Depinde pentru ce!
La o factura de marfa la pret de achizitie, fara diferente constatate, nu este nevoie deloc. Dar nu este nici interzis.
In cazurile in care este obligatorie intocmirea lui, atunci nu-l poti face decat pe hartie, pentru ca trebuie semnat de anumite persoane responsabile ... si nu ai cum sa semnezi in calculator sau sa te asiguri ca fiecare user (gestionar,comisia,delegati, etc.) a validat inregistrarea.
Este foarte dificil sa pui si gestionarul, si contabilul si altii (in functie de procedurile interne) sa valideze receptia ... iar daca ai si diferente si trebuie sa semneze si reprezentatul furnizorului si sa isi treaca punctul de vedere/obiectiunile, atunci chiar nu ai alta solutie decat pe hartie.
Teoretic exista metode de "semnare" , dar nu cred ca se folosesc pe undeva, pentru ca te costa prea mult aparaturile si softurile
iar cei care manevreaza marfa si documente foarte multe nu lucreaza cu pret cu amanuntul ci la pret de achizitie.
De ex. hipermarketurile vand cu amanuntul dar tin evidentele la pret de achizitie (era si absurd sa lucreze altfel, tinand cont ca totul este in calculator) ... deci n-au obligatia sa intocmeasca NIR decat daca apar diferente, sau intra in gestiuni diferite.
PS: La ce acte normative te referi? Ca eu nu stiu sa fie vre-o modificare referitoare la NIR-uri/bonuri de consum ... etc in 2016.