Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
model ACT ADITIONAL si DECIZIE - ACTUALIZARE CIM - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


model ACT ADITIONAL si DECIZIE - ACTUALIZARE CIM

19 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 June 2011 - 02:22 PM

gandindu-ma mai bine, cred ca avem nevoie de 2 docum. si anume :

- un act aditional care sa modifice CIM la 01.05.2011 cf L 40/2011 si care sa cuprinda criteriile de performanta, modif. per. de preaviz, etc... aspecte ce necesita acceptul salariatului

- o decizie care sa completeze CIM cf. HG 1616/2011 (fara ce este in actul adit. din 01.05, fiindca alea-s deja modificate), cu data la care se va publica in MO - zic decizie fiindca modif. sunt ca urmare a unei prevederi exprese a legii, iar aspectele vizate nu necesita acceptul salariatului.

adica am spart in 2 docum. actul aditional pe care vi l-am postat initial, astfel incat sa se potriveasca mai bine atat intrarii in vigoare a noii legislatii cat si modului ei de aplicare.


deci, vom avea :

Fisiere atasate





#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2011 - 12:11 AM

am refacut documentele, vedeti mai sus :thumbup:

cred ca e mai corect asa cum sunt acum, parerea mea ...




#3 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 14 June 2011 - 08:03 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 14 June 2011 - 12:11 AM, a spus:

cred ca e mai corect asa cum sunt acum, parerea mea ...
Asa cred si eu. Multumim ffffffff mult! :thumbup:

Dana




#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2011 - 04:01 PM

cu drag :thumbup:

oricum, le-am facut pt ca am avut si eu nevoie, asa ca vi le-am dat si voua - ca doar nu era sa le tin numai pt mine (secret :smile: )

atentie : :

pt. cei cu data actului aditional anterioara celei de 18 mai 2011, va rog sa schimbati sintagma " In temeiul art. 17, lit. (5) .... din codul muncii republicata ... MO 345 din 18 mai 2011"
cu sintagma :
"In temeiul Legii 40/2011 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 225 din 31 martie 2011. " fiindca L53/2003 actualizata inca nu fusese REpublicata pana la data de 18 mai.

oricum, daca lasati asa cum am postat trebuie sa aveti data actului adit. de la 18 mai 2011 incolo si sa intrati in termenul de 20 de zile lucratoare de la data aparitiei modificarii. (adica ar fi data de 27 mai, ultima zi permisa)



#5 MAnaMaria

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 21 June 2011 - 12:00 PM

Nu inteleg care este HG? 161/02.06.2011? 1616/2011? Sau 1616/2001? Le-am cautat pe toate si nu am gasit nimic. Multumesc.



#6 Dana42

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2187 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:RO

Postat 21 June 2011 - 03:24 PM

Este Ordinul 1616/2011, postat pe Forum, vezi aici: http://www.conta.ro/...368#entry242368

Dana




#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2011 - 09:08 PM

Vezi postareaMAnaMaria, la 21 June 2011 - 12:00 PM, a spus:

Nu inteleg care este HG? 161/02.06.2011? 1616/2011? Sau 1616/2001? Le-am cautat pe toate si nu am gasit nimic. Multumesc.
n-ai cautat bine fiindca ai fi gasit 1616/2011

am corectat cele 2 erori, una era in mesajul unde am atasat fisierele (1616/2001) si una primul rand din preambulul deciziei atasate (161/02.06.2011)



#8 Osanica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 June 2011 - 10:55 AM

Buna ziua,
Am si eu o intrebare: Aceasta dcizie o facem in cate exemplare? nr. de angajati +1 : adica pentru fiecare parte? respectiv un exemplar pentru fiecare angajat si unul pentru angajator?
Multumesc



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2011 - 11:18 AM

minim 2 ex. originale :smile: , adica 1 ex il dai salariatului in manuta, iar el iti semneaza de primire pe ex. care ramane la firma (sa uiti de asta ! ), adica in dosarul de personal al angajatului. in fct de organizarea interioara a firmei (de ex., daca ai un biblioraft separat cu toate deciziile emise in firma, un registru pt ele), atunci mai faci inca un ex. pe care iti semneaza de asemenea, ca sa ai semnatura de primire pe ambele ex.



#10 Osanica

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 22 June 2011 - 11:42 AM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 22 June 2011 - 11:18 AM, a spus:

minim 2 ex. originale :smile: , adica 1 ex il dai salariatului in manuta, iar el iti semneaza de primire pe ex. care ramane la firma (sa uiti de asta ! ), adica in dosarul de personal al angajatului. in fct de organizarea interioara a firmei (de ex., daca ai un biblioraft separat cu toate deciziile emise in firma, un registru pt ele), atunci mai faci inca un ex. pe care iti semneaza de asemenea, ca sa ai semnatura de primire pe ambele ex.


Multumesc din suflet.
O zi minunata



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 June 2011 - 12:56 PM

cu drag, si tie la fel

cutzulica din poza ta e o frumusete :smile: , m-a topit !



#12 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 12 July 2011 - 02:56 PM

multumim Otilia pentru modelele postate.
am o nelamurire: art.I 1) din decizia postata(cel cu privire la inlocuirea sintagmei "permis de munca") este publicat in Legea 40/2011; in concluzie, nu trebuia si aceasta modificare trecuta in actul aditional, si nu in decizia care face referire la modificarile aduse de Ordinul 1616/2011?
multumesc

Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 12 July 2011 - 02:59 PM




#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2011 - 10:21 AM

am pus in decizie fiindca modif. sunt ca urmare a unei prevederi exprese a legii, iar aspectele vizate nu necesita acceptul salariatului.

parerea mea ...



#14 MIKY2010

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 609 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 July 2011 - 12:26 PM

am inteles, multumesc. :smile:



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2011 - 12:59 PM

cu drag, MIKY :smile: si bine ai revenit !



#16 nopris

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1575 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:A invata mai mult unii de la altii si a deveni mai priceputi si mai buni.

Postat 13 July 2011 - 02:00 PM

Modificarile CIM care decurg din modificarile Codului Muncii nu se fac prin act aditional la CIM din cauza ca aici nu este vorba de modificari prin acordul partilor (angajatul avand dreptul sa nu semneze) ci e vorba de modificari prin efectul legii. CIM se considera automat modificate cu noile dispozitii legale (doar cele care sunt obligatorii de la data aplicarii legii), fiind suficienta o notificare scrisa a angajatorului catre angajat. La fel s-a procedat si la modificarile anterioare ale salariului minim pe economie care afectau unele CIM-uri.
Chiar art.4 din HG 500 din 2011 privind Revisal cere ca modificarile la CIM (in Revisal) facute ca urmare a unor acte normative nu se inregistreaza la data semnarii actelor aditionale ci la data in care angajatorul a luat cunostinta de ele:
"...Excepție fac situațiile în care modificările se produc ca urmare a unei hotărâri judecătorești sau ca efect al unui act normativ când înregistrarea în registru se face în ziua în care angajatorul se prezumă, potrivit legii, că a luat cunoștință de conținutul acestora."
Drumul catre fericire nu se afla in a face ceea ce iti place, ci in a-ti place ceea ce trebuie sa faci! (Sai Baba)



#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2011 - 04:01 PM

putem fi si mai rigurosi, astfel ca actul aditional si decizia ar fi de forma :

ACT ADITIONAL Nr. ______/ din data de 18.05.2011
la contractul individual de munca inregistrat sub nr. ____/ din data ______________

Angajator – persoana juridica romana S.C. ............................. S.R.L., cu sediul social in ……………….., str. ………………………………….. nr. ..., bl. …, et ..., ap. …, sector , nr. de ordine in Reg. Com. J ../ ../......... , CUI ................, reprezentata legal prin ..........................., in calitate de director general/administrator
si
Salariata/Salariatul – . domiciliat(a) in ..............................., str. ............................. nr. ... bl. ...., sc. .., et. .., ap. ..., sector/judet ............................, avand CI seria ..... nr. .............. eliberata de ................................. la data de .......................... si CNP .........................................

In temeiul art. 17 alin. (5) din Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011.

DECID:

Art. I.
1) Dupa litera F se introduce o litera noua, litera F1 , care va avea urmatorul cuprins :
“ F1 Criteriile de evaluare a activitatii salariatului:
• ........................
• ........................
• .......................
• ........................
• .......................
2) La litera L, “alte clauze”, literele a), b) si c) se modifica si vor avea urmatorul cuprins :
“ a) perioada de proba este de: _____ zile calendaristice
b) perioada de preaviz in cazul concedierii este de _____ zile lucratoare, conform Legii nr. 53/2003 – Codul muncii sau contractului colectiv de munca.
c) perioada de preaviz in cazul demisiei este de ______ zile lucratoare, conform Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare sau Contractului colectiv de munca.
Art. II. Restul clauzelor contractului individual de muncă sunt conform prevederilor Legii 53/2003 și rămân neschimbate.
Art. III. Data intrarii in vigoare a modificarilor de mai sus este 30.04.2011.

Prezentul act aditional a fost incheiat in 2 exemplare, cate un exemplar pentru fiecare parte.


Angajator, Salariat,
(S.C. ) (nume si prenume)
................................... .............................

Reprezentant legal, Semnatura,
(Nume si prenume)
................................... .............................

Semnatura,

.................................... Data : ......................


.............................................................

S.C. ………….............……………… S.R.L.
Sediul: .................................
str. …………………………. nr. .., ap. .,
sector/judet ……………………………
R.C. : J/…./……………..
C.U.I. :……………………


Aplicand art. 14 al HG 1616/02.06.2011 publicata in MO partea I din 14.06.2011, cf. caruia “ Orice modificare privind clauzele contractuale in timpul executiei contractului individual de munca impune inchierea unui act aditional la contract, conform dispoziilor legale, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.”


DECIDE:


Art. I. Se modifica si se completeaza contractul individual de munca (incheiat intre SC ..................SRL si dl./d-na ................, inregistrat sub nr..../ ....... in registrul general de evidenta a salariatilor), dupa cum urmeaza :
1) La litera A – Partile contractului, sintagma “permis de munca” se va inlocui ci sintagma “autorizatie de munca/permis de sedere in scop de munca”.
2) La litera D, pct. 1 se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ activitatea se desfasoara la (sectie/atelier/birou/serviciu/compartiment, etc) ........................., din sediulsocial/punct de lucru/alt loc de munca organizat al angajatorului ..............................”
3) La litera G, pct. 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ 2. Activitatea prestata se desfasoara in conditii normale/deosebite/speciale de munca, potrivit Legii 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile completarile ulterioare.”
4) La litera H, pct. 2 se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ 2. O fractiune de norma de .... ore/zi, ore/saptamana ..... “
5) La litera J, pct. 2, dupa litera b) se introduc doua noi litere, literele b1) si b2) , care vor avea urmatorul cuprins :
“ b1) prestatii suplimentare in bani ..................
b2) modalitatea prestatiilor suplimentare in natura ............................................................. “
5) La litera M, pct. 1, litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ f) dreptul la acces la formare profesionala.”
6) La litera M, pct. 3 se va completa cu o noua litera, litera d), care va avea urmatorul cuprins :
“ d) sa stabileasca obiectivele de performanta individuala ale salariatului;
• ........................
• ........................
• .......................
• ........................
• .......................”
7) La litera M, pct. 4, litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ a) sa inmaneze un exemplar din contractul individual de munca, anterior inceperii activitatii”
8) La litera M, pct. 4, dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a1), care va avea urmatorul cuprins:
“ a1) sa acorde salariatului toate drepturile ce decurg din contractele individuale de munca, din contractul colectiv de munca aplicabil si din lege;”
9) La litera M, pct. 4, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ d) sa elibereze, la cerere, un document care sa ateste calitatea de salariat a solicitantului, respectiv activitatea desfasurata de catre acesta, durata activitatii, salariul, vechmea in munca, in meserie si specialitate;”
10) La litera N, in cuprinsul tezei 1 se va inlocui sintagma “Directia generala de munca si solidaritate sociala”, cu sintagma “ Inspectoratul teritorial de munca”.
11) La litera N, teza a doua se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ Orice modificare privind clauzele contractuale in timpul executieicontractului individual de munca impune inchierea unui act aditional la contract, conform dispoziilor legale, cu exceptia situatiilor in care o asemenea modificare este prevazuta in mod expres de lege.”
12) Litera O se modifica si va avea urmatorul cuprins :
“ Conflictele in legatura cu incheiere, executarea, modificarea, suspendarea sau incetarea prezentului contract individual de munca sunt solutionate de instanta judecatoresca competenta material si teritorial, potrivit legii.”
Art. II. Restul clauzelor contractului individual de munca sunt conform prevederilor Legii 53/2003 si raman neschimbate.
Art. III. Prezenta decizie intra in vigoare la data de 14.06.2011


Angajator,
(S.C. )
...................................

Reprezentant legal,

...................................

Semnatura,

....................................

Data : ..........................

Fisiere atasate





#18 Flor3

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Female

Postat 14 July 2011 - 11:37 AM

Buna ziua,
Vreau sa va intreb si eu ceva...este bun acest act aditional pe care il am eu?Am scris cu rosu si am schimbat.Va multumesc din tot sufletul



#19 ionuca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 57 Postari:
  • Gender:Female

Postat 14 July 2011 - 12:48 PM

intrebare:
Daca in Contractele de munca ale salariatilor incheiate mai de mult, la drepturile si obligatiile partilor NU sunt trecute toate ca in Codul muncii actualizat, pot sa le trec acum odata cu includerea criteriilor de evaluare???


mutumesc



#20 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 July 2011 - 12:26 PM

drepturile si obligatiile trebuie sa fie cf. Codului Muncii ! Daca te referi la cele introduse de noile modificari aduse lui, atunci nu trebuie incluse in actul aditional fiindca ele nu se supun negocierii cu salariatul ci sunt impuse de lege, de aceea poti face o decizie pe care sa o aduci la cunostinta angajatului (ai modelul mai sus, ia var. a 2-a, adica ultima postata, e mai fidela acestui principiu, deci mai completa)
Daca omu' nu este de acord cu noile modificari, sa-si dea demisia si ii desfaci contractul de munca, nu e alta cale.

Actul aditional il faci numai pt acele modificari care sunt supuse negocierii !

:smile:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL