Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Monografie lucrari de instalatii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Monografie lucrari de instalatii

15 replies to this topic

#1 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 02 February 2017 - 01:24 PM

Buna ziua,

Ma puteti ajuta si pe mine, ve rog, in urmatoarea problema:
Lucrez la o firmacare efectueaza lucrari de instalatii termice si sanitare. Lucrarile se efectueaza astfel: se face oferta, dupa acceptarea ofertei de catre beneficiar - oferta care cuprinde ata costul materialelor cat si costul manoperei. se semneaza contractul. Conditia pentru inceperea lucrarilor este sa se plateasca un avans de 50% din valoarea materialelor. Problema se pune in ce cont inregistrez materialele, 371 sau 301? Am vorbit cu un inspector fiscal si dl. mi-a zis ca de ce sa ma complic cu 371 pt ca pt asta imi trebuie un sediu secundar pentru depozit (firma are sediul acasa la administrator si nu are puncte de lucru sau sedii secundare). Mai bine le inregistrez pe 3028 sau, in cel mai bun caz, pe 301.
Ideea este ca se achizitioneaza materiale numai pt lucrarile in curs si aceste materiale sunt transportate direct la beneficiar. Ele sunt achizitionate la un pret, iar la beneficiar ajung cu pretul de achizitie + adaos de 10-15%.

Multumesc mult pt ajutor!

Toate cele bune,
Madalina



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2017 - 01:54 PM

Dupa parerea mea, prin lucrarile pe care le faceti, voi vindeti materialele acelea clientului. Ca urmare, eu cred ca trebuie sa folosesti ambele conturi, si anume :
* 371 - pt achizitie (si incarcarea in gest. cu adaosul comercial),
* 301 - la darea in uz pt lucrari, transferand marfa in materiale cu tot cu adaos (301=371) si descarcand astfel gest. de marfa.
Mai pe scurt, consider ca orice material care se cumpara in vederea revanzarii (fiindca asta se intampla, de fapt, acolo) se trateaza ca o marfa.
Depozitul poate fi si acasa la administrator, adica la sediul firmei, intr-un loc separat (de ex. balcon, debara....). Chiar daca nu e pusa toata locuinta ca sediu de firma, nu prea cred ca ar trebui facut un pct. de lucru la aceeasi adresa/ apartament, separat pt balcon sau debara ... :blink:

Alte pareri, va rog ? :smile:




#3 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 02 February 2017 - 02:42 PM

Buna ziua,

Va multumesc foarte mult pentru raspuns. Asa voi face!

O zi placuta si toate cele bune!



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 February 2017 - 04:22 PM

Cu drag si alta data ! :smile:

O zi frumoasa si tie !



#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 02 February 2017 - 07:10 PM

Nu trebuie sa ai depozit/punct de lucru ca sa iei marfa.
Marfa o poti tine si in potbagaj sau poti s-o duci direct la sediul clientului.

In balconul tau nu prea poti asa cum suna legile la noi (neclar si chiar aberant uneori), chiar si un raft daca-l folosesti, atunci devine punt de lucru (sediu) si trebuie declarat.

CFP , Art.85
(3) în sensul prezentului articol, prin sediu secundar se înțelege un loc prin care se desfășoară integral sau parțial activitatea contribuabilului/plătitorului, cum ar fi: birou, magazin, atelier, depozit și altele asemenea.

Dupa cum vezi, depozit poate insemna orice, in functie de cum ii place inspectorului sa intrepreteze... chiar daca logic si cu un elementar bun-simt, un raft de acasa nu ar fi chiar depozit :))

PS: Eu nu trec prin marfa materialele folosite, ci le descarc direct pe deviz.

Asta pentru ca eu nu-i vand omului 3 suruburi si 2m de teava sa plece sa se joace cu ele cum vrea el, ci le folosesc eu si le montez intr-o lucrare mai complexa.

Daca vrei sa le vinzi cu adaos, atunci chiar trebuie sa treci prin 371 daca vrei sa lucrezi riguros.



#6 lenus959

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 29 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:oradea

Postat 03 February 2017 - 07:43 PM

buna seara,
dupa parerea mea materialele se inregistreaza pe contul 3028 si se scad din gestiune pe baza de bon de consum.
activitatea desfasurata pentru clientul respectiv reprezinta prestari de servicii pentru executarea unor lucrarilor respective.(materiale plus manopera ).Societatea dvs nu vinde materialele catre client ci lucrarea contractata , cota de 10-15% adaugata la pretul materialelor cred ca reprezinta cheltuielile indirecte .
sper sa va fie de folos.



#7 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 04 February 2017 - 10:58 AM

Corect, așa cred și eu (cheltuieli indirecte, cheltuieli de transport, aprovizionare) atât că ei vor să justifice un deviz mare prin prezentarea unor materiale mai scumpe.



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2017 - 03:27 PM

Oameni buni, nu vb de costuri de transport si altele ce pot fi incluse legal in val. de achizitie a materialelor, ci de un adaos comercial practicat la folosirea lor. Chiar daca ele sunt utilizate in lucrari, cata vreme poarta un adaos comercial (adica prin ct. 378 si eventual 4428 daca firma e platitoare de tva) care le mareste val. de achizitie cu care au intrat in contabilitatea firmei, sit. este similara unei vanzari.
Daca incarcarea in gestiune se face incluzand chelt. de transport si alte chelt. atribuibile strict acelor materiale, atunci e ok ca ele sa aiba un pret de achizitie (de intrare in gest.) mai mare decat cel din fact. de achizitie, dar altfel - daca poarta adaos comercial cand intra in lucrari, val. evid. in BC cu care mater. ajung la client - eu cred ca avem de-a face, in esenta, cu o operatiune de livrare. Fiscul va judeca operatiunea ca atare, indiferent cum este ea "imbracata".
Oricum, si folosirea exclusiva a ct. 301/ 302 presupune tot un depozit (pt intrarea in gest). Doar inreg. directa pe chelt. nu implica gestiune de materiale. Clasa 3 e clasa de stocuri (si productie in curs de executie), deci presupune stocare (implicit cu loc de stocare) si dare in consum cu BC.

Daca inreg. materialelor s-ar face direct printr-un cont de chelt (metoda mai putin "ortodoxa" sa zic, dar corecta dpv al fenomenului economic fiindca materialele nu se stocheaza deloc, ci se dau direct in consum), atunci firma nu ar mai avea gest. de materiale, deci nici ce sa descarce din gest, insa metoda poate fi discutabila ... eu am folosit-o acum multi ani in urma si nu am primit feedback negativ nici dupa ce am plecat de la acea firma.
Costurile de transport, cele indirecte, etc ... ar trebui sa apara separat intr-un deviz corect intocmit (eventual la "alte cheltuieli" daca devizul se face in forma scurta), nu sa se "ascunda" in pretul materialelor - o cota generala de 10-15% a acestor costuri fiind una decenta.

Parerea mea ... :blush:



#9 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 28 March 2017 - 02:23 PM

Buna ziua,

Mai am o intrebare: In momentul de fata firma efectueaza niste lucrari de instalatii pentru un imobil care este proprietatea unei persoane fizice straine. Plata pentru aceste lucrari sunt facute de catre o firma din Spania (ambele firme, si cea din Spania si cea din Romania sunt inregisrate in scopuri de TVA). Cum voi considera locul prestarii serviciului: pe teritoriul Romaniei, pt ca este vorba de un bun imobil care este in Romania, si in consecinta voi factura cu TVA sau pe teritoriul Spaniei pt ca beneficiarul are sediul acolo si in consecinta voi factura fara TVA si voi declara in 390?

Multumesc!



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 March 2017 - 02:44 PM

dupa parerea mea, este var. 1 - locul prestarii este in RO.
ART. 278 - Locul prestării de servicii
...........
(4) Prin excepție de la prevederile alin. (2) și (3), pentru următoarele prestări de servicii, locul prestării este considerat a fi:
a) locul unde sunt situate bunurile imobile, pentru prestările de servicii efectuate în legătură cu bunurile imobile, inclusiv serviciile prestate de experți și agenți imobiliari, de cazare în sectorul hotelier sau în sectoare cu funcție similară, precum tabere de vacanță sau locuri amenajate pentru camping, de acordare de drepturi de utilizare a bunurilor imobile, pentru servicii de pregătire și coordonare a lucrărilor de construcții, precum serviciile prestate de arhitecți și de societățile care asigură supravegherea pe șantier;

Norme metodologice
16. (1) Prin excepție de la regulile generale prevăzute la art. 278 alin. (2) și (3) din Codul fiscal, indiferent de statutul beneficiarului, respectiv persoană impozabilă sau persoană neimpozabilă, locul prestării serviciilor prevăzute la art. 278 alin. (4) din Codul fiscal se stabilește în funcție de regulile prevăzute la alin. (4) al art. 278 din Codul fiscal. Aceste servicii nu se declară în declarația recapitulativă menționată la art. 325 din Codul fiscal, indiferent de statutul beneficiarului, și nici nu se aplică prevederile referitoare la înregistrarea în scopuri de taxă, care sunt specifice prestărilor și achizițiilor intracomunitare de servicii.



#11 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 29 March 2017 - 11:10 AM

Multumesc foarte mult pentru raspuns d-na Alupei!

I-am facturat cu TVA si d-na contabila din Spania mi-a spus ca nu imi primeste factura, pt ca ea vrea fara TVA :blink2: . I-am explicat despre ce este vorba si mi-a spus ca pe ea nu o intereseaza pt ca ea nu vrea sa vada acel TVA :wacko:



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2017 - 02:40 PM

trimite-i baza legala pe care ti-am dat-o, tradusa la minim cu google translate.
nu e dupa cum vrea contabila, e dupa cum este legea in RO fiindca firma romaneasca (platitoare de tva) factureaza si trebuie sa respecte legislatia fiscala din RO.

da un tel. la asistenta contribuabil (MFP) si intreaba si acolo : 0314.039.160 - repejor, ca se face ora 16. :smile: poate ca am gresit noi, dar nu prea cred ...



#13 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 03 April 2017 - 02:34 PM

Asa voi face, multumesc foarte mult!

Factura o voi inregistra cu taxare inversa sau ca o factura normala?

Multumesc!



#14 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2017 - 10:52 AM

Ti-am spus in mesajul anterior : cu tva !
Daca ai face factura cu taxare inversa, nu ai trece TVA pe ea si ar fi fericita contabila spaniola, nu-i asa :biggrin2: ? Numai ca pt lucrari de instalatii, in RO nu se aplica taxarea inversa, cf. art. 331 din CF, fiindca aceste lucrari nu sunt cuprinse in lista pt care se pot aplica masuri de simplificare (art. 331, (2) Operațiunile pentru care se aplică taxarea inversă sunt: .......)



#15 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 04 April 2017 - 12:04 PM

Va multumesc foarte mult d-na Alupei pt rabdare si promptitudine. Multa sanatate si putere de munca!



#16 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 April 2017 - 12:04 PM

Cu drag si alta data ! :smile:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL