Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 18

Salt la continut


declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010


360 replies to this topic

#341 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2010 - 10:43 AM

http://www.cnpas.org/

Pentru obligatiile rezultate din prevederile OUG nr. 58/2010,
ramân valabile conturile pentru persoanele fizice, modelul declaratiei de asigurare, respectiv modul de completare a declaratiei de asigurare, afisate mai jos.

Conturi IBAN OUG nr. 58/2010
Model declaratie de asigurare
Mod de completare a declaratiei de asigurare
Intrebari frecvente privind OUG nr. 58/2010
Situatie declaratii OUG nr. 58/2010 la 13 septembrie 2010

Potrivit obligatiilor rezultate din prevederile OUG nr. 82/2010,
pentru veniturile platite începând cu data de 10 septembrie a.c. din drepturi de autor si/sau conventii civile se au în vedere:

Conturi IBAN pentru achitarea contributiilor individuale de catre platitorii de venituri
Modelul de completare a declaratiei de asigurare
Precizari privind aplicarea prevederilor OUG nr. 58/2010, modificata prin OUG nr. 82/2010



#342 s3rgiu

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 16 September 2010 - 01:59 PM

Buna, poate cineva sa ma ajute cu urmatoarea chestiune? Medic de familie si Pensionar Mapn intra sub reglemenatrile Art.III din Oug 58/2010,adica trebuie sa depuna declaratiile mentionate acolo?,pt. ca potrivit art.2 din oug nu trebuie,dar potrivit CJAS Timis trebuie,daca are cineva PF si totodata pensionari Mapn,ii rog sa-mi spuna cum au procedat.

Multumesc,astept un raspuns




#343 Vital

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 16 September 2010 - 03:26 PM

Vezi postareas3rgiu, la Sep 16 2010, 02:59 PM, a spus:

Buna, poate cineva sa ma ajute cu urmatoarea chestiune? Medic de familie si Pensionar Mapn intra sub reglemenatrile Art.III din Oug 58/2010,adica trebuie sa depuna declaratiile mentionate acolo?,pt. ca potrivit art.2 din oug nu trebuie,dar potrivit CJAS Timis trebuie,daca are cineva PF si totodata pensionari Mapn,ii rog sa-mi spuna cum au procedat.

Multumesc,astept un raspuns

Dacă dvs nu obțineți venituri din drepturi de autor sau convenții civile (puțin probabil din cele amintite), atunci uitați de OUG 58/2010 - dvs aveți alte lucruri mai bune de făcut!!! OUG 58/2010 a făcut implozie (vedeți OUG 82/2010 care a modificat-o), reducându-și sfera de aplicare doar la cele două surse de venit menționate.

În rest, fiind pensionar, contribuția de care nu puteți scăpa este cea de 5,5% la sănătate și impozitul pe venit de 16%, desigur.



#344 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 06 October 2010 - 09:27 PM

deci deja sunt in ceata rau. chiar nu stiu ce am de facut - eu ca pfa (nu cu drepturi de autor, ci pfa dasta obisnuit) trebuie sau nu sa completez acea declaratie la pensie? mentionez ca platesc deja contributie de pensie la ei, in jur de 300 de ron pe luna (atat am vrut eu sa cotizez) de aproape 2 ani - am cartea de munca la ei si tot ce trebe. intreb ptr.ca desi platesc lunar acei 300 de roni, ii cred in stare sa vina sa imi dea nush ce amenda ca nu am facut cine stie ce declaratie noua la ei.

merci anticipat de ajutor.



#345 catrina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 21 October 2010 - 12:05 PM

Vezi postareasintax, la Oct 6 2010, 10:27 PM, a spus:

deci deja sunt in ceata rau. chiar nu stiu ce am de facut - eu ca pfa (nu cu drepturi de autor, ci pfa dasta obisnuit) trebuie sau nu sa completez acea declaratie la pensie? mentionez ca platesc deja contributie de pensie la ei, in jur de 300 de ron pe luna (atat am vrut eu sa cotizez) de aproape 2 ani - am cartea de munca la ei si tot ce trebe. intreb ptr.ca desi platesc lunar acei 300 de roni, ii cred in stare sa vina sa imi dea nush ce amenda ca nu am facut cine stie ce declaratie noua la ei.

merci anticipat de ajutor.


Eu am fost chiar azi la Casa de Pensii si mi-au spus ca se depune declaratia cf. Ordonanta 58 pentru lunile Iulie, August si pentru primele zece zile ale lunii Septembrie, bineinteles se si plateste ceea ce ai declarat.
Au spus ca ai posibilitatea de a anula cotizarea cf. Legii 19 (adica ceea ce platesti tu acum) dar nu recomanda asta pentru ca dupa 10 septembrie cand ord. 58 nu mai este valabila trebuie din nou sa te reasiguri la plata pensiei.

Declaratiile pe ord. 58 se primesc inca fara amenzi pentru toate lunile. Termenul pentru septembrie este 25 Oct 2010.



#346 gika_d

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:

Postat 21 October 2010 - 06:15 PM

Vezi postareacatrina, la Oct 21 2010, 01:05 PM, a spus:

Vezi postareasintax, la Oct 6 2010, 10:27 PM, a spus:

deci deja sunt in ceata rau. chiar nu stiu ce am de facut - eu ca pfa (nu cu drepturi de autor, ci pfa dasta obisnuit) trebuie sau nu sa completez acea declaratie la pensie? mentionez ca platesc deja contributie de pensie la ei, in jur de 300 de ron pe luna (atat am vrut eu sa cotizez) de aproape 2 ani - am cartea de munca la ei si tot ce trebe. intreb ptr.ca desi platesc lunar acei 300 de roni, ii cred in stare sa vina sa imi dea nush ce amenda ca nu am facut cine stie ce declaratie noua la ei.

merci anticipat de ajutor.


Eu am fost chiar azi la Casa de Pensii si mi-au spus ca se depune declaratia cf. Ordonanta 58 pentru lunile Iulie, August si pentru primele zece zile ale lunii Septembrie, bineinteles se si plateste ceea ce ai declarat.
Au spus ca ai posibilitatea de a anula cotizarea cf. Legii 19 (adica ceea ce platesti tu acum) dar nu recomanda asta pentru ca dupa 10 septembrie cand ord. 58 nu mai este valabila trebuie din nou sa te reasiguri la plata pensiei.

Declaratiile pe ord. 58 se primesc inca fara amenzi pentru toate lunile. Termenul pentru septembrie este 25 Oct 2010.
eu am radiat pfa-ul in sept.cand am fost sa inchid cartea de munca au verificat daca sunt cu plata la zi cf legii 19.era sapt cand directoarea cnpas anuntase ca se revine la legea 19. daca mi-au inchis cartea de munca fara sa imi ceara depunerea decl cf og 58 e greseala lor??



#347 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 23 October 2010 - 12:19 PM

deci pe onoarea mea daca eu mai inteleg ceva! am tot citit ca cine a apucat sa dea banii ptr. lunile alea sunt bine dati, cine nu a dat este bafta lui. acum sa inteleg ca trebe sa ii dai oricum, chiar daca nu mai este acea prevedere?

pe langa asta, eu spre exemplu deja plateam lunar (am platit inclusiv ptr. lunile in care prevederea a functionat) ptr. pensie 300 ron/luna pana sa apara prevederile alea cu obligativitatea contributiei la pensie. eu in cazul asta mai trebe sa fac si acel nou contract (ptr. alea 3 luni)?

merci



#348 catrina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 24 October 2010 - 03:36 PM

Vezi postareasintax, la Oct 23 2010, 01:19 PM, a spus:

deci pe onoarea mea daca eu mai inteleg ceva! am tot citit ca cine a apucat sa dea banii ptr. lunile alea sunt bine dati, cine nu a dat este bafta lui. acum sa inteleg ca trebe sa ii dai oricum, chiar daca nu mai este acea prevedere?

pe langa asta, eu spre exemplu deja plateam lunar (am platit inclusiv ptr. lunile in care prevederea a functionat) ptr. pensie 300 ron/luna pana sa apara prevederile alea cu obligativitatea contributiei la pensie. eu in cazul asta mai trebe sa fac si acel nou contract (ptr. alea 3 luni)?

merci


Te cred! asa am fost si eu vineri cand m-am dus cu o cerere de returnare a banilor dati pt. Iulie. M-au trimis sa depun declaratiile si sa achit. Vorbesc de PFA... cu ctr. de munca in alta parte sau platitor cf. Legea 19... Am platit pe ord 58 inlusiv primele zece zile din Sept. pe motiv ca atunci s-a publicat in Monitor. La parterul Casei de Pensii din Vitan au deschis si o masa improvizata a ANOFM unde se depun si declaratiile de somaj. Am platit si somajul la un ghiseu special.

exact ca in bancul ala... nu i s-a dat ci i s-a luat...

Succes!



#349 sintax

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 94 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 25 October 2010 - 11:54 AM

defapt d c ma mai mira ceva in tara asta? o sa merg si o sa fac si panarama aia de contract ptr. cele 3 luni, sa termin treaba. dar mi se pare o mare prostie. deci sa inteleg ca eu daca deja am platit ptr. acele 3 luni contributie la pensie (pe baza la cat am vrut eu sa platesc) trebuie sa mai platesc iar conform acelor prevederi (procentul impus de ei)? deci sa inteleg ca la batranete o sa primesc 3 luni pensie dublu sau de 2 ori?



#350 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 26 October 2010 - 03:57 PM

Vezi postareasintax, la Oct 25 2010, 11:54 AM, a spus:

De fapt de ce ma mai mira ceva in tara asta? O sa merg si o sa fac si panarama aia de contract ptr. cele 3 luni, sa termin treaba. dar mi se pare o mare prostie...
Eu te sfatuiesc sa nu mai faci nimic.
De ce sa mai pierzi timpul ptr. o prostie?!
Daca ne tot lasam angrenati in sitemul lor tampit, vom sfarsi ca niste robotei, ce indeplinesc toate ordinele fara sa comenteze.

Have fun!
Dan



#351 maddy_popy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 07 December 2010 - 08:37 PM

Buna seara, poate ca pentru unii dintre dumneavoastra intrebarea mea este banala insa ...eu sunt un pic dezorientata....la inceputul lunii iulie mi.am deschis un pfa pentru prestari servicii in management. am depus declaratia 220 si mi.au calculat un impozit pe venit.
Intrebarea mea este: cand trebuie sa depun declaratia 200 , sau 220?

Multumesc anticipat



#352 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 07 December 2010 - 10:42 PM

Depui decl finala 200 pt anul 2010 in ian feb 2011, asta pt a fi impozata anticipat pt.2011 in functie de venitul realizat in 2010.In mod normal decl finala se poate depune pana in mai 2011.



#353 maddy_popy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 07 December 2010 - 11:34 PM

Multumesc mult..mi.a spus cineva ca trebuie sa o epun pana la dta de 15 decembrie a acestui an ....si chiar nu mai intelegeam nimic...
Va multumesc din suflet



#354 Voicu Rogojan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 08 December 2010 - 07:32 AM

Salut,

Doina P, s-a schimbat codul fiscal sau s-au aliniat planetele in alt mod ?

Declaratia 200 pentru 2010 se depune in Mai 2011 la anul (asa se face de ani de zile), iar in Noiembrie 2011 la anu vei plati conform declaratiei 200 diferenta de impozit intre ce-ai declarat anticipat (220) in 2010 si ce ai realizat efectiv (200) in 2010 .

Declaratia 220 o depui acuma si mai depui una pe 2011 la anul pana in mai, deodata cu declaratia 200 pentru 2010.

Doina P, nu inteleg aici ce vrei sa spui:

Vezi postareaDoina P, la Dec 7 2010, 10:42 PM, a spus:

Depui decl finala 200 pt anul 2010 in ian feb 2011, asta pt a fi impozata anticipat pt.2011 in functie de venitul realizat in 2010.In mod normal decl finala se poate depune pana in mai 2011.

Cum adica declaratia 200 sa fie impozitata antnicipat? Adica daca in 2011 realizez mai putin ca in 2010, platesc inca odata impozit ca in 2010 , iar in 2012 sau la pastele cailor imi recuperez ce-am platit in plus ? Doamne Fereste!

Daca vreti sa mergeti direct in faliment, finantati statul roman! Nu va deduceti nimic si declarati in 220 cat mai mult. Dar nu va plangeti dupa aia ca ati ajuns sa dormiti in gara!

In declaratia 220 declarti cat mai putin, chiar si 100 RON/an. E perfect legal, si scrieti la motivare ca aveti nevoie de cash. E ilegal si ilogic sa fii obligat sa declari o suma minima ca venit anticipat. Nu ai de unde sa anticipezi ce si cat vei castiga la anul.
E declaratie anticipata, puteti sa realizati sau nu venit la anul. Fiscul nu poate ghici in cafea si in balegar cat veti realiza.

In primii ani de activitate aveti nevoie de bani gheata pentru investitii. Aveti nevoie de masina sau orice tip de transport, de un calculator, de licente soft. Poate aveti nevoie de un birou. Veti avea probleme de sanatate si va trebui sa mergeti la privat, deoarece CASS-ul platit de 5,5% e DEGEABA. V-o zic din proprie experienta.

Nu va grabiti sa ii dati la stat aiurea. Declarati cat vreti in 220 (chiar si 100 RON / an venit net) , faceti-va contabilitatea si in 200 anul viitor platiti diferentele. E foarte important in perioada de plina criza sa aveti bani lichizi la voi. Ca de la stat oricum nu primiti nimic. Acu 1 luna am platit CASS-u pe 2010 si pe 2009 (diferenta) si de 1 luna de zile medicul de familie NU MA POATE INSCRIE IN SISTEM, in conditiile in care am fost bolnav si am fost la privat. Pot sa ma imbolnavesc din nou oricand si sa nu fiu internat. Chiar daca am platit contributiile la zi, nu exist in sistem din cauza incompetentei CJAS Cluj.

Bagati-va ceva in el de stat, invatati legile cum trebuie, invatati sa va faceti contabilitatea cum trebuie si nu va grabiti ca prostii sa dati bani la stat. Invatati legea, invatati sa deduceti si invatati sa dati in transe, preferabil cat mai mici.

Imi cer scuze pentru agresivitate sau pentru neplaceri, dar tot ce incerc sa fac e sa va dau un sfat bun aici. Pentru ca e plin acest forum de fricosi care nu cunosc legea si de oameni care promoveaza ideea sa dai cat mai mult la stat, daca se poate, sa nu iti deduci nimic.

Nu va bateti joc de munca voastra! Ca oricum in spitale la stat o sa ne imbolnavim mai rau, iar pensia la 65 de ani n-o apucam (cel putin in tara asta), asa ca sa platim taxe/CAS-uri putin si cu cu cap, nu mult si fara cap.

Best Regards,
Voicu Rogojan



#355 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 376 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2010 - 07:44 PM

@ Maddy_popy:
Daca nu ai avut activitate intreg anul 2010, este indicat sa depui declaratia 200 (cu realizarile ptr. 2010) la inceputul anului viitor, ianuarie, cel mai tarziu 15 februarie 2011.
Depui tot atunci si o noua estimativa 220, cu ceea ce crezi ca vei realiza in 2011.
Asta ptr. ca Admin. Fin. sa poate emite pana la inceput de martie 2011 o declaratie de impunere pe 2011, conform cu estimativa ta 220.

Acelasi lucru este valabil si in cazul in care veniturile anticipate ptr. anul 2011 difera mult fata de ceea ce s-a realizat in 2010, sau daca intr-un an inregistrezi pierdere (deficit).

Have fun!

PS. Dl. Voicu, cred ca te-ai infierbantat peste masura...
Hai sa fim un pic mai relaxati.
Dan



#356 Doina P

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 08 December 2010 - 07:44 PM

Ai dreptate Voicu in ce spui . Eu spuneam acelasi lucru ,cu exceptia faptului ca decl 220 era depusa DEJA pt.2010 si dupa cate stiu se depune doar o data in an .
Poate ca nu am detaliat faptul ca eu de exempu, dau declaratia 200 in ian 2011, deci inainte de termenul final , tocmai pt a evita sa mai dau decl. 220 pt 2011. In baza decl anuale finale , ad fin intocmeste deciza de impunere anticipata pt 2011.
Sper ca am fost corect inteleasa.
Si inca ceva , e drept ca eu am cam acelasi venit net anual, nu am avut pierderi pt. a da 220 .
Cat depre Cod fiscal, da ,se schimba necontenit ... din pacate(raspuns la intrebare ).



#357 maddy_popy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 13 Postari:

Postat 08 December 2010 - 10:11 PM

Va multumesc mult pt raspuns atat dumneavoastra cat si doamnei Doina si Domnului Voicu....asa gandeam si eu ca e logic ..sa depun declaratia 200 la incewputul anului..insa exista cateva persoane care imi spuneau ca trebuie sa o depun acum....pana la sfarsitul anului, ceea ce mie mi se parea ilogic.
Domnul Voicu are si dansul dreptate :)) insa chiar trebuie sa luam lucrurile in mod relaxat ca altfel....


Va multumes TUTuTOR !!!!!!!!!!!



#358 radujit

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 17 December 2010 - 04:15 PM

Buna ziua,
Am un Pfa infiintat in martie 2010, fiind totodata si angajat.
Nu am depus de la infiintare decat D220 si am achitat ratele de impozit?
Trebuia sa depun declaratii de CAS sau o alta declaratie similara sau sa platesc ceva??
Multumesc.



#359 luluka

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 9 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:oradea

Postat 21 December 2010 - 10:22 AM

Vezi postarearadujit, la Dec 17 2010, 04:15 PM, a spus:

Buna ziua,
Am un Pfa infiintat in martie 2010, fiind totodata si angajat.
Nu am depus de la infiintare decat D220 si am achitat ratele de impozit?
Trebuia sa depun declaratii de CAS sau o alta declaratie similara sau sa platesc ceva??
Multumesc.

Si eu am cabinet de contabilitate din mai 2010, dar numai din noiembrie realizez venituri, fiind angajata pana in octombrie inclusiv. Ieri am fost la toate institutiile sa ma interesez ce si cum si am aflat urmatoarele:
-1. la sanatate mi-au cerut acte: copie CI, copie decizia de impunere de la finante si dovada calitatii de asigurat pe ultimii 5 ani (la mine va fi cartea de munca).
-2. la somaj nu se depune/plateste nimic
-3. la pensii am depus dosar: copie CI, copie act prin care am dobandit calitatea (CUI de la finante), copie decizie de impunere si o declaratie comletata pe loc, a si un dosar. Se calculeaza la minimul de 350 lei un procent de 31.3% (adica conributia angajatorului si angajatului, ca de ce nu!) si-i 110 lei/luna anul asta. De la anul va fi undeva la 145 lei/luna.
So, ord. 58 s-a abrogat, se merge la fel cum a fost pana acum.



#360 Lyvyoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 146 Postari:

Postat 10 January 2011 - 04:50 PM

Declaratia unica, aplicabila firmelor, se refera si la PFA-uri, incepand cu 01-01.2011?

L.E. Am gasit o precizare: "Potrivit lui Ialomițianu, din al doilea trimestru al acestui an, și persoanele fizice autorizate (PFA) vor putea depune această declarație unică."

Aceasta postare a fost editata de Lyvyoo: 10 January 2011 - 04:52 PM







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL