Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
achizitii intracomunitare / topic 2011 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


achizitii intracomunitare / topic 2011

tva import materii prime neplata tva bonuri
34 replies to this topic

#21 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 14 November 2011 - 11:06 AM

Nu ati inteles.Cand am zis ca am luat un PFA m-am referit la faptul ca ii tin contabilitatea.El are un contract incheiat cu o societate din Suedia ca sa presteze serviciul de curierat.Santem cu toate in regula adica PFA este platitor TVA este inregistrat in ROI.Am si emis prima factura catre societatea din Suedia pentru a-si primi banii pentru munca prestata dar ce am cerut ajutor a fost pentru acele bonuri pe care PFA"societatea"mi le-a trimis sa le operez in contabilitate acolo am nelamuriri.Eu din ce am citit ar fi considerate diurne eventual,in cuantum de 32.5 lei/zi ce este in plus nu este deductibila cheltuiala,desi in afara diurna este de 35 euro/zi,dar la tva nu cred ca am de operat deoarece nu am emise facturi ci sant pr si simplu bonuri de la magazine alimentare dar nu inteleg ce scrie pe ele in afara de cola.Si vroiam sa stiu daca trebuie cumva traduse desi e absurd acest lucru,sau pur si simplu le contabilizez ca 32.5 lei/zi diurna si la tva nu le iau in seama.Iar la cheltuiala cu transportul din tara in Suedia cum fac?



#22 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 15 November 2011 - 01:50 AM

vreti sa mai explicati o data? adica pfa face curierat doar in suedia sau din Ro in Suedia si inapoi?
PFA nu are diurna, doar daca are angajat. Diurna se acorda numai salariatilor.




#23 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 15 November 2011 - 09:18 AM

Doar in Suedia face curieratul.Deci sa inteleg ca nu se pot inregistra acele bonuri prin care respectivul pfa si-a asigurat mancarea?



#24 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 15 November 2011 - 09:35 PM

Nu, sa nu intelegeti asta. Nu din intrebarea mea.
Nu inteleg de ce un pfa roman face servicii in suedia, fara legatura cu Ro. Asta e problema mea nu a dvs.
Nu stiu sa va raspund, s-ar putea sa aplicati legea suedeza pt determinarea venitului impozabil, sau eu sa emit doar aberatii acum.



#25 ClaudiaNicu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 99 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 16 November 2011 - 08:35 PM

Haideti sa va explic cam cum sta treaba.Un roman deschide o afacere in Suedia de curierat si fiindca plateste mult la stat incheie contracte de colaborare cu persoane fizice autorizate bineinteles romani pentru prestari.Deci ii scoate de pe postul de salariati si incheie contracte de prestari intre firma lui deschisa in suedia si pfa-urile romanesti.La sfarsitul unei luni pfa taie factura la firma suedeza ca sa-i dea banii pentru munca prestata dar pfa imi trimite ca a cheltuit pe mancare pe baza bonurilor si acolo am nedumerirea cum sa procedez ca daca ar fi romanesti as intelege ce scrie pe ele si le-as inregistra dar asa trimitandu-mi din Suedia nu stiu cum sa fac cu ele.



#26 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 17 November 2011 - 11:58 PM

eu nu le-as inregistra. PFA romana cetatean roman (?) nu are angajat, nu?

Aceasta postare a fost editata de mihaela_cva: 17 November 2011 - 11:59 PM




#27 koeni

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 21 November 2011 - 09:29 PM

Buna seara!
A-si avea si eu o intrebare legat de achizitii intracomunitare. Societate inregistrat in scopuri de TVA, neinregistrat in ROI achita prin virament bancar abonament revista (IT). Nu primeste factura. Care sunt obligatiile din punct de vedere TVA? Trebuie sa plateasca TVA statului roman? trebuie autofacturat abonamentul respectiv.? Care este termenul de exigibilitate a TVA-ului?
Orice raspuns e binevenita!
Multumesc anticipat!



#28 daniela ingrid platon

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 22 November 2011 - 09:52 AM

Vezi postareaClaudiaNicu, la 16 November 2011 - 08:35 PM, a spus:

Haideti sa va explic cam cum sta treaba.Un roman deschide o afacere in Suedia de curierat si fiindca plateste mult la stat incheie contracte de colaborare cu persoane fizice autorizate bineinteles romani pentru prestari.Deci ii scoate de pe postul de salariati si incheie contracte de prestari intre firma lui deschisa in suedia si pfa-urile romanesti.La sfarsitul unei luni pfa taie factura la firma suedeza ca sa-i dea banii pentru munca prestata dar pfa imi trimite ca a cheltuit pe mancare pe baza bonurilor si acolo am nedumerirea cum sa procedez ca daca ar fi romanesti as intelege ce scrie pe ele si le-as inregistra dar asa trimitandu-mi din Suedia nu stiu cum sa fac cu ele.
Eu consider ca ar trebui sa le inregistrezi direct pe cheltuieli, in fond sunt cheltuielile PFA-ului cu serviciile prestate si mai departe daca intre PFA si firma Suedeza exista un contract ar trebui sa fie stipulate si cheltuielile care le poti factura. Deci odata factura catre firma Suedeza cu serviciile prestate si inca una cu cheltuielile.Bonurile le inregistrezi integral cu TVA extern direct pe cheltuiala.Si ii poti cere PFA-ului ca pe spatele bonului sa-ti scrie exact la ce cheltuieli se refera, nu trebuie traduse, doar mare atentie la ce cheltuieli isi deduce!!



#29 CONTAR

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 27 November 2011 - 03:17 PM

la societatile care lunar au achizitii intracomunitare........ in afara de declaratia 390 mai tb depuse si alte declaratii???...am auzit de un programel in care declar facturile intracomunitare....este obligatoriu????...
mc



#30 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 27 November 2011 - 09:30 PM

Vezi postareaCONTAR, la 27 November 2011 - 03:17 PM, a spus:

la societatile care lunar au achizitii intracomunitare........ in afara de declaratia 390 mai tb depuse si alte declaratii???...am auzit de un programel in care declar facturile intracomunitare....este obligatoriu????...
Declaratia 300 - Decontul de TVA se depune lunar.
Declaratia INTRASTAT, se depune electronic la INS, obligatorie pentru toti operatorii economici care sunt inregistrati in scopuri de TVA, realizeaza schimburi de bunuri cu alte state membre ale UE si valoarea totala anuala a schimburilor de bunuri pentru fiecare din cele doua fluxuri, introduceri respectiv expedieri, depaseste pragul valoric Intrastat stabilit pentru fiecare an.
Pragurile reprezinta limita valorica a schimburilor intracomunitare sub care operatorii economici sunt scutiti sa transmita declaratia Intrastat. Pragurile statistice se stabilesc separat si pot avea valori diferite pentru introduceri si respectiv expedieri intracomunitare de bunuri.
Pragurile valorice INTRASTAT stabilite pentru anul 2011 sunt:
- pentru introduceri intracomunitare: 300.000 RON.
- pentru expedieri intracomunitare: 900.000 RON.



#31 CONTAR

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 16 Postari:

Postat 30 November 2011 - 10:32 AM

mi se cere sa traduc toate facturile intracomunitare...dar nu am gasit nici un temei legal
stiam ca se traduc doar la cererea organelor de control
sa traduc?



#32 prepeleac

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 141 Postari:

Postat 01 December 2011 - 09:48 AM

Cine va cere? Temei legal nu exista cata vreme facturile sunt intr-o limba a UE. Dar daca cine va cere si plateste operatiunea, atunci de ce nu?



#33 alin70

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 22 December 2011 - 01:21 PM

Buna ziua,

Firma mea, inregistrata in scop de TVA in Romania, achizitioneaza o marfa de la un furnizor din Ungaria, inregistrat si el in scop de TVA in Romania. Factura emisa de acesta are TVA 24%. Este aceasta o achizitie intracomunitara? Daca da, trebuie sa ma inscriu in Registrul operatorilor intracomunitari, sa depun 390 si decont de TVA lunar? (acum il depun trimestrial)

Multumesc



#34 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 23 December 2011 - 07:57 PM

Nu, nu trebuie sa va inregistrati in ROI, daca furnizorul a furnizat un cod fiscal valabil in Romania.Se considera livrare/achizitie interna, pe teritoriul Romaniei.(Altfel....inregistrarea in ROI trebuie facuta inainte de efectuarea unei AIC/LIC sau PSL, art 158 indice 2 din CF)



#35 Liana15

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 18 Postari:
  • Gender:Female

Postat 05 March 2012 - 05:52 PM

O S.C. platitoare de TVA intentioneaza sa achizitioneze un utilaj din Spania. Poate deduce tva, care este regimul deducerii?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL