Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Norme art. III din OUG 58/2010 care modifică codul fiscal - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 7

Salt la continut


Norme art. III din OUG 58/2010 care modifică codul fiscal


167 replies to this topic

#121 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 26 August 2010 - 01:25 PM

Fiecare pasăre moare pe limba ei!

Hai să facem o mică analiză a celor afirmate de Șeitan: "După ce sistemul se va pune la punct (recunoaște implicit că sistemul nu era pus la punct, iar recunoașterea s-a produs - atenție! - în data de 25, ultima zi de declarare și de plată a contribuțiilor), atunci se vor aplica penalități (ce mărinimie, dar în baza cărei legi?), dacă se va dovedi reaua-credință. Nici oamenii nu știu cum se aplică (recunoaște că nu s-a făcut nici cel mai mic efort de informare a conribuabililor). Este normal ca oamenii să învețe (ce le rămâne de făcut?), să învețe și cei care lucrează cu ei (recunoaște implicit că armata de funcționari a celor 3 agenții a fost total nepregătită pentru aplicarea legii)".

În concluzie, mai este nevoie încă de vreo demonstrație a faptului că ministrul Șeitan trebuie demis??? Și nu oricum, ci pentru incompetență sfidătoare. Demisia ar fi un act de onoare, iar așa ceva Șeitan nu are.



#122 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 26 August 2010 - 02:47 PM

Mostre de nesimtire:
"Cu timpul, lucrurile se vor regla. Cei care sunt în această situație pot să depună declarațiile până în data de 25 a fiecărie luni, pentru luna precedentă. Ar fi bine să nu se mai lase cu toții până pe ultima sută de metri”, a spus Viorel Popa, purtătorul de cuvânt al CJP Timiș. "

Vorba CTP-ului:
"Subsemnatul Popescu sunt ziarist și cred că d-nii Vlădescu & comp. merită medaliați cu o flegmă pe rever."




#123 Cornny

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 82 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Pitesti

Postat 27 August 2010 - 08:51 AM

Cum este posibil ca in contabilitatea in partida simpla sa calculezi veniturile nete lunare? De ex: am un magazin alimentar si in iulie am marit stocul si am o pierdere de 3000 RON. In august voi vinde marfa si voi avea un profit de 4500 RON. In declaratia la CAS pe iulie nu voi plati nimic, in august voi plati 450 RON.

Insa, in realitate pe cele doua luni profitul este de 1500 RON, dar eu am platit taxele la profit de 4500 RON.



#124 costin_mentor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 27 August 2010 - 09:12 AM

Citez din nou art.13 din norme :

"ART. 13
(1) Stagiul de cotizare realizat de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) în sistemul asigurărilor pentru șomaj se stabilește prin aplicarea asupra perioadei de cotizare a raportului dintre cota de contribuție individuală de asigurări pentru șomaj și cota de contribuție datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj."



De ce la fondul de sanatate pfa-urile sunt asigurate doar prin plata contributiei individuale de 5,5% (ca pentru orice cetatean/salariat al tarii) si avem toate drepturile care decurg de aici , dar la somaj si la cas , desi platim aceiasi contributie individuala ca totii cetatenii/salariati, avem drepturile diminuate procentual ( in lumina art.13 din norme)?

Va sugerez sa trimiteti sesizari /emailuri la senatorii/deputatii din circumscriptia voastra si sa solicitati raspunsuri.
TotalSal - un program complet de salarii!



#125 Popu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 27 August 2010 - 09:17 AM

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 27 2010, 10:12 AM, a spus:

Citez din nou art.13 din norme :

"ART. 13
(1) Stagiul de cotizare realizat de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) în sistemul asigurărilor pentru șomaj se stabilește prin aplicarea asupra perioadei de cotizare a raportului dintre cota de contribuție individuală de asigurări pentru șomaj și cota de contribuție datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj."



De ce la fondul de sanatate pfa-urile sunt asigurate doar prin plata contributiei individuale de 5,5% (ca pentru orice cetatean/salariat al tarii) si avem toate drepturile care decurg de aici , dar la somaj si la cas , desi platim aceiasi contributie individuala ca totii cetatenii/salariati, avem drepturile diminuate procentual ( in lumina art.13 din norme)?

Va sugerez sa trimiteti sesizari /emailuri la senatorii/deputatii din circumscriptia voastra si sa solicitati raspunsuri.
Stagiul de cotizare va fi complet, o sa modifice. Punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3. Cred ca au si dat o HG pe 13 august in privinta asta

Ministerul Muncii, a publicat Proiectul de Hotarire ce modifica Anexa 2 din HG 791/2010Proiect de Hotărâre pentru modificarea Anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.791/2010 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, precum și pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale .

HOTĂRÂRE
pentru modificarea Anexei nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.791/2010 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, precum și pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale

În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

Articol unic – Anexa nr.2 la Hotărârea Guvernului nr.791/2010 pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, precum și pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.542 din 3 august 2010, se modifică după cum urmează:

1. Alineatul (1), litera f) de la articolul 1 se modifică și va avea următorul cuprins:

“ f) veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal; “

2. Articolul 12 se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art.12 - (1) Stagiul de cotizare realizat de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1), în sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale îl constituie perioada pentru care s-a datorat și plătit contribuția individuală de asigurări sociale.

(2) Pentru persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1), la determinarea punctajului lunar se utilizează suma obținută în urma aplicării asupra venitului net care a constituit bază de calcul a contribuției individuale de asigurări sociale, a raportului dintre cota de contribuție individuală de asigurări sociale și cota de contribuție de asigurări sociale aprobată pentru locuri de muncă în condiții normale.”

PRIM – MINISTRU

Emil BOC



#126 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 10:27 AM

Am făcut și eu un mic calcul. De la 36600 de contribuabili s-au colectat 75000 de lei la fondul de șomaj. Rezultă că baza de calcul însumată pentru cei 36600 de contribuabili este 15 000 000 lei. În continuare, dacă aplicăm procentul de 16,5% (10,5% + 5,5% + 0,5%) la baza de calcul însumată, rezultă că totalul contribuțiilor celor care au efectut deja plata este de 2 475 000 lei. În continuare voi asuma două lucruri: 1. numărul total de PFA-uri, persoane plătite pe DDA-uri, convenții civile este de 500 000 persoane; 2. Cei 36600 care au efectuat deja plata sunt reprezentativi pentru toți independenții. Făcând încă un mic calcul rezultă că suma totală a contribuțiilor de încasat de la independenți se va ridica la cca 33,8 milioane de lei pe lună sau un total de 405 milioane/an, adică mai puțin de 100 milioane de euro. Și acum vine întreabarea: se merita să te bați joc de atâțea oameni pentru a colecta o sumă care până la urmă nu prea contează pentru bugetul de stat? Cu excepția contribuției individuale de șomaj, independenții - cel puțin o bună parte din ei - oricum plăteau și la sănătate și la pensii (în baza declarației de asigurare). Ceea ce implică faptul că dacă și se va colecta ceva în plus, în noua variantă a legii, acel surplus va fi oricum o sumă foarte mică. Eu însă nu cred că se vor colecta cele 33,8 milioane/lună - mulți își vor "reorienta" activitatea spre piața neagră - batjocura, umilința, timpul și nervii pierduți în fiecare lună cu cele 3 drumuri la sănătate, șomaj și pensii, povara fiscală în plus vor fi stimuli foarte puternici pentru evitarea în totalitate a plății contribuțiilor. În plus, riscul de a-ți fi redefinită activitatea din independentă în dependentă este unul real, iar dobânzile și penalizările într-un asemenea caz nefericit ar fi cocoșante. Mă aștept ca din ce în ce mai multe persoane să ajungă la concluzia că este mai puțin riscant să activezi la negru decât într-un cadru legal aberant care permite comiterea a tot felul de abuzuri din partea autorităților fiscale ale statului. Și atunci care este miza reala a acestei tevaturi?



#127 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 27 August 2010 - 10:40 AM

Miza reala a fost dorinta lui Base' de a trage un pumn in fata ziaristilor platiti pe DDA si care, in marea majoritate, ii sunt ostili.
Lovitura naprasnica au primit-o, in schimb, PFA-urile. Care, numeric, sunt mult mai multi decat DDA.
Cred ca ai dreptate, nu se va colecta nimic suplimentar. Majoritatea se va orienta spre activitati "la negru".



#128 costin_mentor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 27 August 2010 - 10:41 AM

Vezi postareaPopu, la Aug 27 2010, 10:17 AM, a spus:

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 27 2010, 10:12 AM, a spus:

Citez din nou art.13 din norme :

"ART. 13
(1) Stagiul de cotizare realizat de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) în sistemul asigurărilor pentru șomaj se stabilește prin aplicarea asupra perioadei de cotizare a raportului dintre cota de contribuție individuală de asigurări pentru șomaj și cota de contribuție datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj."



De ce la fondul de sanatate pfa-urile sunt asigurate doar prin plata contributiei individuale de 5,5% (ca pentru orice cetatean/salariat al tarii) si avem toate drepturile care decurg de aici , dar la somaj si la cas , desi platim aceiasi contributie individuala ca totii cetatenii/salariati, avem drepturile diminuate procentual ( in lumina art.13 din norme)?

Va sugerez sa trimiteti sesizari /emailuri la senatorii/deputatii din circumscriptia voastra si sa solicitati raspunsuri.
Stagiul de cotizare va fi complet, o sa modifice. Punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3. Cred ca au si dat o HG pe 13 august in privinta asta


Eu vreau sa evidentiez urmatorul aspect : la sanatate , platim doar contributia individuala, adica 5,5 , iar o societate plateste pentru un salariat 10,7% .
Conform rationamentului de la pensii (unde punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3) , si la sanatate ar trebui sa beneficiem de 5,5 / 10,7 servicii de sanatate, adica doar pe jumatate. Cu alte cuvinte daca mergem sa ne operam , contributia noastra acopera doar taierea si curatarea locului si ramanem asa deschisi/taiati pentru ca coaserea/inchiderea operatiei ar intra in partea de contributie neplatita.
Vi se pare corecta logica ? Gresesc undeva?
TotalSal - un program complet de salarii!



#129 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 27 August 2010 - 11:27 AM

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 27 2010, 11:41 AM, a spus:

Eu vreau sa evidentiez urmatorul aspect : la sanatate , platim doar contributia individuala, adica 5,5 , iar o societate plateste pentru un salariat 10,7% .
Conform rationamentului de la pensii (unde punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3) , si la sanatate ar trebui sa beneficiem de 5,5 / 10,7 servicii de sanatate, adica doar pe jumatate. Cu alte cuvinte daca mergem sa ne operam , contributia noastra acopera doar taierea si curatarea locului si ramanem asa deschisi/taiati pentru ca coaserea/inchiderea operatiei ar intra in partea de contributie neplatita.
Vi se pare corecta logica ? Gresesc undeva?

Uite aici un link unde am analizat destul de detaliat situația discriminatorie în care se află persoanele care obțin venituri din activități independente:

http://www.capital.ro/articol/cat-ar-munci...ani-138315.html



#130 ondina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Location:sector 6-Bucuresti

Postat 30 August 2010 - 10:43 AM

Pentru cei care sunteti mai informati decat mine - cum a ramas oare cu liber-profesionistii ce apartin unei profesii reglementate (avocat, contabil, consultant, etc.) , sunt obligati sau nu la plata contributiilor? :lnr (1):

Aceasta postare a fost editata de ondina: 30 August 2010 - 10:44 AM




#131 ondina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:
  • Location:sector 6-Bucuresti

Postat 30 August 2010 - 10:56 AM

Vezi postareaondina, la Aug 30 2010, 11:43 AM, a spus:

Pentru cei care sunteti mai informati decat mine - cum a ramas oare cu liber-profesionistii ce apartin unei profesii reglementate (avocat, contabil, consultant, etc.) , sunt obligati sau nu la plata contributiilor? :lnr (1):

Si asta in conditiile in care sunt angajati cu carte de munca in cadrul unei societati, deci platesc si ei si societatea acele contributii minunate.....



#132 sizinuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 38 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:constanta

Postat 30 August 2010 - 11:41 AM

in cazul in care am un consiliu de administratie care primesc retributie lunara , cum procedez conform noii regelemtari? pana acum le calculam sanatate, impozit si cas.



#133 gasil

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov

Postat 30 August 2010 - 11:45 AM

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 27 2010, 11:41 AM, a spus:

Vezi postareaPopu, la Aug 27 2010, 10:17 AM, a spus:

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 27 2010, 10:12 AM, a spus:

Citez din nou art.13 din norme :

"ART. 13
(1) Stagiul de cotizare realizat de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) în sistemul asigurărilor pentru șomaj se stabilește prin aplicarea asupra perioadei de cotizare a raportului dintre cota de contribuție individuală de asigurări pentru șomaj și cota de contribuție datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj."



De ce la fondul de sanatate pfa-urile sunt asigurate doar prin plata contributiei individuale de 5,5% (ca pentru orice cetatean/salariat al tarii) si avem toate drepturile care decurg de aici , dar la somaj si la cas , desi platim aceiasi contributie individuala ca totii cetatenii/salariati, avem drepturile diminuate procentual ( in lumina art.13 din norme)?

Va sugerez sa trimiteti sesizari /emailuri la senatorii/deputatii din circumscriptia voastra si sa solicitati raspunsuri.
Stagiul de cotizare va fi complet, o sa modifice. Punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3. Cred ca au si dat o HG pe 13 august in privinta asta


Eu vreau sa evidentiez urmatorul aspect : la sanatate , platim doar contributia individuala, adica 5,5 , iar o societate plateste pentru un salariat 10,7% .
Conform rationamentului de la pensii (unde punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3) , si la sanatate ar trebui sa beneficiem de 5,5 / 10,7 servicii de sanatate, adica doar pe jumatate. Cu alte cuvinte daca mergem sa ne operam , contributia noastra acopera doar taierea si curatarea locului si ramanem asa deschisi/taiati pentru ca coaserea/inchiderea operatiei ar intra in partea de contributie neplatita.
Vi se pare corecta logica ? Gresesc undeva?

Gresesti , fiecare angajat plateste contributie individuala de 5.5% iar societatea plateste 5.2% .


Vezi postareaondina, la Aug 30 2010, 11:43 AM, a spus:

Pentru cei care sunteti mai informati decat mine - cum a ramas oare cu liber-profesionistii ce apartin unei profesii reglementate (avocat, contabil, consultant, etc.) , sunt obligati sau nu la plata contributiilor? :lnr (1):
Avocatii am inteles ca fac parte din cei ocoliti de aceasta OG.58 /2010 pentru ca au casa lor de pensii, ceilalti nu .



#134 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 30 August 2010 - 12:23 PM

Vezi postareagasil, la Aug 30 2010, 12:45 PM, a spus:

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 27 2010, 11:41 AM, a spus:

Vezi postareaPopu, la Aug 27 2010, 10:17 AM, a spus:

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 27 2010, 10:12 AM, a spus:

Citez din nou art.13 din norme :

"ART. 13
(1) Stagiul de cotizare realizat de persoanele prevăzute la art. 5 alin. (1) în sistemul asigurărilor pentru șomaj se stabilește prin aplicarea asupra perioadei de cotizare a raportului dintre cota de contribuție individuală de asigurări pentru șomaj și cota de contribuție datorată la bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, de către persoanele asigurate în baza contractului de asigurare pentru șomaj."



De ce la fondul de sanatate pfa-urile sunt asigurate doar prin plata contributiei individuale de 5,5% (ca pentru orice cetatean/salariat al tarii) si avem toate drepturile care decurg de aici , dar la somaj si la cas , desi platim aceiasi contributie individuala ca totii cetatenii/salariati, avem drepturile diminuate procentual ( in lumina art.13 din norme)?

Va sugerez sa trimiteti sesizari /emailuri la senatorii/deputatii din circumscriptia voastra si sa solicitati raspunsuri.
Stagiul de cotizare va fi complet, o sa modifice. Punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3. Cred ca au si dat o HG pe 13 august in privinta asta


Eu vreau sa evidentiez urmatorul aspect : la sanatate , platim doar contributia individuala, adica 5,5 , iar o societate plateste pentru un salariat 10,7% .
Conform rationamentului de la pensii (unde punctajul obtinut va fi raport intre 10.5 / 31.3) , si la sanatate ar trebui sa beneficiem de 5,5 / 10,7 servicii de sanatate, adica doar pe jumatate. Cu alte cuvinte daca mergem sa ne operam , contributia noastra acopera doar taierea si curatarea locului si ramanem asa deschisi/taiati pentru ca coaserea/inchiderea operatiei ar intra in partea de contributie neplatita.
Vi se pare corecta logica ? Gresesc undeva?

Gresesti , fiecare angajat plateste contributie individuala de 5.5% iar societatea plateste 5.2% .


Vezi postareaondina, la Aug 30 2010, 11:43 AM, a spus:

Pentru cei care sunteti mai informati decat mine - cum a ramas oare cu liber-profesionistii ce apartin unei profesii reglementate (avocat, contabil, consultant, etc.) , sunt obligati sau nu la plata contributiilor? :lnr (1):
Avocatii am inteles ca fac parte din cei ocoliti de aceasta OG.58 /2010 pentru ca au casa lor de pensii, ceilalti nu .

O persoană fizică autorizată care face parte din categoria socială a persoanelor care obțin venituri din activități îndependente nu are de ce să plătească o cotă mai mare la asigurările sociale decât o persoană care face parte din categoria socială a salariaților. Constituția spune clar:

Cetățenii sunt egali în fața legii și a autorităților publice, fără privilegii și fără discriminări.

Mai mult decât atât legea răspunderii ministeriale prevede la art. 8 alin. (2) litera b) următoarele:

(2) Constituie, de asemenea, infractiuni si se pedepsesc cu inchisoare de la 6 luni la 3 ani urmatoarele fapte savarsite de catre un membru al Guvernului:
b) emiterea de ordine normative sau instructiuni cu caracter discriminatoriu pe temei de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, varsta, sex sau orientare sexuala, apartenenta politica, avere sau origine sociala, de natura sa aduca atingere drepturilor omului.

Prin urmare, locul celor care au semnat normele metodologice pentru OUG 58/2010 este la închisoare.

Și încă ceva - nu are nicio importanță ce impozite și taxe plătesc persoanele juridice către bugetul statului sau bugetul asigurărilor sociale de stat atunci când comparăm două categorii sociale diferite compuse din persoane fizice. Persoanele fizice au o altă încadrare juridică și se bucură, spre deosebire de persoanele juridice, de anumite drepturi garantate prin constituție și carta europeană a drepturilor omului.

Am expus pe scurt cele pe care le am de spus pe acest subiect. Cei care vor o informare mai detaliată îi invit să citească comentariile de la următorul articol afișat pe capital.ro:
http://www.capital.ro/articol/cat-ar-munci...ani-138315.html

În plus, uite că a apărut, în sfârșit, un articol scris de un jurnalist care afirmă aceleași lucruri legate de discriminarea persoanelor care obțin venituri din activități independente:
http://www.sfin.ro/articol_20867/trei_doam...emisioneze.html

Dacă autorul articolului a ajuns singur la acele concluzii sau a fost influențat de comentariile mele scrise pe diverse forumuri nu contează, important este că cineva a reușit într-un final să vadă ceea ce mie mi-a fost evident încă de la publicarea normelor metodologice pentru OUG 58/2010.

În această direcție trebuie să mergem și nu pe direcția înjugării la căruța cu 31,3%. Facem parte din categoria cea mai dinamică a României și trebuie să ne afirmăm ca atare. Avem ocazia unică de a schimba lucrurile în bine în această țară, de ce ne-am mulțumi cu ceva mai puțin decât atât?



#135 costin_mentor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 30 August 2010 - 01:33 PM

Vezi postareagasil, la Aug 30 2010, 12:45 PM, a spus:

Gresesti , fiecare angajat plateste contributie individuala de 5.5% iar societatea plateste 5.2% .

Da, normal ca societatea plateste 5.2% contributia ei la sanatate si salariat 5.5% , dar per ansamblu taxele platite de catre societatea pentru un salariat catre sanatate sunt : 5.2%(contributie angajator) + 5.5% (contributie salariat) , adica 10.7% .
Si mergand pe firul de mai sus(si logica GUVERNULUI), daca pentru salariatul XXX YYY se plateste (de catre societate) o cota de 10.7% din veniturile brute ale salariatului, iar PFA-ul independent plateste doar 5.5% din veniturile lui, atunci rezulta clar ca PFA-ul independent ar trebui sa beneficieze doar pe jumatate din serviciile de asigurari de sanatate de care beneficiaza un salariat.
Nu e logic ?
TotalSal - un program complet de salarii!



#136 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 30 August 2010 - 02:22 PM

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 30 2010, 02:33 PM, a spus:

Vezi postareagasil, la Aug 30 2010, 12:45 PM, a spus:

Gresesti , fiecare angajat plateste contributie individuala de 5.5% iar societatea plateste 5.2% .

Da, normal ca societatea plateste 5.2% contributia ei la sanatate si salariat 5.5% , dar per ansamblu taxele platite de catre societatea pentru un salariat catre sanatate sunt : 5.2%(contributie angajator) + 5.5% (contributie salariat) , adica 10.7% .
Si mergand pe firul de mai sus(si logica GUVERNULUI), daca pentru salariatul XXX YYY se plateste (de catre societate) o cota de 10.7% din veniturile brute ale salariatului, iar PFA-ul independent plateste doar 5.5% din veniturile lui, atunci rezulta clar ca PFA-ul independent ar trebui sa beneficieze doar pe jumatate din serviciile de asigurari de sanatate de care beneficiaza un salariat.
Nu e logic ?

Dacă datele de intrare în "cutia" unde problemele se rezolvă sunt eronate, atunci logica nu te ajută.

Din punct de vedere juridico-contabil (alt punct de vedere nici nu contează), un salariat plătește - prin reținere la sursă, 5,5% din salariul său brut la sănătate, nu 10,7%. Firma "contribuie" și ea la fondul de asigurări sociale cu un procent de 5,2% aplicat asupra fondului de salarii (suma obținută prin adunarea salariilor brute). "Contribuția" firmei ÎNSĂ este suportată din venitul firmei, nu din venitul salariatului, de aceea nu contează atunci când facem comparație între un salariat și o persoană fizică autorizată. Este chiar atât de greu de înțeles acest lucru? Un salariat nu beneficiază de asigurarea de sănătate în baza "contribuției" de 5,2% datorate și plătite de către firmă, ci în baza contribuției personale achitate din propriul său buzunar.

O firmă plătește impozit pe profit, impozit pe dividente, TVA și numai ce nu mai plătește o firmă. Este mai breaz un angajat datorită faptului că firma, a cărui salariat este, plătește aceste impozite și taxe? Nicidecum! Firma nu plătește contribuția de 5,2% într-un cont al salariatului, ci într-un cont (fond) depersonalizat de unde este deservită toată populația țării (din care 10,2 milioane nu contribuie deloc). Prin urmare, "contribuția" firmei la bugetul de asigurări sociale este, în fapt, o taxă de solidaritate. Nimic mai mult!

În concluzie: iau un salariat și mă uit la obligațiile și drepturile lui. Iau și o PFA și mă uit la obligațiile și drepturile sale. Apoi fac o comparație între ele. Și ce observ: egalitate perfectă între un salariat și o PFA la nivelul obligațiilor. În schimb la capitolul drepturi și beneficii DISCRIMINARE este evidentă, persoană fizică autorizată fiind cea discriminată.

Aceasta postare a fost editata de Vital: 30 August 2010 - 02:29 PM




#137 costin_mentor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 122 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 30 August 2010 - 03:28 PM

Vital , eu am vrut sa evidentiez doar "logica excelenta" a Guvernului. :lnr (1):

Eu mi's de aceiasi parte a baricadei, si a logicii pure, cu tine.
TotalSal - un program complet de salarii!



#138 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 30 August 2010 - 04:13 PM

Vezi postareacostin_mentor, la Aug 30 2010, 04:28 PM, a spus:

Vital , eu am vrut sa evidentiez doar "logica excelenta" a Guvernului. :lnr (1):

Eu mi's de aceiasi parte a baricadei, si a logicii pure, cu tine.

Am înțeles. Este important să știm cum gândește adversarul.



#139 Dianette

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 30 August 2010 - 04:20 PM

As dori sa stiu, dupa noua ordonanta, daca intr-o luna am venit 0, mai pot sa deduc vreo cheltuiala?



#140 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 30 August 2010 - 04:47 PM

Vezi postareaDianette, la Aug 30 2010, 05:20 PM, a spus:

As dori sa stiu, dupa noua ordonanta, daca intr-o luna am venit 0, mai pot sa deduc vreo cheltuiala?

Probabil că te referi la procedura reportării pierderilor. Este o "rană" deschisă pentru care OUG 58/2010 nu prevede niciun leac.

În mod practic, dacă într-o lună ai venit zero, atunci depui o notificare în acest sens la casa de pensii, agenția de șomaj și casa de sănătate.
Dacă ai venit la sfârșitul lunii, atunci în luna următoare depui declarațiile și plătești contribuțiile.

Pentru procedura legată de reportarea pierderilor trebuie cerute precizări, în scris, de la autoritățile competente.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL