La un PFA am o inspectie fiscala pe ultimii 5 ani.
1. Titularul PFA-ului detine o constructie, in care isi va desfasura activitatea ca PFA. Intre PFA si titularul PFA-ului se incheie un contract de inchiriere(inregistrat la fisc).
Intrebarea este : cheltuiala cu chiria este o chelt.deductibila ,avand in vedere ca proprietarul constructiei( titularul PFA-ului) defapt este aceasi persoana.
2. In 2009 PFA efectueaza cateva lucrari cu intretinerea spatiului inchiriat(nu e modernizare,doar intretinere). Problema e ca valoarea acestor chelt. este destul de mare (cca 30.000 lei).
Cf. art. 48 pct. 38 din Norm. Metod. De aplicare a Codului fiscal : „ Sunt cheltuieli deductibile: Cheltuielile cu funcționarea și întreținerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit înțelegerii din contract, pentru partea aferentă utilizării în scopul afacerii”
Intrebarea mea este : daca sunt aceste chelt.cu intretinerea limitate la valaore ?
Altii ce parere au?
3. In registrul inventar am inregistrat doar imobilizarile nu si obiectele de inventar. Obiectele de inventar le inregistrez separat intr-un registru separat „ Situatia obiectelor de inventar date in folosinta”.
Am procedat corect, sau trebuia sa inregistrez toate bunurile in Registrul-Inventar ?
Astep si alte pareri.
Va multumesc







