Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Remunerare administrator - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Remunerare administrator


8 replies to this topic

#1 Iulia.C

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 27 June 2015 - 10:44 PM

In cazul unei societati cu 2 asociati dintre care unul este si administrator, cum se poate face remunerarea administratorului? Este posibila angajarea administratorului in acest caz? In cazul in care nu se poate incheia un CIM pt administrator, exista obligativitatea asigurarii acestuia la Casa de Pensii si Sanatate? De mentionat este ca administratorul este angajat si in cadrul unei alte societati neconcurente cu 8 ore. Ce alte aspecte trebuie luate in considerare legat de contractul de mandat ? Multumesc.



#2 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 28 June 2015 - 10:24 AM

Nu exista restrictii in afara de salariul minim pe CIM, deci poti face CIM si-l platesti ca pe orice angajat sau il poti plati pe baza contractului de mandat, caz in care sunt considerate venituri din afara functiei de baza.

Oricum sunt asimilate salariilor veniturile administratorilor, asa ca cel mai simplu este sa-l platesti pe contract de mandat si sa nu te mai incurci cu CIM.

La contract de mandat nu se plateste somaj,accidente de munca si nici fond de garantare (adica 1,5-2% diferenta ... nu-i mare economie!)




#3 Iulia.C

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 28 June 2015 - 10:50 AM

Multumesc. In acest caz, contractul de mandat cu ce data se recomanda a fi intocmit? Daca administratorul este platit lunar cu o anumita suma, declararea obligatiilor aferente se face lunar prin D112?
Sa presupunem ca administratorul ar fi si freelancer prin intermediul platformelor elance/odesk, in acest caz el neavand nici o forma de organizare juridica. Ar fi posibil/legal ca acesta sa presteze servicii pt societatea pe care o administreaza si sa plateasca doar impozit de 16% din veniturile obtinute?



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 28 June 2015 - 11:12 AM

1. Se declara in D112 (pentru sumele acordate pe mandat).

2. Cele 2 "ocupatii" n-au legatura una cu cealalta, DAAAR nu stiu cum vei scapa la un control, pentru ca vor verifica la sange prestarile de care vorbesti. Si este posibil sa-l bage la frauda fiscala si altele.



#5 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 29 June 2015 - 08:30 PM

Vezi postareaIulia.C, la 27 June 2015 - 10:44 PM, a spus:

Ce alte aspecte trebuie luate in considerare legat de contractul de mandat ?
Veniturile obtinute de catre administrator pe baza contractului de mandat pot fi reconsiderate de catre organele fiscale drept venituri din activitati dependente si in acest caz vor fi impozitate similar veniturilor din salarii - daca sunt indeplinite criteriile prevazute la art. 7 alin.(1) pct.2.1 din Codul Fiscal;
trebuie analizata activitatea prestata efectiv si conditiile de desfasurare a acesteia pentru ca nici macar un criteriu sa nu fie indeplinit



#6 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 June 2015 - 08:42 PM

Da, nu mi-am dat seama ca se poate interpreta si altfel raspunsul meu. La venit salarial ma refeream pentru D112
Nici eu nu prea vad cum poti face un contract de mandat beton ca sa nu fie considerat venit asimilt salariilor.

Potrivit CF, sunt asimilate salariilor si:

j) indemnizația administratorilor, precum și suma din profitul net cuvenite administratorilor societăților comerciale potrivit actului constitutiv sau stabilite de adunarea generală a acționarilor;

Asa cum ti-a spus si Lexiroxi, venitul administratorului cam este de declarat in D112 (salarial, nu alte tipuri!).



#7 Iulia.C

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 29 June 2015 - 09:12 PM

Multumesc mult. O mentiune ar fi aceea ca in actul constitutiv al asocietatii analizate este prevazuta posibilitatea de a angaja administratori neasociati in conf. cu art 192 din Legea 31/1990. In acest caz ar trebui modificat actul constitutiv pt a putea fi angajat administratorul asociat?



#8 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 June 2015 - 11:04 AM

Eu vad lucrurile cam asa:

In actul constitutiv este trecut deja administratorul (asociatul), precizarea este facuta pentru a deschide o varianta noua pe langa cea stabilita deja.

Daca se face contract de mandata sau contract de munca (veniturile sunt salariale, pentru ambele forme dpdv fiscal) este alegerea partilor, nu trebuie sa fie specificat in statut.



#9 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 14 July 2015 - 08:33 PM

Impozitul si contributiile sociale atat cele individuale, cat si cele retinute angajatorului, in baza contractelor de administratrare/mandat a unei societati se declara in formularul 112, la sectiunea C, la "Alte categorii de persoane care realizeaza venituri asimilate salariilor - care nu au contract individual de munca sau raport de servicii (nu sunt salariati)".
Legea 187/2015 introduce 7 criterii noi care clarifica incadrarea unei activitati in categoria celor independente sau dependente.
O activitate desfasurata de o persoana fizica va fi considerata activitate independenta daca indeplineste 4 conditii din urmatoarele 7 conditii:
1. persoana fizica dispune de libertatea de alegere a locului si a modului de desfasurare a activitatii precum si a programului de lucru;
2. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea pentru mai multi clienti;
3. riscurile inerente activitatii sunt asumate de catre persoana fizica ce desfasoara activitatea;
4. activitatea se realizeaza prin utilizarea patrimoniului persoanei fizice care o desfasoara;
5. activitatea se realizeaza de persoana fizica prin utilizarea capacitatii intelectuale si/sau a prestatiei fizice a acesteia, in functie de specificul activitatii;
6. persoana fizica face parte dintr-un corp/ordin profesional cu rol de reprezentare, reglementare si supraveghere a profesiei desfasurate, potrivit actelor normative speciale care reglementeaza organizarea si exercitarea profesiei respective;
7. persoana fizica dispune de libertatea de a desfasura activitatea direct, cu personal angajat sau prin colaborare cu terte persoane in conditiile legii.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL