Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
noua declaratie inventar sanatate / 2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


noua declaratie inventar sanatate / 2011


232 replies to this topic

#41 Brigante

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 270 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 03 February 2011 - 02:42 PM

Art. 2963

Contribuabilii sistemelor de asigurări sociale

Contribuabilii sistemelor de asigurări sociale sunt, după caz:

a) persoanele fizice rezidente care realizează venituri din desfășurarea unor activități în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevăzut de lege, atât pe perioada în care desfǎșoarǎ activitate, cât și pe perioada în care beneficiazǎ de concedii medicale și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, precum și cele care realizează venituri de natura celor prevăzute la art. 55 alin. (2);

b) persoanele fizice nerezidente, care realizează veniturile prevăzute la lit. a), cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internaționale la care România este parte;

c) persoanele care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele de natură salarială și pentru care, potrivit art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, cu modificările ulterioare, există obligația plății contribuției individuale de asigurări sociale și asigurări pentru șomaj;

d) pensionarii cu venituri din pensii care depășesc 740 lei;

e) persoanele fizice și juridice, care au calitatea de angajatori, precum și entitățile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activități dependente, atât pe perioada în care persoanele prevăzute la lit. a) și b) desfășoară activitate, cât și pe perioada în care acestea beneficiazǎ de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate;

f) instituțiile publice care calculează, rețin, plătesc și după caz, suportă, potrivit prevederilor legale, contribuții sociale obligatorii, în numele asiguratului, respectiv:

1. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj sau, după caz, de alte drepturi de protecție socială sau de indemnizații de asigurări sociale de sănătate care se acordă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, și pentru care dispozițiile legale prevăd plata de contribuții sociale din bugetul asigurărilor pentru șomaj;

2. Agenția Națională pentru Prestații Sociale, care administrează și gestionează prestațiile sociale acordate de la bugetul de stat, prin agențiile județene pentru prestații sociale, pentru persoanele care beneficiază de indemnizație pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru persoanele care beneficiază de indemnizație, pentru copilul cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 și 7 ani potrivit Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Autoritățile administrației publice locale, pentru persoanele care beneficiază de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

4. Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, prin casele județene de pensii, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depășesc 740 lei;

5. Entitățile care plătesc venituri din pensii, altele decât cele care sunt plătite de către Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depășesc 740 lei;

6. Ministerul Justiției, pentru persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv, precum și pentru persoanele care se află în executarea măsurilor prevăzute la art. 105, 113, 114 din Codul penal, respectiv, persoanele care se află în perioada de amânare sau de întrerupere a executării pedepsei privative de libertate, dacă nu au venituri;

7. Ministerul Administrației și Internelor, pentru străinii aflați în centrele de cazare în vederea returnării ori expulzării, precum și pentru cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se află în timpul procedurilor necesare stabilirii identității și sunt cazați în centrele special amenajate potrivit legii;

8. Secretariatul de Stat pentru Culte, pentru personalul monahal al cultelor recunoscute, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte surse;

9. Casa Națională de Asigurări de Sănătate, prin casele de asigurări de sănătate subordonate, pentru persoanele prevǎzute la art. 1 alin. (2), la art. 23 alin. (2) și la art. 32 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificăril și completări prin Legea nr. 339/2006, cu modificările și completările ulterioare;

10. unitǎțile trimițătoare, pentru personalul român trimis în misiune permanentă în străinătate, pentru soțul/soția care însoțește personalul trimis în misiune permanentă în străinătate și căruia/cǎreia i se suspendă raporturile de muncă sau raporturile de serviciu și pentru membrii Corpului diplomatic și consular al României, cǎrora li se suspendă raporturile de muncă ca urmare a participǎrii la cursuri ori alte forme de pregătire în strǎinǎtate, pe o durată care depășește 90 de zile calendaristice;

11. Autoritățile administrației publice locale, pentru persoanele, cetățeni români, care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioadă de cel mult 12 luni, dacă nu au venituri;

g) orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor.



#42 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14144 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2011 - 02:55 PM

Vezi postareaBrigante, la Feb 3 2011, 02:27 PM, a spus:

E grav, cei de la sanatate au buze reci.
:smile: :laugh:

Doamne, ce mi-e drag de voi, cei care inca mai aveti simtul umorului in toata nebunia asta stresanta :thumbup:




#43 mt2007

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 71 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 03 February 2011 - 03:14 PM

Am sunat la noi la Timis , dar nu vor sa raspunda la telefon , asa ca ma telefonat la CNAS (telverde) si am primit un numar de telefon (0372 309284) pentru relatii privind declaratia asta .Sunt dezamagita de raspunsuri :
1. toate firmele depun declaratia indiferent ca au sau nu sold
2.certificatul de atestare il solicitam numai pentru acest fond
3.il trimitem in format electronic dar inca nu este clar la ce adrese , urmeaza
4.posibil se va amana termenul de 15 februarie ( prin telefon se pot spune muuuuulte)
5.dupa ce trimitem in format electronic ( deocamdata nu stim ce , ca urmeaza si asta ) , ne ducem la casele de asigurari sa ducem formularul+certificatul de atestare fiscala ( de parca nu s-ar forma alte si alte cozi interminabile )

I-am explicat ce inseamna un certificat de atestare pentru noi in conditii normale , ca nu poate fizic inspectorul sa le faca ....plus dialogul cu cei care au eventuale probleme , plus ca mai le si semnam ....

concluzie : sunt depasiti de realitate ....nu stie stanga ce (poate) face dreapta !


Cam asta am aflat eu azi. :thumbup:



#44 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2011 - 03:24 PM

@ Brigante : mii de multumiri pentru promptitudine :thumbup:
In concluzie, daca nu am nici de dat nici de luat bani de la ei, n-ar fi mai bine sa nu trimit nimic? Si nu era mai bine sa scrie asta in ordinu' lor?
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#45 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 February 2011 - 03:35 PM

Vezi postareamt2007, la Feb 3 2011, 02:14 PM, a spus:

concluzie : sunt depasiti de realitate ...
Mai da' ei acolo la "sanatate" n-au salariati, nu depun declaratii, nu realizeaza nimeni ce ar insemna asa o traznaie?
Declaratia o scrii in doi timpi, cu certificatul e beleaua :thumbup: . Sau poate n-au avut nevoie pana acum de certificat fiscal si vor sa vada cum se obtine :cool:
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#46 andruscka

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 44 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 03 February 2011 - 11:53 PM

Ok. Am inteles, "editam' declaratia, o stampilam, o depunem...dar cum vom exporta datele? :thumbup:
Si mai ales daca vom trimite in format electronic,ma gandesc ca ar trebui sa fie aceeasi structura peste tot...
Oare acest fisier DI_CUI.xls il vom putea descarca de undeva?

La ora asta m-a apucat creatia si am incercat sa schitez acest fisier care contine toate campurile specificate in ordin.
A mai facut cineva?

Astept pareri

Multumesc,

Fisiere atasate


Aceasta postare a fost editata de andruscka: 03 February 2011 - 11:55 PM




#47 ETIC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 169 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2011 - 12:07 AM

Scrie undeva care este sanctiunea daca nu depui tampenia asta de declaratie?
Eu nu am gasit, dar poate nu am cautat suficient....
Si daca nu exista sanctiune atunci de ce sa ne agitam?
Poate doar cei care au de recuperat merita sa depuna, Dar ma gandesc ca daca nu au primit banii dupa ce au depus cererea insotita de copii dupa declaratiile pe care tot la Casa de Sanatate le-au depus si dupa OP-uri unde scria ca au platit BASS, deci nerelevant, de ce ar primi ceva dupa depunerea unei alte hartii?
Cred ca astia vor sa vada cat ne mai tin nervi!



#48 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 04 February 2011 - 12:24 AM

:thumbup: etic :smile:



#49 cristina5859

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1144 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2011 - 08:36 AM

Vezi postareaETIC, la Feb 4 2011, 12:07 AM, a spus:

Cred ca astia vor sa vada cat ne mai tin nervi!

:thumbup: :smile:
Imaginatia este mai importanta decat cunoasterea. Cunoasterea este limitata, imaginatia inconjoara lumea .



#50 Guest_stanescuema_*

  • Guests

Postat 04 February 2011 - 10:10 AM

situatie: o firma are datorie la 31.01.2011, plateste pe 02.02.2011, cere certificat fiscal in 10.02.2011 care va fi cu zero
ha! ha!



#51 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14144 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2011 - 11:18 AM

"ha-ha" nu prea :thumbup: fiindca pe certificat se va mentiona daca a fost cu date la 10.02, ori acel ordin zice "neachitate pana la 31.01", deci s-ar putea sa nu iti accepte certificatul fiscal... ca in Romanica e posibil orice :smile: asa ca toti ar trebui sa ducem (daca ducem) certificate la 31.01.2011



#52 Danutzaa

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:

Postat 04 February 2011 - 12:06 PM

Art. 2963

Contribuabilii sistemelor de asigurări sociale

Contribuabilii sistemelor de asigurări sociale sunt, după caz:

a) persoanele fizice rezidente care realizează venituri din desfășurarea unor activități în baza unui contract individual de muncă, a unui raport de serviciu sau a unui statut special prevăzut de lege, atât pe perioada în care desfǎșoarǎ activitate, cât și pe perioada în care beneficiazǎ de concedii medicale și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, precum și cele care realizează venituri de natura celor prevăzute la art. 55 alin. (2);

b) persoanele fizice nerezidente, care realizează veniturile prevăzute la lit. a), cu respectarea prevederilor instrumentelor juridice internaționale la care România este parte;

c) persoanele care realizează venituri de natură profesională, altele decât cele de natură salarială și pentru care, potrivit art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 58/2010 pentru modificarea și completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal și alte măsuri financiar-fiscale, cu modificările ulterioare, există obligația plății contribuției individuale de asigurări sociale și asigurări pentru șomaj;

d) pensionarii cu venituri din pensii care depășesc 740 lei;

e) persoanele fizice și juridice, care au calitatea de angajatori, precum și entitățile asimilate angajatorului, care au calitatea de plătitori de venituri din activități dependente, atât pe perioada în care persoanele prevăzute la lit. a) și b) desfășoară activitate, cât și pe perioada în care acestea beneficiazǎ de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate;

f) instituțiile publice care calculează, rețin, plătesc și după caz, suportă, potrivit prevederilor legale, contribuții sociale obligatorii, în numele asiguratului, respectiv:

1. Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, pentru persoanele care beneficiază de indemnizație de șomaj sau, după caz, de alte drepturi de protecție socială sau de indemnizații de asigurări sociale de sănătate care se acordă din bugetul asigurărilor pentru șomaj, potrivit legii, și pentru care dispozițiile legale prevăd plata de contribuții sociale din bugetul asigurărilor pentru șomaj;

2. Agenția Națională pentru Prestații Sociale, care administrează și gestionează prestațiile sociale acordate de la bugetul de stat, prin agențiile județene pentru prestații sociale, pentru persoanele care beneficiază de indemnizație pentru creșterea copilului în vârstă de până la 2 ani sau, în cazul copilului cu handicap, de până la 3 ani potrivit Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 148/2005 privind susținerea familiei în vederea creșterii copilului, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 7/2007, cu modificările și completările ulterioare, precum și pentru persoanele care beneficiază de indemnizație, pentru copilul cu handicap cu vârsta cuprinsă între 3 și 7 ani potrivit Legii nr. 448/2006 privind protecția și promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările și completările ulterioare;

3. Autoritățile administrației publice locale, pentru persoanele care beneficiază de ajutor social potrivit Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;

4. Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, prin casele județene de pensii, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depășesc 740 lei;

5. Entitățile care plătesc venituri din pensii, altele decât cele care sunt plătite de către Casa Națională de Pensii și Alte Drepturi de Asigurări Sociale, pentru pensionarii cu venituri din pensii care depășesc 740 lei;

6. Ministerul Justiției, pentru persoanele care execută o pedeapsă privativă de libertate sau se află în arest preventiv, precum și pentru persoanele care se află în executarea măsurilor prevăzute la art. 105, 113, 114 din Codul penal, respectiv, persoanele care se află în perioada de amânare sau de întrerupere a executării pedepsei privative de libertate, dacă nu au venituri;

7. Ministerul Administrației și Internelor, pentru străinii aflați în centrele de cazare în vederea returnării ori expulzării, precum și pentru cei care sunt victime ale traficului de persoane, care se află în timpul procedurilor necesare stabilirii identității și sunt cazați în centrele special amenajate potrivit legii;

8. Secretariatul de Stat pentru Culte, pentru personalul monahal al cultelor recunoscute, dacă nu realizează venituri din muncă, pensie sau din alte surse;

9. Casa Națională de Asigurări de Sănătate, prin casele de asigurări de sănătate subordonate, pentru persoanele prevǎzute la art. 1 alin. (2), la art. 23 alin. (2) și la art. 32 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 158/2005 privind concediile și indemnizațiile de asigurări sociale de sănătate, aprobată cu modificăril și completări prin Legea nr. 339/2006, cu modificările și completările ulterioare;

10. unitǎțile trimițătoare, pentru personalul român trimis în misiune permanentă în străinătate, pentru soțul/soția care însoțește personalul trimis în misiune permanentă în străinătate și căruia/cǎreia i se suspendă raporturile de muncă sau raporturile de serviciu și pentru membrii Corpului diplomatic și consular al României, cǎrora li se suspendă raporturile de muncă ca urmare a participǎrii la cursuri ori alte forme de pregătire în strǎinǎtate, pe o durată care depășește 90 de zile calendaristice;

11. Autoritățile administrației publice locale, pentru persoanele, cetățeni români, care sunt victime ale traficului de persoane, pentru o perioadă de cel mult 12 luni, dacă nu au venituri;

g) orice plătitor de venituri de natură salarială sau asimilate salariilor.



#53 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2011 - 12:07 PM

In ordin nu scrie cu ce data sa fie certificatu' de atestare. Si oricum el ti se da la zi (cam ca situatia financiara de la contul bancar) nu poti cere tu la ce data sa fie.
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#54 gicu

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 04 February 2011 - 12:10 PM

DECL INVENTAR

Fisiere atasate





#55 georgianne

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 43 Postari:

Postat 04 February 2011 - 01:02 PM

Vezi postareagicu, la Feb 4 2011, 12:10 PM, a spus:

DECL INVENTAR
Programelul asta e facut de tine sau e descarcat de pe un site de la sanatate?

Am si eu o intrebare, pentru un cabinet medical individual cum se ia certificat fiscal de la finante? Trebuie achitat si impozitul pe venitul realizat in anul 2010?



#56 marang

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 04 February 2011 - 03:27 PM

pentru cine doreste sa utilizeze declaratia in format Word, atasez fisierul.

Fisiere atasate





#57 fboji

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1114 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2011 - 04:41 PM

Doc sau xls , cum preconizati totusi sa trimiteti "prin mijloace electronice de transmitere la distanta" ? Este vreo adresa de email specificata?
Daca ti se pare simplu ce ai de facut... inseamna ca nu cunosti toate amanuntele Imagine postata



#58 tes

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 315 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 04 February 2011 - 04:52 PM

Eu continui sa cred ca nu e adevarat ce se intampla. Sa ma agit atat, sa aleg ca nebuna prin Bucuresti sa scot certificate fiscale pentru atata lucru? Si cei din Bucuresti stiu ce inseamna sa scoti un certificat de la sectoare diferite...fiecare cu regulile lui, cu dosar/fara dosar, cu balanta/fara balanta, la sectorul 3 trebuie sa faci penitente la 6-7 birouri pentru cate o stampila...
Nu poate fi adevarat, trebuie sa fie o greseala undeva...eu refuz sa cred.

Aceasta postare a fost editata de tes: 04 February 2011 - 04:54 PM




#59 cuceritor

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 133 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2011 - 05:22 PM

De cativa ani, s-a observat de cei care lucreaza in societati in care valoarea CM din BASS depasete suma obtinuta
din contributia de 0,85 %, nu este preluata in declaratie, suma 'de plata' nu putea depasi 'suma deductibila',
asa incat la acesti contribuabili fisa sintetica nu va coincide cu suma de recuperat de la CASMB !
In Decl.102, suma deductibila nu putea depasi suma datorata, asa incat cei care plateau CM (suportate din BASS) in
plus peste suma rezultata din calculul cu 0,85 %, ramaneau in aer la fisc cu aceste sume, care este adevarat ca se puteau
recupera ulterior din suma datorata, dar exista cazuri concrete in care aceste sume nu s-au putut recupera datorita cm mult mai mari,
Desi s-au solicitat sumele la restituire, contravaloarea lor nu se va regasi in Fisa fiscala a platitorului !
Cat despre Certficatul de atestare fiscala, nu este necesar !

Aceasta postare a fost editata de cuceritor: 04 February 2011 - 05:26 PM




#60 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 04 February 2011 - 06:22 PM

"NU cerceta aceste legi,ca esti Nebun de le-ntzelegi!!!
"o vorba BUNA ,nu costa!
un zambet ,nici atat!"






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL