42 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 28 August 2009 - 03:10 PM

I-mi pare bine ca suntem mai multi doritori....
Ne mai sfatuim si noi...




#43 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2009 - 03:17 PM

una peste alta, nu pot sa nu recunosc ca si negocont are dreptate, numai ca, draga negocont, pana o sa ajungem noi la gradul ala de civilizatie o sa mai curga multa apa pe Dambavita, asa ca , deocamdata, si introducerea acestui sistem e un pas inainte.

faza nasoala e pt firmele mici cu contabil la sediu ... acolo vor fi toate aceste chelt. indivizibile si care se ridica la o suma de circa 5 mil. anual, parca vad ca i se va diminua salariul contabilului cu acesta suma. :lostit (13):



#44 Geta L

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Gender:Female

Postat 28 August 2009 - 08:37 PM

Am unele rezerve referitoare la posibilitatea de a utiliza o singura semnatura electronica pentru mai multe firme. Efectul produs prin aplicarea semnaturii electronice este asimilat semnaturii olografe si stampilei (daca e cazul) aplicate unui document in forma fizica. Toate declaratiile fiscale se semneaza de catre reprezentantul de drept sau imputernicit al societatii. Atata timp cat aceste declaratii reprezinta titluri de creanta imi este greu sa cred ca semnarea lor va fi lasata numai in sarcina contabilului (si ma refer strict la firme mici care au un singur contabil). In acelasi timp, daca tinem cont ca semnatura electronica va putea fi aplicata si pe alte tipuri de documente (contracte, corespondenta de afaceri, etc.) nu mai vad unde este rolul patronului. Unul hotaraste si celalalt executa si semneaza? Nu cred ca este corect.



#45 iuli73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 25 October 2009 - 09:46 AM

Ce se mai aude cu acest sistem,noutati ceva ,depune cineva acum pe sistemul asta,a cumparat certificatul de la ei,merg toate declaratiile depuse?



#46 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 26 October 2009 - 09:07 AM

Cred ca Semnatura de la CertSign va fi valabila si in SEN ,
eu astept 01.01.si incerc prin SEN



#47 vioboss2004

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2009 - 09:12 PM

Astazi am sunat la ASSI si mi s-a spus ca deocamdata nu este functional certificatul pentru firmele mici . Spera ca de la anul Ministerul Finantelor , Casa de Pensii si celelalte institutii sa poata accepta transmiterea declaratiilor pentru toti contribuabilii . Ei sustin ca sistemul functioneaza , dar institutiile publice nu le pot prelua . Deci deocamdata putem cumpara certificatul , dar nu-l putem folosi la transmiterea declaratiilor .



#48 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 07 September 2010 - 07:29 PM

Pe site-ul anafului a aparut Proiectul Ordinului privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii.
Declaratiile fiscale 100,102,710,101,300,301,120,130,390 se depun in mod obligator pe siteul www.e-guvernare.ro incepand cu obligatiile cu termen de declarare 25 octombrie 2010.
Contribuabilii, altii decat cei prevazuti, pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National, ca metoda alternativa de declarare.
Semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin folosirea unui certificat digital emis de catre un furnizor de servicii de certificare, acreditat.



#49 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 02 October 2010 - 09:08 AM

Ordinul ANAF 2520 a aparut in Monitorul Oficial 670/1.10.2010 cu precizarea ca, fata de proiectul de ordin, s-a modificat termenul de declarare cu 25 noiembrie 2010

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 02 October 2010 - 12:38 PM




#50 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 04 October 2010 - 05:06 PM

Contribuabilii mici pot depune prin optiune in SEN?

Stie cineva?



#51 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 04 October 2010 - 07:42 PM

Orice contribuabil poate depune declaratii inca de acum 3 ani pe siteul ANAF www.anaf.ro -->> Declaratii Electronice (inclusiv contribuabilii mici), trebuie doar sa cumperi un certificat digital calificat.

Prin ordinul ANAF 2520/2010 contribuabilii mari si mijlocii sunt obligati sa depuna electronic pe SEN, metoda depunerii la ghiseu in format hartie nu mai este acceptata



#52 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 05 October 2010 - 11:58 AM

Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Ordinul 2520 din 27 septembrie 2010 (Ordinul 2520/2010)
privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta de catre contribuabilii mari si mijlocii
Publicat in Monitorul Oficial 670 din 1 octombrie 2010 (M. Of. 670/2010)
Avand in vedere prevederile art. 83 si ale art. 228 alin. (21) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 3 din Hotararea Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National, cu modificarile si completarile ulterioare,
in temeiul prevederilor art. 12 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 109/2009 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. -
(1) Contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii, definiti conform reglementarilor in vigoare, cat si sediile secundare ale acestora au obligatia depunerii urmatoarelor declaratii fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National:
a) 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat", cod 14.13.01.99/bs;
b)102 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale", cod 14.13.01.40;
c) 710 "Declaratie rectificativa", cod 14.13.01.00/r;
d) 101 "Declaratie privind impozitul pe profit", cod 14.13.01.04;
e) 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02;
f) 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata", cod 14.13.01.02/s;
g) 120 "Decont privind accizele", cod 14.13.01.03;
h) 130 "Decont privind impozitul la titeiul din productia interna", cod 14.13.01.05;
i) 390 VIES "Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare", cod 14.13.01.02/r.
(2) Contribuabilii, altii decat cei prevazuti la alin. (1), pot utiliza metoda de depunere a declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin intermediul Sistemului Electronic National, ca metoda alternativa de declarare.
(3) Declaratiile fiscale prevazute la alin. (1) se depun prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro, in conditiile prevazute in Hotararea Guvernului nr. 1.085/2003 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2. -
(1) Semnarea declaratiilor fiscale se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica.
(2) Inregistrarea titularilor certificatelor calificate in calitate de reprezentanti legali sau imputerniciti pentru semnarea declaratiilor fiscale se efectueaza pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, conform dispozitiilor cap. III din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In situatia in care titularul unui certificat calificat este desemnat/imputernicit pentru semnarea declaratiilor fiscale de catre mai multi contribuabili, documentele prevazute la art. 7 alin. (3) si (4) din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se depun la organul fiscal competent, pentru fiecare contribuabil reprezentat.

Art. 3. - Prevederile prezentului ordin se aplica incepand cu obligatiile cu termen de declarare 25 noiembrie 2010.
Art. 4. - Directia generala proceduri pentru administrarea veniturilor, Directia generala de tehnologia informatiei, Directia generala de administrare a marilor contribuabili, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti, precum si, dupa caz, directiile de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 5. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Sorin Blejnar

Bucuresti, 27 septembrie 2010.
Nr. 2.520.



#53 radu_o

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 267 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 02 November 2010 - 12:23 PM

Lucrurile au inceput sa functioneze si la ANAF.
Aveti atasat instructiuni pentru vizualizarea dosarului fiscal al contribuabilului pentru care depuneti declaratii online.
Declaratii depuse, vector fiscal, fisa sintetica fara penalizari.

Fisiere atasate


radu_o



#54 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 02 November 2010 - 05:06 PM

Excelent .



#55 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 02 November 2010 - 05:15 PM

Initiativa e foarte buna, insa vectorul fiscal nu e actualizat la salarii ...cei care nu mai au salarii le-a afisat lunar.
iar obligatiile fiscale totale probabil ca trebuie sa le insumezi tu.
sunt defalcate.



#56 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 04 November 2010 - 12:35 PM

Pentru contribuabilii mijlocii ce depun acum prin SEN mai este obligatorie plata tarifului anual de utilizare a procedurii electronice pentru obtinerea de servicii puse la dispozitie de Sistemul e-guvernare?

Va aducem la cunostinta conform Legii nr. 161/2003, art.20 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National, fiecare persoana juridica ce utilizeaza procedura electronica pentru obtinerea de servicii trebuie sa plateasca, dupa caz, operatorilor Sistemului Electronic National un tarif anual de utilizare.Conform HG 1085 din 2003 tariful anual de utilizare a procedurii electronice pentru obtinerea de servicii puse la dispozitie de "Sistemul e-guvernare" este in cuantum de 46 lei.

Banca:Trezoreria Statului Sector 2;
Cont: RO91TREZ7025032XXX011214;
Cod Fiscal: R26335581;

Beneficiar:C.N.M.S.I.(Centrul National de Management pentru Societatea Informationala)
In momentul in care banii sunt in contul CNMSI vi se va emite o factura pe care o veti primi prin posta.
Mai este necesar sa completati (pentru fiecare utilizator) formularul de conformitate pentru emiterea facturii pe care il puteti trimite scanat pe e-mail la adresa: facturare@cnmsi.ro.



#57 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 04 November 2010 - 06:08 PM

Informam toti utilizatorii SEN ca incepand cu data de 3 martie 2010, in conformitate cu HG nr. 104 privind modificarea HG 1085/20013 pentru aplicarea unor prevederi ale Legii nr. 161/2003 privind unele masuri pentru asigurarea transparentei in exercitarea demnitatilor publice, a functiilor publice si in mediul de afaceri, prevenirea si sanctionarea coruptiei, referitoare la implementarea Sistemului Electronic National, serviciile publice oferite prin SEN pot fi utilizate in baza detinerii unui certificat calificat emis de un furnizor de servicii de certificare acreditat, motiv pentru care operatorul SEN nu mai emite certificate digitale proprii.
Registrul furnizorilor de servicii de certificare:
CERTSIGN SRL www.certsign.ro
DIGISIGN SA www.digisign.ro
TRANS SPED SRL www.transsped.ro



#58 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 05 November 2010 - 10:56 AM

Concluzia?



#59 Vitezistu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 74 Postari:

Postat 05 November 2010 - 02:27 PM

Daca te referi la depunerea declaratiilor catre ANAF (prin SEN) , intrucat inrolarea in sistem se face la ANAF si daca ati observat, depunerea propriuzisa se face tot pe siteul ANAF, SEN-ul fiind doar o simpla interfata unde sunt link-uri catre siteul ANAF, la SEN nu mai trebuie platit nimic cu atat mai mult cat nu mai emit nici un certificat digital si nu mai opereaza sistemul depunerii declaratiilor catre ANAF. Trebuie doar sa cumperi un certificat digital calificat, sa te inrolezi la ANAF si sa depui tot pe site la ANAF, sau daca vrei sa te mai "plimbi" putin pe siteuri poti sa dai prima oara click pe siteul https://formularunic.e-guvernare.ro/

Depunerea declaratiilor catre ANOFM, etc nu stiu cum este dar ar fi ilogic sa NU platesti ceva la SEN din moment ce ai cumparat un certificat calificat si intrucat SEN-ul nu este o societate comerciala ci o institutie a statului. La ANAF cum se pot depune declaratii de aproape 4 ani fara sa perceapa nici o taxa suplimentara, chiar si atunci cand ANAF-ul a emis certificate necalificate le-a oferit gratuit.

Numai bine,

Aceasta postare a fost editata de Vitezistu: 05 November 2010 - 02:29 PM




#60 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 07 November 2010 - 11:41 PM

Cred ca mai multe institutii ale statului se calca in picioare ptr. a apuca un os de ros in ce priveste declaratiile online (e-guvernare).
Si fiecare astfel de organism are sustinatorii lui (politici).
Personal am vizitat asa-numitul C.N.M.S.I.(Centrul National de Management pentru Societatea Informationala), o cladire mamut, marmura, computere si oameni ce habar n-avea de nimic...
Mi-a fost rusine de rusinea lor, cand ii intrebam ceva si incepeau sa se fastaceasca, ca inca nu se stie, ca se lucreaza...
Dar la incasat banii erau organizati! Cum naiba or fi ajuns la suma de 46 lei, nu-mi pot inchipui.

ANAF merge foarte bine si nu vad de ce trebuie modificat ceva ce functioneaza (gratuit).
Poate din motive pecuniare/politice, sa mai salvam de la restructurare cateva sute de functionari platiti regeste...
Unul dintre acesti politruci spunea ca in fix 19 luni sistemul declaratiilor si tot ce (naiba) mai inseamna e-guv. va merge struna.
Au cheltuit zeci de miloane de EURO pe informatizare, si cand vad softurile acelea specializate ptr. tot felul de declaratii, OP/foi de varsamant etc. ma intreb pe ce se duc banii nostri?!

Alo, domnu' Pambuccian, ne mai auzi?!

Circul merge inainte... numai ca nu prea mai e paine!

Have fun!

Aceasta postare a fost editata de Dan I.: 07 November 2010 - 11:45 PM

Dan






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL