Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Solicitare scutire TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Solicitare scutire TVA


61 replies to this topic

#1 Geea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 19 July 2010 - 06:27 PM

Am gasit in CF urmatorul paragraf:

Citeaza

ART. 152
Regimul special de scutire pentru întreprinderile mici
(1) Persoana impozabilă stabilită în România conform art. 1251 alin. (2) lit. a), a cărei cifră de afaceri anuală, declarată sau realizată, este inferioară plafonului de 35.000 euro, al cărui echivalent în lei se stabilește la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României la data aderării și se rotunjește la următoarea mie, poate solicita scutirea de taxă, numită în continuare regim special de scutire, pentru operațiunile prevăzute la art. 126 alin. (1), cu excepția livrărilor intracomunitare de mijloace de transport noi, scutite conform art. 143 alin. (2) lit. b).

Eu am o firma inregistrata ca platitor TVA, iar anul trecut am avut o CA sub 35.000 euro. Inseamna ca pot solicita scutirea de TVA? Sau este ca la cererea de rambursare TVA, unde vine controlul si are grija sa recupereze cat mai mult din suma.



#2 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 19 July 2010 - 07:06 PM

Degeaba, ia-ti adio de la scutire:

(7) După atingerea sau depășirea plafonului de scutire sau după exercitarea opțiunii prevăzute la alin. (3), persoana impozabilă nu mai poate aplica din nou regimul special de scutire, chiar dacă ulterior realizează o cifră de afaceri anuală inferioară plafonului de scutire.




#3 Geea

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 20 July 2010 - 08:14 AM

Adica nu pot beneficia de ea decat o singura data. Asta nu-i bai, oricum n-am previziuni de cresteri spectaculoase ale CA pe urmatoarea perioada :)

Multumesc pentru raspuns.



#4 mt2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 02 November 2010 - 04:04 PM

Rog un sfat , deja simt ca imi pierd rabdarea ....

O societate si-a inchis punctul de lucru in 2007 si a inchiriat spatiul cu TVA . In luna septembrie 2010 a fost la ORC si a modificat obiectul principal de activitate in ,,inchirieri ....". La 01.10.2010 am depus notificare la Finante ca anulez optiunea de taxare la inchiriere . Vreau sa scot firma din evidenta la platitor de TVA si nu pot . De la metodologie pana la minister , la DGFP Bucuresti aflu tot alte raspunsuri . Aici la Timis imi spune ca trebuie sa modific iar actul constitutiv pt. ca am acolo si obiecte secundare trecute ( de obicei se trec toate desi firma nu le desfasoara )si ca eu nu mai pot fi reanregistrat ca platitor de TVA peste N ani ?!ca si cand mor cu inchirierea in brate . La DGFP Bucuresti imi spune ca este ok , nu trebuie sa modific actul constitutiv , dar am o problema daca firma s-a declarat platitor de TVA de la infiintare . La Ministerul de Finante spun cei de la asistenta ca au dreptate de la Timis cand au cerut sa scot toate secundarele din actul constitutiv , ca pot oricand sa imi redeschid si alte activitati pe viitor , infirmand partial Timisul si total DGFP Bucuresti . Azi am sunat iar la Minster si am cerut asistenta contribuabili strict pe TVA si m-au pus sa sun la Directia de proceduri fiscale ca ma indruma acolo , au ei niste ordine si proceduri . Dar poti adormi cu telefonul in mana , nu s-a deranjat nimeni sa raspunda desi am sunat pe cate 2 numere odata de pe 2 telefoane timp de 3 ore .

Mentionez ca firma nu desfasoara nimic in afara de inchiriere si pana in 15 ar trebui sa solicit scoaterea din evidenta pt. ca luna octombrie am factura de chirie fara TVA , scutit fara drept de deducere .
Unde scrie in legislatie si NM la Codul fiscal ce-mi tot spun acestia ,( culmea , tot altceva )

Mai pot intreba pe undeva si sa primesc raspuns clar si la obiect ?



#5 mt2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 02 November 2010 - 05:33 PM

cam asta spun NM la Codul Fiscal :
,,art. 153 (10) Orice persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA și care ulterior înregistrării respective desfășoară exclusiv operațiuni ce nu dau dreptul la deducere va solicita anularea înregistrării în termen de 15 zile de la încheierea lunii în care se desfășoară exclusiv operațiuni fără drept de deducere. Dovada faptului că persoana nu mai realizează operațiuni cu drept de deducere trebuie să rezulte din obiectul de activitate și, după caz, din declarația pe propria răspundere dată de împuternicitul legal al persoanei impozabile în cazul operațiunilor scutite pentru care persoana impozabilă poate opta pentru taxare conform art. 141 alin. (3) din Codul fiscal.
(11) Anularea înregistrării în scopuri de TVA se va efectua în prima zi a lunii următoare celei în care persoana impozabilă a solicitat anularea înregistrării conform art. 153 alin. (11) din Codul fiscal sau înregistrarea este anulată în condițiile art. 153 alin. (9) din Codul fiscal.,,


Eu inteleg cam asa :ca ORICE persoana impozabila va solicita anularea dupa cele 15 zile ( in cazul meu in luna noiembrie ) , ca dovedeste cu obiectul de activitate desfasurat , nu spune principal sau secundar si nici ca trebuie sa fie unic in actul constitutiv ,de asemenea nu scrie ca odata scos din evidenta nu poate peste 2-3 ani sa isi redeschida punctul de lucru cu alt obiect de activitate principal iar la depasire de plafon sa solicite iar inregistrare in scopuri de TVA . In urma actualizarilor facute de societate in luna septembrie la ORC se poate dovedi prin certificat constatator ca nu are nici un alt obiect de activitate in afara inchirierii iar din evidenta contabila rezulta venituri scutite fara drept de deducere in exclusivitate pentru luna octombrie .

Multumesc anticipat celor care ma pot ajuta .



#6 mt2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 03 November 2010 - 11:18 AM

Nu s-a confruntat nimeni cu o speta asemanatoare ?

Exista un ordin / alt act normativ care clarifica problema ? Cum este posibil ca functionarii din acelasi minister sa dea fiecare alt raspuns , dar sunt platiti pentru asistenta contribuabili .

Erau adunati cu sutele acum vreo 10 zile , cerand stimulentele la cabinetul ministrului , spuneau jurnalistilor ca sunt experti , consilieri , sefi ....ca sunt platiti prost , dar mie nu mi-au raspuns la intrebare cu un argument sau cu referire la un text de lege ...



#7 dragosdana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 136 Postari:

Postat 04 January 2011 - 12:47 PM

Am inteles bine? Pot opta sa nu mai fiu platitor de tva daca anul trecut nu am depasit 35000 euro?



#8 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 04 January 2011 - 01:10 PM

La data de 1 ianuarie 2011 va intra în vigoare o măsură legislativă în domeniul TVA potrivit căreia persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal care în cursul unui an calendaristic nu depășesc plafonul de scutire pentru întreprinderi mici prevăzut la art. 152 din Codul fiscal, pot solicita până la data de 20 ianuarie a anului următor scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal în vederea aplicării regimului special de scutire.

Persoanele impozabile care solicită scoaterea din evidență în termenul și în condițiile prevăzute de lege, au obligația să depună decontul de taxă prevăzut la art. 1562 din Codul fiscal pentru operațiunile realizate în cursul lunii ianuarie, până la data de 25 februarie inclusiv.

În ultimul decont depus, persoanele impozabile au obligația să evidențieze valoarea rezultată ca urmare a efectuării tuturor ajustărilor de taxă, conform Titlului VI al Codului fiscal.

Subliniem faptul că termenul limită până la care persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA potrivit art. 153 din Codul fiscal care în cursul anului 2010 nu au depășit plafonul de scutire pentru întreprinderi mici prevăzut la art. 152 din Codul fiscal pot solicita scoaterea din evidența plătitorilor de TVA este 20 ianuarie 2011.
Sursa:mfinante.ro



#9 citrom05

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 314 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Arad

Postat 04 January 2011 - 01:16 PM

Asa e, cu termen 20 ianuarie 2011.



#10 stefy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 January 2011 - 01:37 PM

Stiti poate ce trebuie completat pentru a trece de la platitor la neplatitor de tva? Cei de la finante mi-au zis ca doar 010 dar aici apare doar trecerea de la neplatitor la platitor. Multumesc anticipat.



#11 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 04 January 2011 - 03:36 PM

Vezi postareastefy, la Jan 4 2011, 01:37 PM, a spus:

Stiti poate ce trebuie completat pentru a trece de la platitor la neplatitor de tva? Cei de la finante mi-au zis ca doar 010 dar aici apare doar trecerea de la neplatitor la platitor. Multumesc anticipat.

Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#12 stefy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 162 Postari:
  • Gender:Male

Postat 04 January 2011 - 03:54 PM

Multumesc. Circulara am citit-o si eu dar nu stiu ce trebuie depus la finante pentru a fi trecut ca neplatitor tva.



#13 Cosma Violeta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 96 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:braila

Postat 04 January 2011 - 04:15 PM

declaratie de mentiuni 010 si se depune certificatul de platitor tva in original

si foarte important In ultimul decont depus, persoana impozabila are obligatia sa evidentieze valoarea rezultata ca urmare a efectuarii tuturor ajustarilor de taxa pentru stocuri de bunuri mobile, mijloace fixe amortizabile, bunuri imobile

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 January 2011 - 11:14 AM

Contabilii nu fac audiență. Ei trăiesc în anonimat, nu caută lumina
reflectoarelor.



#14 avdia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 194 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 January 2011 - 12:04 PM

Spuneti-mi, va rog, pentru o II care va trece la neplatitor de TVA va trebui facut ceva anume cu stocul de marfa? Ma gandesc ca poate va trebui sa introduc tva-ul ca si adaos , sau cum e corect?
Si in cazul unui SRL ce inregistrari se fac?
Multumesc si scuzati numarul mare de intrebari!

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 January 2011 - 11:15 AM




#15 mariana.b

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 January 2011 - 09:24 PM

Cum se realizeaza ajustarile de taxa???



#16 mony23

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1239 Postari:
  • Location:

Postat 08 January 2011 - 11:09 PM

a reusit cineva sa depuna pt scoaterea din platitor tva in neplatitor tva?
in afara de certificatul RO, ce alte acte ati depus?
Am invatat ca succesul se masoara nu atat prin pozitia pe care cineva a castigat-o in viata cat prin obstacolele pe care el le-a depasit incercand sa invinga.



#17 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 January 2011 - 11:03 AM

A incercat cineva la sectorul 2 si i-a spus ca mai trebuie sa apara Declaratia 096 pentru asta. Nu stiu ce rost ar mai avea o declaratie in plus cand 010 mi se pare suficienta.

A intrebat in alta parte si i-a zis ca nu trebuie formular 096 ci trebuie sa apara un nou formular 010 in care sa fie un rand cu "Scoatere din evidenta de platitor TVA conform OUG 117/30.12.2010".

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 10 January 2011 - 11:16 AM

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#18 AOPRIS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Pitesti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate

Postat 10 January 2011 - 03:34 PM

A aparut pe site-ul ANAF-ului formularul 096 privind anularea inregistrarii in scopuri de TVA in cazul persoanelor impozabile care nu depasesc plafonul de scutire in anul precedent.



#19 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 10 January 2011 - 03:50 PM

Multumim! Intr-adevar:
http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formu...cl_096_2011.pdf
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#20 AOPRIS

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 56 Postari:
  • Location:Pitesti
  • Interests:contabilitate, fiscalitate

Postat 10 January 2011 - 04:02 PM

Si eu multumesc. Am vazut postarea Dvs. si am verificat pe site.
Oare este suficient formularul 096 sau asteptam si modificarea formularului 010?

Aceasta postare a fost editata de AOPRIS: 10 January 2011 - 04:05 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL