Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 8

Salt la continut


declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010


360 replies to this topic

#141 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 06:18 PM

chiar te rog :lnr (1):

am postat si eu, dincolo de reclama, subiectul ardea si trebuia sa dam orice date relevante :laugh: ziceti ca ma banneaza adminu' pt asta :ohmy: ??

dati orice credeti ca ajuta, numai azi nu e maine, haideti sa ajutam cat de mult putem, sa trecem cu bine de brambureala asta si sa fie ok pt toata lumea ... cat se poate !

va pup, dragilor ! :ohmy:

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 August 2010 - 11:29 PM




#142 naiman_a

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 182 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:TULCEA
  • Interests:afaceri

Postat 24 August 2010 - 06:34 PM

cine are un model de notificare ca nu am activitate si sunt salariat la o societate comercilaa ?

O zi buna!

Doua lucruri se platesc pe lumea asta : Prostia si domnia
naiman_a@yahoo.com



#143 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 06:36 PM

Bine ca am intrat in posesia conturilor... Acum sa va intreb ceva : La pensii S 2 este trecut RO57 trez 7022 2210 304x xxxx
Eu cred ca e gresit si ar trebui RO67...
Ce credeti?



#144 mariai

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 24 August 2010 - 07:21 PM

Vezi postareapge71, la Aug 23 2010, 01:18 PM, a spus:

Multumim mult mariai, am si eu 2 intrebari, te rog:
- ti-au mai trebuit si alte acte sau doar declaratia?
- se depune la registratura ca la somaj, sau la vreun birou?
Multumesc.
La Somaj doar declaratia si copie dupa buletin,la pensi declaratia ,copie dupa buletin si Certtificat fiscal .
La somaj se depune intr-un birou in apropierea celui in care se prei-au declaratiile( daca esti din Sibiu gasesti usor e vizavi )



#145 killer

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 24 August 2010 - 07:56 PM

Comunicat pe prima pagina a site-ului CNPAS:

Citeaza

Având în vedere ca începând cu data de 1 iulie 2010 au intrat în vigoare prevederile OUG nr.58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.573/2003 privind Codul Fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale
face următoarele precizări:



 Ordonanța de urgență a Guvernului nr.58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal și alte măsuri financiar–fiscale, reglementează, printre altele și asigurarea în sistemul public de pensii a persoanelor fizice care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele salariale. În vederea aplicării prevederilor acestui act normativ, s-a aprobat H.G. nr.791/2010 pentru modificarea și completarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal;

 Modelul de declarație de asigurare prevăzut de Anexa nr.2 la H.G. nr.791/2010 se regăsește și pe site-ul Casei Naționale de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale( www.cnpas.org), la Secțiunea Contribuții;

 Declarația de asigurare se depune până la data de 25 a lunii pentru luna anterioară celei în care s-au realizat venituri de natură profesională, la casa teritorială de pensii din raza de domiciliu sau de reședință a persoanelor asigurate. Pentru Municipiul București, declarația de asigurare se depune la Casa de Pensii a Municipiului București;

 Persoanele care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele salariale, datorează contribuții individuale de asigurări sociale în cota de 10,5 % din venitul net realizat.
Venitul net realizat este determinat în cazul contabilității în partidă simplă, ca diferență între venitul brut și cheltuielile deductibile aferente realizării venitului, conform prevederilor Codului Fiscal, iar în cazul normelor anuale de venit este determinat pe baza acestor norme anuale de venit;

 Venitul net asigurat nu poate depăși plafonul de 5 salarii medii brute pe economie. Pentru anul 2010, salariul mediu brut pe economie este de 1.836 lei;

În vederea evitării dublei impuneri, în baza uneia și aceleiași calități (persoana care realizează în mod independent venituri de natură profesională), este exclus ca, pentru aceeași lună, să se efectueze o plată a contribuției de asigurări sociale pentru declarația depusă în baza Legii nr.19/2000 și o alta pentru declarația depusă în baza art.III din OUG nr.58/2010.

Precizăm că activitățile desfășurate în mod independent, care generează venituri din profesii libere, precum și drepturile de autor și drepturile conexe definite conform prevederilor Legii nr.8 /1996 privind drepturile de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activități dependente. Persoanele care se regăsesc în această situație se asigură, obligatoriu, potrivit prevederilor OUG nr. 58/2010, pe declarația de asigurare menționată mai sus. Cota de contribuție de asigurări sociale este de 10,5% din venitul net realizat.

 Referitor la încasarea contribuțiilor reprezentând “Contribuția de asigurări sociale de la persoane care realizează venituri de natură profesională cu caracter ocazional”, Ministerul Finanțelor Publice a aprobat completarea indicatorilor privind finanțele publice prin introducerea subcapitolului 21.03.09 la capitolul “Contribuțiile asiguraților”.
Casele teritoriale de pensii vor comunica indicativul contului în care se va face colectarea contribuțiilor.




#146 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 07:56 PM

Silvia, pt ca esti in sistem real faci rapid un calcul pt. iulie adica venituri -chelt. deductibile = venitul net pe care il treci la rd 6.
Nu folosesti venitul net din Decizia de impunere anticipata si nici alte sume declarate anterior
La calitate treci PFA.
La sursa : servicii sau comert sau productie
La 7 nu treci nimic
La 8 treci ce ai calculat pt. 6
Trimite prin posta



#147 A_taretare

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 34 Postari:

Postat 24 August 2010 - 08:39 PM

Acum am ajuns de la coafor, a trebuit sa recuperez ce am pierdut azi.....
Ascultati-l pe Gabriel Biris, este destul de interesant interviul mai ales pentru PFA , cu impozit la norma de venit
http://www.incont.ro/taxe-si-impozite/esti...ideochatul.html



#148 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 24 August 2010 - 09:00 PM

Multumiri tuturor celor care posteaza aici si ne ajuta prin descrierea actiunilor lor.
Despre Intreprinderile Individuale al caror reprezentant(fostul pfa) este o persoana pensionara, ce puteti spune? Ati aflat ceva? Am citit in Normele metodologice ale OG 58/2010 in Anexa 2 la art. 2 ca :
"ART. 2
Persoanelor asigurate in alte sisteme, neintegrate sistemului public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, precum si persoanelor care au calitatea de pensionari ai sistemului public de pensii nu le sunt aplicabile prevederile art. III din ordonanta de urgenta."

Ati aflat daca trebuie sa depunem vreo notificare in acest sens? Sau poate vreo declaratie? Deocamdata am vazut ostari doar despre persoanele care depun declaratii, nu si cele excluse conform og.
Multumesc anticipat



#149 Ionita Ioana Cecilia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 28 Postari:
  • Location:Brasov

Postat 24 August 2010 - 09:03 PM

Buna seara ,am si eu o nelamurire,daca ma puteti ajuta...
Poate nu mai inteleg eu nimic sau nu mai stiu sa citesc(ceea ce e foarte posibil la ora asta )dar am gasit pe http://www.casmb.ro/main.php urmatorul anunt
"2010.08.24 - ANUNT
In atentia persoanelor care obtin venituri de natura profesionala, conform OU 58/2010
Pentru veniturile de natura profesionala, contributia de asigurari sociale de sanatate se plateste de persoana care le realizeaza la termenele stabilite de Legea 95/2006 cu modificarile si completarile ulterioare, astfel:
- persoanele fizice autorizate: trimestrial, pana la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru
- persoane care obtin venituri din drept de autor, conventii civile: anual, pana la data de 25 a lunii ianuarie a anului urmator celui pentru care se face plata

Baza de calcul a contributiei o constituie cuantumul net al veniturilor de natura profesionala realizat lunar, determinat ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile aferente realizarii venitului. Baza de calcul este limitata la echivalentul a 5 salarii medii brute pe economie si nu poate fi mai mica decat un salariu de baza minim brut pe tara , daca acest venit este singurul asupra caruia se calculeaza contributia.

Reamintim ca nedepunerea declaratiilor in termenele stabilite de Legea 95/2006 constituie contraventie."
Asta nu inseamna ca la sanatate ,ca persoana fizica autorizata, putem depune pana in 15 septembrie?
IOANA CECILIA



#150 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 24 August 2010 - 09:39 PM

Au anuntat astazi pe seara si la Pro Tv si la Realitatea ca la sanatate nu e nevoie de declaratie. Practic ramane acelasi sistem ca si pana acum. Mi s-a confirmat si telefonic pe zi cand am sunat la ei. Multa lume pune din prudenta maxima, ca sa nu vina vreo amenda in posta ca n-ai fost gasit in evidente cu declaratia inregistrata. Maine o sa fie cozi si mai mari ca azi!

Pe de alta parte, am o intrebare: daca in luna iulie nu am avut venituri dar exista cateva cheltuieli (200 de Ron sa zicem), la casele de somaj si pensie vom raporta 0? Nu ar trebui raportata pierderea? Ma gandesc ca acele cheltuieli (200 ron) trebuie luate in considerare cumva caci in septembrie vom avea in vedere veniturile si cheltuielile din august...

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 August 2010 - 11:40 PM




#151 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 09:57 PM

Iulie01, pensionarii nu dau decl si nu platesc CAS si Somaj
Lyvyoo, eu cred ca nu e nevoie ca treci val. pierderii ,pt. ca nu faci calcul la profit cumulat , ci calculezi strict venitul net lunar , La sfarsitul anului faci calculul
impozitului datorat din ian-dec



#152 iuliana2006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 54 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 10:04 PM

Buna seara,

Ce nebunie.......numai la noi se putea intampla.....

Din ce am gasit la Pensii Bucuresti declaratiile se trimit prin Posta la adresa Calea Vitan nr 6 sector 3.

La somaj stiti cumva unde se depun?

O seara placuta,
Iuliana



#153 shov25

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 24 August 2010 - 10:05 PM

In cazul in care sunt PFa din octombrie anul trecut, am avut activitati, venituri si cheltuieli, dar nu m-am inregistrat inca la casa de pensii, somaj, sanatate trebuie sa depun cele 3 declaratii pana maine, 25 august? Practic, nici nu apar inca in registrul lor. As putea fi amendata chiar si asa pentru nedepunerea acestor declaratii? La finante am toate declaratiile la zi, dar la pensie, somaj, sanatate nimic.......



#154 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 24 August 2010 - 10:13 PM

Multumesc!
Acum incep sa caut vreun model de notificare pt cazurile in care o persoana care nu a realizat venituri(nu a incasat) in iulie nimic, cand conform Anexei 2(Norme metodologice) la art. 8 (3): "In lunile in care nu realizeaza venituri de natura profesionala, persoanele aflate in situatiile prevazute la art. 3 alin. (1) si (2) au obligatia de a notifica acest fapt casei teritoriale de pensii, precum si agentiei pentru ocuparea fortei de munca judetene sau a municipiului Bucuresti din raza de domiciliu sau de resedinta a acestora."
Pot sa o compun conform acestui articol, dar poate ca vor un anumit fel de formular. Caut poate a mai depus cineva si ne spune ce informatii i-au cerut sa scrie in acea notificare.
Desi daca vroiau un anumit formular ar fi trebuit sa il puna la dispozitia contribuabilului. Cer prea multe si eu...



#155 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 10:15 PM

Vezi postareaiuliana2006, la Aug 24 2010, 11:04 PM, a spus:

La somaj stiti cumva unde se depun?

O seara placuta,
Iuliana
Pt somaj: AMOFM- Bucuresti str Spataru Preda 12 S 5

Pt.shov25,
depune oricum decl. ca sa mai reduci din lipsuri. Nu stiu de amenzi ,dar majorari vei plati cu siguranta

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 August 2010 - 11:31 PM




#156 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 24 August 2010 - 11:04 PM

Erau acum pe Realitatea avocatul Biris si un expert contabil. Femeia era instiintata de la Casa de Pensii Timisoara ca data considerata valabila este cea a primirii declaratiei de catre casa nu data postei. Biris a intervenit si a spus ca nu exista baza legala pentru asemenea afirmatii. Deci daca primiti astfel de raspunsuri, doar zambiti si atat!

Inca ceva: declaratiile trimise prin posta se pun in dublu exemplar? Nu am mai trimis!



#157 k0b3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 49 Postari:

Postat 24 August 2010 - 11:18 PM

Bun, vad ca s-a lamurit pentru PFA-urile cu norma fixa de venit, intrebarea mea este daca ramane necesitatea de a se depune declaratia lunar, tinand cont ca valoarea declarata este tot timpul aceeasi?



#158 Popu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 24 August 2010 - 11:18 PM

Vezi postareashov25, la Aug 24 2010, 11:05 PM, a spus:

In cazul in care sunt PFa din octombrie anul trecut, am avut activitati, venituri si cheltuieli, dar nu m-am inregistrat inca la casa de pensii, somaj, sanatate trebuie sa depun cele 3 declaratii pana maine, 25 august? Practic, nici nu apar inca in registrul lor. As putea fi amendata chiar si asa pentru nedepunerea acestor declaratii? La finante am toate declaratiile la zi, dar la pensie, somaj, sanatate nimic.......
1. Sanatatea trebuia sa o platesti pe PFA de la inceputul activitatii. Aici o sa platesti restantele + penalitatile aferente.
2. Erai obligat sa faci contract cu casa de pensii daca nu ai platit contributiile in alt mod (angajat cu carte de munca la o firma concomitent cu activitatea de PFA). Daca ai avut venituri doar de pe PFA trebuia deci sa ai un contract si cu pensiile. La fel platesti restante + penalitatile aferente in cazul asta.

3. Somajul se plateste doar pentru activitatea desfasurata de la 1 iulie 2010.

Conform ordonantei / normelor se dau amenzi pentru nedepunerea declaratiilor / furnizarea de informatii eronate / ...Erau parca destul de mari pe doua grupe pina in 600 RON pentru ceva abateri "minore", pina in 5000 ron pentru cele mai grave parca.

Te asigur ca apari in registrul lor. Cei de la sanatate au acces la baza de date a celor de la finante. Eu sunt PFA din 2002, anul asta m-am trezit cu "invitatie" la sanatate sa-mi calculeze datoriile pentru ultimii 5 ani. Nu aveam decizie de impunere pe 2009, "nici o problema, avem noi aici venitul realizat". E usor sa incruciseze CNP-urile de la anaf cu cele de la sanatate si sa vada unde nu pusca. Nu te baza deci pe faptul ca nu ai aparea in registrul lor, te gasesc peste 2-3 ani si o sa-ti para rau atunci, penalitatile o sa fie maricele.



#159 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2010 - 11:19 PM

Vezi postareaLyvyoo, la Aug 25 2010, 12:04 AM, a spus:

Inca ceva: declaratiile trimise prin posta se pun in dublu exemplar? Nu am mai trimis!
1 ex. la al 2-lea, tinut de tine personal, atasezi confirmarrea de primire :lnr (1):

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 24 August 2010 - 11:25 PM




#160 Popu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:

Postat 24 August 2010 - 11:27 PM

Vezi postareak0b3, la Aug 25 2010, 12:18 AM, a spus:

Bun, vad ca s-a lamurit pentru PFA-urile cu norma fixa de venit, intrebarea mea este daca ramane necesitatea de a se depune declaratia lunar, tinand cont ca valoarea declarata este tot timpul aceeasi?
Depui o noua declaratie doar daca se modifica venitul realizat. Daca esti la norma nu depui, ai acelasi venit(norma / 12) luna de luna. Daca iti incetezi activitatea si esti la norma atunci probabil trebuie sa le trimiti notificare cum ca nu mai realizezi venituri. Cei de la norma de venit depun cred o singura declaratie la inceput de an si aia o sa fie valabila tot anul. Pentru anul asta depunem una acum la pensii + somaj si la revedere pina la anu (cel putin asta e impresia ce o am acum)
In mod normal ar trebui sa schimbe declaratiile si cei de la somaj / pensii (asta ar insemna sa se modifice ordonanta), sa fie facute precum cele de la sanatate, pe baza estimarilor cu regularizare. Altfel cei ce sunt la real o sa innebuneasca depunand declaratii luna de luna. O s-o ia razna si bugetarii ce le proceseaza






Similar Topics Collapse

32 useri citesc topicul

0 membri, 32 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL