Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declar lunar sau trimestrial ? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


declar lunar sau trimestrial ?


127 replies to this topic

#41 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2011 - 01:14 PM

eu nu cred ca trebuie depusa D 010 daca ne incadram in conditiile de a depune D 112 trimestrial (si de a plati contributiile tot trimestrial)!
fiind o modificare de vector fiscal prin efectul legii si nu prin optiune (cum a fost si trecerea la si de la impoz. pe profit a micro platitoare de impoz. pe venit. micro), modificarile de vector le face administratia fin. automat, ca si in cazurile precedente. deci, acum noi nu avem de facut absolut nimic daca vrem sa trecem la trimestru !!

daca ne incadram in conditiile mentionate mai sus, dar totusi vrem sa ramanem cu decl. si plata LUNARE, atunci facem optiunea in scris - ca sa stie adm. fin. sa nu ne treaca automat la trimestru, caz in care chiar daca vb despre exprimarea unei optiuni, ea nu produce efecte asupra vectorului fiscal fiindca noi deja suntem cu vectorul lunar, deci ce sa-i modificam ??

Prin urmare, oricum o luam, tot nu trebuie sa depunem D 010 aferenta acestei schimbari legislative, parerea mea ...



#42 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2011 - 07:01 PM

Eu nu am aceiasi opinie ca a Otiliei. Parearea mea este ca se depune D010 de modificare a vectorului fiscal (dupa ce se va modifica formatul acesteia) in ambele situatii :
ma incadrez in conditii (CA < 100.000 euro si nr mediu salariati < 3)
1. declar si platesc trimestrial - intocmesc D010 de modificare a vectorului fiscal
2. optez sa declar si sa platesc lunar - intocmesc D010 de modificare a vectorului fiscal

Nu cred ca modificarile le va face admin financiara automat.Daca pt CA sa admitem ca au de unde sa preia aceasta informatie ( din situatiile financiare ale anului anterior), ma indoiesc ca in privinta numarului mediu de salariati vor avea de unde lua aceasta informatie.

Art.296^19
(1^3) Numărul mediu de salariați se calculează ca medie aritmetică a numărului de salariați din declarațiile prevăzute la alin. (1) depuse pentru fiecare lună din anul anterior.

PS : Este o modificare prin efectul legii daca indeplinesc anumite conditii, dar imi da posibilitatea sa optez daca vreau sau nu sa aplic aceasta facilitate, pe cand in cazul microintreprinderilor nu mai exista impozitul pe ven microintreprinderilor, neavand pt ce altceva sa optez.




#43 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2011 - 11:34 PM

daca te uiti in decl. pt pensii din 2010 vei vedea ca nr mediu de salariati lunar este chiar nr salariatilor din registrul de evidenta al salariatilor, indiferent de cate ore au CIM-ul fiecare!
caz concret la mine : la o firma am CIM de 1 ora/zi, directorul are CIM cu 2 ore/zi si mai sunt 2 fete cu cate 8 ore/zi fiecare; decl. de CAS a calculat automat 4 salariati lunar (adica toti cei existenti in Revisal, numeric !), iar in bilant au fost tot 4 salariati (calculati automat si de Saga).

in aceste conditii, NMS ca medie arimetica a nr de salariati DIN DECLARATIILE PREVAZUTE LA ALIN. (1) depuse pt. fiecare luna din anul precedent (cf.Art.296^19, (1^3)) e cel din bilant !!! deci, fiscul are de unde sa-si ia si acest element pt a face trecerea automata la trimestru.

parerea mea ... :smile:



#44 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2011 - 11:48 PM

inca ceva :
cautand pe net pareri despre depunerea D.010 cauzata de aceste modificari legislative am gasit 3 articole identice preluate de 3 ziare locale (unul cita DGFP Alba) in care se spune ca trebuie depus 010 si alte cateva in care nu se spune absolut nimic de 010.
cel mai tare a fost cel in care se cita seful AF Suceava care zicea ca trebuie sa depunem optiunea daca vrem sa trecem la trimestru :laugh: "Pentru a beneficia de aceste facilități, contribuabilii au obligația să depună o cerere prin care solicită depunerea trimestrială a declarației 112." (cica ar fi zis dl. Petrică Ropotă, citat fiind de catre Monitorul de Suceava, http://www.monitorul...ru-firmele-mici)

ma rog, vom vedea daca chiar va trebui sa depunem D.010, eu sincer ma astept sa se procedeze ca data trecuta si sa se faca trecerea automata fiind o operatiune generata de efectul legii, insa mai las sa treaca vreo 10 zile ca sa se mai aseze lucrurile si apoi o sa vedem cum se va proceda pana la urma.



#45 tatumaria

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 11 September 2011 - 06:22 AM

Cred ca ar mai fi un aspect . Sa zicem ca indeplinesc conditiile (<100.000eur si <2salariati) depun 010 sa trec la declarare trimestriala , sau administratia face trecerea automat . Daca pleaca unul din cei doi angajati in prima sau in a doua luna a trimestrului si va trebui sa depun 112 lunar, oare nu cumva trebuie sa depunem inca o D.010 ?
Softul ANAF NU cred ca permite celor care au in vectorul fiscal declarare/depunere 112 trimestrial , sa poata face declarare lunara .
Si atunci ne tot plimbam cu D.010 .
De ce oare ANAF nu ne lasa, asa cum e normal , sa facem declararea impozit pe salarii si contributii sociale lunar ?



#46 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 11 September 2011 - 09:21 AM

Si eu cred ca ANAF-ul nu are de unde sa-si ia toate informatiile , chiar daca legea ar permite , este foarte complicat
pentru softul lor, mai ales ca e o zapaceala, cu .. declararea lunara, ca nici ei nu vor mai stii.. care e lunar si
care e trimestrial, in cele din urma cred ca va lasa la latitudinea noastra... ( este imposibil... mai mult ca sigur
vom depune D 010 ) si la un anumit control va trebui sa justificam....
Singuri nu fac fata sa modifice , se va crea un balamuc total... asa la optiunea noastra, or sa dea vina pe noi.
Vom vedea... numai ca intotdeauna in ultima saptamana se hotaresc lucrurile sau chiar in ultima zi, cum a fost
anul trecut cu micro.



#47 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2011 - 12:04 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 10 September 2011 - 11:34 PM, a spus:

daca te uiti in decl. pt pensii din 2010 vei vedea ca nr mediu de salariati lunar este chiar nr salariatilor din registrul de evidenta al salariatilor, indiferent de cate ore au CIM-ul fiecare!

:) de unde are fiscul acces la declaratiile pt pensii facute in 2010 ?

Vezi postareaOtilia Alupei, la 10 September 2011 - 11:34 PM, a spus:

in aceste conditii, NMS ca medie arimetica a nr de salariati DIN DECLARATIILE PREVAZUTE LA ALIN. (1) depuse pt. fiecare luna din anul precedent (cf.Art.296^19, (1^3)) e cel din bilant !!! deci, fiscul are de unde sa-si ia si acest element pt a face trecerea automata la trimestru.

:) declaratiile prevazute la alin 1 (cf art.296^19) sunt de fapt D112, care in 2010 nu erau
in cazul tau nr mediu de salariati poate fi luat din bilant deoarece nu ai avut modificari de personal in cursul anului si nu da cu virgula ; in cazul altei firme care a avut 3 luni- 3 salariati, 6 luni-2 salariati, 3 luni-4 salariati NMS = 2,75 si se incadreaza in conditie, daarrr.... conform bilantului NMS = 3 situatie in care nu se mai incadreaza in conditia cu NMS < 3

mai asteptam si vom vedea ce va fi, dar nu cred ca va face fiscul de la sine modificarea perioadei fiscale

o zi buna !



#48 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2011 - 12:11 PM

Vezi postareatatumaria, la 11 September 2011 - 06:22 AM, a spus:

Cred ca ar mai fi un aspect . Sa zicem ca indeplinesc conditiile (<100.000eur si <2salariati) depun 010 sa trec la declarare trimestriala , sau administratia face trecerea automat . Daca pleaca unul din cei doi angajati in prima sau in a doua luna a trimestrului si va trebui sa depun 112 lunar, oare nu cumva trebuie sa depunem inca o D.010 ?

Nu va trebui sa depui D112 daca pleaca un angajat, ci :

(18) Ori de câte ori în cursul trimestrului încetează calitatea de asigurat a unei persoane, plătitorii de venituri din salarii și asimilate salariilor prevăzuți la art. 58 alin. (2), în calitate de angajatori sau de persoane asimilate angajatorului, depun declarația prevăzută la alin. (1) până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a intervenit încetarea calității de asigurat. În acest caz, declarația/declarațiile aferentă/aferente perioadei rămase din trimestru se depune/se depun până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului. În cazul în care încetarea calității de asigurat are loc în luna a doua a trimestrului, se vor depune atât declarația pentru prima lună a trimestrului, cât și cea pentru luna a doua, urmând ca după încheierea trimestrului să se depună numai declarația pentru luna a treia.

dupa aceasta modificare din cursul trimestrului vei depune trimestrial in continuare.



#49 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2011 - 06:28 PM

Vezi postareacristina1969, la 11 September 2011 - 12:04 PM, a spus:

Vezi postareaOtilia Alupei, la 10 September 2011 - 11:34 PM, a spus:

daca te uiti in decl. pt pensii din 2010 vei vedea ca nr mediu de salariati lunar este chiar nr salariatilor din registrul de evidenta al salariatilor, indiferent de cate ore au CIM-ul fiecare!

:) de unde are fiscul acces la declaratiile pt pensii facute in 2010 ?
n-am zis ca are acces, ci ca NMS anual calc. pe baza decl. lunare pt. CAS /2010 se regaseste si in bilantul la 31.12.2010, cel putin la firmele la care tin eu evidenta asa este.

la faza cu 2,75 fata de cei 3 rotunjiti in bilant - bineinteles ai dreptate, dar ma gandeam ca or sa ia in considerare cei 3 ca fiind 2,99999, adica totusi sa se foloseasca de acel nr. din bilant. :sad:

in sfarsit, vom vedea ce vor hotara, insa va fi mare balamuc - IARASI :angry: - daca va trebui sa depunem 010 !! vom forma cozile impreuna cu cei care depun optiunea sa nu treaca la trimestru ... deci, va fi o alta nebunie ! :sad:



#50 cristina1969

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 198 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2011 - 09:07 PM

nu au cum sa ia in considerare cei 3 din bilant deoarece conditia este NMS<3 si nu NMS<=3
din pacate se pare ca nu vom scapa de acest balamuc :angry: , chiar acum cand se rezolvase cu semnatura electronica pt D112 va trebui sa formam iarasi cozi pe la ghisee pt D010



#51 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2011 - 03:35 AM

Vezi postareacristina1969, la 11 September 2011 - 09:07 PM, a spus:

nu au cum sa ia in considerare cei 3 din bilant deoarece conditia este NMS<3 si nu NMS<=3
stiu conditia, de aia am si zis 2,99999 :laugh:



#52 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2011 - 10:31 AM

noua ne-a zis cineva din Min de finante ca initial, in proiectul de lege, s-a dorit trecerea la declarare si plata lunara doar pt asociatiile non-profit (in special asociatiile de proprietari) care au facut numeroase sesizari sa nu faca D112 lunar .... pana in final s-a extins plaja acestor contribuabili ...

totusi, spunea dna din finante, se va iesi chiar luna asta (in urmatoarele doua sapt) cu un amendament la aceasta ordonanta - prin care nu va mai fi nevoie de aceasta optiune scrisa sau se va clarifica modul in care se va face optiunea ...



#53 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 September 2011 - 11:22 AM

e de asteptat sa se simplifice procedura de optiune, asta tot spun si eu (indiferent de formularea textului din ordonanta). altfel o sa ne calcam in picioare din nou (ca sa zic asa) pe la AF :sad:
ma bazez pe faptul ca MF, in ocazii recente, a dat dovada ca vrea sa evite asemenea situatii.



#54 george_v

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:

Postat 12 September 2011 - 01:59 PM

In legatura cu deductibilitatea DIURNEI la firmele platitoare de impozit pe profit de 16%:

- in proiectul de modificare a codului fiscal diferenta de diurna fata de suma din institutiile publice intra in DREPTURILE SALARIALE;
- care e situatia in acest moment?
- la calculul de impozit: ramane deductibil cuantumul pt institutii publice inmultit cu 2.5
- la calculul de impozite si contributii la salarii: diferenta de diurna peste pragul de mai sus NU intra in drepturile salariale?



#55 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 12 September 2011 - 02:22 PM

ramane tot asa ca pana de dinainte de OG 30 /2011.
Modificarile propuse nu au "trecut" .



#56 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 September 2011 - 09:42 AM

unde scrie in ordonanta asta
"""De la 1 ianuarie 2012, se vor elimina fișele fiscale pentru drepturile salariale și asimilate salariilor realizate după această dată. """" ca eu nu vad asa ceva :angry: ca ma suna lumea fericita ca au primit un ""Newsletter"" de la site """xxx"""' ca nu se mai depun

Aceasta postare a fost editata de cosmin0304: 13 September 2011 - 09:45 AM




#57 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2011 - 10:27 AM

Vezi postareacosmin0304, la 13 September 2011 - 09:42 AM, a spus:

unde scrie in ordonanta asta
"""De la 1 ianuarie 2012, se vor elimina fișele fiscale pentru drepturile salariale și asimilate salariilor realizate după această dată. """" ca eu nu vad asa ceva :angry: ca ma suna lumea fericita ca au primit un ""Newsletter"" de la site """xxx"""' ca nu se mai depun

asa este : pagina 7 din monitor, art I pct 31 - modif art 93 alin (2) : "platitorii de venituri cu regim de retinere la sursa ... vor depune o declaratie pana in ultima zi a lunii febr inclusiv a anului curent pt anul expirat ".
Concret, declaratia actuala 205 va ingloba informatiile din actualele fisele fiscale, si se va depune pana pe 28/29 feb.

Angajatorii vor fi obligatii sa elibereze un document, similar fiselor fiscale, la cererea contribuabilului (daca acesta are nevoie de asa ceva) - art 59



#58 gramaco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 266 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Cluj Napoca

Postat 13 September 2011 - 10:35 AM

OG30 modifica art 59 din CF ( unde se facea referire la fisele fiscale ) :

ART I :

"26. Articolul 59 se modifică și va avea următorul cuprins:
"ART. 59
Obligații declarative ale plătitorilor de venituri din salarii
(1) Plătitorii de venituri cu regim de reținere la sursă a impozitului au obligația să completeze și să depună declarația privind calcularea și reținerea impozitului pentru fiecare beneficiar de venit în termenul prevăzut la art. 93 alin. (2).
(2) Plătitorul de venituri este obligat să elibereze contribuabilului, la cererea acestuia, un document care să cuprindă cel puțin informații privind: datele de identificare ale contribuabilului, venitul realizat în cursul anului, deducerile personale acordate, impozitul calculat și reținut. Documentul eliberat contribuabilului, la cererea acestuia, nu reprezintă un formular tipizat."


...

" (1) Prevederile art. I se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2012 .
...
Pt veniturile anului 2011 se pastreaza inca fisele fiscale:
(10) Fișele fiscale care cuprind informații referitoare la calculul impozitului pe veniturile din salarii aferente anului 2011 vor fi depuse până în ultima zi a lunii februarie a anului 2012.

Aceasta postare a fost editata de gramaco: 13 September 2011 - 10:37 AM




#59 cosmin0304

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Male

Postat 13 September 2011 - 11:02 AM

multumesc :smile:
deci iar noi fraieri sa dam adeverinte ca doar peste tot adeverite si "dovada revisal"

Aceasta postare a fost editata de cosmin0304: 13 September 2011 - 11:03 AM




#60 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2011 - 01:27 PM

tot o noutate a OG 30/2011 vizeaza cabinetele medicale infiintate ca PFA, asocieri etc : acestea au posibilitatea, incepand cu 1 ian 2012, sa-si deduca integral din venitul brut, investitiile in mijloace fixe.

Modificarea : "la art 48 alin (4), dupa litera c) se introduce o noua litera c^1, cu urmatorul cuprins : c^1) sa respecte regulile privind deducerea cheltuielilor reprezentand investitii in mijloace fixe pentru cabinetele medicale, in conformitate cu prevederile art.24 alin (16).






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL