La un leasing in luna iunie am inregsitrat pe ct.2133 50% din valoarea auto, avand factura cu rata 0 cu data de 30.06.15. Pe aceasta factura am platit comision firmei de leasing si taxa inmatriculare. Aceste cheltuieli le-am inregistrat pe ct.628 respectiv 635 pt. ca am considerat ca sunt cheltuieli ale perioadei si nu maresc valoarea de piata a auto, nici nu maresc valoarea de utilizare. Am procedat gresit ? De asemenea taxa de poluare platita in luna iulie se va cere restituirea ei la terminarea leasing-ului, adica peste 2 ani si la fel e inregistrata pe 635.
Am citit in OMFP 1802/2014 si spune asa:.¨ - Cheltuielile efectuate în legătură cu imobilizările corporale utilizate în baza unui contract de închiriere, locație de gestiune, administrare sau alte contracte similare se evidențiază în contabilitatea entității care le-a efectuat, la imobilizări corporale sau drept cheltuieli în perioada în care au fost efectuate, în funcție de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate în legătură cu imobilizările corporale proprii.¨
Va multumesc!








