Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
bonus angajati - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

bonus angajati

5 replies to this topic

#1 Ethirihl

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 September 2017 - 09:43 AM

Buna ziua,

Am o firma mica si as dori sa implementez urmatoarele chestii.
1. Sa ofer din partea firmei o masa pe saptamana angajatiilor.
2. Sa ofer un premiu pe luna unui angajat de o anumita suma (sa ii spunem 200 lei).

Va rog, puteti sa imi spuneti cum as putea inregistra aceste cheltuieli in contabilitate?

Se pot deconta aceste cheltuieli de pe impozitul pe profit?

Multumesc,
O zi buna,



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2017 - 03:05 PM

Acordarea mesei saptamanale este considerata avantaj acordat salariatilor, iar suma aferenta meselor va fi impozitata in luna in care se acorda. Se considera avantaj si TVA aferenta facturii primite de la firma care livreaza mancarea (sau de unde o cumparati personal), tratamentul TVA pentru masa acordata este cel al unui bun acordat gratuit unor terte persoane, fiind asimilata livrarilor de bunuri - adica daca la inregistrarea facturii de masa s-a dedus TVA, atunci la acordarea acesteia catre salariati va trebui colectata TVA, intocmindu-se autofactura.
Documentele justificative si calculul contravalorii veniturilor asimilate salariilor se anexeaza la statul de plata. De asemenea, este preferabil ca acest avantaj in natura sa fie prevazut in contractul colectiv de munca pe unitate sau, in lipsa acestuia, in contractul individual de munca al fiecarui salariat precum si in Regulamentul intern al firmei.
In conditiile de mai sus, suma este deductibila integral la calculul impozitului pe profit.

Monografia contabila care mi se pare cea mai corecta este urmatoarea :
  • Inregistrarea avantajului in natura : 4282 “Alte creante in legatura cu personalul” = 5311 “Casa in lei”
  • Inregistrarea cheltuielii cu avantajul acordat : 6421 “Cheltuieli cu avantajele in natura acordate salariatilor” = 421 “Personal-salarii datorate”
  • Retinerea impozitului si contributiilor sociale individuale obligatorii :
421 “Personal-salarii datorate” = %
444 “Impozitul pe venituri de natura salariilor”
4312 “Contributia personalului la asigurarile sociale”,
4372 “Contributia personalului la fondul de somaj”
4314 “Contributia angajatilor pentru asigurarile sociale de sanatate”
  • Decontarea avantajului : 421 “Personal-salarii datorate” = 4282 “Alte creante in legatura cu personalul”
  • Colectarea TVA-ului in cazul in care acesta a fost dedus pentru avantaj : 635 “Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate” = 4427 ”TVA colectat”
__________________________________________________________________________________

Legat de premiul acordat salariatului, acesta se va trata ca o prima si se va adauga la brutul salarial realizat in luna acordarii bonusului. Va fi impozitat ca orice salariu obisnuit.
Daca doriti sa acordati 200 lei in mana, atunci contabilul va trebui sa calculeze "inapoi" de la net la brut astfel incat brutul aferent celor 200 lei sa fie mai mare si sa permita impozitarea fara a diminua netul vizat.




#3 Ethirihl

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 September 2017 - 03:32 PM

Multumesc de informatie.

Nu este cumva si o alta ruta (tot legala) cum as putea sa fac treaba asta fara sa fie impozitati angajatii. Doresc sa le fac viata la serviciu mai frumoasa, dar fara sa se trezeasca in ziua de salariu ca au primit un net mai mic din cauza ca au mancat ceva. Plus ca este greu de contorizat (ma uit sa vad cat mananca fiecare? :) ), vreau sa iau pentru toti angajatii in acelasi timp si pe acelasi bon fiscal (sa tin lucrurile cat mai simplu).

Daca as fi cumparat mancarea pe firma si m-as fi hotarat sa o dau unor oameni ai strazii? Ma gandeam ca ar fi fost mai simplu, cumparam mancarea pe firma, serveam lumea si apoi deduceam cheltuiala din impozitul pe profit.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2017 - 04:12 PM

Nu cred ca ati inteles ... mancarea se ia tot pe firma !
Impartiti suma in mod egal fiindca salariatul nu va avea netul diminuat, ci ii va reveni o suma in plus la brutul realizat. Daca va uitati in monografie veti observa ca netul cheltuit pe factura sau BF (4282) se achita numerar prin caserie, urmand a fi compensat cu ct. 421 (421 = 4282), deci suma respectiva nu afecteaza plata salariilor curente (421 = 5311).

Nu prea vad alte portite solide de tratament fiscal, chelt. cu aceste mese nu pot fi justificate ca fiind de protocol deductibil si nici ca niste chelt. sociale.
Cel mult le-am putea trata ca team-building sau protocol nedeductibil (inclusiv TVA), dar mi-e teama ca sunt var. pe care fiscul le poate demonta si veti ajunge tot la impozitarea salariala. Fiscul are dreptul sa REtrateze o cheltuiala in functie de ceea ce considera ca reprezinta ea de fapt si sa recalculeze taxele si impozitele aferente retratarii + accesoriile de rigoare.

Speta
Termenul de teambuilding are mai multe intelesuri: uneori se organizeaza cu scopul de a pregati profesional salariatii, alteori este privit ca o iesire in weekend cu colegii, in care firma plateste serviciile de cazare, masa si alte activitati de recreere, iar uneori este o combinatie a celor doua.
  • daca scopul teambuilding-ului este activitatea de perfectionare – atunci contravaloarea acestor servicii de training nu se considera avantaj in natura, ci cheltuiala deductibila. Compania trebuie sa intocmeasca o documentatie relevanta pentru a putea sustine in fata autoritatilor fiscale ca teambuildingul a avut ca si scop dezvoltarea profesionala: referate de aprobare, situatii de la prestatorii de servicii de training cu programul activitatilor, propuneri si aprobari de la managementul firmei, planuri de sprijinire a dezvoltarii profesionale initiate inter sau de la departamentele de HR.
  • daca scopul teambuilding-ului este cel de recreere, atunci tratamentul fiscal se schimba si suma cheltuita de companie pentru fiecare angajat devine avantaj in natura. Cheltuiala este deductibila.
  • daca scopul este mixt, atunci se va delimita partea de training de cea de recreere si se vor aplica separat tratamentele fiscale prezentate mai sus.
Cat priveste datul de mancare la saraci din banii firmei, nu cred ca poate intra la deductibilitati asa ceva cata vreme firma nu are un contract de sponsorizare cu un ONG care se ocupa de aceasta activitate.

Va trebui sa intelegeti ca nu puteti dispune oricum de banii firmei, tocmai fiindca nu sunt ai dvs personal pana nu se face repartizarea lor pe dividende. Asta-i marele dezavantaj al SRL-ului - nu ne putem folosi de banii rezultati din activitatea firmei cum o putem face la PFA, II, ...



#5 Ethirihl

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 19 September 2017 - 04:15 PM

Inteles acum, multumesc mult de informatii.

Va doresc o zi superba,
Toate cele bune,



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2017 - 04:40 PM

Va puteti gandi la var cu team building pt perfectionarea personalului (doar acesta este deductibil integral, cont 613) numai daca puteti face si acest mic training (sa zicem 1 ora sau chiar mai putin), aveti nervi sa intocmiti toate documentele absolut necesare justificarii acestor actiuni saptamanale si tarie sa o tineti pe-a dvs in fata fiscului fiindca DA - se pot organiza saptamanal team building-uri pt perfectionare in firma, de ce nu ? Doar ca trebuie sa va blindati de acte justificative si nici atunci nu puteti fi absolut sigura ca va merge, dar aveti sanse bune.

Pentru ca un asemenea team building sa fie deductibil, inclusiv TVA-ul aferent, el trebuie sa indeplineasca niste conditii obligatorii:
1. sa existe necesitatea organizarii lui; (prin Decizie administrator privind eficientizarea lucrului in echipa, aparitia unor noutati legislative cu impact general asupra firmei, cerinte noi ale pietii/ zone de nisa, tehnici noi de abordare a clientilor, probleme de HR / discutii pe anumite aspecte din Codul muncii ca de ex acordarea CO/ CFP, despre CMed., sau chiar notiuni privind documente primare contabile cum ar fi intocmirea unui decont de chelt., etc ... o faceti o data si o folositi mereu cu mici actualizari )
2. sa existe specialisti angajati pentru instruire – fie externi (din afara companiei), fie interni (dvs, de ex, sau un director, contabilul si/sau persoana care se ocupa de HR ...);
3. sa existe dovada prestarii serviciilor de instruire – rapoarte, situatii etc in care se trec toate datele importante: perioada instruirii, participantii, programul, rezultatele obtinute;
4. Urmare a team building-ului respectiv, sa existe la sf trim. (per de calcul a impoz. pe profit) fie o crestere a veniturilor, fie lucrari noi contractate (cu decontari ulterioare) ori clienti sau produse noi, sa admiteti o imbunatatire a fluxuui de documente sau o eliminare a erorilor de intocmire (deci eficientizarea activitatii) .... ma rog, orice arata ca aceste evenimente saptamanale au folosit la activitatea firmei.

Da, stiu ca pare mai mare daraua decat ocaua, dar, daca vreti sa o faceti, cam astea-s cele necesare pt a nu va trezi cu mari surprize financiare de la fisc.

Gasiti aici : http://www.conta.ro/...rsie-salariati/ detalii privind abordarea unui team building, alegeti ce vi se potriveste.

EDIT : am mai completat putin textul.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL