Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Creditare firma DP - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Creditare firma DP

32 replies to this topic

#1 carabela.anca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 311 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoastere, perfectionare...

Postat 14 July 2005 - 01:46 PM

Voi stiati ca la creditarea de firma nu se mai face dispozitie de incasare +chitanta ci numai dispozitie de incasare in dublu exemplar? :?:



#2 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 July 2005 - 01:58 PM

cine zice si unde ? :D




#3 LuizaM

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 762 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate-fiscalitate

Postat 14 July 2005 - 02:01 PM

O sa o luam razna in curand pana acum sunt 3 versiuni: unii doar DP, unii doar DP si chitanta, acum a aparut a treia versiune...
Puterea observatiei clare este denumita cinism de cei care nu o poseda



#4 carabela.anca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 311 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoastere, perfectionare...

Postat 14 July 2005 - 02:02 PM

Mi-a zis si mie o prietena si am zis sa va intreb si pe voi daca a auzit cineva de asa ceva. Mie mi se pare cam ciudat sa nu tai si chitanta.



#5 nicoleta pascal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:iasi

Postat 14 July 2005 - 02:10 PM

Economista firmei nu mi-a spus acest lucru. De cand e valabila DP in dublu exemplar? Am avut recent control de la Garda Financiara si m-au controlat si la chitantele pentru creditare firma :o . Nu sunt contabil de meserie dar am firma mea si sunt administrator deci pentru orice lucru care nu este facut bine de unul din angajatii mei tot eu dau socoteala in fata organelor de control, ceea ce e o aberatie cat se poate de mare avand in vedere ca fiecare din angajati are o fisa post foarte bine intocmita in care se specifica clar atributiile postului. Deci, esti sigura de acest lucru? Trimite-mi, te rog, legea sau ce o mai fi din care reiese acest lucru, nu de alta dar si chitantele astea ma costa si nu-mi convine sa tai chitanta cand exista indigo si DP.
Multumesc.
n.pascal



#6 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 July 2005 - 02:33 PM

carabela.anca a spus:

Mi-a zis si mie o prietena si am zis sa va intreb si pe voi daca a auzit cineva de asa ceva. Mie mi se pare cam ciudat sa nu tai si chitanta.

fara prietene :roll:
ACTU' NORMATIV SA VADA SI OCHIU' MEU !!! :D



#7 nicoleta pascal

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:iasi

Postat 14 July 2005 - 02:40 PM

Cei de la Garda mi-au cerut DP si chitanta. Le-am avut :D si ca atare totul a fost OK. Parerea mea este sa faci DP+Chitanta ca sa poti dormi linistita noaptea.
n.pascal



#8 LuizaM

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 762 Postari:
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Contabilitate-fiscalitate

Postat 14 July 2005 - 02:46 PM

Sunt de aceasi parere si chiar vreau sa dorm linistita :lol:
Puterea observatiei clare este denumita cinism de cei care nu o poseda



#9 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 July 2005 - 02:58 PM

dar daca am chitantier cu 3 exemplare, mai fac DP ?
ca un ex se duce la asociat, unu la cotor & unu la reg de casa ?
gresesc pe undeva ? :roll:



#10 gfecker

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 14 July 2005 - 03:23 PM

Nu vi se pare cã...chitanþã + DP,ceva se dubleazã?
Sincer,eu nu cunosc aceastã aberaþie,dar totul este posibil,mai ales când este vorba de G.F.(ca ºi cu registrul de casã manual).
Oare de ce mai avem nevoie de informaticĂŁ????
ToatĂŁ stima george



#11 carabela.anca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 311 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoastere, perfectionare...

Postat 14 July 2005 - 03:26 PM

Nu conteaza cate exemplare are chitantierul, la creditare de firma se face dispozitia de incasare si se taie chitanta. Eu asa stiu.



#12 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 July 2005 - 03:26 PM

nu se dubleaza dar trebuie sa existe si la reg de casa un act si trebuie si la cotor un act si mai trebuie... culmea si la asociat un act... cum chitantierul are 2 ex (cel normal) unde este al treilea; va zic yo... DP http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif

p.s. nu te obliga nimeni sa tii de mana registrul de casa



#13 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 July 2005 - 03:27 PM

sa nu mai zic ca r trebui si pt incasarea de la clieti DP; deoarece un ex la clien, unu la cotor, la reg de casa ce punem... ???

asta asa sa ne mai gandim la unele, altele
:D



#14 Andreea`

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1952 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2005 - 03:50 PM

Ordin nr. 1850 din 14/12/04 privind registrele si formularele financiar-contabile Publicatie: Monitorul Oficial nr. 23 din 07/01/05

DISPOZITIE DE PLATA/INCASARE CATRE CASIERIE (colectiva - Cod 14-4-4/a)

1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, in vederea achitarii in numerar a unor sume, potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum si a diferentei de incasat de catre titularul de avans in cazul justificarii unor sume mai mari decat avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit
dispozitiilor legale;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate, in cazul platilor in numerar efectuate fara alt document justificativ.
2. Se intocmeste intr-un exemplar de compartimentul financiar-contabil:
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata, cand nu exista alte documente prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans
chenzinal etc.);
- in cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru viza in cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe incasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de incasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; in cazul platilor se semneaza si de
persoana care a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru efectuarea inregistrarilor in contabilitate.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa.
5. Continutul minimal obligatoriu de informatii al formularului este urmatorul:
- denumirea unitatii;
- denumirea, numarul si data (ziua, luna, anul) intocmirii formularului;
- numele si prenumele, precum si functia (calitatea) persoanei care incaseaza/restituie suma;
- suma incasata/restituita (in cifre si in litere); scopul incasarii/platii;
- semnaturi: conducatorul unitatii, viza de control financiar preventiv, compartimentul financiar-contabil;
- date suplimentare privind beneficiarul sumei: actul de identitate, suma primita, data si semnatura;
- casier; suma platita/incasata; data si semnatura.
[/u]



#15 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 July 2005 - 04:21 PM

eu tot nu imi schimb parerea... daca am 3 chitante de ce sa nu pun a treia chitanta la reg de casa... sa vina si sa-mi dea mie cineva amenda ca am chitanta si nu am dispozitie de incasare :evil:
din moment ce am act sa-l pun la reg de casa (ex. 3 chitanta), d c trebuie sa ma scarpin invers ?
cele mai proaste legi se dau la noi... :evil: :evil:



#16 tchibos

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 154 Postari:
  • Location:Constanta

Postat 14 July 2005 - 04:56 PM

eu o sa trec subiectul asta in categoria celor discutate, lamurite, rediscutate si iar lamurite s.a.m.d, insa pe locul 2, ca pe locul intai conduce detasat PLAFONUL DE CASA :roll:



#17 carabela.anca

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 311 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:cunoastere, perfectionare...

Postat 14 July 2005 - 05:02 PM

Surpriza. Nu mai stiu ce sa cred. Daca aveti rabdare sa cititi si sa comparati textul scris in dreptul Dispozitiei de plata/incasare din ORDIN M.F.425/1998 cu cel din ORDIN M.F. 1850/2004 o sa remarcati ca nu mai este obligatoriu sa se mai taie chitanta in cazul creditarii de firma....Eu cel putin asa am inteles.



#18 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2005 - 05:03 PM

Ai dreptate!!!

Mai fratilor, de ce D-zeu nu vreti sa aplicati legea asa cum e ea??? De ce va e asa frica, eu nu va inteleg !!!
Conform ordin 1850/2004 si a normelor la el = NU MAI TREBUIE TAIATA CHITANTA !!! A fost valabil cf. normelor la Ordin 831/1998 care s-au abrogat (ambele)!
Este corecta opinia cui spunea de DIC in 2 ex.: una la deponent si una la reg. de casa.
Si inca ceva: ani de zile am scos din carnet ambele ex. ale chitantei emisa de mine: una am dat-o deponentului si una am pus-o la registru de casa. Am avut garzi peste garzi si nu s-a luat nimeni de asta; ba, mai mult, dupa cum v-am mai spus in alte mesaje cu acest subiect, m-au iertat si cand am avut doar DIC - fara chit.
Fratilor, normele vechi ziceau " in cazul in care se foloseste ca disp. de incasare se va emite si chit." Nimeni nu te obliga sa emiti si chit. si disp. de incasare. Dupa garda care m-a trimis la lege dovedindu-mi ca trebuia sa emit si chit. DACA am emis DIC (dar m-a iertat cand i-am explicat ca nu mi se pare normal sa emit 2 tipuri de acte pt. aceeasi operatiune prin caserie), am renuntat la DIC si am emis numai chit. procedand asa cum v-am spus.
Chiar nu pricep de ce va complicati atat de mult... Vine garda, ii prezinti normele noi unde nu se mai specifica decat un singur act si BASTA!!!
Va scuteste legiuitorul de un act in plus si voi nu vreti sa profitati... pai, se poate? :)
SCRIE IN NOILE NORME CA TREBUIE CHIT. IN 3 EX.? CE ZICE ACOLO, LA CHITANTA ??? E obligatoriu sa ramana una la cotor? Daca da, lasati-o acolo si n-o mai puneti la reg. de casa! Cine vrea sa verifice ca exista chit. sa se duca la cotor.



#19 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 14 July 2005 - 06:28 PM

cat traieste omu tot invata 8)



#20 bcar

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 37 Postari:

Postat 17 August 2005 - 06:00 PM

Eu tot n-am inteles, sunt atatea pareri... Deci eu cand creditez firma fac dispozitie de incasare intr-un exemplar, si cand platesc fac dispozitie de plata intr-un exemplar. Mie asa mi-a spus o contabila care face si cursurile de expert contabil. E bine? :?






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL