Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Control Garda Financiara - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 11

Salt la continut


Control Garda Financiara

352 replies to this topic

#201 francesca2009

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 113 Postari:

Postat 17 February 2009 - 08:35 AM

Dar nu se abrogase acel articol in noiembrie 2008?



#202 alina79

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 42 Postari:

Postat 17 February 2009 - 09:51 AM

Vezi postareafrancesca2009, la Feb 17 2009, 09:35 AM, a spus:

Dar nu se abrogase acel articol in noiembrie 2008?
s-a abrogat acel articol.. nu mai este obligatorie completarea registrului

Aceasta postare a fost editata de alina79: 17 February 2009 - 09:51 AM




#203 rdelia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:
  • Location:Sibiu

Postat 26 February 2009 - 03:47 PM

Si eu am primit vizita de la garda. Dar pentru ca firma incetase actvitatea de vreo 6 luni, am scapat fara amenda. :frusty:



#204 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 February 2009 - 04:56 PM

ai scapat fara amenda fiindca cf unei ord. din 2001 (am uitat nr ei dar pot sa o caut) nu pot amenda cauze mai vechi de 6 luni ... :biggrin:



#205 petro71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 48 Postari:

Postat 26 February 2009 - 08:54 PM

va rog ne puteti spune si numarul ordonantei?multumesc



#206 keesha1978

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 11 Postari:

Postat 26 February 2009 - 09:32 PM

Ordonanta 2 din 12 iulie 2001, privind regimul juridic al contraventiilor

Art. 13
(1) Aplicarea sanctiunii amenzii contraventionale se prescrie in termen de 6 luni de la data
savarsirii faptei.


Nu am acum forma actualizata, dar daca aveti nevoie pot sa o atasez maine.



#207 rdelia

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 59 Postari:
  • Location:Sibiu

Postat 27 February 2009 - 02:48 PM

Asa e, Otilia. Dar puteau sa se bage pe facturile de\in ultimele 6 luni. Chiar daca nu mai are firma activitate, tot erau salariati, cheltuieli. La alt nivel, ce-i drept... Dar daca vroiau, nu se impiedicau de lipsa de activitate...



#208 mihaelas_78

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 39 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 March 2009 - 08:45 AM

Vezi postareaa.d.n., la Feb 12 2009, 04:53 PM, a spus:

Vezi postareamihaelas_78, la Feb 11 2009, 01:49 PM, a spus:

Am o problema urgenta tocmai am avut control de la Garda Financiara si vor sa amendeze firma pentru depasirea plafonului la avansuri de trezorerie , pentru ca am depasit 5000 lei/zi

Va rog frumos chiar nu stie nimeni , se intorc intr-o ora cu PV pentru semnatura administratorului.
Cum s-a rezolvat? Cum i-ai convins?
Am primit o amenda mai mica pentru altceva..(1000 lei) . Asta este oricum nu cred ca scapa cineva fara amenda, sau ma insel?
Va multumesc pt. raspunsuri!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 March 2009 - 01:12 PM




#209 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 06 March 2009 - 10:18 AM

Dar soldurile conturilor 542, 455, 461. 462, 5311 le-ai lămurit. Au fost făcute rectificările, documentele primare de înregistrat contabil, ca data viitoare nici măcar "umbra" amenzii să nu te mai amenințe?



#210 a.d.n.

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 537 Postari:
  • Gender:Female

Postat 06 March 2009 - 02:07 PM

Vezi postareamihaelas_78, la Mar 6 2009, 08:45 AM, a spus:

Am primit o amenda mai mica pentru altceva..(1000 lei) . Asta este oricum nu cred ca scapa cineva fara amenda, sau ma insel?

Da, se poate si fara amenda. :frusty:

Mares Stefan a spus:

Și dacă administratorul, patronul vă depune bani din buzunar, tăiați chitanță!

Parca nu e voie, decat in relatia cu clientii, adica pt. operatiuni ce au legatura cu veniturile societatii.

Va rog sa ma ajutati, daca gresesc. Stiu ca s-a rasdiscutat subiectul pe forum, dar imi aduc aminte ca a ramas in coada de peste, in sensul ca s-ar fi dorit si niste exemple clare, in urma controalelor de la Garda...Dar nu din acelea in care ne intreaba ei pe noi baza legala si dau din umeri ca n-au auzit...



#211 madalinab

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1733 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2009 - 09:06 PM

Draga a.d.n., parerea mea este ca nici pe aceasta tema nu vei auzi o opinie unitara. Cred ca depinde mult de persoanele din echipa de control si de ceea ce exista la locul faptei, in documente, etc.
Eu am avut control, la o societate...prin noiembrie 2008; au verificat 3 luni (sept, oct, nov - aproape de sfarsit); au verificat fiecare dispozitie de plata/incasare si au amendat, in final, pentru lipsa unei semnaturi pe o dispozitie (altceva nu au gasit :wink: ). Deci a fost ok dispozitia de incasare pentru restituirea creditarii, nu a pomenit nici unul de chitanta.
Dar, repet...depinde de echipa.
Din punctul meu de vedere (am mai spus pe forum) nu se elibereaza chitanta pentru asa ceva (in acord cu opinia ta).
Madalina



#212 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 06 March 2009 - 09:43 PM

Cu părere de rău trebuie să constat că induceți în eroare tocmai pe cei care poate acum au primit un post de casier și mai deschid internetul pe acasă să mai învețe sau să afle cîte ceva intersant. Caseria este o gestinue, registrul de casă este "fișa de magazie" are intrări de numerar zise încasări atestate , dovedite prin documente și la fel ieșiri de numerar zise plăți, atestate, dovedite prin documente. Documentele care stau la baza înregistrărilor contabile anexate la registrul de casă trebuie să fie semnate toate de casier și în cazul plăților de către cei care au primit numerarul. Suprapunerea dispoziției de plată în numarar cu o chitanță eliberat de furnizor care de fapt a încasat suma, este explicabilă, și nu comentez. Dar chitanța eliberată admistratorului , asociatului, directorului care a depus numerar în caserie din propriul buzunar, și din numerarul respectiv au fost efectuate plăți diverse (furnizori, avansuri, etc) nu poate fi înlocuită cu dispoziția de încasare în numerar , chiar dacă pe verso este semnat de casier, pentru că ...la rîndul său...și depunătorul trebuie să dovedească că a depus banii, Și...în experiența mea... din păcate am găsit ...dovedit... caserițe care și-au permis ca să nu evidențieze unele depuneri ale administratorilor, directorilor, doar pentru că în aceeași zi au fost încasate și niște facturi cu numerar. Despre care încasări administratorul nu știa. Și după 1-2 săptămîni a dat telefon clienților să vină cu banii. Și au venit cu chitanța primită de la casier. Și administratorul s-a uitat la chitanță la data cînd a fost făcută plata-încasarea și s-a uitat tot în agendă ce plăți a dispus să se facă în numerar în ziua respectivă. Și a întrebat caserița. Caserița a venit cu registrul de casă.... și cu contabilul de mînă și amîndoi au susținut că administratorul nu a depus în aceea zi nici un leu!
Numai că ...cei care plecau spre furnizori cu banii primiți pentru plata facturilor au primit banii cu dispoziție de plată dimineața, iar delegatul clientului venit pentru a fi confruntată cu caserita și contabilul a spus că a adus banii la terminarea programului. Invitat ca să desprind tot ce v-am povestit, am zis administratorului : Uitați-vă toți primesc chitanțe pentru banii depuși. Dvs de ce nu ați cerut. Că acum prin depoziția delegatului clientului s-a dovedit că ați avea dreptate, sunt convins. Puteți să -i desfaceți contractul de muncă a caseriței. Dar mâine veți angaja alta. Și cu ea vreți să pățiți la fel??? Deci...
Doamna Madalina n-am dat de data aceasta Replay dar ... indiferente de Regulamentul Forumului dvs. cîte odată chiar trebuie să citez ceea ce stigmatiez! Cu bine!

Aceasta postare a fost editata de Otilia Alupei: 08 March 2009 - 01:13 PM




#213 Lexiroxi

    Membru senior

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 2080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Timisoara

Postat 08 March 2009 - 11:42 AM

Norma metodologica din 27/11/2008 aprobata prin Ordinul 3512/2008 publicat in MO 870 din 23/12/2008 de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile:
CHITANTA (cod 14-4-1)
1. Serveste ca:
- document justificativ pentru depunerea unei sume in numerar la casieria unitatii;
- document justificativ de inregistrare in registrul de casa si in contabilitate.
In conditiile in care sumele inscrise pe chitanta sunt aferente livrarilor de bunuri sau prestarilor de servicii scutite fara drept de deducere conform prevederilor legale (ex: art. 141 alin. (1) si (2) din Codul fiscal), formularul de chitanta este documentul justificativ care sta la baza inregistrarii veniturilor in contabilitate.
DISPOZITIE DE PLATA/INCASARE CATRE CASIERIE (Cod 14-4-4)
1. Serveste ca:
........................
- dispozitie pentru casierie, in vederea incasarii in numerar a unor sume care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor legale;
2. Se intocmeste in doua exemplare de catre compartimentul financiar-contabil:
..........
- in cazul utilizarii ca dispozitie de incasare, cand nu exista alte documente prin care se dispune incasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de intocmire la compartimentul financiar-contabil.

Aceasta postare a fost editata de Lexiroxi: 08 March 2009 - 11:45 AM




#214 Mares Stefan

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 526 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Satu Mare

Postat 08 March 2009 - 01:40 PM

O.K. Și...?! Dispoziția de incasare în numerar către caserie în două exemplare este mai simplu, decât o dispoziție de încasare certificată prin chitanța , din care la cotor rămâne definitic martorul. Practic. Sau birocratic. Adică birocratic stabilit de cineva care probabil în viața lui nu a lucrat nici în caserie și nici măcar nu știe că pentru a fi contabil recunoscut trebuia să fii 2 ani casier! Acolo se-nvață abc-ul contabilității: importanța întocmirii și semnării a documentelor de încasare și de plată numai de către persoanele în cauză, autorizate,sau participante la evenimentele, operațiile consemnate. Acele solduri celebre deja la conturile 542 sau 455, cât și soldul negativ, creditor, la 531 , au fost posibile să fie cuprinse în bilanțuri, raportate la MF doar pentru că unele,multe contabile nici măcar ce și cum trebuie să facă un casier sau un gestionar habar nu au!
Nu uitați procedeele mut fi variate,documentele în care se pot consemna operațiuni economice. la fel.
Dar important este să știi despre ce este vorba și să o certifici ca fapt real. întîmplat, respectiv ce consecințe nefaste trebuie să previi.
P.S. Oricine poate întreba orice! Dar cel care se angajează să răspundă -să-și exprime o opinie- este obligat să răspundă și la ce nu a fost întrebat, doar și pentru că cel în cauză știa de nelămurirea sa, dar nu și de intinderea ei! Deci ...dacă ai dat și Reply poate ai dat ca să se știe, să-și amintească ce anume, de fap, te-a întrebat.

Aceasta postare a fost editata de Mares Stefan: 08 March 2009 - 01:43 PM




#215 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 08 March 2009 - 07:39 PM

pt. a pastra profilul topicului, posturile legate de dl. Mares au fost mutate aici : http://www.conta.ro/...showtopic=34939



#216 aeromnia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 15 March 2009 - 12:56 PM

Salut!
Eu maine a control de la Garda si contabila mea este in spital. Toate documentele sunt la ea acasa, pentru inchiderea bilantului. Ce pot face pentru amanarea controlului, macar pana la iesirea din spital a contabilei? Aveti sa-mi dati un sfat?!?
Multumesc anticipat.



#217 cmfarkas

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Brasov, Sf.Gheorghe

Postat 15 March 2009 - 04:06 PM

Vezi postareaaeromnia, la Mar 15 2009, 01:56 PM, a spus:

Salut!
Eu maine a control de la Garda si contabila mea este in spital. Toate documentele sunt la ea acasa, pentru inchiderea bilantului. Ce pot face pentru amanarea controlului, macar pana la iesirea din spital a contabilei? Aveti sa-mi dati un sfat?!?
Multumesc anticipat.

Depinde: ai primit aviz de la ei, sau ai aflat "din intamplare" ca vin in control.
Daca ai primit aviz, trebuia sa te ingrijesti, sa ia toate documentele la sediu in ziua controlului - cel putin asta o sa zica ei.
Documentele primare lunilor ianuarie si februarie, ma gandesc ca le ai la sediu, nu? E posibil ca nu o sa-ti ceara documentele pe anul trecut. Din cate siu eu, Garda cere documentele pentru luna curenta : Registrul de casa, facturile emise si primite, etc.

Totusi, cred ca merita o incercare, sa-i trimiti o cerere prin care sa-i explici ce s-a intamplat si sa ceri o amanare.

O zi buna



#218 iuli73

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 148 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Pitesti

Postat 16 March 2009 - 08:55 AM

Vor probabil registru de casa la zi,pe luna in curs care trebuie sa fie la sediul societatii,nir-uri facute ptr aprovizionarea de marfa daca ai asa ceva,reg unic de control,astea trebuie sa fie la sediu nu la contabila,ei la prima aparitie vor soldul casei,monetarul la casa de marcat daca ai asa ceva,documente primare,eu zic sa-l accepti sa vezi ce vor,apoi daca te pun sa vii cu balante sau acte din urma spui de contabila



#219 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2009 - 01:18 PM

dragilor, :sad:

garda financiara mai tine de MF ?? ca parca nu mai era in subordinea MF acum ceva vreme in urma, daca nu ma insel ... sa ma iertati de zic prostii :smile:



#220 marra_2000

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 508 Postari:

Postat 26 March 2009 - 01:55 PM

Conform HG nr. 533/ 2007( privind organizarea si functionarea Garzii Financiare )
ART. 1
"(1) Garda Financiară este instituție publică de control, cu personalitate juridică, care
exercită controlul operativ și inopinat privind prevenirea, descoperirea și combaterea oricăror
acte și fapte din domeniul economic, financiar și vamal, care au ca efect evaziunea și frauda
fiscală, organizată ca organ de specialitate al administrației publice centrale în subordinea
Ministerului Economiei și Finanțelor - Agenția Națională de Administrare Fiscală"

si HG 111/2009 care aduce cateva modificari si completari...tot in subordinea MF este .. :sad:

Aceasta postare a fost editata de marra_2000: 26 March 2009 - 02:03 PM







Similar Topics Collapse

42 useri citesc topicul

0 membri, 42 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL