Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
declaratii firma suspendata - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


declaratii firma suspendata


3 replies to this topic

#1 DorinB

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:
  • Gender:Male

Postat 08 April 2014 - 03:10 AM

Buna ziua.

In primul rand vreau sa imi cer scuze daca acest subiect a fost inceput intr-o parte gresita a forumului,sau daca e un subiect redundant (nu am gasit ceva similar si recent in subiectele deja existente in forum).

Am dori daca se poate clarificare pentru urmatoarea situatie. Am un S.R.L. inactiv de ceva timp.Si ANAF m-a servit cu o amenda pe care nimeni nu a reusit sa o clarifice sau sa imi explice cauza.Mi s-a spus ca cel mai probabil este pentru nedepunerea declaratiilor. Se pare ca ce credeam eu ca inseamna inactiv e de fapt "suspendat".In fine.Am platit amenda,deoarece sincer e mai bine decat sa mai iau la harta cu ANAF.
Acum intrebarea mea. Ce formulare trebuie depuse si cand (trimestrial,anual) pentru un SRL inactiv, fara angajati fara nimic? Intreb deoarece de la ANAF mi s-au dat 2-3 raspunsuri si am impresia ca nu pot diferentia stanga de dreapta. De asemenea as vrea sa stiu daca amenda de la ANAF va fii trecuta la pierderi pe vreuna din declaratii cu toate ca firma este inactiva.

Stiu ca cel mai simplu ar fii pentru mine sa o radiez, insa doresc reluarea activitatii spre sfarsitul anului daca totul va merge bine.
Inteleg ca toate aceasta treaba este pentru un contabil,insa firma fiind inactiva si deci negenerand nimic,imi pare paguboasa angajarea unui contabil.
Deci,va rog daca aveti un raspuns pentru mine,l-as aprecia foarte mult si sper ca intr-o zi sa va pot si eu fii de folos cumva.
Daca aveti nevoie de mai multe informatii va rog sa-mi spuneti.
Va multmesc si va doresc o zi buna.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 April 2014 - 01:48 PM

in cazul unei firme suspendate, se disting 2 situatii :
1. firma NU are regim derogatoriu de depunere a decl. (banuiesc ca acesta este cazul tau)
2. firma are regim derogatoriu de depunere a decl.

in cazul 1 + fct de vectorul fiscal cu care figureaza firma la ANAF, se depun (chiar si pe zero unde e cazul) urmatoarele decl. si raportari periodice :

- 112 Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate
- 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
- 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata
- 390 VIES Declaraţie recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare
- 392 Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul
- 394 Declaraţie informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional
- 101 Declaraţie privind impozitul pe profit

- 205 Declaraţie informativă privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit

- raportari contabile la 30.06...
- bilant anual, la 31.12....

in caz de inactivitate temporară, organul fiscal competent poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau condiţii de depunere pentru unele declaraţii fiscale, adica vei avea un regim derogatoriu de depunere a decl. fiscale si raportarilor periodice si astfel ne aflam in cazul 2.

sunt supuse regimului derogatoriu urmat. decl.:

- 100 Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
- 101 Declaratie privind impozitul pe profit
- 112 Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
- 104 Declaratie privind distribuirea intre asociati a veniturilor si cheltuielilor;
- 120 Decont privind accizele;
- 130 Decont privind impozitul la titeiul din productia interna;
- 300 Decont de taxa pe valoarea adaugata


in cazul 2, se depun urmatoarele decl. si raportari periodice :

- 392 Declaratia informativa, privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul
- Situatiile financiare anuale (bilantul anual);

Atentie : pentru perioada din anul fiscal cuprinsă între 1 ianuarie şi data aprobării regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligaţia depunerii declaraţiilor 101, 120, 130 la termenele prevăzute de lege

prin urmare, dupa cum vezi, situatia nu este atat de simpla si chiar vei avea nevoie de ajutorul unui contabil !
din pacate, odata cu infiintarea firmei, te-ai "procopsit" cu o multime de obligatii declarative la ANAF si astea trebuie tratate cu multa seriozitate fiindca, iata, se lasa cu amenzi, deci ai multa raspundere chiar si atunci cand firma nu are activitate.
asa-i in Romania .... :sad:




#3 aly85

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 07 May 2014 - 08:19 PM

O firma suspendata cu regim derogatoriu (platitoare de impozit pe venit) primeste factura de la contabil pentru intocmire si depunere bilant 2013. Cum si cand isi va inregistra firma aceasta factura, avand in vedere ca nu are voie sa desfasoare nici un fel de activitate? Este corect sa o inregistreze in luna in care aceasta a fost emisa, iar cheltuiala sa fie nedeductibila?



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2014 - 11:07 AM

factura se va inreg. in prima luna dupa reactivare. :smile:
cheltuiala va fi oricum nedeductibila fiindca in per. suspendarii NU se obtin venituri impozabile (art. 21 (1) din CF)
dpv al TVA, codul de inreg. in scopuri de tva se anuleaza (la cerere sau din oficiu) incepand cu data inscrierii la RC a inactivitatii temporare, deci nu se va evidentia TVA si nici nu se va depune D394 pt. aceasta per..






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL