Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
pot tine contabilitatea ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


pot tine contabilitatea ?

contabilitate
169 replies to this topic

#61 gabym

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Location:Timisoara

Postat 03 September 2008 - 10:13 PM

Decat daca esti angajat/a, cu contract de munca - cu timp partial de ex., director economic " si la alte firme (fara sa am expert ...)" . :frusty:



#62 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 04 September 2008 - 08:58 AM

Chiar daca esti angajat cu timp partial, pe o functie de contabil sef sau director economic (avand studii economice superioare), poti semna orice act financiar-contabil, inclusiv bilant, la firmele respective doar, fara a fi nevoie sa fii expert contabil.

Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#63 PasareaPhoenix

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 181 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2008 - 12:15 PM

Corect, dar daca esti expert si firma se incadreaza in conditiile de auditare a situatiilor financiare, NU poti concomitent si intocmi si audita. e bine de stiut.



#64 ralsera

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 309 Postari:

Postat 04 September 2008 - 05:35 PM

Pai ai scris postarea de mai sus plina de greseli gramaticale
Sa inteleg ca sunt facute intentionat sau cum??
serafimescu



#65 betsaida

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 92 Postari:

Postat 04 September 2008 - 09:38 PM

Parerea mea este ca cel mai important lucru este sa mergi la aceste interviuri cu deplina incredere in fortele tale. Sa lasi impresia interlocutorului tau ca chiar daca nu sti mare lucru in domeniu esti dispus sa inveti si ca nu ai pretentia la cine stie ce remuneratie pentru inceput. In privinta intrebarilor sincer nu stiu daca te poate ajuta cineva. Acestea sunt cat se poate de variate. Eu din experiata pot sa iti zic ca in momentul in care am participat la ultimul interviu (si in urma caruia am si obtinut postul pe care il ocup si la ora actuala) am fost suficient de bine pregatita in domeniu financiar bancar (aveam si ceva experianta in domeniu-vreo doi ani) si s-a organizat un concurs pentru ocuparea acestui post format din:
- un test de inteligenta (sincer cat se poate de tampit)
- un test de gramatica limbii romane (ciudat pentru un post in domeniu financiar contabil)
- finalizate cu un interviu ( unde au fost cat se poate de putine intrebari din domeniu).
Asa ca depinde de la angajatorla angajator nu exista un prototip. Multa bafta si capul sus. :thumbup:



#66 sebi85

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 15 Postari:

Postat 04 September 2008 - 11:57 PM

ralsera, dupa cum am explicat mai sus, nu sunt foarte atent atunci cand scriu pe forumuri. Am activat foarte multi ani ca si membru pe diverse forumuri de audio, si, din dorinta de a invata cat mai mult, incercam sa postez si sa dezbat cat mai multe probleme cu colegii de forum .Cine crezi ca mai era atent la ortografie? :tongue: Cu timpul, involuntar "inveti" unele greseli ale celorlalti membrii ai forumului. In general, pe forumurile in care se posteaza mult, in special pe forumurile cu profil tehnic, sunt foarte frecvente greselile de ortografie, de exprimare. Iar domeniul PROAUDIO este unul destul de complicat, numarul subiectelor care se dezbat fiind de asemea f mare. Nimeni nu mai este foarte atent la limba romana in acest context, si incet incet, "te prinde si pe tine"...Aici conteaza stiinta, fizica, etc. Oricum acest domeniu a ramas pentru mine la nivel de hobby (deocamdata), fiindca nu am avut foarte mult timp la dispozitie ca sa ma ocup de el...


Pentru cei pe care ii deranjeaza foarte mult "gresalele" de ortografie, l-am corectat putin...Oricum, textul era perfect inteligibil de la bun inceput.
CITAT(sebi85 @ Sep 4 2008, 05:22 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Nu ma supar. Orice critici (constructive) sunt binevenite. Referitor la felul in care scriu pe forumuri, acesta este un obicei (mai prost) pe care l-am dobandit de-a lungul timpului. Sunt membru al mai multor forumuri, si, cu timpul, de la atatea discutii si posturi efectuate, mi-a intrat in reflex un fel de limbaj de mess. Important este, ca lumea sa inteleaga ceea ce ai de spus, si sa aiba loc dezbaterea problemelor care se cer a fi dezbatute pe fiecare forum in parte... Din lipsa de timp si din dorinta de a dezbate cat mai multe probleme, limba Romana mai are de suferit cateodata... :biggrin:

In viata profesionala folosesc un alt tip de limbaj, sunt atent la tinuta si la celelalte. Nu aici este problema...

Sa va explic de ce am deschis acest topic. Ieri am fost la un interviu, la o firma, pentru un post de contabil. Dupa o scurta discutie cu persoana de la Resurse umane, am fost trimis pentru a discuta putin cu contabilul firmei. "Aici a fost durerea!" Desi aveam CV-ul la mine, iar contabilul respectiv s-a uitat peste el (vazand astfel ca sunt proaspat absolvent si ca nu am mai lucrat in domeniu), parca dinadins mi-a adresat niste intrebari, la care nu prea aveam cum sa-i raspund pe baza cunostintelor teoretice din facultate. Mai mult de atat, dupa tonul si forma in care imi erau adresate respectivele intrebari, aveam impresia ca vrea sa-i raspund inainte ca el sa termine de pus intrebarea... :frusty: Nici nu termina de spus toata intrebarea, ca se oprea pe parcurs, asteptand raspunsul. Trebuia sa scot eu cu clestele de la el intrebarea completa. Intrebari de genul: "Cat ai voie sa incasezi, maxim, de la un client"? Singurul raspuns care imi trecea mie prin minte la o astfel de intrebare, era, ca se incaseaza o suma egala cu creanta pe care firma o are fata de respectivul client (dar nu era bun :biggrin: )... Dupa aceea mai veneau indicii: "presupunand ca esti firma care vinde en-detail". De aici am dedus eu (ulterior, la interviu nu mi-a picat fisa :tongue: ) faptul ca, fiind vorba de vanzare cu amanuntul, decontarile se fac in numerar. Apoi am sunat-o pe o fosta colega care lucreaza la un cabinet de contabilitate si am intrebat-o daca exista vreo limita pentru astfel de decontari in numerar. Mi-a spus ca exista un plafon maxim de 5000 lei, iar facturile peste aceasta valoare, pot fi decontate doar prin banca, pentru suma ce depaseste 5000lei...

Deci, doar intrebari de acest fel am primit. In baza cunostintelor teoretice din facultate, nu prea aveam cum sa raspund la ele...Culmea a fost faptul ca ulterior mi-a cerut sa scriu niste formule contabile elementare, si am ramas atat de buimacit de cap in urma intrebarilor precedente, incat abia dupa ce am iesit de la interviu si ma aflam in curtea firmei, parca "am vazut" ultima inregistrare scrisa de mine (achizitie de marfuri) cu tva deductibil pe credit :thumbup: Cred ca nu mai este nevoie sa spun, ca am plecat cu coada intre picioare de la respectiva firma, si nu as mai calca pe acolo nici macar in calitate de client (de rusine :tongue: )

Deci cam acesta este motivul pentru care am deschis acest topic: evitarea unor astfel de momente penibile in viitor. De aceea vroiam niste sfaturi, referitor la unele lucruri care ar fi bine a fi stiute, pentru cand voi mai avea un astfel de interviu. As mai repeta anumite chestiuni invatate la facultate, sau poate imi dati voi ceva bibliografie, daca respectivele lucruri care ar fi trebuit sa fie stiute, nu sunt cuprinse in programa de la facultate...

Aceasta postare a fost editata de sebi85: 05 September 2008 - 12:00 AM




#67 kathy

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 124 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Constanta

Postat 18 September 2008 - 01:00 PM

Te inteleg dar nu scrie nicaieri 1 ora. Daca ti-e iti primeste ctr indiv de munca cu 1 ora/zi te rog sa il scanezi si sa il pui pe forum ca sa vedem si noi. sa putem arata data viitoare si celorlalti inspectori.

Aceasta postare a fost editata de madalinab: 12 March 2009 - 12:24 PM
citare mesaj anterior

kathy



#68 oitza

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 18 September 2008 - 03:14 PM

Am si eu o intrebare. Lucrez la o firma multinationala ca si contabil. De curand, grupul a mai deschis un SRL in Romania, unde am fost numita administrator, dar raman ca angajat la prima firma. Am dreptul sa fac contabilitatea si la a doua companie avand in vedere ca nu sunt angajata si sunt numita administrator?


Multumesc



#69 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 18 September 2008 - 07:33 PM

tu negociezi 200 net , restul e treaba lui sa plateasca taxele, asa e legea.
Pe de alta parte tu ai dreptate, firmele(micro)despre care zici tu nu vor sa plateasca mai mult de 200 lei pentru contabil , si atunci tu muncesti foarte mult si nu se merita.., astfel de firme trebuie sa mearga la Societati de conta, sa vezi ca nu le ia tot 200 lei, nu mai sunt tarife de mult asa mici. Tu trebuie sa gasesti firme care accepta conditiile tale(contract de munca si 200 net), sa te asiguri ca esti in spiritul legii . Am avut o astfel de firma care-i luam 400 deoarece avea si salarii.. ma rog, i-am spus sa-si gaseasca pe altcineva din varii motive, s-a dus la o firma de expertiza si i-au cerut 1.000 ron . Deci.... si firmele sunt de vina ca nu platesc contabilii la adevarata lor valoare ... I-ti doresc numai bine si mult...mult... succes.



#70 madalina77

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 08 October 2008 - 03:53 PM

CITAT(lilianarodica @ Jun 24 2008, 11:19 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Stimate coleg,
Stai ff prost cu scrierea corecta a limbii romane Lasa contabilitatea si vezi cum o scoti la capat cu Lb. romana .....daca si la contabilitate te descurci tot asa m-am lamurit Vinovati sunt cei care v-au lasat sa terminati scoala asa cum trece gasca prin apa.

Ai dreptate!



#71 slesi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 23 October 2008 - 10:42 AM

am si eu o nelamurire poate ma puteti ajuta. Un vecin de al meu vrea sa-si deschida o firma de incirieri echipamente de constructii si vrea sa-i tin eu contabilitatea de la cap la coada. Eu am terminat Facultatea de Stiinte Economice fara sa am insa autorizatia CECCAR si lucrez pe un post de referent de specialitate la o institutie publica angajata cu contract de munca, si totodata fac si master in managementul financiar al organizatiei. As putea sa tin contabilitatea in intregime la firma doar daca ma va angaja? cate ore minim trebuie trecute in contract? voi putea semna bilantul? ce alte documente ar trebui incheiate intre firma si angajat in afara de contractul de angajare pentru a putea conduce contabilitatea? sunt la inceput de drum si cam naucita :thumbup:
un sfat si o baza legala ar fi ideale. :biggrin: :tongue:



#72 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 12 January 2009 - 03:29 PM

CITAT(nopris @ Nov 18 2008, 02:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Dorinz, tu esti economist, adica deja esti mai mult decat un contabil autorizat, care e o functie de studii medii. Poti sa devi mai mult decat economist daca reusesti sa devi "expert contabil".
Si ca economist poti face tot ce tine de contabilitate, salarii etc., cu exceptia semnarii bilantului. Semnarea bilantului il face un expert contabil sau o firma de contabilitate sau directorul economic sau contabilul sef. Ca economist poti sa te angajezi ca director-economic sau ca si contabil sef (chiar si cu o ora pe zi) la cate firme doresti, dar sa nu fii in conflict de interese cu firma de contabilitate cu care lucrezi. Vezi contractul de munca cu firma de contabilitate daca nu-ti interzice sa faci contabilitate la alte firme.


nopris, contabilii autorizati nu au ,,functii'' in cadrul firmelor pentru care tin contabilitatea. Ei exercita aceasta activitate, INDEPENDENT, pe baza de contract de prestari servicii financiar-contabile, eliberand pentru aceasta activitate factura si chitanta.
vioreld



#73 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 13 January 2009 - 07:18 PM

CITAT(olga @ Sep 2 2007, 11:59 PM) <{POST_SNAPBACK}>
Daca un salariat a terminat facult de Economie generala in cadrul careia a facut si contabilitate (si el este economist de profesie), poate sa figureze in cadrul firmei ca si contabil??
Ii pot face contr de munca cu functia de contabil( mentionez ca in firma nu mai este si alt contabil)??

Multumesc anticipat pt rasp Dvs.


Da. Te poti angaja contabil (la fel am facut si eu). Dar si economist.

Succes !
vioreld



#74 vioreld

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Buzau
  • Interests:Informare

Postat 16 March 2009 - 02:08 PM

CITAT(ella86 @ Oct 6 2006, 04:27 PM) <{POST_SNAPBACK}>
CITAT(dufy2006 @ Oct 6 2006, 04:03 AM) <{POST_SNAPBACK}>
Poti, ..., totul e sa vrei!

Iti trebuie un PC, un program de conta free (ex: contab.sql), si un prieten contabil care sa-ti descrie pas cu pas "fenomenul practica", pt ca difera ingrijorator de mult de cel teoretic!

Mult succes! :)



Multumesc pentru raspuns si pentru urari.Sper sa reusesc, desi in afara de contabilitate primara nu am prea mai facut nimic in domeniul asta.


Mai bine citeste Legea Contabilitatii si singura te poti convinge ca nu poti.
vioreld



#75 leavinginfreedom

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Location:Petrosani
  • Interests:imbogatirea cunostintelor in domeniul contabilitatii

Postat 06 June 2009 - 03:45 PM

Buna ziua! Va rog mult sa-mi acordati un sfat!! Ce sa fac? Am terminat facultatea de Stiinte profil Contabilitate de lunga durata 4 ani, in 2008 . Peste tot unde am incercat sa ma angajez se solicita experienta de minim 2 ani.Cum as putea sa gasesc un loc de munca in domeniu sau cum as putea dobandii experienta necesara daca nimeni nu imi acorda nici-o sansa? Va multumesc! Petrosani.



#76 cam

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 30 Postari:

Postat 08 June 2009 - 09:42 AM

o intrebare incuietoare! ai incercat la vreo firma de contabilitate?



#77 leavinginfreedom

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Location:Petrosani
  • Interests:imbogatirea cunostintelor in domeniul contabilitatii

Postat 14 June 2009 - 03:11 PM

Buna ziua! Am absolvit Facultatea de Contabilitate si Informatica de Gestiune in 2008. Nu am reusit sa obtin un loc de munca in domeniu datorita lipsei de experiente.As dori sa va intreb cum as putea sa obtin experienta necesara daca nu e nimeni dispus sa ma angajeze.Sunt dispusa sa fac cateva luni voluntariat la o firma doar sa invat practic contabilitate.Petrosani,jud HD.



#78 leavinginfreedom

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:
  • Location:Petrosani
  • Interests:imbogatirea cunostintelor in domeniul contabilitatii

Postat 14 June 2009 - 03:48 PM

Da! Tocmai am fost la un interviu de angajare la o firma de contabilitate din Targu Jiu si mi-au zis ca nu pot sa ma angajeze pentru ca nu am lucrat niciodat in contabilitate......Tind sa cred ca am facut Facultatea degeaba! Sunt dispusa sa fac voluntariat doar sa castig experienta! Ma poate ajuta cineva?Petrosani.



#79 mihaela_cva

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2579 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:craiova
  • Interests:gradinarit..de apartament, deocamdata
    calatorii

Postat 14 June 2009 - 07:15 PM

Incearca sa mergi si la interviuri care au nevoie de "operator facturare", casier etc...poate poti sa pornesti asa...
De regula firmele serioase dau teste; in functie de rezultatul testelor esti acceptat sau nu...ai avut experiente din astea?
Nu dispera, este o perioada proasta, si pentru altii, nu numai pentru contabili
Bafta!



#80 sory.anghel

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 78 Postari:
  • Gender:Female

Postat 17 June 2009 - 11:42 AM

intr adevar este foarte greu , si iti trebuie mult curaj.
dar toti am inceput de jos.
eu am inceput de la magazioner, dupa aceea, operator introducere documente, contabil, contabil sef.......si dupa aceea director economic.
si astea dupa 10 ani de munca.
iti doresc multa bafta.
si nu dispera.......totul se invata.................trb sa ai doar ambitie ca de aceea ai facut 5 ani facultate pe acest domeniu.
succes





1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL