#21
Postat 27 November 2009 - 10:50 PM
#22
Postat 01 December 2009 - 01:47 PM
Ordonanta 109/2009 care modifica codul fiscal nu precizeaza nimic si nici nu abroga capitolul microintreprindere, deci capitolul respectiv ramane in vigoare. Cred doar ca au uitat sa faca o precizare referitor la cota de impozit/micro in vigoare la 2010 sau vor urma precizari.
Sa speram ca daca se hotarasc aflam in timp util pentru ca ar fi culmea sa ramai microintreprindere cu impozit 16% la tot venitul. Pana la urma asta era toata "smecheria" in a fi micro....
#23
Postat 03 December 2009 - 01:07 PM
"Investitorii de pe piata de capital vor plati de anul viitor un impozit anticipat de 1% pentru fiecare tranzactie in castig. Masura impozitarii fusese suspendata pentru perioada 2008-2009, urmand sa reintre in vigoare de la 1 ianuarie 2010.
Tot in categoria celor care vor pierde intra si microintreprinderile (firmele care au intre 2 si 9 angajati). Posibilitatea pe care acestea o au in prezent, de a opta intre plata unui impozit pe venit de 3% sau a celui pe profit de 16%, nu va mai exista, firmele urmand sa plateasca impozit pe profit ca si celelalte firme. Micilor patroni le va fi mai greu, multi dintre acestia preferand plata impozitului pe venit.
“Este vorba despre o aliniere la Directiva CE privitoare la intreprinderi. Pentru unele firme va fi mai bine, dar pentru altele mai rau. Depinde de optiunea fiecaruia de pana acum”, spune avocatul Gabriel Biris. Presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania, Ovidiu Nicolescu, doreste mentinerea impozitului pe venit ca optiune si in 2009, afirmand ca este o “masura prioritara pentru economia romaneasca”.
Castigurile vor fi ale firmelor care au de recuperat TVA in contul operatiunilor de export. De la 1 ianuarie operatiunile vor fi simplificate in sensul modificarii locului de plata, de la locul in care este prestatorul la locul in care se afla beneficiarul serviciului, explica Biris. Spre exemplu, daca o firma romaneasca presteaza servicii in Franta, cum ar fi pregatire de personal, aceasta nu isi va mai recupera TVA de la statul francez, ci de la cel roman, institutiile celor doua state urmand sa faca ulterior deconturile intre ele. “Vor fi mai putine operatiuni de facut, acum firmele platesc TVA apoi se chinuie sa il recupereze”, afirma Biris.
In cazul prestarilor de servicii de catre persoanele fizice, TVA se impune in tara prestatorului. Incepand cu 1 ianuarie 2010, declaratiile recapitulative se depun lunar, inclusiv pentru livrari si achizitii intracomunitare de bunuri. De asemenea, cererile de rambursare a TVA se depun in tara unde solicitantul e stabilit.
Sursa: Cotidianul"
Sper sa apara ceva precizari mai clare pentru ca firmele trebuie sa depuna pana in 25.01.2010 F010 daca doresc sa-si modifice vectorul fiscal, iar in cazul microintrepriderilor e foarte dezavantajos sa fie impozitate cu 16% la venit fata de 16% la profit, tanand cont ca macar au ca si cheltuieli deductibile cheltuielile cu salariile ( apropo este o eroare in articol : salariati intre 1 - 9 ).
#24
Postat 03 December 2009 - 11:51 PM
Dana
#25
Postat 08 December 2009 - 03:09 PM
#26
Postat 09 December 2009 - 12:11 AM
hai deti sa nu lasam acest lucru sa se intample:
http://www.petitieonline.ro/petitie/opriti...-p20794051.html
#27
Postat 12 December 2009 - 11:01 PM
misshu, la Dec 9 2009, 12:11 AM, a spus:
hai deti sa nu lasam acest lucru sa se intample:
http://www.petitieonline.ro/petitie/opriti...-p20794051.html
Am incercat sa semnez dar la cum arata codul cerut nu mi sa permis dupa 4 incercari semnarea ( e recomandabil celor care intretin acel site sa ( zboare acele linii inutile ) care fac dificila citirea codului.
#28
Postat 14 December 2009 - 01:33 AM
aveti voi impresia ca le baga cineva in seama?
#29
Postat 15 December 2009 - 11:53 PM
Propunerea legislativa prevede un set de masuri de relaxare fiscala, dar si consolidarea bazei de impozitare, si unele masuri pentru simplificarea si imbunatatirea capacitatii administrative fiscale.
1. Modificarea Codului Fiscal prin adoptarea urmatoarelor masuri:
-abrogarea prevederilor referitoare la impozitul minim
-abrogarea restrictiilor privind deductibilitatea TVA-ului la achizitia de autoturisme si a cheltuielilor cu combustibilul
-acordarea de deduceri fiscale suplimentare pentru investitii, in cote de pana la 50% din profitul impozabil
-stabilirea unei cote reduse de TVA de 5% pentru toate livrarile de locuinte noi, pana la 31.12.2010
- o cota de impozitare de 3% pe veniturile microintreprinderilor
2. Modificarea Codului de procedura fiscala:
Potrivit notei de fundamentare, prin acest proiect se urmareste evitarea cresterii numarului societatilor care ar indeplini conditiile prevazute de lege pentru intrarea in procedura insolventei, iar ulterior declansarea procedurii falimentului si, in acelasi timp, realizarea in cat mai bune conditii a veniturilor bugetare prin accelerarea incasarilor.
Astfel, se propune acordarea unei bonficatii de 5% din valoarea integrala a obligatiilor fiscale stinse prin plata inainte de termen, bonificatii care se calculeaza pentru fiecare termen de plata, iar veniturile corespunzatoare inregistrate se utilizeaza ca surse proprii de finantare.
De asemenea, prin acest proiect de lege se propune reducerea majorarilor de intarziere la plata obligatiilor fiscale de la 0,1% la 0,03% pe fiecare zi de intarziere.
3. Modificarea cotelor de contributie de asigurari sociale:
Proiectul de lege se propune o reducere cu 0,5 puncte procentuale a cotelor de contributii de asigurari sociale, dupa cum urmeaza:
a) Pentru conditii normale de munca: 21,8%
b) Pentru conditii deosebite de munca: 26,8%
c) Pentru conditii speciale de munca: 31,8%
Prin proiect se propune si o reducere a contributiilor pentru asigurarile de sanatate cu 0,5 puncte procentuale, stabilindu-se urmatoarele cote:
a) Pentru persoana asigurata o cota de: 5%
b) Pentru angajatorii asiguratilor o cota de: 5,2%
4. Modificarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea fortei de munca
Prin proiectul initiat se propune ca angajatorii cu activitate in domeniul economic, care pastreaza actualele locuri de munca, dar si cei care creeaza noi locuri de munca si angajeaza someri, sa beneficieze de reducere cu 50% a cotelor de contributii sociale, pana la 31.12.2010.
Potrivit expunerii de motive, o astfel de masura are drept consecinta reducerea semnificativa a costurilor cu forta de munca a contribuabililor si asigurarea unor surse de finantare proprii pentru cresterea capacitatilor de productie a contribuabililor beneficiari si crearea de noi locuri de munca.
Sursa: http://www.avocatnet...ticles?id=17729
#30
Postat 16 December 2009 - 01:18 PM
#31
Postat 16 December 2009 - 01:53 PM
#32
Postat 16 December 2009 - 05:26 PM
Asteptam sa vedem in Monitor ( negru pe alb )
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 17 December 2009 - 02:14 PM
#33
Postat 17 December 2009 - 09:34 AM
te rog sa ai mai multa grija unde postezi. acest subiect nu are nici o legatura cu monografii contabile, sectiunea la care ai deschis topicul. in plus, mai exista exact aceleasi informatii postate de mihaela_cva, la legislatie in topicul "fiscalitate in 2010", cred.
rog un moderator sa faca corecturile necesare.
multumesc!
#34
Postat 17 December 2009 - 02:15 PM
Multumim, maria viorica.
Senatul a aprobat tacit aceste modificari.
Sursa:avocatnet.ro
Aceasta postare a fost editata de a.d.n.: 17 December 2009 - 02:17 PM
#35
Postat 27 January 2010 - 08:31 PM
Potrivit dispozitiilor art. 34 lit. b) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările si completările ulterioare, începând cu anul 2010, contribuabilii, altii decât cei prevăzuti la lit. a), urmează să aplice sistemul plătilor anticipate.
Impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza căruia se determină plătile anticipate este impozitul pe profit datorat conform declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, fără a lua în calcul plătile anticipate efectuate în acel an.
Contribuabilii care în anul precedent au fost plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor efectuează plăti anticipate trimestriale, în contul impozitului pe profit, în sumă de o pătrime din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru anul fiscal precedent, actualizat cu indicele de inflatie (decembrie fată de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborării bugetului initial al anului pentru care se efectuează plătile anticipate.
Termenul până la care se efectuază plata este până la data de 25 inclusiv a primei luni următoare trimestrului pentru care se calculează impozitul, dacă nu se prevede altfel.
Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 27 January 2010 - 08:34 PM
#36
Postat 27 January 2010 - 09:03 PM
Avand in vedere aceasta prevedere legal, in ultima perioada, organele fiscale au declansat o actiune de formulare a plangerilor penale impotriva administratorilor societatilor care au inregistrat intarzieri la plata impozitelor si contributiilor cu retinere la sursa.
Potrivit art.219 din Codul Fiscal constituie contraventii:
o) nereținerea, potrivit legii, de către plătitorii obligațiilor fiscale, a sumelor reprezentând impozite și contribuții cu reținere la sursă;
p) reținerea și nevărsarea în totalitate, de către plătitorii obligațiilor fiscale, a sumelor reprezentând impozite și contribuții cu reținere la sursă, dacă nu sunt săvârșite în astfel de condiții încât, potrivit legii, să fie considerate infracțiuni;
Faptele mentionate anterior se sanctioneaza in cazul persoanelor juridice cu:
- amendă de la 4.000 lei la 6.000 lei, dacă obligațiile fiscale sustrase la plată sunt de până la 50.000 lei inclusiv;
- amendă de la 12.000 lei la 14.000 lei, dacă obligațiile fiscale sustrase la plată sunt cuprinse între 50.000 lei și 100.000 lei inclusiv;
- amendă de la 25.000 lei la 27.000 lei, dacă obligațiile fiscale sustrase la plată sunt mai mari de 100.000 lei.
Declararea si plata impozitului pe profit
PCT 99^1. În situația în care, în cursul anului pentru care se efectuează plățile anticipate, impozitul pe profit aferent anului precedent se modifică și se corectează în condițiile prevăzute de Codul de procedură fiscală, plățile anticipate care se datorează începând cu trimestrul efectuării modificării se determină în baza impozitului pe profit recalculat."
Contribuabilii care în anul precedent au fost plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor efectuează plățile anticipate trimestriale, datorate în contul impozitului pe profit, în sumă de o pătrime din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat în anul fiscal precedent, actualizat cu indicele de inflație (decembrie față de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborării bugetului inițial al anului pentru care se efectuează plățile anticipate.
#37
Postat 09 February 2010 - 10:31 PM
3.1. Pentru platile anticipate, in contul impozitului pe profitul anual, prevazute la pozitia 1 din Nomenclatorul obligatiilor de plata la bugetul de stat, prevazut in anexa nr. 15, datorate de contribuabilii prevazuti la art. 34 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, formularul se completeaza trimestrial, dupa cum urmeaza:
La randul 1 "Suma datorata" se inscrie suma reprezentand o patrime din impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, actualizat cu indicele de inflatie (luna decembrie fata de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se efectueaza platile anticipate, calculata in conformitate cu prevederile art. 34 alin. (6) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare.
Impozitul pe profit pentru anul precedent, pe baza caruia se determina platile anticipate, este impozitul pe profit anual datorat, conform declaratiei privind impozitul pe profit pentru anul precedent, fara a lua in calcul platile anticipate efectuate in acel an.
Pentru anul 2010, in cazul contribuabililor prevazuti la art. 34 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, la stabilirea platilor anticipate se va lua in calcul impozitul pe profit datorat pentru anul precedent, inregistrat in contul 691 "Cheltuieli cu impozitul pe profit", cumulat, dupa caz, cu sumele inregistrate in contul 698 "Cheltuieli cu impozitul pe venit si cu alte impozite care nu apar in elementele de mai sus", in cazul contribuabililor care au devenit platitori de impozit pe profit in cursul anului 2009 potrivit art. 107^1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
Contribuabilii care in anul precedent au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor efectueaza platile anticipate trimestriale, datorate in contul impozitului pe profit, in suma de o patrime din impozitul pe veniturile microintreprinderilor datorat in anul fiscal precedent, actualizat cu indicele de inflatie (luna decembrie fata de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborarii bugetului initial al anului pentru care se
efectueaza platile anticipate. In acest caz, pentru stabilirea platilor anticipate se va lua in calcul impozitul pe veniturile microintreprinderilor inregistrat in contul 698 "Cheltuieli cu impozitul pe venit si cu alte impozite care nu apar in elementele de mai sus".
Contribuabilii nou-infiintati au obligatia de a declara trimestrial plati anticipate in contul impozitului pe profit, la nivelul impozitului minim anual aferent primei transe de venituri totale, prevazuta la art. 18 alin. (3) din Legea nr. 571/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, recalculat in mod corespunzator pentru perioada impozabila respectiva.
#38
Postat 15 February 2010 - 07:27 PM
Calculul impozitului pe profit anticipat/trimestru:
Impozitul pe profit datorat pentru 2009 inregistrat in contul 691/4=val1;
Val1*3.5/100=val2; Val1+Val2=Val3;
Val3 se compara cu impozitul minim trimestrial si valoarea cea mai mare se declara in Declaratia 100 si se plateste anticipat in contul impozitului pe profit. Regularizarea se va face in 2011 prin Declaratia 101 aferenta anului 2010.
#39
Postat 15 February 2010 - 10:05 PM
Vad ca pe cei din minister ii mananca sa stabileasca indicele de inflatie pentru platile anticipate din 2009, dar de regularizarea impozitului pe profit din anul 2009, prin "superinteligentul" formular 101, se ocupa femeile de serviciu din minister.
#40
Postat 17 February 2010 - 01:12 AM
Similar Topics
4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi