Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ajutor Contabilitate I.I. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ajutor Contabilitate I.I.


4 replies to this topic

#1 lucisorul

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 09 October 2012 - 05:26 PM

Buna Ziua

Sunt nou pe acest forum, va salut pe toti.

Informatiile mele despre a tine contabilitatea la o Intreprindere Individuala sunt limitate.
Abia am inceput activitatea si am la activ taiate doua facturi din care una cu chitanta.
Am inteles ca trebuie sa imi cumpar niste registri de la librarie, dar lumea are pareri diferite si m-am pierdut in informatii.
Daca este cineva amabil sa imi spuna ce exact trebuie sa cumpar, ce trebuie sa completez si cand trebuie sa ma prezint la finante sa le platesc aia 16%.

De asemenea as vrea sa stiu daca pot adauga cheltuieli in ceea ce fac eu (intermedieri diverse) si daca pot ce imi trebuie: cum ar fi un bon de benzina daca il pot folosi? sau trebuie factura. Am inteles ca sunt asa zisele foi de parcurs pe care trebuie sa ti se puna stampila cand te deplasezi si alea le anexezi cu bonul sau factura de benzina.

Va multumesc pentri timpul acordat si astept raspunsuri



#2 lenus959

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:oradea

Postat 17 October 2012 - 10:36 AM

Buna ziua ,
Referitor la intreprindere individuala iti trebuie registru de incasari si plati + registrul de inventar pe care trebuie sa la inregistrezi la finantele de care apartii. De asemenea iti mai trebuie registrul unic de control pe care il cumperi de la finante .
Plata impozitului se face trimestrial pana in data de 25 a ultimei luni din trimestru ,iar suma este in functie de ce ai declarat in declaratia estimativa
Referitor la bonurile de benzina trebuie sa ai masina inregistrata pe II si daca o folosesti in totalitate pt desfasurarea de activitati economice benzina se deduce integral dar trebuie sa completezi foi de parcurs in fiecare zi .
Spre ca ti-am fost de ajutor.




#3 adela seucea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 18 October 2012 - 07:41 AM

Buna ziua,

Aveti nevoie de urmatoarele registre :
- registru jurnal de incasari si plati
- registru inventar
- registru unic de control
Primele doua se achizitioneaza de la orice magazin care comercializeaza imprimate , iar ultimul de la Administratia Financiara .
Registrul jurnal de incasari si plati si registul inventar se snuruiesc, se numeroteaza si se vizeaza inainte de a face orice insrisuri , de catre Administratia Financiara.
Legat de cheltuieli, va puteti deconta orice cheltuiala care poate fi justificata in interesul activitatii pe care o desfasurati. Pentru decontarea cheltuielilor cu combustibilul este necesar sa completati foi de parcurs , pentru justificarea consumului. Avand activitatea de intermedieri diverse , probabil aveti deplasari la clienti , care trebuie sa va stampileze aceste foi de parcurs pentru confirmarea prezentei d-voastra la ei . In cazul in care aveti deplasari in afara localitatii unde aveti sediul, pentru perioade care depasesc 12 ore , va puteti deconta cheltuieli de deplasare reprezentand cazare , diurna etc.
Va redau mai jos extars din Codul Fiscal pentru lamururi suplimentare :
"ART. 48
(1) Venitul net din activităţi independente se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri, deductibile, pe baza datelor din contabilitatea în partidă simplă, cu excepţia prevederilor art. 49 şi 50.

(2) Venitul brut cuprinde:
a) sumele încasate şi echivalentul în lei al veniturilor în natură din desfăşurarea activităţii;
b) veniturile sub formă de dobânzi din creanţe comerciale sau din alte creanţe utilizate în legătură cu o activitate independentă;
c) câştigurile din transferul activelor din patrimoniul afacerii, utilizate într-o activitate independentă, exclusiv contravaloarea bunurilor rămase după încetarea definitivă a activităţii;

d) veniturile din angajamentul de a nu desfăşura o activitate independentă sau de a nu concura cu o altă persoană;
e) veniturile din anularea sau scutirea unor datorii de plată apărute în legătură cu o activitate independentă.
f) veniturile înregistrate de casele de marcat cu memorie fiscală, instalate ca aparate de taxat pe autovehiculele de transport persoane sau bunuri în regim de taxi.

(3) Nu sunt considerate venituri brute:
a) aporturile în numerar sau echivalentul în lei al aporturilor în natură făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;
b) sumele primite sub formă de credite bancare sau de împrumuturi de la persoane fizice sau juridice;
c) sumele primite ca despăgubiri;
d) sumele sau bunurile primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donaţii.
(4) Condiţiile generale pe care trebuie să le îndeplinească cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) să fie efectuate în cadrul activităţilor desfăşurate în scopul realizării venitului, justificate prin documente;
b) să fie cuprinse în cheltuielile exerciţiului financiar al anului în cursul căruia au fost plătite;
c) să respecte regulile privind amortizarea, prevăzute în titlul II, după caz;
c^1) să respecte regulile privind deducerea cheltuielilor reprezentând investiţii în mijloace fixe pentru cabinetele medicale, în conformitate cu prevederile art. 24 alin. (16).
d) cheltuielile cu primele de asigurare să fie efectuate pentru:
1. active corporale sau necorporale din patrimoniul afacerii;
2. activele ce servesc ca garanţie bancară pentru creditele utilizate în desfăşurarea activităţii pentru care este autorizat contribuabilul;
3. prime de asigurare pentru asigurarea de risc profesional;
4. persoane care obţin venituri din salarii, potrivit prevederilor capitolului III din prezentul titlu, cu condiţia impozitării sumei reprezentând prima de asigurare, la beneficiarul acesteia, la momentul plăţii de către suportator.
(5) Următoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:
a) cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum şi pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, în limita unei cote de 5% din baza de calcul determinată conform alin. (6);

b) cheltuielile de protocol, în limita unei cote de 2% din baza de calcul determinată conform alin. (6);
c) suma cheltuielilor cu indemnizaţia plătită pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, în ţară şi în străinătate, în interesul serviciului, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituţiile publice;

d) cheltuielile sociale, în limita sumei obţinute prin aplicarea unei cote de până la 2% la fondul de salarii realizat anual;
e) pierderile privind bunurile perisabile, în limitele prevăzute de actele normative în materie;
f) cheltuielile reprezentând tichetele de masă acordate de angajatori, potrivit legii;
f^1) cheltuielile reprezentând tichetele de vacanţă acordate de angajatori, potrivit legii;
g) contribuţiile efectuate în numele angajaţilor la fonduri de pensii facultative, în conformitate cu legislaţia în vigoare, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru o persoană;

h) prima de asigurare voluntară de sănătate, conform legii, în limita echivalentului în lei a 250 euro anual pentru o persoană;
i) cheltuielile efectuate pentru activitatea independentă, cât şi în scopul personal al contribuabilului sau asociaţilor sunt deductibile numai pentru partea de cheltuială care este aferentă activităţii independente;
j) cheltuielile reprezentând contribuţii sociale obligatorii pentru salariaţi şi contribuabili, inclusiv cele pentru asigurarea de accidente de muncă şi boli profesionale, potrivit legii;
k) dobânzi aferente împrumuturilor de la persoane fizice şi juridice, altele decât instituţiile care desfăşoară activitatea de creditare cu titlu profesional, utilizate în desfăşurarea activităţii, pe baza contractului încheiat între părţi, în limita nivelului dobânzii de referinţă a Băncii Naţionale a României;

l) cheltuielile efectuate de utilizator, reprezentând chiria - rata de leasing - în cazul contractelor de leasing operaţional, respectiv cheltuielile cu amortizarea şi dobânzile pentru contractele de leasing financiar, stabilite în conformitate cu prevederile privind operaţiunile de leasing şi societăţile de leasing;
m) cotizaţii plătite la asociaţiile profesionale în limita a 2% din baza de calcul determinată conform alin. (6).
n) cheltuielile reprezentând contribuţiile profesionale obligatorii datorate, potrivit legii, organizaţiilor profesionale din care fac parte contribuabilii, în limita a 5% din venitul brut realizat.
(6) Baza de calcul se determină ca diferenţă între venitul brut şi cheltuielile deductibile, altele decât cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizaţiile plătite la asociaţiile profesionale.

(7) Nu sunt cheltuieli deductibile:
a) sumele sau bunurile utilizate de contribuabil pentru uzul personal sau al familiei sale;
b) cheltuielile corespunzătoare veniturilor neimpozabile ale căror surse se află pe teritoriul României sau în străinătate;
c) impozitul pe venit datorat potrivit prezentului titlu, inclusiv impozitul pe venitul realizat în străinătate;
d) cheltuielile cu primele de asigurare, altele decât cele prevăzute la alin. (4) lit. d) şi la alin. (5) lit. h);
e) donaţii de orice fel;
f) amenzile, confiscările, dobânzile, penalităţile de întârziere şi penalităţile datorate autorităţilor române şi străine, potrivit prevederilor legale, altele decât cele plătite conform clauzelor din contractele comerciale;
g) ratele aferente creditelor angajate;

i) cheltuielile de achiziţionare sau de fabricare a bunurilor şi a drepturilor amortizabile din Registrul-inventar;
j) cheltuielile privind bunurile constatate lipsă din gestiune sau degradate şi neimputabile, dacă inventarul nu este acoperit de o poliţă de asigurare;
k) sumele sau valoarea bunurilor confiscate ca urmare a încălcării dispoziţiilor legale în vigoare;
l) impozitul pe venit suportat de plătitorul venitului în contul beneficiarilor de venit;
l^1) 50% din cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depăşească 3.500 kg şi care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând şi scaunul şoferului. Prin excepţie, cheltuielile privind combustibilul efectuate în cadrul activităţii în scopul realizării de venituri sunt deductibile integral în situaţia în care vehiculele respective se înscriu în oricare din următoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenţie, reparaţii, pază şi protecţie, curierat, transport de personal la şi de la locul de desfăşurare a activităţii, precum şi vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenţi de vânzări şi de agenţi de recrutare a forţei de muncă;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv pentru desfăşurarea activităţii de instruire în cadrul şcolilor de şoferi;
m) alte sume prevăzute prin legislaţia în vigoare.
(8) Contribuabilii care obţin venituri din activităţi independente sunt obligaţi să organizeze şi să conducă contabilitate în partidă simplă, cu respectarea reglementărilor în vigoare privind evidenţa contabilă, şi să completeze Registrul-jurnal de încasări şi plăţi, Registrul-inventar şi alte documente contabile prevăzute de legislaţia în materie.
(9) În Registrul-inventar se trec toate bunurile şi drepturile aferente desfăşurării activităţii."

Sper ca v-am fost de folos.Succes!!!



#4 MihaelaSrb

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 April 2013 - 05:35 PM

Buna ziua. Vreau sa imi deschid un petshop online si pentru asta, a trebuit sa imi infiintez o I.I. imi puteti spune, va rog, ce trebuie sa contina contabilitatea pentru acest petshop online? vreau sa fiu in regula.. multumesc



#5 andreea1989

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 10 June 2013 - 10:58 AM

buna ziua
am deschis o ii acum 2 luni si am facut o factura care mi-a platito prin banaca si am luat un extras de cont si nu stiu cum sa il completez. Nu sunt platitoare de tva

Multumescmult






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL