Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ord. 4/2017 - contributii la CIM-uri cu norma partiala - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


- - - - -

Ord. 4/2017 - contributii la CIM-uri cu norma partiala


53 replies to this topic

#41 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2017 - 04:18 PM

Si eu am inteles la fel.
De ex, la salariul minim de 1.450 lei lunar pt un prg. de 8 ore/zi si o luna cu 21 zile lucratoare, salariul brut zilnic este 69,05 lei. Daca persoana a lucrat doar 15 zile, atunci venitul ei minim brut aferent zilelor lucrate trebuie sa fie 69,05 x 15 = 1.036 lei.
In cazul in care venitul realizat in aceste 15 zile lucrate este mai mic de 1.036 lei (pers. nu are prg. complet de lucru de 8 ore/zi, ci doar sa zicem 4 ore/zi cu un salariu de 1.450/2 = 1.225 lei, iar pt cele 15 zile va reveni brutul de 58.33 x 15 = 875 lei), atunci ctb. angajatorului se vor calc. la val. 1.036 lei, NU la cei 875 lei.

Eu asa am inteles.
Voi ? :smile:



#42 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 367 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 September 2017 - 10:15 AM

A aparut ORDIN-ul nr. 2343 din 31 august 2017 privind procedura de aplicare a prevederilor art. 140
alin. (3) lit. e) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal care prevede cum trebuie procedat daca un angajat are mau multe contracte de munca si ar intra sub incidenta OG4.
Sunt si exemple concrete. Evident ca nici unde nu se pomeneste de Concedii medicale sau cum am scris si de alti angajatii din sectiunea B a DU112. Iar despre cazul tarifului orar sa nici nu amintesc.
Ceea ce rezulta insa este ca un angajat care realizeaza venituri sun salarul minim ( sau proportional cu zilele lucrate) trebuie LUNAR sa depuna declaratii pe propria raspundere. Daca lucreaza de ex, la trei firme va depune anual 36 de declaratii pe propria raspundere. Va place? Si mie :angry:

Fisiere atasate





#43 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 367 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 September 2017 - 10:25 AM

Vezi postareaDinu George, la 09 September 2017 - 10:15 AM, a spus:

Ceea ce rezulta insa este ca un angajat care realizeaza venituri sun salarul minim ( sau proportional cu zilele lucrate)
Din viteza in loc de sub am scris sun. Corect ar fi:
"Ceea ce rezulta insa este ca un angajat care realizeaza venituri sub salarul minim ( sau proportional cu zilele lucrate)"



#44 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 September 2017 - 05:07 PM

Doamne, Dumnezeuleee .... Incredibil ce fac indivizii astia aflati la guvernare !!

Extras :

Art. 2
(1) În scopul aplicării prevederilor art. 1, salariaţii aflaţi în situaţia prevăzută la art. 140 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal au obligaţia să depună la fiecare angajator sau persoane asimilate acestuia o declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte că veniturile lunare brute cumulate, realizate din salarii şi asimilate salariilor în baza mai multor contracte individuale de muncă, sunt cel puţin egale cu salariul minim brut pe ţară garantat în plată.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul în care la unul dintre angajatori salariaţii realizează un venit brut lunar, corespunzător numărului de zile lucrate în lună, cel puţin egal cu salariul minim brut pe ţară garantat în plată, aceştia nu au obligaţia depunerii declaraţiei pe propria răspundere la angajatorul respectiv.

(3) Declaraţia pe propria răspundere prevăzută la alin. (1)se depune lunar, pe perioada în care salariatul se află în situaţia prevăzută la art. 1, până la data de 5 a lunii următoare celei pentru care se constituie drepturile salariale.

(4) În vederea completării declaraţiei pe propria răspundere prevăzute la alin. (1) până la termenul stabilit pentru depunerea acesteia, fiecare angajator eliberează salariatului, la cerere, un document din care să rezulte venitul brut lunar realizat.

(5) În cazul în care salariaţii nu depun declaraţia pe propria răspundere, fiecare angajator sau persoană asimilată angajatorului stabileşte baza lunară de calcul al contribuţiei de asigurări sociale şi al contribuţiei de asigurări sociale de sănătate la nivelul salariului minim brut pe ţară corespunzător numărului zilelor lucrătoare din lună în care contractul a fost activ, dacă venitul brut realizat se situează sub nivelul salariului lunar minim brut.

Art. 6 Pentru veniturile din salarii și asimilate salariilor aferente lunii august 2017, salariații aflați în situația prevăzută la art. 140 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal depun declarația pe propria răspundere la fiecare angajator, potrivit prevederilor art. 2 alin. (1) și (2), până cel târziu la data de 10 septembrie 2017.

:angry2:
Deci, dati-i bice, fratilor !!



#45 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2017 - 01:06 PM

Bună ziua, vă rog să-mi spuneți dacă se mai aplica scutirea de CAS angajator pt 4 salariați in cazul SRL-D în contextul Ord 4 sau se calculează și pt acestea CAS la nivelul sal minim ? Multumesc

Agenția Națională de Administrare Fiscală OG 4/2017 nu abrogă facilitățile acordate potrivit OUG 6/2011 pentru stimularea înființării și dezvoltării microîntreprinderilor de către întreprinzătorii debutanți în afaceri.
____________________________________________________________________________________________

Buna ziua, ma puteti ajuta cu un exemplu concret pentru un singur contract part time cu 2h/zi ?
Salariul minim brut 2h/zi = 363 lei, ( 1450 / 4 )
contributii salariat: CAS 10.5% x 363 = 38 lei,

CASS 5.5% x 363 = 20 lei,
Somaj 0.5% x 363 = 2 lei,

iar contributiile firmei: CAS 5.2% x 1450 = 75lei,
CASS 15.8% x 1450 = 229 lei,
Somaj 0.5% x 363 = 2lei,
FNUASS 0.85 % x 363 = 3 lei
Risc si accidente = 0.4% x 363 = 1 leu
Fond creanțe salariale 0.25 % x 363 = 1 leu

Este corect?

Multumesc frumos de ajutor


Agenția Națională de Administrare Fiscală Raționamentul dvs este corect, cu mențiunea că procentul de 15, 8% ( suma de 229 lei) reprezintă CAS datorată de angajator, iar cota de 5,2 % ( 75 lei ) fiind CASS datorată de. angajator

________________________________________________________________________________

Un angajat are la același angajator 2 contracte : unul de 6 ore cu salariul 1450 și unul de 2 ore cu salariul de 800 lei. Nu mai are alte contracte la alți angajatori. La ce suma se calculează CAS angajator ? Mulțumesc

Agenția Națională de Administrare Fiscală În situația prezentată de dvs, contribuțiiile sociale datorate de angajator pentru cel de-al doilea contract de muncă al salariatului se calculează la nivelul câștigului realizat de acesta, respectiv la nivelul venitului de 800 lei.
__________________________________________________________________________

Buna ziua.Pentru un salariat cu timp partial,caruia i se vireaza contributii pentru norma intreaga (1450 lei),mai sunt necesare acte doveditoare?Multumesc.

Agenția Națională de Administrare Fiscală In situația prezentată de dvs. nu sunt necesare documente justificative.
Documentele justificative trebuie solicitate de angajator persoanelor fizice doar daca acestea se află în una din situațiile menționate la art. I pct.1 din Ordonanța Guvernului nr. 4/2017 pentru modificarea art 140 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

_____________________________________________________________________


Buna ziua! pentru un angajat cu norma partiala care este si pensionar ce acte justificative trebuie cerute? vad ca OMFP 2343/2017 nu se refera si la aceasta situatie.

Agenția Națională de Administrare Fiscală În sensul OG 4/2017 persoanele care au calitatea de pensionari pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii, (cu excepția categoriilor de pensionari care cumulează pensia pentru limită de vârstă cu pensia de serviciu acordată în baza unor legi/statute speciale, precum și a celor care cumulează pensia pentru limită de vârstă din sistemul public de pensii cu pensia stabilită în unul dintre sistemele de pensii neintegrate sistemului public de pensii) dovedesc acest lucru prin documentul emis de CNPP.
______________________________________________________________________________________

Pentru un angajat care are doua contracte de munca partiale , la doi angajatori , dar insumate nu fac 1450 , fiecare angajator va calcula CAS si CASS la 1450 lei ?

Agenția Națională de Administrare Fiscală Buna ziua. In exemplu 3 din OMFP 2343/2017 la care probabil faceți referire nu este precizat numărul orelor de muncă, ci doar veniturile brute la cei 3 angajatori. Pentru determinarea bazei lunare de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de angajatori se are în vedere venitul brut realizat cumulat, in fiecare lună, de către angajat în funcție de numărul zilelor în care contractul de muncă a fost activ.

_____________________________________________________________________________________

In exemplul dvs . pt. trei contracte de munca de cate 2 ore/zi ale unui angajat, angajatorii platesc CAS si CASS la nivelul de 8 ore / angajator . Deci intr-o luna pt. acel angajat se platesc CAS si CASS la nivel de 8*3 = 24 ore/zi . Inteleg ca doriti sa eliminati munca la "gri" , dar nu cred ca un angajat ar putea lucra ( sau are voie cf Codului Muncii ) sa lucreze 24 ore/zi . Deci eliminam munca la "gri" sau facem abuzuri ?

Agenția Națională de Administrare Fiscală In exemplu 3 din OMFP 2343/2017 la care probabil faceți referire nu este precizat numărul orelor de muncă, ci doar veniturile brute la cei 3 angajatori. Pentru determinarea bazei lunare de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de angajatori se are în vedere venitul brut realizat cumulat, in fiecare lună, de către angajat în funcție de numărul zilelor în care contractul de muncă a fost activ.

________________________________________________________________________________________

Buna ziua! Pentru un salariat cu ctr norma 2 ore/zi cu venit brut lunar 1.000 lei, care are si un contract de inchiriere spatiu, inregistrat la anaf, din care obtine venitul de 500 lei/luna, se considera asimilat venitului si angajatorul nu plateste cas, cass la nivelul unui salariu minim? multumesc

Agenția Națională de Administrare Fiscală Prevederile OG 4/2017 se referă la veniturile din salarii și asimilate acestora realizate în baza unui contract de muncă și nu la contribuțiile sociale datorate pentru veniturile din închiriere. Ca urmare, în situația prezentată de dvs. angajatorul are obligația de a calcula contribuțiile sociale la nivelul salariului minim.
_________________________________________________________________________________________________

Din ordinul publicat in MO 717 se intelege ca angajatii au obligatia de a depune la angajator declaratia pe propria raspundere (fara sume conform modelului) in care certifica faptul ca realizeaza venituri insumate peste 1450 lei. Chiar a lasat statul la latitudinea angajatilor calculul salariului brut in conditiile in care o buna parte sunt analfabeti economic si functional?

Agenția Națională de Administrare Fiscală Având în vedere faptul că angajatorul eliberează salariatului un document din care rezultă venitul brut lunar realizat, angajatul nefiind obligat să facă calculul venitului aferent fiecărui contract de muncă ci doar sa comunice angajatorilor dacă venitul realizat, cumulat de la toți angajatorii, depășește nivelul salariului minim de 1450 lei


Replay : Aveti dreptate, mi-a scapat aliniatul 4 art2, multumesc. Asta inseamna ca fiecare angajator va trebui sa faca calculul de salarii provizoriu astfel incat sa reflecte realitatea corecta si declaratia sa ajunga la fiecare angajator in termen util. Tinand cont ca calculul salariilor nu se face peste noapte, sunt multe dintre ele servicii externalizate va fi interesant de respectat acest termen de 5 zile, cu atat mai mult in lunile in care cade un weekend in acest interval.

Replay : Cum vom putea intocmi statele de plata pana pe data de 05 ale lunii si tot pana la aceasta data sa eliberam adeverinte catre salariati, si tot pana la aceasta data salariatii sa le prezinte la societatile unde sunt incadrati cu timp partial ?!

Replay : Si asta:luna de luna!!!
Bataie de joc la adresa tuturor angajatorilor din sistemul privat!

___________________________________________________________________________________________




#46 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2017 - 01:41 PM

Buna ziua, pentru elevii sau studentii cu varsta pana in 26 de ani va rog sa ma ajutati cu raspunsul la urmatoarele intrebari:
1. este suficienta o declaratie pe proprie raspundere la inceputul anului de studiu?
2. intre anii de studiu (in perioada de
vacanta) mai trebuie adusa vreo adeverinta?
3. salariatii care sunt inscrisi la master beneficiaza de prezenta scutire?
4. cand se considera terminata facultatea - cand se termina cursurile sau dupa examenul de licenta?


Agenția Națională de Administrare Fiscală Față de cele prezentate de dvs., în sensul Ordonanței Guvernului nr. 4/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, sunt exceptati de la calculul contribuțiilor la nivelul salariului minim salariați care au calitatea de elevi sau studenti, cu varsta pana la 26 de ani, aflati intr-o forma de scolarizare și care dovedesc acest lucru prin orice document pe care angajatorul îl consideră relevant, emis de către unitatea de învățământ unde elevul/studentul este școlarizat. Potrivit prevedertilor Legii nr 1 /2011 Legea educației naționale, persoana admisă la un program de studii universitare de licență, master sau doctorat
are calitatea de student, respectiv student-doctorand, pe întreaga perioadă a prezenței sale în cadrul programului respectiv, de la înmatriculare și până la susținerea examenului de finalizare a studiilor sau exmatriculare, mai puțin pe perioadele de întrerupere a studiilor.

____________________________________________________________________________

Buna ziua! Avem un salariat care are contract cu norma partiala 4 ore/saptamana, in august a avut contractul activ intreaga luna si a lucrat 18 ore respectiv 9 zile, iar venitul brut a fost de 500 RON, nu mai are alte contracte de munca. Baza de calcul pentru CAS si CASS datorate de angajator o reprezinta salariul minim de 1450 RON, sau se calculeaza cu formula 1450*zile lucrate/zile lucratoare, adica 1450*9/22=593.18 RON? Va multumesc.

Agenția Națională de Administrare Fiscală Contribuția de asigurări sociale și contribuția de asigurări sociale de sănătate se plătește la salariul minim brut pe tară in vigoare în luna in care se datorează, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din lună în care contractul a fost activ.
În exemplul dvs., pentru luna august contribuțiile sociale se datorează la nivelul salariului minim de 1450 lei.

________________________________________________________________________

Unei persoane care beneficiază de venituri asimilate salariilor (contract de mandat, președinte asociație de proprietari ) sub salariul minim pe economie și care nu realizează și alte venituri, i se vor retine contribuțiile sociale datorate de angajator având ca baza de calcul salariul minim?

Agenția Națională de Administrare Fiscală Prevederile art. 140 alin. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, introdus prin Ordonanța Guvernului nr.4/2017, nu vizează și persoanele care își desfășoară activitatea în baza contractelor de mandat

_________________________________________________________________

Daca avem un salariat cu doua contracte la acelasi firma, cu cate 2 ore/zi si suma veniturilor brute este mai mica decat 1450 RON, care va fi baza de calcul pentru CAS si CASS datorate de angajator?

Agenția Națională de Administrare Fiscală În cazul câștigului lunar brut realizat în baza a două contracte individuale de muncă cu timp parțial, indiferent de denumirea angajatorului, al căror nivel cumulat este sub nivelul salariului minim brut pe țară, venitul luat în calcul la determinarea bazei lunare de calcul al contribuției de asigurări sociale datorate de angajator pentru fiecare contract este salariul minim brut pe țară.

________________________________________________________________

Buna ziua, ordonanta si normele nu specifica exact situatia aplicabila in cazul persoanelor pensionate pe caz de boala ( Care primesc Decizie Medicala asupra capacitatii de munca). Pe aceasta decizie se specifica faptul ca respectiva capacitate este pierduta cel putin jumatate. Asta inseamna ca poate lucra 4 ore sau mai putin fara sa se aplice bazele marite pentru contributii?

Agenția Națională de Administrare Fiscală În Decizia medicală este confirmată invadilitatea, probabil gradul III de invaliditate, care este caracterizată prin pierderea a cel puțin jumătate din capacitatea de muncă, persoana putând să presteze o activitate profesională, corespunzătoare a cel mult jumătate din timpul normal de muncă. În cuprinsul art. 140 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal cu modificările și completătile ulteriare, se face referire la "persoane cu dizabilitati carora prin lege li se recunoaste posibilitatea de a lucra mai putin de 8 ore pe zi".
_____________________________________________________________________________________

Ca urmare a aparitiei modelului pentru angajatii part-time, cu completare lunara, cum putem motiva angajatul sa faca in fiecare luna declaratia desi are aceleasi venituri permanent, si neavand niciun motiv fiindca nu lui ii se scade din salariu ci firma este cea penalizata ? Nu era suficient o declaratie in care sa isi ia raspunderea sa anunte in max 30 zile ca nu mai indeplineste conditiile de a avea cumulat mai mult de sal. min. pe economie ???

Agenția Națională de Administrare Fiscală În sensul OG 4/2017, și în conformitate cu OMFP 2343/2017 salariații aflați în situația prevăzută la art. 140 alin. (3) lit. e) din Codul fiscal au obligația să depună lunar la fiecare angajator sau persoane asimilate acestuia o declarație pe propria răspundere din care să rezulte că veniturile lunare brute cumulate, realizate din salarii și asimilate salariilor în baza mai multor contracte individuale de muncă, sunt cel puțin egale cu salariul minim brut pe țară garantat în plată. Procedura apropbată prin OMFP 2343/2017 trebuie respectată în mod corespunzător

________________________________________________________________________________________

Buna ziua, cum calculez in conditiile in care un salariat are contract part-tine cu 2 ore/zi si salariu de 363 lei insa are si venituri din drepturi de autor in valoare de 2000 lei/luna? Multumesc

Agenția Națională de Administrare Fiscală În cazul prezentat de dvs., contribuțiile se calculează la salariul minim brut pe țară, veniturile din drepturi de proprietate intelectuală nefiind luate în calcul în această situație.
_____________________________________________________________________________________________

Pentru incadrarea la exceptii in cazul studentilor cu varsta pana in 26 ani si contract part time , ce acte doveditoare trebuie sa ceara angajatorul ? Multumesc

Agenția Națională de Administrare Fiscală În sensul Ordonanței Guvernului nr. 4/2017 sunt exceptati de la calculul contribuțiilor la nivelul salariului minim salariați care au calitatea de elevi sau studenti, cu varsta pana la 26 de ani, aflati intr-o forma de scolarizare și care dovedesc acest lucru prin orice document pe care angajatorul îl consideră relevant, emis de către unitatea de învățământ unde elevul/studentul este școlarizat.
____________________________________________________________________________________________

Dar pt tinerii inscrisi la masterat care incep pe 1 octombrie ? Si ce document jusroficativ sa prezinte inclusiv pt perioada august-octombrie pt incadrarea la exceptii ? Multumesc

Agenția Națională de Administrare Fiscală Documentul justificativ este document emis de către unitatea de învățământ unde studentul urmează cursurile de masterat
Potrivit prevedertilor Legii nr 1 /2011 Legea educației naționale, persoana admisă la un program de studii universitare de licență,master sau doctorat are calitatea de student, respectiv student-doctorand, pe întreaga perioadă a prezenței sale în cadrul programului respectiv, de la înmatriculare și până la susținerea examenului de finalizare a studiilor sau exmatriculare, mai puțin pe perioadele de întrerupere a studiilor.



#47 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 September 2017 - 01:58 PM

Daca de la 1 ian. 2018 contributiile la CAS si CASS ale angajatorului intra in salariul brut, inseamna ca aceasta ord. 4 nu se mai poate aplica fiindca isi pierde obiectul = majorarea ctb. de CAS si CASS ale angajatorului, la nivelul salariului minim !!

Asta inseamna ca toata debandada asta s-a facut doar pt cateva luni ?? :angry2: :wacko:



#48 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 140 Postari:

Postat 11 September 2017 - 06:01 PM

La fel de ciudat, desi nu e cazul meu din fericire, mi se pare si situatia in care un salariat are, sa presupunem, 7 CIM-uri cu norma partiala de o ora fiecare si salar la nivelul salariului minim fiecare (la 7 angajatori diferiti evident). Nu stiu daca am inteles bine, repet nu ma intereseaza direct cazul asta, dar acesta ar insemna sa nu depuna declaratii pe proprie raspundere lunar la fiecare angajator, iar acestia la randul lor fiecare sa calculeze si sa vireze contributiile CAS si CASS datorate de angajator la nivelul salariului minim, adica practic salariatul ajunge in situatia de a fi angajat aproape ca si unul care ar avea 7 salarii minime norma intreaga (exista si alte variante mai putin extreme destule).



#49 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 12 September 2017 - 02:47 PM

Citeaza

Asta inseamna ca toata debandada asta s-a facut doar pt cateva luni ?? :angry2: :wacko:

Daca se va adopta unificarea contributiilor, atunci da, toata nebunia asta se va aplica 5 luni.
Ei au nevoie mare de bani si ar intoarce tara cu fundul in sus chiar si numai pentru o saptamana daca asta ar scoate bani in plus din contul firmelor/oamenilor.

Ganditi-va ca marirea accizei este data pentru cateva luni (in conditiile in care cursul urca si vor trebui sa stabileasca oricum o acciza cam de acelasi nivel de la 1 ianuarie).



#50 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2017 - 01:05 PM

Pai, au dat deja comunicat :laugh: : http://www.mfinante....talii&id=165871

Preluarea de către angajat a CAS și CASS datorate de angajator începând cu data de 1 ianuarie 2018

Ca urmare a solicitărilor primite din partea presei și a mediului de afaceri referitoare la clarificarea aspectelor legate de transferul obligațiilor privind CAS și CASS datorate de angajator către angajat, facem următoarele precizări:
Programul de guvernare 2017 - 2020 conține un pachet de măsuri ce vizează contribuțiile sociale obligatorii, care urmează a se implementa începând cu 1 ianuarie 2018.
Astfel, nivelul contribuțiilor sociale obligatorii urmează să se diminueze cu 4,25 puncte procentuale, respectiv de la 39,25% la 35%. De asemenea, cu aceeași dată de 1 ianuarie 2018, se are în vedere și reducerea cotei impozitului pe venit de la 16% la 10%.
Aceste contribuții vor fi datorate de către angajat, însă obligația stabilirii, reținerii și plății acestora către bugetele de asigurări sociale va reveni, în continuare, angajatorului.
În acest sens, sumele reprezentând CAS și CASS, care în prezent sunt datorate de angajator în nume propriu vor fi preluate de către angajat. Această măsură va asigura angajatului creșterea punctajului luat în calcul la stabilirea pensiei și implicit o pensie mai mare.

Măsurile nu vor implica creșterea cheltuielilor salariale pentru angajator. Totodată, având în vedere și scăderea cotei de impozit pe venit, nici venitul net al angajatului nu va fi afectat.



#51 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 September 2017 - 01:37 PM

Stiu ideile lor, am si facut un test cu cifrele ... dar sa vedem forma finala si apoi stam de vorba pe concret :)))

Doar ca spun acolo minciuni cu duiumul:

1. Cotele de contributii scad, dar suma virata nu, pentru ca se mareste baza de calcul.

2. Punctajul nu creste pentru ca il da guvernul din buzunar, ci pentru ca baza de calcul si contributia cresc in valoare.
Altfel spus: 26,3% *1000 =263 pe cand 25%*1220=305 ... la fel si la sanatate.
Scade in schimb impozitul. In realitate se vor "muta" din bugetul de stat niste sume catre bugetele de asigurari, si uite asa mai cosmetizam deficitul de la pensii :laugh:
Si daca mai scot si pilonul II sau micsoreaza de la 5% la 2% ... in realitate statul castiga mai mult de la aceeasi angajati , dar angajatii nu primesc nimic in plus!

2bis. Daca un salariat nu va avea brutul = brut2017+22% ... atunci el va pierde la punctaj, pentru ca punctajul se raporteaza la salariul mediu BRUT din anul respectiv.
Este ca la Radio Erevan la ei :laugh:



#52 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2017 - 02:27 PM

Exact ! E vb de salariul mediu brut pe tară si de salariul câştigat şi sporurile permanente ale salariatului, pentru care s-au plătit contribuţii de asigurări sociale.
Pensia se determină prin înmulţirea punctajului mediu anual realizat în perioada de cotizare cu valoarea unui punct de pensie. Intai se calculeaza punctajul lunar, apoi cel anual, Pentru a calcula punctajul lunar, se împarte venitul din fiecare lună, din prima zi de activitate până în ultima, la venitul mediu brut din anul respectiv. Urmează calculul punctajului anual, prin adunarea sumelor din fiecare lună şi împărţirea lor la 12, formulă care se repetă pentru fiecare an de muncă.

Guvernantii, prin declaratiilor lor, vor sa ne induca ideea ca pana acum eram furati la pensie prin calculul separat al cotei CAS angajator, de parca nu s-ar fi putut manevra totul din salariul mediu brut pe economie sau efectiv din valoarea punctului de pensie ! Frate, cand vrei sa maresti pensiile, maresti valoarea punctului de pensie si ai rezolvat-o rapid !!

Personal, sunt pentru introducerea tuturor darilor in salariul brut lunar si asta nu atat pt pensie (pe care nu se stie daca si cati o mai apuca), ci pentru ca salariatul sa vada f clar cat il costa pe angajator salariul pe care i-l da, fiindca f multi salariati habar n-au ca pe langa brutul/ realizatul (si netul) pe care il stiu din fluturas mai sunt niste cheltuieli insemnate cu alte taxe si contributii aferente salariului respectiv, platite separat si in plus de catre angajator, deci salariatul trebuie sa munceasca si pt acele dari pe care statul le cere separat de la firme si care dari impreuna cu salariul realizat (cel de pe statul de salarii) formeaza anvelopa salariala lunara a angajatorului (total chelt. cu salarii).
Am auzit adesea "pai, pt 2.000 lei/luna sa muncesc atat", dar omu' ignora faptul ca pt cei 2.000 lei pe care ii primeste in mana mai sunt taxe, impozite si contributii sociale de platit care insumeaza inca ~ 1.500 lei, deci pe patron il costa 3.500 lei cu totul si asta este cheltuiala salariala pe care trebuie sa si-o recupereze din munca salariatului. Nu este nicio filozofie in asta, asa sunt regulile jocului economic firesc. Orice salariat care devine patron se confrunta, brusc, cu situatia din partea cealalta a "baricadei" si zici ca abia atunci i s-a facut lumina in cap. Eheeee, cate cazuri din astea am vazut in 25 de ani de conta .... salariati care isi injurau patronii din toate partile, dar cand au devenit patroni la randul lor ... eheee... si-au schimbat abordarea complet !



#53 razvan_g

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:

Postat 26 September 2017 - 11:56 PM

E posibil ca OG 4/2017 sa dispara...

http://www.hotnews.r...e-part-time.htm



#54 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2017 - 08:54 AM

Asa ar trebui ! :angry2: Ne bulverseaza activitatea cu experimente idioate. Fraieri suntem fiindca ii toleram de atatea luni de zile, fac una fac gogonata decat alta ! Nu imi amintesc sa mai fi fost, in istoria recenta a acestei tari, atata debandada la nivel decizional, de guvern. :blink: Parca ne testeaza limitele rabdarii ...






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL