Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Rolul managementului financiar - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Rolul managementului financiar


65 replies to this topic

#41 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 09 November 2005 - 06:53 PM

Este adevarat ca formula de calcul privind durata medie de incasare a clientilor poate fi "corectata" si anume:
Durata de rotatie clienti = (sold mediu clienti/cifra de afaceri cu TVA) *nr. zile perioada de calcul
unde: sold mediu=media aritmetica a soldurilor lunare pentru perioada de calcul (12 luni)
Sa nu uitam ca acest indicator se poate calcula lunar, atat la nivel de firma, cat si la nivel de zona, depozite sau canale de desfacere; depinde de dimensiunea, organizarea si interesele firmei.



#42 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 09 November 2005 - 07:43 PM

In fisierul atasat prezint o analiza comparativa intre contabilitatea financiara (orientata catre mediul extern al firmei) si contabilitatea manageriala (orientata pentru nevoile interne de management al afacerii)




#43 bestuta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 22 Postari:
  • Location:BUCURESTI

Postat 10 December 2005 - 08:01 PM

Managementul financiar este in plina dezvoltare la noi. Multi patroni au inceput sa vada ca fara informatii corecte si la timp avute pot sa piarda din afacerea pe care o gestioneaza.
Punctul meu de vedere este urmatorul. Ca sa poti avea informatia la timp si ca aceasta sa fie si corecta trebuie sa investesti intr-un soft de tip ERP si sa organizezi intr-un mod foarte responsabil departamentele care functioneaza in unitatea ta.
Cu alte cuvinte iti trebuie un soft puternic si o buna organizare a oamenilor pe care ii conduci.
Din pacate unii patroni din Romania au auzit si ei de beneficiile managementului financiar insa se feresc sa auda ca acesta implica si costuri suplimentare si mai ales implica o anumita conduita manageriala bazata pe alte criterii decat "balcanismul" existent inca in mentalitatea multora.
Si eu sunt incepator in acest domeniu dar ma straduiesc sa invat cat mai multe intrucat consider ca acesta va fi viitorul.
Informatia va trebui analizata si prelucrata pentru ca decizia finala sa fie cea optima.



#44 juzer

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 40 Postari:

Postat 19 January 2006 - 11:11 AM

recomandati va rog ERP -ul folosit de voi.



#45 iulian ifrim

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Location:iasi
  • Interests:finante, fotografie, business development

Postat 28 February 2006 - 09:46 AM

Pentru ABC,

Multumesc pentru acea comparatie intre contabilitati insa am o intrebare, in acel document nu apare nimic legat de diferenta dintre situatia contabila si cea reala a firmei iar in Romania cel putin sunt foarte multe firme pentru care aceste situatii difera.

Intrebare: Mai faci o a doua contabilitate la care sa adaugi si sa scazi documentele aferente pentru a da o situatie reala si astfel sa poti sa faci o analiza care ar fi mult mai de ajutor managementului?

Multumesc.



#46 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 28 February 2006 - 10:12 PM

Pentru: Iulian Ifrim

Precizez ca in analiza comparativa intre contabilitatea financiara (orientata catre mediul extern al firmei) si contabilitatea manageriala (orientata pentru nevoile interne de management al afacerii) este vorba despre aceleasi informatii financiar-contabile, informatii reale care sunt inregistrate conform reglementarilor legale.

Diferenta consta in modul de prezentare si structurare a informatiei.

Conform contabilitatii financiare, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub forma rapoartelor standardizate (ca forma si continut) precum: contul de profit si pierdere, bilantul si anexele aferente acestuia.

Conform contabilitatii manageriale, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub orice forma de raport, sintetic sau detaliat, solicitat de managementul intern al firmei:
-situatia vanzarilor pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor de exploatare pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor financiare pe tipuri de operatiuni



#47 ana c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 09 March 2006 - 04:14 PM

Cochetez de-o vreme cu contabilitatea de gestiune prin metoda ABC. Adica o alta viziune asupra repartizarii cheltuielilor fixe sau de structura. Am o multime de nelamuriri si tare as vrea sa ma edific. Poate cineva sa-mi dea raspunsuri, o utilizeaza cineva?



#48 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 10 March 2006 - 11:41 AM

Pentru: ana c
Ref: metoda costurilor pe activitati
Mentioneaza cateva probleme / neclaritati legate de acest subiect si poate ca gasim impreuna solutiile.



#49 ana c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 10 March 2006 - 02:18 PM

Ok, ABC, multumesc mult.
Inceputul: adica "recensamintul" activitatilor. Deci ar trebui sa fac un fel de organigrama a firmei compusa din activitati, pe diferite nivele. Aceste activitati includ pe linga cele legate de activitatea de baza (productie, servicii, distributie) si alte activitati ce consuma resurse. . Inteleg ca stabilirea lor e importanta, mai cu seama ca trebuie gasit un optim, nici prea multe, nici prea putine. Apoi determin inductorii de resurse, costul unitar per inductor (si aici nu inteleg logica inductorului bazata pe cauzalitate care e diferita de logica unitatii de lucru). Apoi regruparile, care trebuie facute si care nu pretind prezenta produsului, adica centrele de responsabilitate se descompun pe activitati, care apoi se regrupeaza pe centre de regrupare, fiecare cu un inductor de cost (cu volumul si costul lui unitar).
Nu am gasit nici un exemplu si cred ca asta m-ar ajuta foarte mult. Da-mi te rog niste sugestii, pe un exemplu ipotetic, sau fa-mi trimitere la vreo publicatie.



#50 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 11 March 2006 - 11:31 AM

Incerc sa atasez un fisier cu cateva informatii teoretice si aplicative privind metoda Activity Based Costing. Daca nu reusesc, atunci iti voi trimite fisierul la adresa de e-mail mentionata in profilul utilizatorului.
Sper sa fie un prim pas in rezolvarea unor neclaritati.
Succes!

Fisiere atasate





#51 ana c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 13 March 2006 - 12:04 PM

Multumesc ABC, articolul asta l-am citit intr-o revista scoasa la ASE. Resimt insa lipsa unor discutii pe marginea teoriei si din pacate aici in Cluj nici un curs pe masura nu am gasit unde sa cer sa mi se dea un exemplu, ca apoi sa pot sa-mi modelez singura realitatea...



#52 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 13 March 2006 - 12:51 PM

Incerc sa mai atasez o aplicatie privind metoda Activity Based Costing.
Tinem legatura!

Fisiere atasate





#53 gavrosche

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:
  • Location:SB

Postat 13 March 2006 - 01:14 PM

Nu pot sa deschid fisierul cu metoda ABC de calculatie a costurilor :( . Va rog mult ,se mai poate posta pe forum? Multumesc



#54 ana c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 14 March 2006 - 08:55 AM

ABC, multumesc... am putut descarca fisierele... studiez. Incerc sa fac paralelisme. Am sa revin cu intrebari... :lol:



#55 ana c

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 405 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Cluj

Postat 14 March 2006 - 02:54 PM

ABC, pina aici totul e ok. Spune-mi te rog, daca la etapa "identificarii costului inductorului", volumul inductorului este o valoare masurata sau e obtinuta prin vreun calcul aleator de distribuire?



#56 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 25 June 2006 - 10:00 AM

In mediul economic actual, au loc profunde transformari in toate domeniile de activitate si implicatiile se resimt atat in situatia financiara a fiecarei companii cat si la nivelul individual (ca angajat sau intreprinzator).

Pentru atenuarea riscurilor generale care pot sa influenteze activitatea unei firme, trebuie sa cunoastem care sunt factorii de presiune care pot sa apara din mediul extern al firmei (mediul legislativ, fiscal, financiar, social etc) si punctele slabe din mediul intern al firmei (lipsa de obiective si strategii generale si financiare, pregatirea necorespunzatoare din punct de vedere managerial si profesional).

MANAGEMENTUL FINANCIAR SI BENEFICIILE LA NIVEL DE FIRMA
Beneficiile implementarii managementului financiar se vor resimti in dezvoltarea controlabila a afacerii deoarece se urmareste:
-monitorizarea continua a performantelor financiare
-identificarea punctelor slabe: vanzari nerentabile, costuri administrative mari, disponibilitati banesti insuficiente
-planificarea nivelului minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi
-profitabilitatea firmei pe termen lung, prin crearea unui sistem de strategii generale care sa sustina realizarea acestui obiectiv
-evitarea blocajelor financiare prin estimarea si asigurarea lichiditatilor necesare pentru activitatea curenta si pentru investitii

MANAGEMENTUL FINANCIAR SI BENEFICIILE LA NIVEL INDIVIDUAL
Beneficiile implicarii personale in dezvoltarea managementului financiar al unei companii sunt:
-formarea unei viziuni de ansamblu asupra afacerii companiei
-intelegerea rolului si specificului fiecarei activitati a companiei: marketing, reclama si publicitate, vanzari si distributie si modul in care pot sa influenteze rezultatele financiare ale firme
-dezvoltarea abilitatilor de analiza, planificare si control a resurselor si rezultatelor din domeniul financiar
-cresterea nivelului de pregatire profesionala si dezvoltarea unei cariere intr-un domeniu in plina dezvoltare.
ABC Training Consulting
Analize, Bugete, Controlling



#57 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 27 June 2006 - 09:29 AM

Contabilitatea generala si analiza financiara au moduri de abordare distincte asupra informatiei economice.
Contabilitatea generala are menirea de a CONSTATA situatia financiara a unei firme, pe baza inregistrarii tranzactiilor conform unor reglementari stricte in scopul redarii unei "imagini fidele".
Analiza financiara are rolul de a APRECIA si de a emite judecati asupra situatiei financiare a firmei si se preocupa mai putin de respectarea unor reglementari stricte.

Managerul unei afaceri este interesat atat de contabilitatea generala, care reflecta o imaginea firmei conform reglementarilor legale in vigoare, cat si de contabilitatea manageriala care ii ofera informatiile necesare pentru analiza si evaluarea rezultatelor obtinute si pentru stabilirea obiectivelor si directiilor de actiune pentru perioada urmatoare.
ABC Training Consulting
Analize, Bugete, Controlling



#58 Noi

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 08 November 2006 - 04:38 PM

Ciao!

Sunt un proaspat manager general cu experienta atat profesionala cat si de viata destul de mica. Stiu ca am foarte multe de invatat asa ca, apelez la tot felul de resurse inclusiv la acest forum.

Firma nu este mare (24 de angajati) si este pe piata de 13 ani.
As vrea sa stiu daca ma poate cineva sfatui care sunt instrumentele financiare (indicatori de performanta) de care sa ma folosesc in luarea deciziilor mele si pe care sa-i urmarim indeaproape?

In acest moment in firma noastra nu se face analiza economica deloc dar as vrea sa incepem si acest lucru. S-a inceput lucrul pe bugete de venituri si cheltuieli.

Va multumesc.



#59 ABC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 130 Postari:
  • Gender:Not Telling
  • Location:Bucuresti
  • Interests:management financiar, contabilitate manageriala,
    analize, bugete, controlling

Postat 10 November 2006 - 10:10 PM

Pentru: Noi

Pentru recomandarea unor indicatori financiari care sa fie relevanti pentru analiza performantelor firmei proprii, te rog sa precizezi care este domeniul de activitate al firmei: productie ? / comert ? / servicii ?

In general se calculeaza, se analizeaza si se interpreteaza:
- indicatori de profitabilitate
- indicatori de lichiditate si solvabilitate
- indicatori de gestiune a clientilor, furnizorilor si stocurilor
- indicatori de echilibru financiar

Deasemenea se fac analize privind structura si continutul costurilor fixe si variabile si se determina pragul minim de rentabilitate (nivelul minim al vanzarilor pentru care firma nu inregistreaza pierderi).

Astept mai multe detalii, pentru ca raspunsul sa fie cat mai aproape de necesitatile reale de management a companiei.
ABC Training Consulting
Analize, Bugete, Controlling



#60 mihai78matei

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 January 2008 - 05:43 PM

Buna ziua,

Problema mea este urmatoarea: trebuie sa concep un buget pe centre de cost, dar nu se are in vedere k nu s-a mai lucrat niciodata pe buget. Nici eu personal nu am mai lucrat cu centre de cost ....cheltuieli...venituri....realizat brut ...etc...
caut un model de buget pe care sa il personalizez....nu am gasit....va rog sa ma ajutati....
Sincer nici nu stiu ce sa va cer....






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL