inainte de orice altceva, BINE AI VENIT pe Conta.ro !
apoi, trebuie sa iti atrag atentia ca respectarea regulamentului este obligatorie pe acest forum, deci si folosirea fct. de cautare.
daca foloseai aceasta fct. vedeai ca exista deja raspunsurile la unele intrebari ale tale.
de asemenea, atentie unde postezi, fiindca ai facut-o in sectiunea/capitolul complet gresite !!!
prin urmare, neaparat citeste regulamentul ca sa stii cum poti activa pe forum.
fiind la primul tau mesaj, trecem peste aceste inconveniente si nu-ti sterg mesajul ci doar ti-l mut, ba chiar o sa incerc sa iti dau toate informatiile pe care le soliciti aici, deci s-o luam metodic pt ca-i destul de mult de spus :
1.
ce acte trebuie sa ii ceri patronului/administratorului ?
- ca sa preiei, trebuie sa ai balanta ANALITICA a ultimei luni !! la asta iti mai trebuie registru amortizarilor (daca are mijl. fixe in curs de amortizare), dosare salariati (eventual statul de salarii de luna trecuta), parola Revisal, contracte leasing si de credite (daca e cazul) cu scadentare ... alte contracte comerciale in derulare
- apoi, lunar, trebuie sa ii ceri TOATE actele emise si primite in numele firmei, adica : avize de exped. si/sau facturi de la fz., avize si/sau facturi emise de voi, Z-ul casei de marcat, raport de gestiune zilnic, NIR-uri, bonuri de consum, chit, bonuri fiscale de cumparaturi, extrase de cont, dpc, dic, ... cereri aprobate pt CO, concedii medicale (daca exista), ...
2.
poti sa semnezi bilantul ?
DA, poti sa semnezi bilantul, daca te angajeaza cel putin 1 ora/luna (adica trebuie sa ai ctr de munca MINIM cu firma) fiindca esti absolventa studii superioare economice.
exceptie face cazul in care firma are, in anul anterior, o cifră de afaceri mai mică de 35,000 EUR calculată la cursul de la 31/12 a anului anterior, astfel :
legea contabilitatii, art. 10, (31)
În cazul persoanelor prevăzute la art. 5 alin. (11) (
n.n. adica cea cu 35.000 euro), contabilitatea poate fi organizată şi condusă potrivit prevederilor alin. (2) şi (3) (
n.n. ctr de munca sau ctr. cu membru CECCAR) sau pe bază de contracte/convenţii civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situaţie în care răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestor persoane fizice.
oricum o dai, administratorul tot nu poate semna singur bilantul, nici daca este economist si se "angajeaza" pe sine in aceasta fct. fiindca intra in conflict de interese !!
3.
Cum faci cu semnatura electronica ?
pt certificatul digital exista 2 variante :
* luat pe firma lui
* ti-l iei pe numele tau si il poti folosi la oricate firme ai, cu conditia ca firmele resp. sa iti dea imputernicire (notariala, era anul trecut) pt a depune electronic decl. in numele lor.
in fct de interesele tale si de cat esti dispusa sa cheltui, alegi una dintre var., insa daca ai numai aceasta firma e mai bine sa isi ia firma acest certificat digital fiindca-i destul de scump - daca crezi ca doar firma asta o vei avea in anul ce urmeaza.
cam asta-i ... mai era ceva ? parca nu, deocamdata ...