Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Nedumeriri legate de comertul fizic si online. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Nedumeriri legate de comertul fizic si online.

comert online si fizic cod caen
16 replies to this topic

#1 Bogdan Ialangi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 February 2012 - 01:08 PM

Buna ziua,

Nu stiu daca am nimerit forumul adecvat acestui post insa sper sa gasesc niste raspunsuri cu ajutorul vostru.

Detin o societate comerciala SRL infiintata in 2009 cu un cod CAEN principal 4649 Comert cu ridicata al altor bunuri de uz gospodaresc (asa apare pe CUI )

Pe langa acest CAEN mai am activate secundar inca 2 :

4791 Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet;
6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web si activitati conexe

Tin sa mentionez ca nu detin o casa de marcat deoarece nu am comercializat servicii persoanelor fizice pana acum , insa o sa schimb domeniul de activitate al firmei in cele 2 mentionate mai sus (internet) si anume voi presta servicii online si persoanelor fizice sau PFA-uri.


Intrebari :

1) Unui client de genul ( persoana fizica , asociatie , fundatie ) ce ofer factura + chitanta ? Tinand cont ca serviciile mele sunt virtuale sau prestari de servicii IT
exemplu ( realizare website sau gazduire domeniu ).

2) In cazul in care comercializez produse online asa numitul magazin virtual iar clientii mei sunt si PF-uri , site-ul meu va genera o factura proforma pentru produsele solicitate cu o data scadenta a platii iar dupa confirmarea platii on-line sau transfer bancar ii voi trimite o factura fiscala prin colet ,curier rapid sau e-mail.

Am nevoie in acest caz de casa de marcat ? Sau se stinge plata prin procesatorul de plati de exemplu.

3) Daca clientul meu ( persoana fizica , asociatie , fundatie ) doreste sa achite prin transfer bancar ii ofer o proforma completand datele necesare (cnp , adresa , nume,etc) , iar dupa incasarea sumei ii trimit si o facura fiscala ? Nemaifiind necesara chitanta in cazul acestui tip de plata corect ?

4) Este necesara trimiterea unui contract pentru fiecare tranzactie incheiata cu orice client indiferent PF sau PJ ? Sau prin afisarea la vedere a unui paragraf cu "termeni si conditii": eventual o casuta de bifare "am luat la cunostinta " . iar prin asta sunt exonerat de trimiterea unui contract tip fiecarui client.

Sper ca am fost destul de explicit , daca aveti timp si placerea necesara pentru a-mi acorda niste raspunsuri , va multumesc.

Bogdan Ialangi



#2 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 15 February 2012 - 03:59 PM

1. Emitem factura pentru PFA/SRL, pentru simplul motiv ca noi suntem SRL.Emitem chitanta cand ni se achita cu numerar, adica banii in mana, ca sa ma exprim mai putin academic (Cod Fiscal art.155 alin.1);
2. Proforma nu este document contabil justificativ in sensul omfp 3512/2008.Altfel, in opinia mea pentru vanzarile on-line catre persoane fizice (deci nu PFA ) nu este necesara casa de marcat.Emitem factura (sa nu care cumva sa ii cerem CNP-ul !! in afara de Nume etc...cel mult seria si numarul CI) pe care o "stingem" cu chitanta sau cu Extrasul de Cont al bancii in cazul achitarii prin Banca;
3.Cred ca raspunsurile anterioare acopera si punctul trei;
4.Daca respectivul contract on line mai are si o numaratoare secventiala, pe baza caruia sa se poata identifica cine a beneficiat de acel contract, zic eu ca e ...beton !
(dar...poate mai sunt si alte pareri)




#3 Bogdan Ialangi

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 17 February 2012 - 10:37 AM

multumesc pentru raspunsuri, vroiam sa te mai intreb in cazul in care am un client din Republica Moldova ..si ii prestez un serviciu de webdesign in baza unui contract semnat cu el ...factura o fac cu TVA-ul romanesc : 1000 RON + 24 % sau fara TVA ?

Multumesc.



#4 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 17 February 2012 - 12:26 PM

Vezi postareaTzica, la 15 February 2012 - 03:59 PM, a spus:


2. Proforma nu este document contabil justificativ in sensul omfp 3512/2008.Altfel, in opinia mea pentru vanzarile on-line catre persoane fizice (deci nu PFA ) nu este necesara casa de marcat.Emitem factura (sa nu care cumva sa ii cerem CNP-ul !! in afara de Nume etc...cel mult seria si numarul CI) pe care o "stingem" cu chitanta sau cu Extrasul de Cont al bancii in cazul achitarii prin Banca;


Nu inteleg ce problema este cu completarea CNP-ului, este un mod de identificare, si in cazul oferirii garantiei, ulterior,... puteti sa detaliati? De exemplu, cumpar de la Domo un articol, se face automat factura, si cere obligatoriu CNP si buletin... si la fel procedez si eu cu facturile pentru vanzari prin telefon/online



#5 Tzica

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 161 Postari:

Postat 17 February 2012 - 02:10 PM

B.I.>
http://www.conta.ro/...re/page__st__20
(Lexiroxi a sintetizat cel mai bine).Deci fara TVA (1 000) , iar pe factura trebuie sa scriem "neimpozabil in Romania" sau SDD (ma rog...nu mai ma arunc in vreo polemica asupra sintagmei corecte).Daca suntem platitori de TVA mai apare si obligatia de raportare in D 300.

Handa76>
http://www.dataprotection.ro/
Pe scurt, persoana juridica ar trebui sa fie inregistrata, sa aiba calitatea de operator de date cu caracter personal.Deci, undeva in pe documentele emise ar trebui sa apara Calitatea de operator si un numar de inregistrare.



#6 HANDA76

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 261 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti

Postat 20 February 2012 - 10:07 AM

Multumesc, m-am lamurit



#7 Paco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 25 July 2012 - 04:48 PM

Se da urmatoarea situatie: Un magazin "offline" vinde la preturile declarate si inregistrate in NIR, de curand si-a deschis si un magazin Online unde doreste sa vanda produsele cu 10% discount. Deci, daca un client vrea sa vina sa cumpere din magazin pretul este intreg(acelasi declarat in nir) iar daca vrea sa isi faca o comanda online(avand in vedere ca face o comanda virtuala ne-am gandit ca trebuie sa fie mai ieftin totusi) la produsele oferite dorim sa facem reducere de 10%. Acest lucru dorim sa il facem tot timpul, pe o perioada nedeterminata, as dori sa imi spuneti daca trebuie sa fac la fiecare produs livrat pe internet PV de reducere a marfii? Si daca exista si o alta varianta ca sa nu stau totusi in fiecare zi de exemplu daca am 20 de comenzi la 20 de produse diferite sa stau sa fac PV-uri. Din cate am inteles nu mai trebuie declarat nimic la primarie atat timp cat discountul este mic de 10%, pretul redus ramanand peste cel de achizitie? Ma gandesc sa fac un regulament de promotie ceva si in baza acelui regulament sa nu mai trebuiasca sa scriu pv-ri toata ziua, poate s-a mai confruntat cineva cu aceasta situatie si stie sa imi raspunda, sau chiar cunoaste o speta asemanatoare!



#8 Paco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2012 - 02:19 PM

Macar o indrumare spre o institutie a statului care imi poate da un raspuns oficial! Am fost la administratia financiara la care sunt arondat cu punctul de lucru si mi-au raspuns ca ei nu se ocupa cu asa ceva.



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2012 - 02:29 PM

la o situatie similara a raspuns Lexiroxi , aici : http://www.conta.ro/...__1#entry226762

mereu va zic sa folositi fct de cautare ... eu am folosit-o pt tine, cu cuvantul promotie si am gasit rezolvarea.
daca nu esti multumit de raspuns/ vrei mai multe lamuriri, te rog sa intri in pagina de start si sus in dreapta ai motorul de cautare pt tot forumul; poti utiliza si alte cuvinte cheie (discount, reducere...)

:smile:



#10 Paco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 26 July 2012 - 10:18 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 26 July 2012 - 02:29 PM, a spus:

la o situatie similara a raspuns Lexiroxi , aici : http://www.conta.ro/...__1#entry226762

mereu va zic sa folositi fct de cautare ... eu am folosit-o pt tine, cu cuvantul promotie si am gasit rezolvarea.
daca nu esti multumit de raspuns/ vrei mai multe lamuriri, te rog sa intri in pagina de start si sus in dreapta ai motorul de cautare pt tot forumul; poti utiliza si alte cuvinte cheie (discount, reducere...)

:smile:

Crede-ma ca am cautat si nu scrie nicaieri cum trebuie sa fac exact, am gasit 4-5 topicuri despre discounturi insa raspunsurile sunt pe spetele respective. Eu cel putin nu am inteles cum trebuie procedat!



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2012 - 01:48 PM

Lexiroxi zicea ca nu se introduce discount-ul in NIR la vanzarea online, ca discount-ul e doar pe factura catre client si credeam ca asta e raspunsul pe care il cauti ... dar daca nu este, atunci va trebui sa mai astepti pana te lamureste altcineva sau sa incerci in alta parte.

numai bine. :smile:



#12 Paco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 27 July 2012 - 04:49 PM

Otilia sti cumva daca pot vinde pe magazinul online numai cu Bon Fiscal, sau la fiecare comanda trebuie neaparat Bon Fiscal+Factura?



#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 July 2012 - 10:41 AM

:smile: ,

dupa parerea mea, plata facturii o justifici cu mandatul postal sau extrasul de cont prin care iti este platita factura. chiar si cand lucrezi cu firma de curierat, ea emite chit. la livrare, iar tie iti varsa banii tot in cont (denumit cont colector)
prin urmare, a emite si BF odata cu factura in comertul online cred ca este incorect in primul rand pt evidenta incasarilor fiindca BF ar trebui eliberat in "tandem" cu factura doar daca ea s-a achitat pe loc in numerar (adica trimiti pe cineva din firma ta cu coletul si primesti banii pe loc, de la client), ori la tine inteleg ca plata nu este in numerar.
mai mult, poti trece dintr-o luna in alta cu plata la o factura emisa si platita de client la primirea marfii, deci la sf lunii resp. poti avea clientul resp. neachitat (in sold), ori daca emiti BF e ca si cum factura a fost achitata deja cash.

altfel spus, factura inseamna transferul dreptului de proprietate si obligatia de plata pana la un termen scadent, iar stingerea acestei obligatii de plata se poate face fie cu chitanta (numerar), fie cu bon fiscal - casa marcat (numerar), fie cu ordin plata (banca), fie prin transfer card (banca).

atentie : cf. ord. 28/1999 priv obligativitatea utilizarii caselor de marcat ... :
Art. 1.- (1) Operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale.

Art. 2. - Se excepteaza de la prevederile art. 1 alin. (1):
............
k) comertul cu amanuntul prin comis-voiajori, precum si prin corespondenta, cu exceptia livrarilor de bunuri la domiciliu efectuate de magazine si unitatile de alimentatie publica, pe baza de comanda;

deci, eu cred ca nu esti obligat sa folosesti casa de marcat pt. comertul online daca nu este alimentatie publica !!

vezi ca mai sunt discutii despre comertul online pe la "diverse probleme contabile", "casa de marcat" si/ sau la "arhiva".
eu nu ma pricep f bine la asta fiindca nu am avut ocazia sa ma perfectionez in acest tip de evidenta (nu am avut firma de acest gen la conta), dar iti pot da un pct. de vedere general contabil.

in alta ordine de idei, vezi ca deja suntem offtopic (nu mai vb doar despre stocuri, ci si despre alte pbl. ale unui maganin e-commerce) !! prin urmare, va trebui sa-ti mut topicul la "diverse pbl. contabile", ok ? :smile: ... ca sa putem vb despre mai multe la un loc !



#14 Paco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 29 July 2012 - 07:05 PM

Iti multumesc Otilia pentru ajutorul pe care mi-l acorzi, de fiecare data pe acest forum s-a gasit un binevoitor sa imi explice ceea ce nu intelegeam, e de apreciat! Nu eu am deschis acest topic asa ca din partea mea il poti muta :biggrin2: !
Si cum eu am o gramada de probleme la care nu sunt in stare sa le gasesc raspunsul, apelez din nou la experienta si amabilitatea membrilor acestui forum :)

Asa...dupa cum spuneam .....vand si in on-line insa cu stocurile din mag offline.....dilema mea e urmatoarea: eu am doua magazine(aceeasi firma, doua puncte de lucru) cu doua stocuri diferite care vand de fapt produse asemanatoare, insa in magazinul online vand din ambele stocuri ale magazinelor offline....intrebarea mea este cum procedez atunci cand de exemplu un client imi comanda 2 produse dintr-un stoc si trei produse din celalalt stoc in aceeasi comanda? Cum se scade contabila mea cu produsele daca sunt toate pe aceeasi factura insa sunt din gestiuni diferite?



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 July 2012 - 03:06 PM

dupa parerea mea, sunt 2 cai de rezolvare a descarcarii de gestiune :
* ori le treci dintr-o gestiune in alta si apoi le scazi de acolo, dar e destul de anevoios fiindca iti apar 2 operatiuni : una de transfer (adica o descarcare offline si o incarcare online) si apoi una de descarcare online;
* ori ai gestiune comuna.

am gasit un articol fain pe net, il pun in atasament + link obligatoriu !

:smile:



#16 Paco

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2012 - 10:42 AM

Pana la urma o sa fac pe casa de marcat o rubrica "Comenzi Online" si alta "Transport" la fel ca rubricile "Bonuri de masa" sau "Card" pe care deja le am - pentru ca odata ce livrezi prin posta nu ai bani cash in casa.
Sa fie mai simpla descarcarea, sa se faca din Z-ul zilnic al casei de marcat.
Am inteles ca daca dau decat factura e mai complicat pentru contabilitate, in sensul ca trebuie sa creeze fiecare client in parte al fiecarei facturi.
Acum o dilema pe care o am este daca sa mai dau factura sau nu la fiecare comanda, atat timp cat eliberez bon fiscal? E corect din punct de vedere legal sa livrez comenzile decat cu bon de casa? Si o alta este aceea daca trebuie sa mai creez si rubrica "Transport""sau fac decat "Comenzi Online"?



#17 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 23 August 2012 - 09:05 PM

Livrarile se efectueaza in baza facturii emise cf. art. 155 CF. Pentru produsele vandute/livrate cumparatorilor prin corespondenta nu ai obligatia utilizarii aparatului de marcat electronic=casa de marcat si eliberarii Bonului fiscal- cf. art. 2 lit. k) din OUG 28/1999 actualizata. Trebuie sa respecti deasemenea prevederile din Lg. 365/202 privind comertul electronic si ale HG 1308/202 privind aprobarea normelor metodologice pentru aplicarea legii privind comertul electronic.






Similar Topics Collapse

8 useri citesc topicul

0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL